problémový motor 7201
Moderátor: Lukashil
problémový motor 7201
tak už jsem se na toto téma rozhodl založit naposledy vlákno a uvést do něj všechno, protože problémů místo aby ubývalo tak přibývá a ještě za to platím odborníky.
takže:
můj motor 7201 má natočeno 200MTH od kompletní generálky (nedělalo se akorát čerpadlo)
2 roky jsem naléval teplou vodu a nikdy neměl potíže se starty i bez napumpování nafty chytl na brnk
v létě samozřejmě na studenou chytil na brnk bez pumpování nafty
díky zarezlému termostatu prožil zetoru opakovaně (asi 4x) chcípnutí při 110 na teploměru
jednou asi 2 minuty klapal při 120 a teplota začla klesat.
nikdy se nekousl
od té doby nový termostat a stále nalitej fridex
zimní starty byly trochu horší ale postupem času se po ždibíčkách zvyšovala spotřeba paliva a modrý kouř (za studena namíchán s bílým a za tepla trošinku tmavě modrého (téměř neviditelné)
jiný kouř neznal až do GO vstřikovacího čerpadla kdy místo přiškrcených dostal origo hodnoty.
díky špatně nastavenému předvstřiku prožil asi 20MTH s velmi špatnými starty a velkou spotřebou doprovázenou černým kouřem.
po správném nastavení předvstřiku klesla spotřeba paliva a drží v poho (podle otáčkoměru) 450 otáček
JENŽE:
start při - 2 stupních s baterkou přinesenou z tepla vypadá tak, že 10 vteřin točí a pak zablafe, 3 vteřiny točí zablafe, 3 vteřiny točí blafe na jeden válec asi 20 vteřin a pak se konečně rozštěká, při ubrání pod 1500 si asi ještě 2 minutky poštěkácá, pak lze ubrat na 700.
(před GO čerpadla stačilo 10vteřin točit a jak jednou škytl už blafal a do 5ti vteřin už řval, ale zase neudržel nízké otáčky ani za tepla)
pak už jezdí v pohodě, jen i při malém pozvolném přidání plynu uflusne černého kouře (ne moc ale přece)
výkon bych řekl že se úměrně se spotřebou nezvýšil (zvýšil se, ale ne tak jak jsem na 72ku zvyklý z práce)
oleje neubyde za celý rok ani ml.
spíš bych řekl, že za těch 100mth asi o čtvrt litru přibyl.
v řízení olej neubývá a fridex se zdá po 100mth lehce mastnej.
v oleji fridex není (za studena při povolení výpušťáku kape olej a není ani nijak extra černej)
ostatní info dodám.
předem všem ochotným poradit děkuji
takto vypadá start, pokud den před tím jezdil http://www.stream.cz/uservideo/782264-z ... tart-pri-2
takže:
můj motor 7201 má natočeno 200MTH od kompletní generálky (nedělalo se akorát čerpadlo)
2 roky jsem naléval teplou vodu a nikdy neměl potíže se starty i bez napumpování nafty chytl na brnk
v létě samozřejmě na studenou chytil na brnk bez pumpování nafty
díky zarezlému termostatu prožil zetoru opakovaně (asi 4x) chcípnutí při 110 na teploměru
jednou asi 2 minuty klapal při 120 a teplota začla klesat.
nikdy se nekousl
od té doby nový termostat a stále nalitej fridex
zimní starty byly trochu horší ale postupem času se po ždibíčkách zvyšovala spotřeba paliva a modrý kouř (za studena namíchán s bílým a za tepla trošinku tmavě modrého (téměř neviditelné)
jiný kouř neznal až do GO vstřikovacího čerpadla kdy místo přiškrcených dostal origo hodnoty.
díky špatně nastavenému předvstřiku prožil asi 20MTH s velmi špatnými starty a velkou spotřebou doprovázenou černým kouřem.
po správném nastavení předvstřiku klesla spotřeba paliva a drží v poho (podle otáčkoměru) 450 otáček
JENŽE:
start při - 2 stupních s baterkou přinesenou z tepla vypadá tak, že 10 vteřin točí a pak zablafe, 3 vteřiny točí zablafe, 3 vteřiny točí blafe na jeden válec asi 20 vteřin a pak se konečně rozštěká, při ubrání pod 1500 si asi ještě 2 minutky poštěkácá, pak lze ubrat na 700.
