PETRUS I.
PETRUS I.
Srdečně zdravím všechny nadšence zde na fóru.
Jsem zde nový, ale po shlédnutí několika vláken jsem se i já rozhodnoul pochlubit se se svým výtvorem. Před cca 1,5 rokem jsem se rozhodnul z toho, co jsem doma nashromáždil, postavit nějakého pomocníka pro práci na zahradě a v zimě na odhrnování sněhu. Byl jsem rozhodnutý jít cestou 4 x 4, ale protože jsem neměl po ruce žádnou vhodnou přední nápravu zvolil jsem kloubovou koncepci. V současné době je stroj po několikaměsíčním provozu, byly odladěny některé nedostatky a probíhá poslední fáze přestavby řízení na hydraulické (původní jsem měl pořešené mechanicky). Ke stroji už jsem dodělal i nějaké příslušenství (dvoják pluh, přední sněhová radlice, dvoukolová vlečka) a hodlám v tom pokračovat.
Technická data:
Motor: Opel Kadett 1,6D - 42kW
Převodovka:Opel Kadett 5 +R
Zadní difer: Opel Omega A
Přední difer: Opel Omega A - 4 x 4 (samosvor)
Průjezdná šířka: 125cm
Max. Rychlost: 35km/h
Hmotnost: 900kg
Kola: 6,50 x 15
Brzdy: Ve předu i vzadu kotoučové (posilovač)
Tady přikládám par fotek z probíhajicí přestavby třeba pro inspiraci nebo pro zasmání:
Jsem zde nový, ale po shlédnutí několika vláken jsem se i já rozhodnoul pochlubit se se svým výtvorem. Před cca 1,5 rokem jsem se rozhodnul z toho, co jsem doma nashromáždil, postavit nějakého pomocníka pro práci na zahradě a v zimě na odhrnování sněhu. Byl jsem rozhodnutý jít cestou 4 x 4, ale protože jsem neměl po ruce žádnou vhodnou přední nápravu zvolil jsem kloubovou koncepci. V současné době je stroj po několikaměsíčním provozu, byly odladěny některé nedostatky a probíhá poslední fáze přestavby řízení na hydraulické (původní jsem měl pořešené mechanicky). Ke stroji už jsem dodělal i nějaké příslušenství (dvoják pluh, přední sněhová radlice, dvoukolová vlečka) a hodlám v tom pokračovat.
Technická data:
Motor: Opel Kadett 1,6D - 42kW
Převodovka:Opel Kadett 5 +R
Zadní difer: Opel Omega A
Přední difer: Opel Omega A - 4 x 4 (samosvor)
Průjezdná šířka: 125cm
Max. Rychlost: 35km/h
Hmotnost: 900kg
Kola: 6,50 x 15
Brzdy: Ve předu i vzadu kotoučové (posilovač)
Tady přikládám par fotek z probíhajicí přestavby třeba pro inspiraci nebo pro zasmání:
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: PETRUS I.
To vypadá opět na pořádnej nadupanej stroj , máš to pěkně udělaný, ale mám jeden technickej dotas , středovej čep máš dost blízko k zadní nápravě nebo se mi to zdá ? měl by být uprostřed mezi nápravama. Jestli to je tak jak to vydím tak to budeš mít jako když jedeš kombajnem (říditelná zadní náprava) bude ti zadek hodně nadbíhat, ale i stím se dá jezdit, když si na to zvykneš . Ale jináč moc pěkná práce držim ti palce
Re: PETRUS I.
Zadek trochu nadchází, ale ní to nic s čím by se nedalo naučit. Bylo pro mě nejjednodužší lámat to v tom místě, protože jsem jako kloub mohl použít origo homokineťák bez krácení poloosy (střed kloubu jde osou lámání). Parádně se s tím couvá s vozíkem (jde to v podtatě za roh).
Re: PETRUS I.
Výkyv je udělaný vpředu, nebo vzadu?
Na fotkách to nějak nevidím.
Jinak dobrý stroj.
Díky
Na fotkách to nějak nevidím.
Jinak dobrý stroj.
Díky
Re: PETRUS I.
Přední náprava je kyvná .
Re: PETRUS I.
Ahoj chci se zeptat, jak to maš zavařeny difer vtom kadetu jena poloos na předek druha přes kloub na zadek.
KDE KOLA KONČÍ KOLOPÁSY ZAČINAJÍ
Re: PETRUS I.
Ano Difer na kadetu jsem zavařil. Nejdřív jsem ho nechal otevřený, ale dělalo to problémy. Při plynulém tahu na rovině to bylo ok hrabaly všechny kola. Jak jsem ale podkal v tahu větší kopec byl problém. předek při hrabačce začal nadskakovat čímž se to celé otevíralo. Tak jsem shodil dolní víko převodovky a natvrdo zavařil zuby satelitů do sebe. Drží to. Převodové poměry na předním a zadním diferáku jsou stejné takže bez problémů. Navíc to má tu skvělou vlastnost, že při ostrém zatáčení se rychosti trochu rozhodí (zadek je o něco pomalejší) a fréza má tendenci se sama rovnat a držet přímý směr. Něco jako vracení volatu v důsledku odklonu na osobáku. S tou orstou už to sice asi tak nebude ale nevadí.DIFER píše:Ahoj chci se zeptat, jak to maš zavařeny difer vtom kadetu jena poloos na předek druha přes kloub na zadek.
