Tomovinkovič
Moderátor: DYK
- RadiXS
- Příspěvky: 79
- Registrován: pát lis 07, 2008 2:44 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovinkovič
No nevím, víko sundané mám a olej pořád nahoru nejde
Našel jsem v manuálu něco o seřizování tlaku, ale to by znamenalo rozborku, což bych teď v sezóně nerad.
Olej používám 15W40, což by dle manuálu mělo sedět, jediné, co jsem při výměně oleje nevyměnil byl olejový filtr, ale to by nemělo být příčinou, ne? Samozřejmě, že už mám nový objednaný a tuto variantu vyzkouším, ale nezdá se mně to pravděpodobné...
Našel jsem v manuálu něco o seřizování tlaku, ale to by znamenalo rozborku, což bych teď v sezóně nerad.
Olej používám 15W40, což by dle manuálu mělo sedět, jediné, co jsem při výměně oleje nevyměnil byl olejový filtr, ale to by nemělo být příčinou, ne? Samozřejmě, že už mám nový objednaný a tuto variantu vyzkouším, ale nezdá se mně to pravděpodobné...
Nafta je nafta...
Re: Tomovinkovič
Tak za 1 nevím co to je za značku,ale většina motoru čtyřdobých na volnoběh maže 3až 4 atm u tebe bych jen tipoval,že motor má velkou vůli na hlavních ložiskách kam se olej ještě dostane,ale pro velkou vůli si olej vybere snažší cestu a proto se nemůže dostat do vyšších pater a to do tyček a koníků.Sděl jaký motor to je a rok.RadiXS píše:Ahojte, nemá někdo schéma mazání motoru LDA 100? Nějak mně není jasné, jakým způsobem jsou mazané vahadla ventilů pod víkem. Stalo se mně, že se prostě vahadlo sacího ventilu kouslo a motor zhasl, protože ztratil kompresi. Po sundání víka, bylo všude sucho, po oleji ani památka. Tak jsem vahadlo ručně promazal, rozchodil a motor znovu normálně jde. Na budíku ukazuje, že maže na volnoběh cca 1-1,5 a při plném plynu cca 2,5. Jenže pod víkem stále sucho. Nevíte, v čem může být zrada. Oleje je tam samozřejmě dost. Nedá se nějak seřizovat olejové čerpadlo nebo tak něco? Nebo, kde se dá skontrolovat, že čerpadlo skutečně tlačí i nahoru do hlavy?
Díky za pmoc.R.
- RadiXS
- Příspěvky: 79
- Registrován: pát lis 07, 2008 2:44 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovinkovič
Ahoj, no v manuálu píšou, že to má na volnoběh při cca 1200 otáčkách mazat cca 0,8. Což při studeném motoru budík ukazuje, ale jak se zahřeje, tak je tam prakticky nula
Jinak je to moto Lombardini LDA 100, jednoválec, diesel, obsah 707ccm. Rok výroby mám 1982.
Jinak je to moto Lombardini LDA 100, jednoválec, diesel, obsah 707ccm. Rok výroby mám 1982.
Nafta je nafta...
Re: Tomovinkovič
Když měníš olej tak vždy nový filtr a pokud změníš značku oleje tak na nic nečekej můžou se ucpat kanálky od uvolněných usazenin a zadřít motor.
Re: Tomovinkovič
No vypadá to na 90% vyběhané,zkus motorák ale hustější tam by se to mělo zvednout,když se nezvedne tak problém výpadá v olej čerpadle,ale spíš jak píši vyběhané,vše jde opravitRadiXS píše:Ahoj, no v manuálu píšou, že to má na volnoběh při cca 1200 otáčkách mazat cca 0,8. Což při studeném motoru budík ukazuje, ale jak se zahřeje, tak je tam prakticky nula
Jinak je to moto Lombardini LDA 100, jednoválec, diesel, obsah 707ccm. Rok výroby mám 1982.
Re: Tomovinkovič
Kolik je vlastně 1kg/cm čtvereční třeba v kpa?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- RadiXS
- Příspěvky: 79
- Registrován: pát lis 07, 2008 2:44 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovinkovič
No zkusím nalít nějaký méně moderní olej (asi M6AD) a uvidím. Filtr dám samozřejmě nový. Už stejně asi není co pokazit. Pokud to nepomůže bude muset jít motor dolů
R.