(před GO čerpadla stačilo 10vteřin točit a jak jednou škytl už blafal a do 5ti vteřin už řval, ale zase neudržel nízké otáčky ani za tepla)
pak už jezdí v pohodě, jen i při malém pozvolném přidání plynu uflusne černého kouře (ne moc ale přece)
výkon bych řekl že se úměrně se spotřebou nezvýšil (zvýšil se, ale ne tak jak jsem na 72ku zvyklý z práce)
oleje neubyde za celý rok ani ml.
spíš bych řekl, že za těch 100mth asi o čtvrt litru přibyl.
v řízení olej neubývá a fridex se zdá po 100mth lehce mastnej.
v oleji fridex není (za studena při povolení výpušťáku kape olej a není ani nijak extra černej)
ostatní info dodám.
předem všem ochotným poradit děkuji
takto vypadá start, pokud den před tím jezdil http://www.stream.cz/uservideo/782264-z ... tart-pri-2
Stydím se za tuto zem
Re: problémový motor 7201
Skúšal si merať tlaky vo valcoch? Máš správny typ trysiek vstrekovačov a nastavený správny tlak na nich? GO čerpadla - máš v ňom nové elementy?
Re: problémový motor 7201
vono taky neni dobrý když přehřátej motor chcípneš voda v něm necirkuluje a je to ještě horší než kdybys ho nechla při vysoký teplotě blafat a nechat schladnout případně dolejt teplou vodu
Zetor 6911 a Zetor 6945
vlek Deza 5000
štípačka do kšand
bedna do kšand
lejta na vodu 2000l
špalíkovač Biboš s dopravníkem v.č. 515
vlek BSS P 73 S olejová
věž z Balkancar 1733 upravená do tříbodového závěsu
ŽTR 216 H
Nakladač ND4 - 039
vlek Deza 5000
štípačka do kšand
bedna do kšand
lejta na vodu 2000l
špalíkovač Biboš s dopravníkem v.č. 515
vlek BSS P 73 S olejová
věž z Balkancar 1733 upravená do tříbodového závěsu
ŽTR 216 H
Nakladač ND4 - 039
Re: problémový motor 7201
problem bych videl v tom prehrati,mohli se prichytit krouzky nebo cokoliv rupnout hlava mel sem tu blok a ten byl popraskanej mezi vloskama ale zkusil bych ty komresni tlaky premerit jako prvni
-
- Příspěvky: 1900
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: problémový motor 7201
ale jestli jsem to správně pochopil, tak od toho několikerého uvaření nechal udělat kompletní GO. A následně když to nebylo ono, tak i GO čerpadla... Takže teď už to s tím nemá co dělat.
Pokud je správně udělaná GO, musí to mít tlaky, musí to perfektně mazat a musí to mít ostrý zvuk. Pokud to tak není (vše tomu nasvědčuje) tak tam něco velkolepě podělali (dali špatnou sadu, tryksy, vstřiky, použili ojeté díly nebo podobně). Postupuj tak jako by jsi dělal cokoliv jiného - nech traktor prohlédnout někým jiným. Podle výsledku šlápni na krk původním "odborníkům"
Pokud je správně udělaná GO, musí to mít tlaky, musí to perfektně mazat a musí to mít ostrý zvuk. Pokud to tak není (vše tomu nasvědčuje) tak tam něco velkolepě podělali (dali špatnou sadu, tryksy, vstřiky, použili ojeté díly nebo podobně). Postupuj tak jako by jsi dělal cokoliv jiného - nech traktor prohlédnout někým jiným. Podle výsledku šlápni na krk původním "odborníkům"
Re: problémový motor 7201
Komplet go tohoto motoru vychází s prací kolem 30ceti tisíc.V případě že blok nebo něco jiného není fatálně poškozeno.Ty jsi k té opravě nedostal servisní protokol?Tam by měl být popsán postup opravy a soupis dílů a cena jak dílů tak každé pracovní operace.A staré díly by jsi měl dostat zpět.Pokud toto nemáš ,máš problém.Přesvědčit ty co ti to dělali aby odstranili závady .Postavil bych jim to tam a co nejdřív -protože pak se budou vymlovat na tebe že jsi to nějak poškodil ty.Když jsem slyšeli ten motor po go tak jsme tady z kolegou v dílně nevěřícně hleděli.To je na rozdělání šrotový zvuk.Podle mě vzali prachy a co nejvíc to omrdali.Stydí se aspon ti pánové?
Re: problémový motor 7201
generálka byla před přehřátím.
trysky nové, hlavy repasované, předvstřik dle origo tabulek, elementy nové, seřízeno na stolici (2 kontrolováno chyba tam neni)
generálka stála 50 000
dával se novej vzduchovej filtr (úplně celej), olejová vana, jedna hlava, všechny těsnění, ložiska, ojnice, klika, písty, kroužky, vložky, rozvody, vstřiky, vložky vstřiků, a hromada dalších pí*ovin.....
dostal jsem starý ojnice, kliku, písty s kroužkama, vložky, lamely od spojiky, ložiska, gufera, těsnění pod hlavu, štefty do bloku, pístek z kompresoru a ještě několik nesmyslů.....
při první údržbě se v oleji nic nenašlo, tak snad v motoru nic nechybí
ten šrotový zvuk dělá prasklé těsnění výfuku (DOUTNÍKU)
snad jsem nic nevynechal.
