Yanmar FX235
Moderátor: DYK
Re: Yanmar FX235
Rotavace v těžké valašké půdě. POlíčko souseda bylo sice na podzim zoráno, ale jel jsem na rychlost 1+2 a plný plyn. Hloubka rotace tak 17 cm, šířka rotavátoru cca 1,2 m. Když jsem kola nastavil ještě na větší hloubku, zadusilo to traktor.
Ten den jsem ještě rotavoval i moje vlastní políčko kde je rozemletý jíl + kamení a výsledek byl totožný.
Až zpravím naviják (prokluzue spojka) tak přihodím pro případné budoucí vlastníky japončíku další video. Natal jsem sice již cca 30 kubíků, ale traktor nikdy nešel do plné síly naviáku.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fjEXSGD3OIk[/youtube]
Ten den jsem ještě rotavoval i moje vlastní políčko kde je rozemletý jíl + kamení a výsledek byl totožný.
Až zpravím naviják (prokluzue spojka) tak přihodím pro případné budoucí vlastníky japončíku další video. Natal jsem sice již cca 30 kubíků, ale traktor nikdy nešel do plné síly naviáku.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fjEXSGD3OIk[/youtube]
Re: Yanmar FX235
V sobotu jsem získal perk kydače hnoje. 5 vozíků, ručně nakydaných a vykydaných. Z toho tři z ovčína (ty lehší)+ 2 x kejda kravského a praxečího produktu metabolismu, ty měly odba dva něco přes tunu.
Myslím si, že bych se mohl sebevědomě postavit po boku mezi ty nejlepší kydače
Traktor jsem nechal jet po poli na nejmenší rychlost s plazivou redukci a pomalu jsem vyhazoval mrvu z vlečky.
Myslím si, že bych se mohl sebevědomě postavit po boku mezi ty nejlepší kydače
Traktor jsem nechal jet po poli na nejmenší rychlost s plazivou redukci a pomalu jsem vyhazoval mrvu z vlečky.
Re: Yanmar FX235
Hodně jsem uvažoval zdali se mám "pochlubit" nehodou co se mi stala v sobotu, ale nakonec jsem spolknul ego a uveřejním.
Tahal jsem menšího jasana (zhruba 30 cm průměr) přes horní kladku navijáku. Lano šlo k navijáku v úhlu cca 30 stupňů. Dobrá zpráva je, že naviják po nasypání cukru mezi lamelu a přitlačovaný buben již v podstatě neprokluzuje. Ta špatná je, že karamel který tam vznikne může přilepit buben k navijáku a než jej pružina odlepí, může vzniknout prodleva. Takže: stojím s navijákem na zemi na cestě a na volnoběh navíjím. Kdyby se něco stalo, traktor to zadusí říkám si. Brzdu na navijáku mám povolenou. Jasan se zasekl o strom, čili automaticky povoluji lano, bohužel buben je nalepen na lamele a stále navíjí. Poté již jen sleduji, jak se štít kvůli bahnu nezapíchl do země, traktor sklouzl po cestě ke strži a vše bylo již dílem okamžiku. Naštěstí tam byly stromy, takže se stroj neskutálel do strže. Po převrácení traktor stále jede. Co nejrychleji jsem ho tedy vypl a šel se zeptat otce, zda-li nechce přehodnotit své plány na odpoledne a tak trochu mi pomoct postavit japonce znovu na kola. Naštěstí má cca 2 t domaděl. Cca po dvou a půl hodinách postupného uvazování, s pomocí 2 t řetězového kladkostroje se nám stroj podařilo dostat zpět na cestu. Po zkontrolování provozních kapalin nastartoval a dojel jsem domů po vlastní ose. V zimě mě čeká dost vyklepávání, nějaké to lakování a lepení plastů.
Čili moje zkušenost pro příště:
- pokud možno tahat jakékoliv dřevo na přímo oproti navijáku. Nebýt líný dát si na strom popruh a kladku.
- dát si pozor na možné nevybavení spojky
- pokud možno tahat vše přes spodní kladku (to by mi sice v sobotu nepomohlo, rovněž se štít tolik nezarádluje do země, ale zas to nezvedá předek traktoru)
- bacha na bahno
- když člověk blbne s navijákem na cestě, pod níž teče v hloubce třeba 15 m potok, postavit stroj tak, aby pod břehem byly stromy, které by traktor v případě převrácení zachytily.
