Vari System
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
to vari s velkýma kolama měl na ježdění ke včelám, potřeboval doma rychle vytáčet med
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
-
- Příspěvky: 2162
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Vari System
Tak se mi včera povedlo zakoupit sestavu Vari / dsk 317 s dvoutaktem. Takže opět po letech, kdy jsem Vari (neuváženě) prodal, mě čekají radosti a strasti s tímto strojem. Pro začátek bych měl dotaz k tomu dvoutaktu, co to tam vlastně mám ? Jediný štítek to má bez označení výrobce (je umistěn na krytu usměrňovače chladicího, vzduchu) a na něm je pouze "T105"
a nějaké sériové číslo. Potom je tam v odlitku přímo pod plastovou nádrží uvedeno Agrostroj Jičín, n.p. licence Gutbrod a vyraženo označení T116 a pod tím BP 76310. Na klečích je MJ-5. K označení motoru jsem v archivu Agrostroje nedohledal o jaký motor se jedná a jaké má parametry. Nevíte...
Doplňuji, tak na označení T105 to nenašlo nic, ale na T116 to nalezlo - strýček gůgl říká: původní jednotka Gutbrod T116 pro kleče MJ-5. Takže asi ta plastová nádrž není původní...
a nějaké sériové číslo. Potom je tam v odlitku přímo pod plastovou nádrží uvedeno Agrostroj Jičín, n.p. licence Gutbrod a vyraženo označení T116 a pod tím BP 76310. Na klečích je MJ-5. K označení motoru jsem v archivu Agrostroje nedohledal o jaký motor se jedná a jaké má parametry. Nevíte...
Doplňuji, tak na označení T105 to nenašlo nic, ale na T116 to nalezlo - strýček gůgl říká: původní jednotka Gutbrod T116 pro kleče MJ-5. Takže asi ta plastová nádrž není původní...
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Vari System
Nedohledal jsem ale nastavení předstihu před HÚ (u předchozí Variny to bylo tuším 3,5 mm ale u jiného motoru 133 ccm). A jestli můžete doporučit svíčku. Dík.
Re: Vari System
Ahoj to chce příčíst návod k google a hledat.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... Q_Ul7kkF7D
Jaké strasti, tyhle stroječky jsou snadno opravitelené , merkur pro dospělé, znám par lidí osobně co nad tím si stěžují ti jsou zralý na Darwinovu cenu.
Svíčka Brisk 14-5R = Brisk N19 https://www.brisk.cz/e-shop/all/1324 Taky stačí trochu hledat na Brisk.cz
Peklo jsou stroječky z ciziny.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... Q_Ul7kkF7D
Jaké strasti, tyhle stroječky jsou snadno opravitelené , merkur pro dospělé, znám par lidí osobně co nad tím si stěžují ti jsou zralý na Darwinovu cenu.
Svíčka Brisk 14-5R = Brisk N19 https://www.brisk.cz/e-shop/all/1324 Taky stačí trochu hledat na Brisk.cz
Peklo jsou stroječky z ciziny.
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Vari System
Thovt, děkuji. Ano tu stránku jsem v archivu Agrostroje taky nalezl, ale nenašel jsem tam informaci o hodnotě předstihu. Ani o vhodné svíčce. Je tam akorát hodnota odtrhu a jiskřiště. Jsem zvyklý seřizovat předstih na hodinky a cigaretový papírek. Takže děkuji za tip na svíčku (teď je tam nějaká prodloužená 15 a to si říkám, že asi není strávně. Nerad bych díru v pístu.
Díky Bořivoj
Díky Bořivoj
Re: Vari System
Asi by to chtělo fotku. Ty původní motory byly MJ-5 a jejich následník se jmenoval DMJ-315. Nádrže se běžně měnily za plastové, z toho se moc nepozná. Návody jsou ke stažení v archivu.
Ten předstih hodinkama je, promiň mi to, spíš taková uchylka. Dělal jsem to taky tak, myslel jsem, že když to bude přesně a podle návodu, tak je to správně. Jenomže ta hodnota předstihu je správně pro určité otáčky a parametry směsi. Dneska nastavím něco mezi 3-3,5mm a doladím to podle sluchu. Na to je Vari úplně blbý motor, protože je nutné nasadit kryt ventilátoru kvůli startu, takže se to líp dělá ve dvou, kdy ten druhý kryt prostě přitlačí. Většinou stačí sledovat, jak ochotně motor startuje a jak jde za plynem.
Ten předstih hodinkama je, promiň mi to, spíš taková uchylka. Dělal jsem to taky tak, myslel jsem, že když to bude přesně a podle návodu, tak je to správně. Jenomže ta hodnota předstihu je správně pro určité otáčky a parametry směsi. Dneska nastavím něco mezi 3-3,5mm a doladím to podle sluchu. Na to je Vari úplně blbý motor, protože je nutné nasadit kryt ventilátoru kvůli startu, takže se to líp dělá ve dvou, kdy ten druhý kryt prostě přitlačí. Většinou stačí sledovat, jak ochotně motor startuje a jak jde za plynem.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Vari System
Borivoj2006 str 7 vzdalenost kontaktů u přerušovače i u svíčky stačí jen číst.
Jen zvýšit předstih od té doby změnilo oktanové číslo.
Jen zvýšit předstih od té doby změnilo oktanové číslo.
