Tomovinkovič

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
RadiXS
Příspěvky: 79
Registrován: pát lis 07, 2008 2:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomovinkovič

#91 Nový příspěvek od RadiXS »

No nevím, víko sundané mám a olej pořád nahoru nejde :(

Našel jsem v manuálu něco o seřizování tlaku, ale to by znamenalo rozborku, což bych teď v sezóně nerad.

Olej používám 15W40, což by dle manuálu mělo sedět, jediné, co jsem při výměně oleje nevyměnil byl olejový filtr, ale to by nemělo být příčinou, ne? Samozřejmě, že už mám nový objednaný a tuto variantu vyzkouším, ale nezdá se mně to pravděpodobné...
mazani.jpg
tlak.jpg
Nafta je nafta...

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: Tomovinkovič

#92 Nový příspěvek od Honza49 »

RadiXS píše:Ahojte, nemá někdo schéma mazání motoru LDA 100? Nějak mně není jasné, jakým způsobem jsou mazané vahadla ventilů pod víkem. Stalo se mně, že se prostě vahadlo sacího ventilu kouslo a motor zhasl, protože ztratil kompresi. Po sundání víka, bylo všude sucho, po oleji ani památka. Tak jsem vahadlo ručně promazal, rozchodil a motor znovu normálně jde. Na budíku ukazuje, že maže na volnoběh cca 1-1,5 a při plném plynu cca 2,5. Jenže pod víkem stále sucho. Nevíte, v čem může být zrada. Oleje je tam samozřejmě dost. Nedá se nějak seřizovat olejové čerpadlo nebo tak něco? Nebo, kde se dá skontrolovat, že čerpadlo skutečně tlačí i nahoru do hlavy?

Díky za pmoc.R.
Tak za 1 nevím co to je za značku,ale většina motoru čtyřdobých na volnoběh maže 3až 4 atm u tebe bych jen tipoval,že motor má velkou vůli na hlavních ložiskách kam se olej ještě dostane,ale pro velkou vůli si olej vybere snažší cestu a proto se nemůže dostat do vyšších pater a to do tyček a koníků.Sděl jaký motor to je a rok.

Uživatelský avatar
RadiXS
Příspěvky: 79
Registrován: pát lis 07, 2008 2:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomovinkovič

#93 Nový příspěvek od RadiXS »

Ahoj, no v manuálu píšou, že to má na volnoběh při cca 1200 otáčkách mazat cca 0,8. Což při studeném motoru budík ukazuje, ale jak se zahřeje, tak je tam prakticky nula :(

Jinak je to moto Lombardini LDA 100, jednoválec, diesel, obsah 707ccm. Rok výroby mám 1982.
Nafta je nafta...

kutil tim
Příspěvky: 1301
Registrován: pát srp 28, 2009 5:00 pm

Re: Tomovinkovič

#94 Nový příspěvek od kutil tim »

Když měníš olej tak vždy nový filtr a pokud změníš značku oleje tak na nic nečekej můžou se ucpat kanálky od uvolněných usazenin a zadřít motor.

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: Tomovinkovič

#95 Nový příspěvek od Honza49 »

RadiXS píše:Ahoj, no v manuálu píšou, že to má na volnoběh při cca 1200 otáčkách mazat cca 0,8. Což při studeném motoru budík ukazuje, ale jak se zahřeje, tak je tam prakticky nula :(

Jinak je to moto Lombardini LDA 100, jednoválec, diesel, obsah 707ccm. Rok výroby mám 1982.
No vypadá to na 90% vyběhané,zkus motorák ale hustější tam by se to mělo zvednout,když se nezvedne tak problém výpadá v olej čerpadle,ale spíš jak píši vyběhané,vše jde opravit

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Tomovinkovič

#96 Nový příspěvek od DYK »

Kolik je vlastně 1kg/cm čtvereční třeba v kpa?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
RadiXS
Příspěvky: 79
Registrován: pát lis 07, 2008 2:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomovinkovič

#97 Nový příspěvek od RadiXS »

No zkusím nalít nějaký méně moderní olej (asi M6AD) a uvidím. Filtr dám samozřejmě nový. Už stejně asi není co pokazit. Pokud to nepomůže bude muset jít motor dolů :zapomel:

R.
Nafta je nafta...

Uživatelský avatar
RadiXS
Příspěvky: 79
Registrován: pát lis 07, 2008 2:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomovinkovič

#98 Nový příspěvek od RadiXS »

Tak nalil jsem M6AD a traktor maže jak ďas. Vrchem to lítá po kýblech :) Nechám to tedy tak a bude se vidět. Asi to bude chtít o něco častější výměny oleje, ale to nevadí, mám ho dost. Doufám, že to M6ka umaže.
Nafta je nafta...

