Mikikiho Yanmar 1500D
Moderátor: DYK
Mikikiho Yanmar 1500D
Tak dnes jsem si domů přivezl Yanmar 1500D a zařadil se do velké skupiny majitelů "japončíků"
Olej nebyl měněný prý cca 2 roky a je na něm najeto cca 50mth.
Musím jej tedy vyměnit - má s tím prosím někdo zkušenost - myslím to, že lze použít olejový filtr z něčeho??? a jaký typ oleje tam dáváte.
Prodejce mi sdělil, že tam dával nějaký 10W 40.
Hlavní světlomety nejsou funkční, tak teď o víkendu zkusím rozchodit (jsou tam jiné světlomety než byly v originále.
Tady je mazlík
Dostal jsem i zařízení na zvedání s koulí na přívěs.
Zde je to uražené čidlo oleje - prosím, kdyby někdo věděl jak nahradit - nebo mám radši koupit originál?
Olej nebyl měněný prý cca 2 roky a je na něm najeto cca 50mth.
Musím jej tedy vyměnit - má s tím prosím někdo zkušenost - myslím to, že lze použít olejový filtr z něčeho??? a jaký typ oleje tam dáváte.
Prodejce mi sdělil, že tam dával nějaký 10W 40.
Hlavní světlomety nejsou funkční, tak teď o víkendu zkusím rozchodit (jsou tam jiné světlomety než byly v originále.
Tady je mazlík
Dostal jsem i zařízení na zvedání s koulí na přívěs.
Zde je to uražené čidlo oleje - prosím, kdyby někdo věděl jak nahradit - nebo mám radši koupit originál?
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Ahoj gratuluji k nákupu.
Napiš typ motoru.
10w40 (je to jen rozsah teploty oleje) je nedostatečný údaj k nákupu oleje prodejce oleje ti něco prodá.
Na tlakovém čidlu je vždy vyražené nějaké číslo.
Napiš typ motoru.
10w40 (je to jen rozsah teploty oleje) je nedostatečný údaj k nákupu oleje prodejce oleje ti něco prodá.
Na tlakovém čidlu je vždy vyražené nějaké číslo.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Vítám tě v klubu. Hodně šťastných motohodin.
Olej 10w40 je pro tyto motory dobré řešení. Je to syntetika pro přeplňované motory. U olejového filtru si přeměř závit a bys věděl jaký je a v nejbližší mototechně ho koupíš. Velikost vyber zhruba stejnou, aby byla dostatečná filtrační plocha. Obecně platí čím větší plocha tím delší životnost.
Čidlo oleje asi také koupíš v mototechně. Tlaky jsou podobné u všech motorů, jen přeměřit závit, aby to tam šlo namontovat.
U té traverzy na zvedání, bych si přidal nahoru silný plocháč a vytvořil na něm hřeben na řetězy. Takto upravené to používám po mnoho let k plné spokojenosti.
Kouly bych přemístil do "spodního závěsu". Pokud s tím máš v plánu tahat klády tak se ti tam bude plést. Ani tahat vozík na ramenách mě nepřijde ideální. I když jsou ramena stažená tak závěs má snahu stále cestovat do boků, nemluvě o svislém pohybu. Nouzově to použitelné je, ale na stálo bych šel cestou koule ve spodním závěsu. Tak jsem to měl na Yanmaru 1401D a nyní na Hinomoto.
Olej 10w40 je pro tyto motory dobré řešení. Je to syntetika pro přeplňované motory. U olejového filtru si přeměř závit a bys věděl jaký je a v nejbližší mototechně ho koupíš. Velikost vyber zhruba stejnou, aby byla dostatečná filtrační plocha. Obecně platí čím větší plocha tím delší životnost.
Čidlo oleje asi také koupíš v mototechně. Tlaky jsou podobné u všech motorů, jen přeměřit závit, aby to tam šlo namontovat.
U té traverzy na zvedání, bych si přidal nahoru silný plocháč a vytvořil na něm hřeben na řetězy. Takto upravené to používám po mnoho let k plné spokojenosti.
Kouly bych přemístil do "spodního závěsu". Pokud s tím máš v plánu tahat klády tak se ti tam bude plést. Ani tahat vozík na ramenách mě nepřijde ideální. I když jsou ramena stažená tak závěs má snahu stále cestovat do boků, nemluvě o svislém pohybu. Nouzově to použitelné je, ale na stálo bych šel cestou koule ve spodním závěsu. Tak jsem to měl na Yanmaru 1401D a nyní na Hinomoto.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
to mikiki: gratulace ke stroji.
Jen pár postřehů:
-jestli jsou ty přední gumy Mitas 5-12, tak ti nebude pasovat poměr pro 4x4.
-tlak. spínač může být i jiný(musí sedět závit a 12V) někdy dokážou prodejci překvapit a dodat za dobrý peníz...
-olej do motoru 10W-40 do osobáků nebo 10W-40 pro vyšší zatížení do náklaďáků....klidně i STOU olej.....
Jen pár postřehů:
-jestli jsou ty přední gumy Mitas 5-12, tak ti nebude pasovat poměr pro 4x4.
-tlak. spínač může být i jiný(musí sedět závit a 12V) někdy dokážou prodejci překvapit a dodat za dobrý peníz...
