ZZETHOR píše:a zbytek?.. kolega má fendta a taky má jen náhon, kusu s těhlicí původní majitel odmontoval a vyhodil do šrotu, protože jí nepotřeboval,
známej má taky C224, taky s jinym motorem a nakladačem, tak sem jí už i viděl naživo, a vim, že je trošku vyšší, užší a řekl bych i delší, z prvu mě udivilo, že tam má jinej motor, než originál, když ten náš celkem šlape, potom sem se dozvěděl o těch dvouválcovejch dvoutaktech, co tam byli původně a hojně se měnily za jiné, našl sem dost kusů s motorem mercedes
čim to bylo, že se to tak měnilo? složitější na údržbu kvůli tomu dmychadlu?
Byl bych moc rád, kdyby jsi mi třeba soukromou zprávou poslal kontakt na toho známého i na Tebe.
Ty dvoutakty se skutečně velmi často nahrazovaly jinými motory.
Ty Céčka když hledáš na internetu, tak těch s motorem Mercedes se najde hodně a nebo s motorem z auta Borgward, nebo Hansa a tak
Slyšel jsem, že prý ten, kdoo to uměl se o ten originál dvoutakt motor starat, tak mu sloužil k plné spokojenosti a sloužej dodnes. Ale prej se tam nejak zanášel výfukový systém a i to dmychadlo potřebovalo jinou péči, než na jakou jsou lidi zvyklý u čtařtaktů. Lidi zapomínali dölejvat olej a tak.
Ty motory Mercedes co se tam tak hojně dávaly ale nejsou většinou nejaké ty dobře u nás známé 200D, 220 D 240D, ale starší tap i řada s obsahem 1700 ccm typ OM636
Ty se vyrábely od konce války, vyvinuly je za války, a dále se modernizovaly, ale v základě jsou stejné , jako ty první diesely co se do prvních naftovýchj osobáků Mercedes dávaly.
Ale první osobáky s dieselem nebyly Mercedesy, ale zrovna náhodou Hanomagy Rekord - ještě předválečný. A ty motory Hanomag se dávaly do traktorů jakbysmet a i oficielně seriově,
Ty 1700 ccm diesely najdeš v Mercedesu 170 - ještě s blatníkama mimo kapotu
pak i v typu Ponton - kulaťák - tedy první mercedes, co mel přední blatníky v rovině s kapotou. Ale tam už mel motor obsah zvýšen na 1800 ccm
A ty auta se tedy jmenovaly 180ky
A naposledy se ještě dávaly i do Křídláků.
Používaly se ale NEJEN V AUTECH
je to diodnes velice oblíbený motor v lodích
dávaly se se sníženými otáčkami do vysokozdvižek a dalších strojů
A HLAVNĚ začátkem 60.let
DÁVALY SE tehdy DO SERIOVÝCH TRAKTORŮ
Dávaly se asi do 4 značek traktorů, možná i do více.
Víc jsem jich nenašel
a dva seriové traktory, ktreré maj originálně tento motor jsem i na vlastní oči viděl.
Třeba FAHR 177, nebo GULDNER Toledo a ještě další Guldnery -
Viděl jsem i jeden Švýcarskej traktoir i v provozu a tyky dobrý
.
Takže se do traktorů Hanomag podomácku ty motory dávaly
ale nejn podomácku , nýbrž i více méně oficielně v traktorových opravnách
a mělo to ty motory i zapsaný v techničákách,
Ty motory se používaly i proto, že byly prostě dobrý - ty auta už dávno shnily, a motory ještě mohly makat.
No ono to auto s tímto motorem bylo asi pěkně líný a v provozu už to moc nevyhovovalo , ale do traktoru se to hodilo.
Nejvíce motorů OM 636 dneska najdeš, že se prodávají a používají na pohon menších lodí. A ZF na ně dělal i špecielní převodovky s reverzem s přesně pasujícím zvonem - a to je jen do lodí.
A to je SUPER
ty motory se vyráběly od roku 1946 až do konce 80. let
a je na to možný sehnat díly
i když jesou často nejaké rozdíly a nepasujou a musí se přizpůsobovat.
Ten OM 636 mel strašně moc variant a podtypů
Tady hned ten první je lodní -
http://images.google.cz/images?hl=cs&so ... CCkQsAQwAw