Piksľa II
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
- Bydliště: Veľká Hradná
- Kontaktovat uživatele:
Piksľa II
Začínam so stavbou druhého traktora. Uvidíme ako to dopadne. Asi to bude na dlho, pretože ešte nemám všetky diely. Moja predstava je :motor Avia 30, 4 žhaviče, elektická špirála v hlave, prevodovka Avia 5q liatinová/ak sa podarí tak hlinníková z turba/, rozvodovka PV3S s vývodom a navijak, nápravy PV3S, kolesá zatiaľ 8,25-20/neskôr 9,5-20/, servo riadenie, navijak napevno, vývodový hriadeľ, spojenie medzi prevodovkami, rozvodovkou a zadnou nápravou - reťazovou spojkou. Zatiaľ mám motor, prevodovky, zúženú prednú nápravu, železo na rám jokel 120x80x8, nejaké čerpadlá, piesty, kardany... Potrebujem poradiť s orbitrolom. Aký, a aký piest k nemu? Čerpadlá mám servo z felicie, ZBC 12, servočerpadlo zo Scanie/štítok bez parametrov/, U5, A14X. Ešte stále váham nad rýchlosťou traktora. Pojazdové do predu budú asi aj stačiť/min. cca 1, max. cca 60-nepoužiteľná/, ale spiatočka sa mi zdá rýchla min cca 5km/h. Rozmýšľam nad stálym prevodom medzi prevodovky tak 1,5:1 až 2:1. Neviem, ako vytvoriť vývodový hriadeľ, keďže chcem navijak na pevno. Nejaké foto toho čo už mám...
Re: Piksľa II
Na začátek velice slušná sbírka komponentů a některé již připravené k montáži . Ideální by bylo mít na motoru kompresor se servočerpadlem a máš vyřešený vzduch i hydraulický okruh pro řízení. Orbitrol podle sledovaných staveb traktorů je ideální asi 80 ml (dá se použít i 125 nebo 160 ml s příslušnou pístnicí). Pro 80 ml mám pístnici ORSTA 40/16/250, pro 125 nebo 160 ml ORSTA 40/25/250 - případně obdobý typ (byly na kombajnech E512.514 apod.). Větší objem orbitrolu bych tam nedával. Čerpadlo na pracovní hydrauliku bych použil silnější, ale nevylučuji ani žádné z těch, které máš doma. Znám pouze ZBC, ale to dává menší tlak - původně je to servočerpadlo pro náklaďáky. Vývodový hřídel by mohl jít vyvést z bočního vývodu převodovky AVIA -existují vývody s čerpadlem nebo s řemenicí (možná i jiné ). Čerpadlo pracovní hydrauliky musí být potom umístěné jinde - nejspíš poháněné od klikovky. Nakoukni do staveb ke klukům: jirik610, vlk, NAK, možná i na mé DDT anebo do hotových 4x4 s motory AVIA. Určitě tam nějaký nápad objevíš.
Nezbývá než popřát trpělivost a úspěšné konstruování .
Nezbývá než popřát trpělivost a úspěšné konstruování .
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon kvě 07, 2012 8:49 pm
- Bydliště: slovensko
Re: Piksľa II
nazdar,ked citam ze ides staviat traktor a ake veci k tomu mas tak presne tieto veci som pouzil aj ja uz mi to stoji na kolesach a boli prve skusobne jazdy,ked mozem povedat nieco o richlosti toho traktora,na cestnej som este zatial nehodil veciu richlost ako trojku ale redukcia sa vyrovna richlosti normalneho taktora len redukovana spiatocka je pomalsia,dal by som fotky len sa mi nedari ich tu dat
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
- Bydliště: Veľká Hradná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Piksľa II
Na ten kompresor s čerpadlom som tiež myslel a stále ho zháňam, bolo by to najjednoduchšie. Ak nezoženiem, tak na servo som rozmýšlal dať ZBC 12 a na silovú hydrauliku zatiaľ to A14X. Je z desty, tlak má 17MPa, litráž je okolo 10litrov. Zatiaľ bude stačiť. Chcem ho na vlečku a zadné ramená. Poháňané by malo byť od kľuky cez dva 13-ky remene a vypínateľné. Na starom traktore mám ZBC 10 spínané cez spojku z klímy hnané jednou 13-kou a pri pridanom tlaku na rozvádzači mi zadusí motor/ford 1,6D/.Zdvíha, čo sa týka rýchlosti, tak akurát. Ale na to mám ešte čas. Teraz zháňam trubku na výkyv prednej nápravy. Čap na prednú stranu dif už mám nachystaný/priemer 100mm/ ale trubku cca270mm na hrušku dif. nemôžem zohnať. Bodla by nohavica z tatry, tá by mala pasovať. Doma mám z nej valec, ale už je dosť hrdzavý.Daddy píše:Na začátek velice slušná sbírka komponentů a některé již připravené k montáži . Ideální by bylo mít na motoru kompresor se servočerpadlem a máš vyřešený vzduch i hydraulický okruh pro řízení. Orbitrol podle sledovaných staveb traktorů je ideální asi 80 ml (dá se použít i 125 nebo 160 ml s příslušnou pístnicí). Pro 80 ml mám pístnici ORSTA 40/16/250, pro 125 nebo 160 ml ORSTA 40/25/250 - případně obdobý typ (byly na kombajnech E512.514 apod.). Větší objem orbitrolu bych tam nedával. Čerpadlo na pracovní hydrauliku bych použil silnější, ale nevylučuji ani žádné z těch, které máš doma. Znám pouze ZBC, ale to dává menší tlak - původně je to servočerpadlo pro náklaďáky. Vývodový hřídel by mohl jít vyvést z bočního vývodu převodovky AVIA -existují vývody s čerpadlem nebo s řemenicí (možná i jiné ). Čerpadlo pracovní hydrauliky musí být potom umístěné jinde - nejspíš poháněné od klikovky. Nakoukni do staveb ke klukům: jirik610, vlk, NAK, možná i na mé DDT anebo do hotových 4x4 s motory AVIA. Určitě tam nějaký nápad objevíš.