Tahal jsem menšího jasana (zhruba 30 cm průměr) přes horní kladku navijáku. Lano šlo k navijáku v úhlu cca 30 stupňů. Dobrá zpráva je, že naviják po nasypání cukru mezi lamelu a přitlačovaný buben již v podstatě neprokluzuje. Ta špatná je, že karamel který tam vznikne může přilepit buben k navijáku a než jej pružina odlepí, může vzniknout prodleva. Takže: stojím s navijákem na zemi na cestě a na volnoběh navíjím. Kdyby se něco stalo, traktor to zadusí říkám si. Brzdu na navijáku mám povolenou. Jasan se zasekl o strom, čili automaticky povoluji lano, bohužel buben je nalepen na lamele a stále navíjí. Poté již jen sleduji, jak se štít kvůli bahnu nezapíchl do země, traktor sklouzl po cestě ke strži a vše bylo již dílem okamžiku. Naštěstí tam byly stromy, takže se stroj neskutálel do strže. Po převrácení traktor stále jede. Co nejrychleji jsem ho tedy vypl a šel se zeptat otce, zda-li nechce přehodnotit své plány na odpoledne a tak trochu mi pomoct postavit japonce znovu na kola. Naštěstí má cca 2 t domaděl. Cca po dvou a půl hodinách postupného uvazování, s pomocí 2 t řetězového kladkostroje se nám stroj podařilo dostat zpět na cestu. Po zkontrolování provozních kapalin nastartoval a dojel jsem domů po vlastní ose. V zimě mě čeká dost vyklepávání, nějaké to lakování a lepení plastů.
Čili moje zkušenost pro příště:
- pokud možno tahat jakékoliv dřevo na přímo oproti navijáku. Nebýt líný dát si na strom popruh a kladku.
- dát si pozor na možné nevybavení spojky
- pokud možno tahat vše přes spodní kladku (to by mi sice v sobotu nepomohlo, rovněž se štít tolik nezarádluje do země, ale zas to nezvedá předek traktoru)
- bacha na bahno
- když člověk blbne s navijákem na cestě, pod níž teče v hloubce třeba 15 m potok, postavit stroj tak, aby pod břehem byly stromy, které by traktor v případě převrácení zachytily.
Re: Yanmar FX235
A kurwa.....hlavně, že se Ti nic nestalo Lesu nerozumím, tak nebudu komentovat, ale děkuji, že jsi se podělil. Ukážu fotku juniorovi, který má teď ty "jalové" roky ať vidí, co vše se může stát. Hlavně, že jsi celý a nepolámaný
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Yanmar FX235
Tak já v traktoře nebyl, tahal jsem jen za lanka. Zkušenosti jsou napravené chyby a když nejde o zdraví tak jde o hovno. Ale zamrzí to.
Mám k tomu tahání navijákem velký respekt.
Mám k tomu tahání navijákem velký respekt.
Re: Yanmar FX235
Oceňuji, že jsi se podělil i o takovou zkušenost. To by mě hodně nas...., kdyby se mi to stalo. Asi bych si to nechal pro sebe.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Yanmar FX235
Ahoj, taky jsem navijákem povalil traktor, ale naštěstí na rovném poli, táhl jsem z lesa bukový klacek, 3m/60cm, a on se mi tam chtěl skoulet do rokle, tak jsem ho nechal opřený o pařez, že dám kladku z jiného směru, traktor jsem měl na poli otočený podélnou osou k té budoucí kladce, k tomu klacku tak 60°a když jsem z slézal tak jsem si kapsou zařadil 540ot na PTO, naviják přepnutý do tahu, jen jsem slyšel jak motor zabral a když jsem se otočil, traktor už se převaloval. Hned jsme ho ve dvou růčo postavili na kola, byl jen lehký šrám na blatníku, jinak nic, ale od té doby jsem sakra opatrnější.
Re: Yanmar FX235
Pri pohľade na foto prevráteného traktora ma zamrazilo, ale po prečítaní som rád, že si OK. Plechy vyklepeš, ale to s tým cukrom som tu čítal prvý krát. To, že si to sem dal je ponaučenie aj pre iných traktoristov.
-
- Příspěvky: 109
- Registrován: sob zář 26, 2020 5:33 pm
- Bydliště: Brno
Re: Yanmar FX235
moc pěkná reportáž , mně se převrátil bagr, na podmoklé louce, když jsem zvedl velikej kořen, co nevýš ve lžici , že si jej vyfotím, a najednou se pás začal bořit , a já stál vedle a jen čučel ,jo to jsou zážitky. ( kdo nic nedělá, nic nepokazí) ,Na klouzající spojky a řemeny je kalafuna!