změření tlaků proběhne, jen co se najde někdo kdo mi půjčí měřák levněji než za 500
když ten traktor vyjel z generální opravny tak jediné co chybělo byl tah, takže jim vynadat nemůžu, chtěl bych jen zjistit co mám vyměnit, abych ten motor nezkurvil etě víc.
trysky nové, hlavy repasované, předvstřik dle origo tabulek, elementy nové, seřízeno na stolici (2 kontrolováno chyba tam neni)
generálka stála 50 000
dával se novej vzduchovej filtr (úplně celej), olejová vana, jedna hlava, všechny těsnění, ložiska, ojnice, klika, písty, kroužky, vložky, rozvody, vstřiky, vložky vstřiků, a hromada dalších pí*ovin.....
dostal jsem starý ojnice, kliku, písty s kroužkama, vložky, lamely od spojiky, ložiska, gufera, těsnění pod hlavu, štefty do bloku, pístek z kompresoru a ještě několik nesmyslů.....
při první údržbě se v oleji nic nenašlo, tak snad v motoru nic nechybí
ten šrotový zvuk dělá prasklé těsnění výfuku (DOUTNÍKU)
snad jsem nic nevynechal.
změření tlaků proběhne, jen co se najde někdo kdo mi půjčí měřák levněji než za 500
když ten traktor vyjel z generální opravny tak jediné co chybělo byl tah, takže jim vynadat nemůžu, chtěl bych jen zjistit co mám vyměnit, abych ten motor nezkurvil etě víc.
Stydím se za tuto zem
Re: problémový motor 7201
ta teplota rostla právě na volnoběh proto chcípnutí.STEEL píše:vono taky neni dobrý když přehřátej motor chcípneš voda v něm necirkuluje a je to ještě horší než kdybys ho nechla při vysoký teplotě blafat a nechat schladnout případně dolejt teplou vodu
Stydím se za tuto zem
Re: problémový motor 7201
Myslím si že to bude pravděpodobně problém -píst ,vložka.Asi budeš potřebovat novej výbrus.To je píst , kroužky a vložky a znovu to usadit do motoru.S tím jezdíš tak už na vložce budou rýhy.Myslím že ani tlaky měřit nemusíš a rovnou zhod hlavy , vanu a uvidíš to na vlastní oči.
Naposledy upravil(a) scuderia dne pon bře 04, 2013 5:32 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: problémový motor 7201
ale kdyby přece byly kroužky zapečený tak to znamená že se tvoří karbon a ne rýhy. né?
tak by stačilo písty vyčistit od karbonu a vyměnit kroužky. nebo se pletu?
tak by stačilo písty vyčistit od karbonu a vyměnit kroužky. nebo se pletu?
Stydím se za tuto zem
Re: problémový motor 7201
U takového přehřátí co popisuješ se většinou teplem píst roztáhne tak že se ve vložce zakousne a motor zdechne. Ta vložka ten píst tak sevře že na nekterých místech se poruší povrchová vrstva pístu a ta se roztírá po vložce a až je teplota tak vysoká že se to do sebe zakousne a motor zdechne.Po vychladnutí jde motor někdy nastartovat ale už jsou s tím spojené problémy.Zapečené kroužky mohou také způsobit rýhu na vložce protože jsou v drážce zapečeny a vůči vložce nepruží.Lukashil píše:ale kdyby přece byly kroužky zapečený tak to znamená že se tvoří karbon a ne rýhy. né?
tak by stačilo písty vyčistit od karbonu a vyměnit kroužky. nebo se pletu?
Naposledy upravil(a) scuderia dne pon bře 04, 2013 5:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: problémový motor 7201
mě nezdechl zdechl jsem ho já, vrčel normálně ani nezměnil zvuk. (při ani po přehřátí)
Stydím se za tuto zem
Re: problémový motor 7201
Po té generálce měla po 150mth následovat garanční prohlídka.Vým.oleje přetažení hlav a seřízení ventilů atd.Proběhlo to?
Re: problémový motor 7201
výměna oleje, přetažení hlav a výměna filtrů proběhla (kromě vzduchového), údržba nebyla součástí záruky.
dělal jsem jí sám.
hlavy se ani nehly tudíž jsem nědělal ani ventily.
můžu na ně kouknout to je maličkost.
dělal jsem jí sám.
hlavy se ani nehly tudíž jsem nědělal ani ventily.
můžu na ně kouknout to je maličkost.
Stydím se za tuto zem
Re: problémový motor 7201
Ještě je ta možnost že bys proměřil ty tlaky a tam kde to ukáže málo,vyhodit trysky a nalít do válce petrolej.Měl by se vypustit olej protože petrolej bude stékat do vany.Párkrát nám to pomohlo.Zapečené kroužky povolili.Ale nejistější je to rozdělat.Můžeš mět posunuté zámky kroužků nad sebe atd...Tomu petrolej nepomůže