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: Tomovinkovič

#99 Nový příspěvek od FandaP »

DYK píše:Kolik je vlastně 1kg/cm čtvereční třeba v kpa?
Tlak je síla působící na plochu. Tlak 1 Pascal je síla 1 N, která kolmo působí na 1 m čtverečný.

Tj. 1kg/cm čtverečný = 10N/cm čtverečný = 100.000 N/m čtverečný = 100.000 Pa = 100 kPa = 1 bar = zhruba 1 atm.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Tomovinkovič

#100 Nový příspěvek od DYK »

Výborně 8) myslel jsem si to :) Takže dle technické dokumentace má motor LDA 100 mazat a toto jsem zde už psal, na volnoběh 0.5 až 1 kg/ cm čtvereční tj. zhruba půl až jednu atmosféru či bar a na max. otáčky, což jsou 3 tisíce 2.5 až 4 kg/ cm čtvereční, takže zase zhruba 2.5 atm až 4 atm, nebo baru.
Kdepak by tento motor mazal na volnoběh 3-4 atm a v točkách třeba 6! To není auto a takové hodnoty nemá ani new motor LDA.
Mě by jen zajímalo, zda se to nestalo po výměně olejového filtru?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
RadiXS
Příspěvky: 79
Registrován: pát lis 07, 2008 2:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomovinkovič

#101 Nový příspěvek od RadiXS »

Nestalo, filtr mám stále ten samý, strarý. To jsem chtěl právě vyzkoušet. Vyměnil jsem jen olej za hustší. Filtr vyměním teď, když už vím, že to funguje.
Nafta je nafta...

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: Tomovinkovič

#102 Nový příspěvek od Honza49 »

DYK píše:Výborně 8) myslel jsem si to :) Takže dle technické dokumentace má motor LDA 100 mazat a toto jsem zde už psal, na volnoběh 0.5 až 1 kg/ cm čtvereční tj. zhruba půl až jednu atmosféru či bar a na max. otáčky, což jsou 3 tisíce 2.5 až 4 kg/ cm čtvereční, takže zase zhruba 2.5 atm až 4 atm, nebo baru.
Kdepak by tento motor mazal na volnoběh 3-4 atm a v točkách třeba 6! To není auto a takové hodnoty nemá ani new motor LDA.
Mě by jen zajímalo, zda se to nestalo po výměně olejového filtru?
Nejsem proti Tvému názoru,alle každý motor má při olej.čerpadle pojišťovací ventil,který je seřízen na určitý tlak a když je vyšší tak přebytek je přepuštěn přes tento ventil do olej vany.Proto nejsem Tvého názoru o málém tlaku a trvám na tom co jsem zde napsal

Uživatelský avatar
Zdeněk B.
Příspěvky: 452
Registrován: úte říj 30, 2007 10:31 am
Bydliště: Tábor

Re: Tomovinkovič

#103 Nový příspěvek od Zdeněk B. »

Chlapi nemáte někdo ponětí, jaká ložiska patří do kardanu pojezdu? Započal jsem generálku a má to drobet vůli. Buď číslo ložiska nebo stačí rozměry.
Díky

Wladimiro171
Příspěvky: 2
Registrován: pát pro 24, 2010 1:35 pm

Re: Tomovinkovič

#104 Nový příspěvek od Wladimiro171 »

Nazdar chalani som prvý krát na vašom fore,vidím že máte niektorý problém s dokumentáciou od motora lobardini.V Taliansku som kúpil starý traktor pascvali.Postupne pluh,rotavátor,cisternu na postrek a vlečku(vlečka je na kardan tak že mám 6x6)Niekto mal problém s kardanom s drážkamy či s motorom bez dekompresora?Aj ja som mal vaše problémy v tej dobe som pracoval v Taliansku tak že som to riešil s talianmi.Zdravým vlado s L.M.

Uživatelský avatar
lukas7
Příspěvky: 180
Registrován: sob bře 27, 2010 1:10 pm
Bydliště: Trnová

Re:

#105 Nový příspěvek od lukas7 »

DYK píše:Je to spojený s nožním pedálem brzd a tím lankem ovládáš hydr. kstku, která pouští tlak oleje pøes spodní rychlospojku na vlek.
Obrázek

Je to to lanko kolem ruèní brzdy.
zdravim vas,. vy mate original tv 420?

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“