MOTORY ZETOR - obecná diskuse

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
pavel sk
Příspěvky: 13438
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#391 Nový příspěvek od pavel sk »

Ono aj prve 70XX mali este termostat ako 69XX. Dokonca niektore nemali ani otvor pre ohrev. Bola to vlastne podvozkova 69tka. K termostatu s malym okruhom sa vratili asi kvoli kureniu nad hlavou v streche. Ked som kedisy na nete pozeral traktory vyvezene do cudziny, tak som sa stretol stym ze napr 7211 cabrio s roku 1986 mala termostat ako 69tka. Bez maleho okruhu. Na pohlad to bolo jednofarebne bez zasahu. Je mozne ze to montovali len na zvlastnu objednavku :-/

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#392 Nový příspěvek od koprkam »

No ba, motor je 5201, čerpadlo je novější, s centrálním mazáním, ale termostat je starej typ. I ohřívání už to má, ba dokonce i suchej filtr, nikde v rámu to nemá vypálený díry na vejfuk venku ani na sání (starej typ olejovýho sacího filtru). Když nad tím přemýšlím, tak v DH112 mám motor 7201, ale je tam starej typ termostatu.
Ten motor mi blbě startuje studenej, když to porovnám s 6718, tam zmáčnu čudl a motor jede jak víno, tak proto se chci vrátit ke starýmu typu čerpadla.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

red.bill
Příspěvky: 2265
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#393 Nový příspěvek od red.bill »

Jojo to vím proto píšu, že se k tomu vrátili v průběhu výroby. Proto mě překvapuje, že to ještě plácali se starým termostatem.

Hele záleží na stavu motoru, jestli to nemá tlaky můžeš tam mít čerpadlo jaký chceš a nic s tím neuděláš. Pak taky funguje ti spojka? Ono je rozdíl když startér točí jen s motorem a když má ještě točit čerpadlama. Osobně bych nechal opravit to původní, když už v tom budeš mrknout na vstřiky atd. 'Za mě rvát tam čerpadlo s čudlem je krok z5.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#394 Nový příspěvek od koprkam »

Ano, když už bude hlava dole, mrknu na vstřiky. Tlaky bych změřil taky, ale bohužel nemám na to mašinu. Jinak ten motor jede v pohodě, v létě chytal na brnknutí, když je dobrá baterka, tak chytne luxusně. Spojka funguje, bez ní si neumím představit život v tomto ročním období.
Proč se chci vrátit k čerpadlu s čudlem? To je naprosto jednoduchá matematika. Motory s čudlem chytaj o 100% líp, alespoň u nás. Ať už je to motor v 6718, nebo motor v Trambusu (M635), hlavně když porovnám trambus a Liazku 151 (M640F), tam jsou zimní starty katastrofa, jako na liazce.
Podtrženo sečteno, když by se mi tam povedlo dat čerpadlo s čudlem, reduktorovej startér, potažmo mi strejc nabízí žhavení z avie, tak bych byl na zimu připravenej.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

red.bill
Příspěvky: 2265
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#395 Nový příspěvek od red.bill »

Jenže to není čerpadlem, v létě to chytne i "bez koužků", v zimě jak nemá tlaky tak to nechytá. Nelze to porovnávat starý traktory vrtání 95 měly 5 kroužků, novější 95 a 100 vrtání 4kroužky. 72 nevím jestli všechny ale začaly už jen 3 kroužky. Tam už se opotřebení rychle ukáže. Naložil bych uncáka hodil ho k čerpadlářoj, udělá čerpadlo, vstřiky, nastaví předvstřik, změří tlaky a řekne jestli je motor po smrti nebo ne. Svíčky z avie protejkaj a pak to chlastá jak protržený. Jedině to udělat jako u eko motorů v traktorech. Svíčka v sání, mezi svíčkou a čepadlem elektroventil(nafta je přivedená ze vstupu nafty do čerpadla). K tomu tu řídíci jednotku a žhavý si to samo.
U liány jak nefunguje ten elektromagnet na čerpadle nedáš startovací dávku. Nevím od kterýho roku ale byla tam kontrolka, že je tyč v čerpadle až na doraz při startu. Taky to chce aby fungovalo to žhavení v sání. V zimě jsem se 150 nejzdil, ale na podzim kolem nuly mi chytala na brnknutí skoro stejně jako v létě.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#396 Nový příspěvek od koprkam »

To máš naprostou pravdu, dneska jsem zkoušel, tak jak mi radil myslím Pavel.sk, že když se na těch novějších čerpadlech dá úplně plnej plyn, mělo by v čerpadle lupnout a měla by tam být zvýšená dávka paliva pro start, ale to jsem v čerpadle neslyšel. Vždy se to jen opřelo o doraz na čerpadle. Říkám, hlavy půjdou brzo dolů, čili pak budu chytřejší.
Na liazce nám funguje jenom žhavení, to zvyšování dávky paliva musíme zkontrolovat.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

red.bill
Příspěvky: 2265
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#397 Nový příspěvek od red.bill »