Nezbývá než popřát trpělivost a úspěšné konstruování .
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon kvě 07, 2012 8:49 pm
- Bydliště: slovensko
Re: Piksľa II
nazdar,ak mozem poradit zozen si original kompresor z cerpadlom,pozeraj slovensky alebo cesky bazos,a to spojenie avie prevodovky a v3s rozvodovky je dost trufaly spoj,neveril by som tomu,ja som tam dal posuvny drazkovy hriadel,skoda ze tu neviem dat tie fotky nevie s tim niekto poradit
Re: Piksľa II
Podívej se - na fóru je popis, jak foto vložit - třeba přes postimage, ale i jinak. Kdyby Ti to nešlo, tak mi je pošli na email a dám Ti je sem. Mailovou adresu pošlu kdyžtak v SZ.
Re: Piksľa II
Dílů mraky a teď jen skládat .Podle fotek vidím,že už jsi nějakou inspiraci tady na foru měl,tak jen z chutí do toho,a ať se Ti daří.
Sto lidí sto názorů.
Traktor 4x2 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=32669
Stavba 4x4 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=32666
Traktor 4x2 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=32669
Stavba 4x4 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=32666
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
- Bydliště: Veľká Hradná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Piksľa II
Tých kompresorov je asi dosť málo, pretože som na ne moc nenarazil. Asi že sa tie turbo avie ešte dosť hýbu po cestách a nie po šrotoviskách. A k tomu spojeniu prevodoviek, vývod z redukčnej je uložený posuvne, a aj tak tento spoj bude len montážny. V pláne mám tiež reťazovú spojku, takže s týmto spojom to poskladám a potom tam vymením tie vývody za reťazové. Keď to bude takto na pevno, bude sa mi to lepšie skladať a dopasovávať. Len ešte musím zohať ozubené kolo z prevodovky PV3S/to dvojité/ a z toho vyrobím vývod na reťazovú spojku.miroslav.t. píše:nazdar,ak mozem poradit zozen si original kompresor z cerpadlom,pozeraj slovensky alebo cesky bazos,a to spojenie avie prevodovky a v3s rozvodovky je dost trufaly spoj,neveril by som tomu,ja som tam dal posuvny drazkovy hriadel,skoda ze tu neviem dat tie fotky nevie s tim niekto poradit
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon kvě 07, 2012 8:49 pm
- Bydliště: slovensko
Re: Piksľa II
nazdar,skusil som poslat tie fotky,akoze som uz dalej zo stavbou tohto traktora,dufam ze su tam tie fotky
Re: Piksľa II
Čo sú to za gumy? Vyzerajú
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon kvě 07, 2012 8:49 pm
- Bydliště: slovensko
Re: Piksľa II
nazdar,su to ruske gumy voltyre 11,2/20
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
- Bydliště: Veľká Hradná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Piksľa II
Podarilo sa i zohnať trubku na výkyv prednej nápravy, je to priemer 300mm, stena 8-10mm. Tak v týždni to možno vyskúšam. Ešte mám otázočku na skúsenejších. Rozmýšľam, že by som spravil ešte tú spomaľovaciu prevodovku medzi tú Aviu a PV3S. Mám doma reťazové kolečko, dvojradovú reťaz/valček má priemer 10mm/. Dal by som vyrobiť druhé na pomer cca 1:1,8. Stačila by? Ozubenými kolesami by to bolo zložitejšie. Ak nie tak to nechám tak bez prevodovky.
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
- Bydliště: Veľká Hradná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Piksľa II
Na bazoši je piest. Dal by sa použiť na riadenie nápravy PV3S. Dĺžka chodu je cca 13 cm. Priemery neviem, treba odhadnúť z foto. A koľkatku orbitrol asi k nemu/čerpadlo zo serva avia turbo priamo z kompresora, ZBC 12/
Re: Piksľa II
podľa foto je ten piest dosť obor.
Výpočet rýchlosti: http://prevody.alm.cz spáchal autor a užívateľ "Jiřin"
Stále tu zbieram inšpiráciu............
Stále tu zbieram inšpiráciu............
Re: Piksľa II
Ano souhlasím - píst je dost mohutný. Ale to by ani nevadilo, ale mám obavu, že chod pístu bude krátký. Pokud jsem správně pochopil, tak 13 cm je celkové délka chodu pístu (takže pouze 6,5 cm na každou stranu) . Viděl bych to ideálně tak na 13 - 16 cm chodu pístu na každou stranu.drobec píše:podľa foto je ten piest dosť obor.