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Vari System
Chobotku, máš pravdu, asi je přesné seřizování předstihu trochu úchylka. Ale byl jsem tomu zvyklý na mojich prvních vozidlech - JAWA90, ČZ175, TRABANT a později i Varině (133 ccm). Všechna tato vozidla jsem, bohužel, v dávných dobách prodal. Naposledy i tu Varinu asi před 15 lety překupníkovi , a vlastně celou tu dobu jsem toho litoval. V podvědomí bylo zaháčkováno, že si jí zase někdy stejně koupím. Mezitím jsem pořídil dva Fortschritty a postavil tři traktůrky. Těm Fortschrittům jsem nikdy úplně nepřišel na chuť, ne, že by práci neodvedly ale celá koncepce postavená na motorce mi tak nějak nesedí (zabýval jsem před časem i konstrukcí strojů). Ale pořád lepší než řemenová technika Bédi Trávníčka
No a teď na důchod se zadařilo. Přivezl jsem si plnou káru krásných hraček. Sice, jako celkem čerstvý důchodce, nemám na nic čas, ale už se těším, jak to dám do cajku.
Ten odkaz na archivu Vari jsem už viděl, tam u motorů není ta hodnota předstihu uvedena, ale jak píšeš 3 - 3,5mm to odpovídá mojí vzpomínce na předchozí Varinu, kde jsem to dolaďoval na 3,5mm.
Přikládám nějaké fotky z úlovku.
Jo a Chobotku, kdy plánuješ cestu pro ten lavor? Přidám Ti jako bonus jednu rezavou koňskou perforovanou sedačku. Ale jako objekt krásnou.
No a teď na důchod se zadařilo. Přivezl jsem si plnou káru krásných hraček. Sice, jako celkem čerstvý důchodce, nemám na nic čas, ale už se těším, jak to dám do cajku.
Ten odkaz na archivu Vari jsem už viděl, tam u motorů není ta hodnota předstihu uvedena, ale jak píšeš 3 - 3,5mm to odpovídá mojí vzpomínce na předchozí Varinu, kde jsem to dolaďoval na 3,5mm.
Přikládám nějaké fotky z úlovku.
Jo a Chobotku, kdy plánuješ cestu pro ten lavor? Přidám Ti jako bonus jednu rezavou koňskou perforovanou sedačku. Ale jako objekt krásnou.
Re: Vari System
T116 je označení původní motorové jednotky Gutbrod. Ta byla licenčně vyráběná jako MJ-5 (doufám, že si to pamatuju dobře). Měl by tedy pomoci návod k T116, kde jsou hodnoty předstihu a odtrhu uvedeny na třetí straně.
No vidíš, já jsem Vari, Trabanta ani čezetu neprodal. Asi z nostalgie nebo co. Chleba to sice nežere, ale místo zabírá. Takže taky nevím, jestli jsem udělal dobře. Do důchodu daleko, jestli vůbec a furt o to packám Taky jsem to při údržbě vrátil, asi taky z nostalgie, do původního stavu, takže ty plastové nádrže tam už zase nejsou.
Cesta na jih je zatím v nedohlednu, začal jsem boj s klimatickou změnou. Bojovat se bude betonem, sesychá jílové podloží pod barákem.
No vidíš, já jsem Vari, Trabanta ani čezetu neprodal. Asi z nostalgie nebo co. Chleba to sice nežere, ale místo zabírá. Takže taky nevím, jestli jsem udělal dobře. Do důchodu daleko, jestli vůbec a furt o to packám Taky jsem to při údržbě vrátil, asi taky z nostalgie, do původního stavu, takže ty plastové nádrže tam už zase nejsou.
Cesta na jih je zatím v nedohlednu, začal jsem boj s klimatickou změnou. Bojovat se bude betonem, sesychá jílové podloží pod barákem.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Vari System
Díky, ten Gutbrod, to je přesně ono
Re: Vari System
Jede traktor, je to Zetor 3011
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Vari System
Tak jsem prostudoval ten německý návod pro původní motor Gutbrod T116, co poslal Chobotek, (jehož licenční verzi mám ve stroji) a je tam zajímavý údaj - mísicí poměr po záběhu 1:25 . Jelikož je původní návod někdy ze 60 tých let, předpokládám, že technologicky mohli být tehdejší oleje na nižší úrovni ve schopnosti mazat.
A v návodu od jednotky MJ5 není sice uveden typ motoru ale kubaturu má stejnou 123 ccm, jako ten Gutbrod, tak v tomto návodu se uvádí mísicí poměr 1:40. Řekl bych, že provedení se nebude moc lišit a fyzikální zákony budou pro oba motory platit asi stejné.
Abych to shrnul - domnívám se, že v klidu můžu používat vyšší mísicí poměr 1:40 (používám Mogul TSF, co dávám do maxiskútra, měl by být v nejvyšší kvalitě co Mogul má)
Můžete mi mojí domněnku potvrdit nebo vyvrátit? Dík
A v návodu od jednotky MJ5 není sice uveden typ motoru ale kubaturu má stejnou 123 ccm, jako ten Gutbrod, tak v tomto návodu se uvádí mísicí poměr 1:40. Řekl bych, že provedení se nebude moc lišit a fyzikální zákony budou pro oba motory platit asi stejné.
Abych to shrnul - domnívám se, že v klidu můžu používat vyšší mísicí poměr 1:40 (používám Mogul TSF, co dávám do maxiskútra, měl by být v nejvyšší kvalitě co Mogul má)
Můžete mi mojí domněnku potvrdit nebo vyvrátit? Dík
Re: Vari System
Mogul olej jen z výprodeje , už nexistuje jako Akuma.
TSF šlo lepší bylo TS pro teplotně přetěžované motory také je to historie.
Tak si užij ješte jeho zbytky 1:40 .
1:25 mažu já z dnešními oleji.
TSF šlo lepší bylo TS pro teplotně přetěžované motory také je to historie.
Tak si užij ješte jeho zbytky 1:40 .
1:25 mažu já z dnešními oleji.