To můžu vyzkoušet když vzpomenu. Mě 72 loni v těch mrazech chytala, sice asi jen na 2 nebo 3 válce ale do minuty běží na všechny tak to zatím neřeším a nevrtám do toho abych to nerozbil. Letos v -7 bo kolik to bylo to samý a to tam mám jen 100Ah baterku a klasiku startér.

pavel sk
Příspěvky: 13438
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#398 Nový příspěvek od pavel sk »

ked pridal rucnym nadoraz, tak vo vstrekovacom cerpadle mne pocut take slabucke cvaknutie. (Pri pridani len pedalom na podlahu to cvaknutie nepocut a v zime by ani nechytil). Motor my v mrazoch tiez chyta na 2 az 3 valce ale rozbehne sa do slabej minuty na vsetky 4 a potom uz ide pravidelne. Na to co ma ten chudak motor uz za sebou, tak je to este zazrak ze tak a vôbec este aj chyti v zime :smich: . Tahovo je na tom este tiez obstojne, preto to tiez neriesim a na niejaku GO neni eur aj ked by si ju zasluzil.

red.bill
Příspěvky: 2265
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#399 Nový příspěvek od red.bill »

Já vůbec netuším, traktor se přivez loni. Na počítadle je 9000Mth jestli to má skutečně namotáno nevím, chytá jezdí tak do toho nevrtám. Co funguje do toho se nešťourá. Táta chtěl dělat vstřiky to jsem mu rozmluvil, stejně mu to nedalo tak se stavoval u známího co dělá čerpadla, ten mu řek to samý jestli to v zimě chytá nevrtat do toho.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#400 Nový příspěvek od thovt »

No určitě je dobré vyndat vstřiky dekarbonizovat povrch trysky ono se muže stát že tryska zaroste do hlavy pak vyndat vstřik ,když je potřeba tak je na celý den i
déle.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#401 Nový příspěvek od koprkam »

Chytá mi zhruba stejně, jako vám, točím startérem, za zhruba čtyři pět otočení motor chytne na jeden, dva válce a zbylej se chytne, pak běží normálně, pokud nezamrzne olej, nebo nafta :)
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
matisx
Příspěvky: 1211
Registrován: pon pro 15, 2008 7:53 pm
Bydliště: Moravska Trebova

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#402 Nový příspěvek od matisx »

no za me chyta lip s cudlem
mam stary vylagrovany s cudlem -jezdil jsem urcity useky za 4 ale chytal traktor jak nikdy
ted mam zrepasovany cepradlo bez cudlu ze 72 jezdim stejny useky v pohode za 5 ale startuje to desne-teda pod -teploty
uplene stejne jako kamosova 7245 je to nemoc tech cerpadel nebo co
mam to manontovano na 6718
jak klesne teplota tak je start horsi ikdyz dneska bylo -5 a chytil celkem dobre :typek:

pavel sk
Příspěvky: 13438
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#403 Nový příspěvek od pavel sk »

Tie novsie cerpadla su v tomto startovani za starym dost pozadu. Pri ich vyvoji uz sa ozivali zeleny a nezmyselne emisne normy :pohlavek: . Doma 69tka a origo cerpadlom aj pri - 15 zdrapne na vsetky 4valce. Tam sa nedeje ziadne 1- 2- 3- 2- 3- 1-3-4-2 :smich: matisx: Daj si opravit pôvodne a budes aj startovat a pojdes tym istym usekom znovu na 5-ke :) .

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#404 Nový příspěvek od koprkam »

Na 67 jsem chtěl taky 72 čerpadlo, chtěl jsem z toho motoru mít pilu, jako jsou 72, ale když uvážím, jaký jsou trable se startováním, nechám tam čudl, přecijen jenom těch rozdílů je tam mraky. A ze stejnýho důvodu jsem uvažoval i o tom čerpadle s čudlem na 5201 do unc.
Každopádně mám takovou jinou zajímavost. Mám DHčko s motorem 7201. Jenže ten motor má nějakej problém. Startuje krásně, doopravdy stačí brnknout o startér a naskočí. Jenomže strašně kouří do přepadu, nenapadá někoho, co mu může být? Myslím si, že to bude nějaká prkotina, protože kdyby byl prasklej píst, nebo připečený koužky, tak by ten motor tak krásně nejel, ne?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

pavel sk
Příspěvky: 13438
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#405 Nový příspěvek od pavel sk »

Ale len kuri s odparnika alebo aj olej pluje? Staci ze budu chytene kruzky na jednom pieste a uz bude tlakovat do skrine a pritom motor pojde pekne. Posledne ked som robil motor na Kristale 6V tak tiez hulil viac na odparnik ako na vyfuk. Motor chytal a isiel aj tahovo este slusne. Pri rozobrati som prisiel na dva valce so zapecenymi kruzkami na polke obvodu piestov. Pre zaciatok zmeraj kompresne tlaky vo valcoch.

Odpovědět

Zpět na „Motory Zetor“