Re: Yanmar FX235
Kalafuna mne napadla taky (resp. známého, který mi říkal, že se kalafunovaly řemeny na mlátičkách), ale až po tom, co jsem tu spojku pocukroval jak buchtu Určitě kalafunu do budoucna na spojku nasypu.
Jinak s tím koulením klád když se tahá z kopce - taky se mi na jaře rozjela kulatina. Byl to docela macek, přes jeden a půl kubíku. Naštěstí mám vždy povolenou brzdu, takže lano se volně odvíjelo. Kláda byla kónická a rychle se stočila na jednu stranu. Ale mrazilo mne. V tom trhu to musí mít několik tun a určo by to převrátilo i větší traktor.
Takže teď pro jistotu vždy tahám klády alespň dvě (nekutálí se), popř. přes kladku. Zrovna dneska bych měl jít do lesa, tak pokud si vzpomenu a vezmu foťák tak zdokumentuji.
Mám známého který jezdí v lese s velkým zetorem a živí se tím. Traktor měl na střeše několikrát. Já bych s ním nedělal, protože pořád řve, jebe lidi kolem, spěchá a to se dělají největší chyby. U dřeva je to podle mne jako u elektriky (jsem elektrikář). Chce to klid a rozvahu, pořád přemýšlet, pokoru.
Nedávno mi známí říkal o borcovi, co si koupil kus hory. Vítr mu tam vyvrátil menší smrk. Tak si pořídil motorovku a šel to pořezat. Stoupl si na kmen (blízko vyvráceného kořene) a hurá do toho. Byl docela překvapen když kmen prořezal, že ten napružený kořen se vrátil z větší části na místo. Takže vznikl katapult. Měl velké štěstí, že ho nepořezala pila (která spadla na zem), protože se stačil chytit kmene, jinak by se proletěl vzduchem.
Jinak s tím koulením klád když se tahá z kopce - taky se mi na jaře rozjela kulatina. Byl to docela macek, přes jeden a půl kubíku. Naštěstí mám vždy povolenou brzdu, takže lano se volně odvíjelo. Kláda byla kónická a rychle se stočila na jednu stranu. Ale mrazilo mne. V tom trhu to musí mít několik tun a určo by to převrátilo i větší traktor.
Takže teď pro jistotu vždy tahám klády alespň dvě (nekutálí se), popř. přes kladku. Zrovna dneska bych měl jít do lesa, tak pokud si vzpomenu a vezmu foťák tak zdokumentuji.
Mám známého který jezdí v lese s velkým zetorem a živí se tím. Traktor měl na střeše několikrát. Já bych s ním nedělal, protože pořád řve, jebe lidi kolem, spěchá a to se dělají největší chyby. U dřeva je to podle mne jako u elektriky (jsem elektrikář). Chce to klid a rozvahu, pořád přemýšlet, pokoru.
Nedávno mi známí říkal o borcovi, co si koupil kus hory. Vítr mu tam vyvrátil menší smrk. Tak si pořídil motorovku a šel to pořezat. Stoupl si na kmen (blízko vyvráceného kořene) a hurá do toho. Byl docela překvapen když kmen prořezal, že ten napružený kořen se vrátil z větší části na místo. Takže vznikl katapult. Měl velké štěstí, že ho nepořezala pila (která spadla na zem), protože se stačil chytit kmene, jinak by se proletěl vzduchem.
Re: Yanmar FX235
Jenže ty kalafunovaný řemeny byly kožený!
I ti co dělají v lese asi znají, co to je lehnout tam. Ale moc bych si je jako příměr nebral. Poměr vytěžené hmoty na jedno lehnutí bude asi diametrálně jiný. Podle tohoto, by s sebou museli mlátit vo zem dvakrát denně.
I ti co dělají v lese asi znají, co to je lehnout tam. Ale moc bych si je jako příměr nebral. Poměr vytěžené hmoty na jedno lehnutí bude asi diametrálně jiný. Podle tohoto, by s sebou museli mlátit vo zem dvakrát denně.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Yanmar FX235
Tak v pátek se stihlo spousta práce. Dovézt nějaké to dřevo (klády jsou v 6 m délce), zorat políčko (ten zku....ný jíl nikdy nevyschne, hrabalo to neskutečně) a natlačit 50 kg. klobás (40% domácí skopovina, 60% bůčku) + poté sezení u slivovice a piva.
V sobotu jsme celý den vozili tatínkovi dřevo do kolně na zimu, přitom se udily klobásy a následoval třídní sraz, kde dorazil spolužák o berlích. Kácel v hoře smrka a když jej položil, kulatina se prý nějak špatně odrazila od pňa na bok a "pohladila" mu z boku nohu = stehenní zlomenina. Ještě že jej to nepřipřelo. Jeli pro něj hasiči.