-olej do motoru 10W-40 do osobáků nebo 10W-40 pro vyšší zatížení do náklaďáků....klidně i STOU olej.....
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Děkuji moc všem za info, vážím si toho.
Začal jsem dělat elektriku, nebyla dodělaná na hlavní světlomety (byly tam původní dutinky ale světla jsou už "česká").
V původním manuálu jsou dva vývody na žárovku a pak třetí na zem.
Nyní je tam jen žárovka která má jeden přívod a druhý je zem na kostře světlometu.
Zapnul jsem zapalování a stisknul spínač světel - našel jsem 12V jen na jednom vodiči - ten jsem připojil na žárovku a zem jsem spojil s kostrou světlometu.
Asi by to tak mohlo být - elektrika v autech není moje doména
Ale když na to teď znova koukám, tak to mám určitě blbě
Ta pojistková skříňka je ale děs běs - něco podobného jsem měl kdysi u starého moskviče 408 - pojistkový drát byl namotanyý vedle a vždy jsem si kousek odmotal a "spravil" pojistku.
Zde nevím co to je ale vypadá to na kousek drátu z prodlužky
Začal jsem dělat elektriku, nebyla dodělaná na hlavní světlomety (byly tam původní dutinky ale světla jsou už "česká").
V původním manuálu jsou dva vývody na žárovku a pak třetí na zem.
Nyní je tam jen žárovka která má jeden přívod a druhý je zem na kostře světlometu.
Zapnul jsem zapalování a stisknul spínač světel - našel jsem 12V jen na jednom vodiči - ten jsem připojil na žárovku a zem jsem spojil s kostrou světlometu.
Asi by to tak mohlo být - elektrika v autech není moje doména
Ale když na to teď znova koukám, tak to mám určitě blbě
Ta pojistková skříňka je ale děs běs - něco podobného jsem měl kdysi u starého moskviče 408 - pojistkový drát byl namotanyý vedle a vždy jsem si kousek odmotal a "spravil" pojistku.
Zde nevím co to je ale vypadá to na kousek drátu z prodlužky
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Origo světla byla dělaná na potkávací/dálkové. Tak jak to máš to sice není origo, ale je to v pořádku....
Pokud nebudeš moc zatěžovat el. soustavu tak poj. skříňka vydrží. Nebo si tam dej poj. pouzdro na nožové pojistky..
Pokud nebudeš moc zatěžovat el. soustavu tak poj. skříňka vydrží. Nebo si tam dej poj. pouzdro na nožové pojistky..
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
2ladiki: díky, já si to taky myslel ale nevím jak se přepínají potkávací/dálkové
Vypínač má jen jeden krok - tzn. světla se jen zapnou nebo vypnou proto mne to mátlo - ale i tak moc díky.
Vypínač má jen jeden krok - tzn. světla se jen zapnou nebo vypnou proto mne to mátlo - ale i tak moc díky.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Tak už vím u vypínače je ještě jeden kabel, který nikam nevede dle mého vyměněn vypínač na světla z dvoupolohového za jednopolohový.
---
2ladiki: přední pneu
---
Doufám, že nejsem moc otravný ale neví někdo k čemu je ten kablík, co mi kouká z řízení - je to jako nějaká sonda či co???
Na obr. označen šipkou.
---
2ladiki: přední pneu
---
Doufám, že nejsem moc otravný ale neví někdo k čemu je ten kablík, co mi kouká z řízení - je to jako nějaká sonda či co???
Na obr. označen šipkou.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
sonda to není. Je to japonský konektor, používají takové kulaté. Měl by si najít kulatou dutinku. Mrkni se na ostatní konektory...
Na pneu mrknu...
Na pneu mrknu...
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Najeto 973,8 mth, tak za chvíli budu mít nový stroj protože pojedu od nuly
Kolikrát se to otočilo asi nikdy nezjistím.
----
Tady asi určitě (v té prázdné dírce) byla nějaká kontrolka????
Nějaké foto pod kapotou
----
Děda (tedy tchán) tady už hodně let není ale v jeho pokladech (které jsem si choval) jsem našel jsem starou pojistkovou skříňku, tak půjde na traktůrek.
I nějaké pravděpodobně olejové čidlo (má ale konický závit ), teď musím zjistit typ závitu v Yanmaru.
Byla byto velká, ale velká náhoda kdyby to pasovalo
Kolikrát se to otočilo asi nikdy nezjistím.
----
Tady asi určitě (v té prázdné dírce) byla nějaká kontrolka????
Nějaké foto pod kapotou
----
Děda (tedy tchán) tady už hodně let není ale v jeho pokladech (které jsem si choval) jsem našel jsem starou pojistkovou skříňku, tak půjde na traktůrek.
I nějaké pravděpodobně olejové čidlo (má ale konický závit ), teď musím zjistit typ závitu v Yanmaru.
Byla byto velká, ale velká náhoda kdyby to pasovalo
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned pro 29, 2013 9:14 pm
- Bydliště: Pardubice
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
ahoj....traktor vypada dobře.Ano,snimač tlaku oleje má kuželový závit...nahradíš ho klasickým českým co mela třeba škodovka,zetor atd...opatrně dotahuj,at ho neukroutíš