Nápravy carraro
Moderátor: Lukashil
Re: Nápravy carraro
Cat je kapitola sama o sobě. Většinou míry v palcích, máloco se dá koupit v náhradě nebo jinde jak u nich,když děláš nějakou větší opravu tak jsou to desítky tisíc. Ale na druhou stranu když se neodrbává údržba a strojník je člověk a trochu si toho hledí tak to vydrží neurekum. A pokud vyloženě něco nezprasí tak se dělají fakt jen oleje a filtry. Tady se ten reduktor dělal taky jen proto že strojník hovado byl zdechlý dofoukat kolo,jak s plnou lžící zatočil k Tatře tak ho vyzul. A aby doložil fůru tak dál kladivo mezi nápravu a držák a jezdil po jednom kole. Ložisko to neustálo.
Teď mám na dílně motor z pásové 315, lehlo turbo,bylo to bez oleje,klikovka chycená. Řešit se to dá jen novou klikou. Výbrusové šály sice sou, jenže klika je nitridovaná a prej není nikdo v republice kdo by ji dokázal znovu povrchově upravit po brusu. Naštěstí na perkinsy tu je zastoupení,tam vyjde na nějakých 25 i se šálama,originál z cat snad okolo 40ti co tvrdil borec co shání díly. Přitom je to jedna a ta samá klika.
Co se týče různých úprav a zkoušení nechat díly vyrobit,to už tu taky bylo. Když před asi 15ti rokama napočítali v cat díly na prečepování a přefutrování komplet zadního podkopu,nechalo se to vyrobit v nějaké firmě která se tím zabývá. Teď už bych kecal kdo to byl,ale životnost max čtvrtinová. Tak stejně zatli zuby a dalo se to potom v originále. I co se týče třeba kluzáků do patek nebo teleskopu se zkoušelo kupovat v náhradě a nikdy to nebylo ono. Takže za mne sice to vyjde.ranec ale pokud ten stroj má vydělávat tak na nějaké kutění není prostor.
Teď mám na dílně motor z pásové 315, lehlo turbo,bylo to bez oleje,klikovka chycená. Řešit se to dá jen novou klikou. Výbrusové šály sice sou, jenže klika je nitridovaná a prej není nikdo v republice kdo by ji dokázal znovu povrchově upravit po brusu. Naštěstí na perkinsy tu je zastoupení,tam vyjde na nějakých 25 i se šálama,originál z cat snad okolo 40ti co tvrdil borec co shání díly. Přitom je to jedna a ta samá klika.
Co se týče různých úprav a zkoušení nechat díly vyrobit,to už tu taky bylo. Když před asi 15ti rokama napočítali v cat díly na prečepování a přefutrování komplet zadního podkopu,nechalo se to vyrobit v nějaké firmě která se tím zabývá. Teď už bych kecal kdo to byl,ale životnost max čtvrtinová. Tak stejně zatli zuby a dalo se to potom v originále. I co se týče třeba kluzáků do patek nebo teleskopu se zkoušelo kupovat v náhradě a nikdy to nebylo ono. Takže za mne sice to vyjde.ranec ale pokud ten stroj má vydělávat tak na nějaké kutění není prostor.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
-
- Příspěvky: 1056
- Registrován: stř říj 29, 2008 3:11 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Nápravy carraro
To je stejně divný nepoměr. 18tis gufero a 25tis klika a šálky i když to není na stejný stroj. Měla by stát aspoň 120 tis. Vrazit kladivo pod doraz je na nouzové dojetí k místu, kde se to opraví. Ale nakládat s tím auto, tak to je borec. Měl by jít radši prodávat rohlíky..
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nápravy carraro
Neviem co riesite ved ten cat vydrzi robit 10rokov a potom treba kupit novy lebo vyrobil na seba. Lenze toho skrabaka potom ktosi odkupy na fusky a sype do toho peniaze.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Nápravy carraro
Problém je v tom že lidi není a když jsou tak ne u nás ve firmě. Takže vedení je rádo že vůbec někdo je a nějaké podobné průšvihy nikdo neřeší. Zatne zuby a zaplatí opravu. Ale tak to už je mimo obor debaty.
S klikou. Jak jsem psal toto je cena z Bel Praha. Zastoupení perkins. Origo z cat je něco přes 40 holá. Oni si to vyberou jinak. Vrtule chladiče něco okolo 20ti. Silentblok cca 1800, servo na ovládání plynu 55. A zkus ho něčím nahradit. Je nahrazený lankem a páčkou z přehazovačky. Asi to tak i zůstane.