Jinak na naviják jsem "nastřelil" účka a přivařil na ně kola z velicie. Důvod je ten, abych nemordoval zadní nápravy a traktoru, tak jsem využil jednočině fungující hydrauliku na japoncovi. Dřevo přitáhnu k traktoru, zvednu štít, sklopím kola, spustím štít ať je váha na kolách a dřevo přitáhnu horním závěsem. Po asfaltu a na šotolině to funguje bezvadně, musím vyzkoušet v těžšším terénu. Z kopečku mě váha dřeva, výrazně převyšující celkovou hmotnost traktoru (i se mnou po vydatném obědě) na nezpevněném povrchu dost tlačila, ale neměl jsem zaplý předek. Byla celkem haluz, že když jsem traktor obrátil, váha štítu a traktoru se opřela o ta kola, takže většina traktoru přežila bez úhony. Jinak bych musel shánět i nový volat a palubovku a kdo ví co ještě. Štěstí v neštěstí. Na těch předchozích fotkách to jde celkem pěkně vidět.
V sobotu jsme celý den vozili tatínkovi dřevo do kolně na zimu, přitom se udily klobásy a následoval třídní sraz, kde dorazil spolužák o berlích. Kácel v hoře smrka a když jej položil, kulatina se prý nějak špatně odrazila od pňa na bok a "pohladila" mu z boku nohu = stehenní zlomenina. Ještě že jej to nepřipřelo. Jeli pro něj hasiči.
Jinak na naviják jsem "nastřelil" účka a přivařil na ně kola z velicie. Důvod je ten, abych nemordoval zadní nápravy a traktoru, tak jsem využil jednočině fungující hydrauliku na japoncovi. Dřevo přitáhnu k traktoru, zvednu štít, sklopím kola, spustím štít ať je váha na kolách a dřevo přitáhnu horním závěsem. Po asfaltu a na šotolině to funguje bezvadně, musím vyzkoušet v těžšším terénu. Z kopečku mě váha dřeva, výrazně převyšující celkovou hmotnost traktoru (i se mnou po vydatném obědě) na nezpevněném povrchu dost tlačila, ale neměl jsem zaplý předek. Byla celkem haluz, že když jsem traktor obrátil, váha štítu a traktoru se opřela o ta kola, takže většina traktoru přežila bez úhony. Jinak bych musel shánět i nový volat a palubovku a kdo ví co ještě. Štěstí v neštěstí. Na těch předchozích fotkách to jde celkem pěkně vidět.
Re: Yanmar FX235
Zdravím všechny ve spolek, jsem bob vlastním z25a,v prosinci jsem se stal majitelem yanmar fx235.Po dlouhém bádání na tomto foru a youtube jsem na stará kolena zatoužil po japoncovi.Traktor má zadní pneu ko,nejde otáčkoměr je trochu orezlý,postrádá posilovač řízení,zatáčecí asistent a monromatik.Koupil jsem všechny filtry v rvr podle jejich katalogu,postupně sepouštím do servisování.Chtěl bych ho do brambor,musím vyrobit cívky na zadní kola ,abych dostal střed na 120cm.
Někde jsem vyčetl,že se mají každy rok seřizovat ventily. Nemužu nikde dohledat vuli ventilu ani vstřikovací tlak u tohoto typu.Chtěl bych poprosit o radu mockrát děkuji .
Někde jsem vyčetl,že se mají každy rok seřizovat ventily. Nemužu nikde dohledat vuli ventilu ani vstřikovací tlak u tohoto typu.Chtěl bych poprosit o radu mockrát děkuji .
Re: Yanmar FX235
nazdar, urcite by bolo dobre nastavit ventily, ale myslim ze ked ich teraz nastavis, tak to uz bude navzdy. tento typ som este nazivo nevidel, ale viem ze yanmar robi perfektne motory ktore vydrzia tisice motohodin. ja mam yanmar 2000d od roku 2008 a motora som sa este nedotkol. iba menim olej a tankujem naftu. vlastne na celom traktore som menil iba jeden semering. s tym kde zistit aka ma byt vola ti neporadim lebo neviem ale myslim si ze kazdy rok ich nastavovat netreba
Re: Yanmar FX235
O seřizování ventilu máš pravdu, já seřidil sv0,15 vv0,20.Neví někdo kde sehnat plastové madlo nad blinkrem na blatníku mám ho ulomené ? Děkuji.Měřil jsem přední kola na střed-126 zadní-109cm po otočení.Budu dělat do zadu civky cca 6cm.