R.
Nafta je nafta...
- RadiXS
- Příspěvky: 79
- Registrován: pát lis 07, 2008 2:44 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovinkovič
Tak nalil jsem M6AD a traktor maže jak ďas. Vrchem to lítá po kýblech Nechám to tedy tak a bude se vidět. Asi to bude chtít o něco častější výměny oleje, ale to nevadí, mám ho dost. Doufám, že to M6ka umaže.
Nafta je nafta...
Re: Tomovinkovič
Tlak je síla působící na plochu. Tlak 1 Pascal je síla 1 N, která kolmo působí na 1 m čtverečný.DYK píše:Kolik je vlastně 1kg/cm čtvereční třeba v kpa?
Tj. 1kg/cm čtverečný = 10N/cm čtverečný = 100.000 N/m čtverečný = 100.000 Pa = 100 kPa = 1 bar = zhruba 1 atm.
Moje stroje:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 21&t=12201
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=14183
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=12350
a jiné k najítí zde na fóru....
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 21&t=12201
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=14183
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=12350
a jiné k najítí zde na fóru....
Re: Tomovinkovič
Výborně myslel jsem si to Takže dle technické dokumentace má motor LDA 100 mazat a toto jsem zde už psal, na volnoběh 0.5 až 1 kg/ cm čtvereční tj. zhruba půl až jednu atmosféru či bar a na max. otáčky, což jsou 3 tisíce 2.5 až 4 kg/ cm čtvereční, takže zase zhruba 2.5 atm až 4 atm, nebo baru.
Kdepak by tento motor mazal na volnoběh 3-4 atm a v točkách třeba 6! To není auto a takové hodnoty nemá ani new motor LDA.
Mě by jen zajímalo, zda se to nestalo po výměně olejového filtru?
Kdepak by tento motor mazal na volnoběh 3-4 atm a v točkách třeba 6! To není auto a takové hodnoty nemá ani new motor LDA.
Mě by jen zajímalo, zda se to nestalo po výměně olejového filtru?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- RadiXS
- Příspěvky: 79
- Registrován: pát lis 07, 2008 2:44 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovinkovič
Nestalo, filtr mám stále ten samý, strarý. To jsem chtěl právě vyzkoušet. Vyměnil jsem jen olej za hustší. Filtr vyměním teď, když už vím, že to funguje.
Nafta je nafta...
Re: Tomovinkovič
Nejsem proti Tvému názoru,alle každý motor má při olej.čerpadle pojišťovací ventil,který je seřízen na určitý tlak a když je vyšší tak přebytek je přepuštěn přes tento ventil do olej vany.Proto nejsem Tvého názoru o málém tlaku a trvám na tom co jsem zde napsalDYK píše:Výborně myslel jsem si to Takže dle technické dokumentace má motor LDA 100 mazat a toto jsem zde už psal, na volnoběh 0.5 až 1 kg/ cm čtvereční tj. zhruba půl až jednu atmosféru či bar a na max. otáčky, což jsou 3 tisíce 2.5 až 4 kg/ cm čtvereční, takže zase zhruba 2.5 atm až 4 atm, nebo baru.
Kdepak by tento motor mazal na volnoběh 3-4 atm a v točkách třeba 6! To není auto a takové hodnoty nemá ani new motor LDA.
Mě by jen zajímalo, zda se to nestalo po výměně olejového filtru?
Re: Tomovinkovič
Chlapi nemáte někdo ponětí, jaká ložiska patří do kardanu pojezdu? Započal jsem generálku a má to drobet vůli. Buď číslo ložiska nebo stačí rozměry.
Díky
Díky
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát pro 24, 2010 1:35 pm
Re: Tomovinkovič
Nazdar chalani som prvý krát na vašom fore,vidím že máte niektorý problém s dokumentáciou od motora lobardini.V Taliansku som kúpil starý traktor pascvali.Postupne pluh,rotavátor,cisternu na postrek a vlečku(vlečka je na kardan tak že mám 6x6)Niekto mal problém s kardanom s drážkamy či s motorom bez dekompresora?Aj ja som mal vaše problémy v tej dobe som pracoval v Taliansku tak že som to riešil s talianmi.Zdravým vlado s L.M.