S klikou. Jak jsem psal toto je cena z Bel Praha. Zastoupení perkins. Origo z cat je něco přes 40 holá. Oni si to vyberou jinak. Vrtule chladiče něco okolo 20ti. Silentblok cca 1800, servo na ovládání plynu 55. A zkus ho něčím nahradit. Je nahrazený lankem a páčkou z přehazovačky. Asi to tak i zůstane.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nápravy carraro
Netep za 1500E v cistom sa urcite niekto najde.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Nápravy carraro
Problém je v tom, že soudruzi z vedení firem technice moc nerozumí, nezajímá je to a nezajímá je ani jak šikovný lidi mají. Nejvíc je zajímá, kolik jim musejí dát na výplatu a tak když některý zaměstnanec vymyslí jiné vhodné ale levnější řešení opravy má z toho většinou hovno. Nikdo nic neocení a ani neřeší - nemotivuje.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nápravy carraro
Tak tak iniciativa sa tresta.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Nápravy carraro
1500e? Ani omylem. Ti lepší nabouchají 200 hod měsíčně a mají tak 22-23tis. v čistém. Za normální hodiny víc jak 18 ani omylem. Proto se berou lidi z řad horších a zdechlých zedníků a zaplatí se jim papíry. Navíc techniky moc,lidi málo,každý skáče z auta na auto,ze stroje na stroj a pak to tak vypadá.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Nápravy carraro
jaky patří olej do reduktoru
Re: Nápravy carraro
zdar pánové, poprosím Vás o radu, mám doma 6340 s nájezdem cca 5500Mth a začaly se mi ozývat divné zvuky z carrara. Na rovině žádná hrůza, ale při jízdě v kopci po vrstevnici zvuk jak kdyby něco jelo na sucho. Je jedno jestli je předek zaplý nebo vyplý. Olej v nápravě samozřejmě je a má najeto cca 300mth. Mám vybitý střeďák a už to pochoduje fakt dost, může to být jedna z příčin? Nicméně když jsem včera předek zvedl a zatočil si kolama, tak jsem vyloučil poloosy, které jsou tiché a žádný divný zvuk z nich nejde, ale ve chvíli, kdy točím kolem, tak v pravidelných intervalech slyším cvakání od diferáku, je to normální? Další otázka ke správné funkci diferáku. Mám vyplý předek a točím kolem, točí se kardan, ale druhé kolo nemá ani snahu se otočit, je to správně? Když předek zapnu, tak samozřejmě kardan stojí a kola se točí proti sobě. Moc dík za pomoc, mám zas na prodloužený víkend naplánované kopu práce a teď nevím no
- pavolmakys
- Příspěvky: 2398
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Nápravy carraro
Je mozne ze by si mal diferak uplne normalny? Asi aj hej, co v zabere? Maju snahu brat obe kolesa?
Samozrejme ak su vydrate lamely tak sa to tiez bude spravat ako normalny diferak si myslim.
Samozrejme ak su vydrate lamely tak sa to tiez bude spravat ako normalny diferak si myslim.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Nápravy carraro
Lamelák se chová jako normální dif., volným točením ani lamely nesepnou. Co jsi tam dal za olej? Obyč převoďák v tom nefunguje. Pokud ho tam máš tak vyměnit za předepsaný. Bordel můžou dělat i sjetý lamely.
Re: Nápravy carraro
Olej je tam předepsaný a bral jsem přímo v zetoru shell spirax, přesnou specifikaci z hlavy nedám. Dneska testnu jestli to maká v záběru. Ještě mě napadlo jestli ten zvuk při jízdě nemůže dělat ten vybitý střeďák. Je tam totiž kardan v ose a nemá kříže.
Re: Nápravy carraro
Kludne to moze robit aj ta hnacia hriadel co ide po napravu. Kedze to mas vybyte, tak sa ti to na tej drazkovej spojke krizuje. Skus tu hriadel odpojit a tak prebehni traktor.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2398
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Nápravy carraro
Ked budeš meniť ten kardan, tak sa ozvi, viem ti zabezpečiť už j s krízami a budez to už mat na veky. Ak je v cape vola, tak tie kardany dlho nevydržia.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)