Re: PETRUS I.
Se divim že ti ještě nikdo nenapsal, a druhou převodovku namaš? a něbudě to richle? no asi už to pochopili,libi se mi jak si vyřešil nahon na předek pomoci toho duplexu, a zase se divim cooo řětěz, dyt řetěz se použival v zemědělstvi od jakživa od konskych obraceček až po dnes rozm. hnoje sam. vozy, mazal bych ho tim šmirem myslim a0 ten lepivy co se kdysi s nim střikaly auta, akurat bych na něho udělal kryt at ti to nezasere traktor byla by to škoda je fakt pěkny
KDE KOLA KONČÍ KOLOPÁSY ZAČINAJÍ
Re: PETRUS I.
20 cm nad horním řetězovým kolem mám olejové čerpadlo které přo provozu pustí přes gufero 5 kapek oleje za hodinu (kape to přesně na řetěz) Udržuje ho to neustálev lehce mastném stavu.DIFER píše:Se divim že ti ještě nikdo nenapsal, a druhou převodovku namaš? a něbudě to richle? no asi už to pochopili,libi se mi jak si vyřešil nahon na předek pomoci toho duplexu, a zase se divim cooo řětěz, dyt řetěz se použival v zemědělstvi od jakživa od konskych obraceček až po dnes rozm. hnoje sam. vozy, mazal bych ho tim šmirem myslim a0 ten lepivy co se kdysi s nim střikaly auta, akurat bych na něho udělal kryt at ti to nezasere traktor byla by to škoda je fakt pěkny
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: PETRUS I.
Dobra vychytavka 5 kvapiek hej ozaj nema to volant to ovladas packam i? Inak teeraz mam tiez prevodovku+ diferencial + hlavny prevod okolo 4 a je to v pohode aj na oranie aj na presun...
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: PETRUS I.
Volant samozřejmě mám. Momentálně přestavuju na hydraulické řízení. Tak tam zrovna žádný není. Převod je super. Jednička na pul plynu (2000ot/min) to jede krokem.Atlan píše:Dobra vychytavka 5 kvapiek hej ozaj nema to volant to ovladas packam i? Inak teeraz mam tiez prevodovku+ diferencial + hlavny prevod okolo 4 a je to v pohode aj na oranie aj na presun...
Re: PETRUS I.
Zajímavej novej kousek do fóra.Určitě ne k zasmání,ale k uznání.Zajímavé řešení.Já nemám na Drobečkovi kloub taky uprostřed,ale o kousek posunutej dozadu,protože bych musel prodloužit rozvor.Mám to hlavně do lesa,tak to potřebuji co nejkratší.Jakej máš úhel zlomení,kvůli poloměru otáčení ? Já 50 stupňů na každou stranu.Viděl jsem závaží na zadku.To je při předním výkyvu hodně důležitý a musíš mít dostatek,aby to nepřevrátil motor.ty ho máš ale podstatně lehčí.Já dal výkyv dozadu,protože Avie je těžká a mám jí posunutou hodně dopředu.Zadek budu ještě zatěžkávat navijákem z tatry,kterej má 300 kg bez lana a příslušenství.Bude nějaká kabina,nebo jen kapota?Jaké bude celkové využití.Přidej ještě nějaké fotky odspodu jak je ta přední náprava řešená.
Re: PETRUS I.
Ahoj. Dorazy mám nastavené na zlomení na 45°. Víc už si nedovolím s ohledem na homokineťák z kadetta. Nerad bych aby v něm luplo . Nicméně při tomhle zlomení vnější kola jezdí po kružnici o průměru 4m. Takže se to otočí i na polňačce. Já jsem se rozhod pro přední výkyv zejména proto, že většinu nářadí vozím vzadu. Ve předu akorát radlici a tam není problém. Kabinu prdím jsem spíš příležitostný jezdec a můžu si dovolit počkat na počasí. K tomu využití. Děda má pár Arů polí takže poorat, upravit zasadit, prohrnout a vybrat brambory. Občas někde něco rozhrnout, vyškubnout, převézt a královská disciplína je odhrnování sněhu z našeho rybníka. O víkendu doplním další fotky.Jirka K píše:Zajímavej novej kousek do fóra.Určitě ne k zasmání,ale k uznání.Zajímavé řešení.Já nemám na Drobečkovi kloub taky uprostřed,ale o kousek posunutej dozadu,protože bych musel prodloužit rozvor.Mám to hlavně do lesa,tak to potřebuji co nejkratší.Jakej máš úhel zlomení,kvůli poloměru otáčení ? Já 50 stupňů na každou stranu.Viděl jsem závaží na zadku.To je při předním výkyvu hodně důležitý a musíš mít dostatek,aby to nepřevrátil motor.ty ho máš ale podstatně lehčí.Já dal výkyv dozadu,protože Avie je těžká a mám jí posunutou hodně dopředu.Zadek budu ještě zatěžkávat navijákem z tatry,kterej má 300 kg bez lana a příslušenství.Bude nějaká kabina,nebo jen kapota?Jaké bude celkové využití.Přidej ještě nějaké fotky odspodu jak je ta přední náprava řešená.