MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Moderátor: Lukashil
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Má se opírat o přední šroub třmenu kterým je vstřikovací ventil přitažen.
Je to v poznámce v každé dílenské příručce. Mám je stažený zde z manualů. Jak 4711, tak 6911.
Je to v poznámce v každé dílenské příručce. Mám je stažený zde z manualů. Jak 4711, tak 6911.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
kde jste to v dílenský příručce našli ? já jsem jí pročetl dvakrát a nikde jsem to nenašel
-
- Příspěvky: 1141
- Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
- Bydliště: jaroměř
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
1,5mm je napsano traktory zetor František Lupoměch strana 212 ,ale neřešte to je to jedno nema to na chod motoru žadny vliv
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Snad abych to více objasnil. Já sám dobře vím, že ty motory jedou skoro vždy bez ohledu na nějakou přesnost. Když se zde řeší výměna a nastavení trysek, dbá se na správné umístění trysek do vstřikovače - ryska na rysku a tady to co řeším já kde je možná úchylka třeba dvě rysky nevadí? Taky se chci dobrat "pravdy"´, abych věděl. Jinak na tom nelpím, no.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 1141
- Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
- Bydliště: jaroměř
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
pravdu jsem ti napsal a jestli jsi někdy měnil trysku tak ty rysky jsou od sebe tak daleko že když to sešroubuješ tak to je jen odhadem v rovině a na tom sešroubovaní zaleží víc jak na te vzdalenosti od toho šroubu
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Dát rysku na rysku není problém, je na to přípravek a nebo se dá si nějak poradit, aby to sedělo. Pokud dám tedy rysku na rysku a pak celý vstřikovač v hlavě pootočím, prostě usadím jinak než má být, je to podle mne úplně stejný, jako když nebudu řešit rysky. Je přece jedno, co je pootočený jinak než má, jestli jen tryska, nebo celý vstřikovač s tryskou.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 1141
- Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
- Bydliště: jaroměř
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
nejpřesnější informace tady napsal PAVEL SK na předchozí straně
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Já to teda zopakuju. Já o informacích Pavla sk vím a nepochybuji o nich, ale když vím, že se dívám na ještě originál motor(y) a ne na jeden a tam je to jinak, mám určité pochybnosti. Ta mezera je tam větší a co víc, je na těch vícero motorech tak nějak stejná. Zatím se mi nedaří kontaktovat toho správného člověka ze Zbrojovky. Čas je proti mě. Taky nevylučuju, že to opravdu bude tak, jak napsal Pavel hned ze začátku. Ono lidi co to zde čtou a zaměří se na tento jev a chtělo se jim psát, určitě napíšou, že to taky vidí trošku jinak. Ono totiž i kdyby na tom motoru, který neprošel ještě GO ale dělali se třeba jen vstřiky, se to po vrácení opravených vstřikovačů usadí do hlavy na původní místo, protože jsou už trubky "naučený" a jinak to nepustí.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Uz len pre tu srandu som este nalistoval aj staru dielensku prirucku pre Zetor 2011, 3011, 4011. Tam sa uvadza ze pri montazi trisky do vstrekovacieho ventilu musi byt dodrzana poloha risiek na tele trisky a tele vstrekovaca. Samotny vstrekovaci ventil sa do hlavy motora montuje v takej polohe, ze sa natrubok vstrekovaca musi jemne dotykat upevnovacieho predneho štyftsrobu M8. Tak mame na vyber. Podla mna ten jeden mm hore dole. Ono ta dana poloha vstrekovacieho ventilu voči vyrovej komôrke v pieste je kvoli spravnej geometrii rozpraseniu nafty voci kuzelu vyrovej komôrky. Ono to na vykone tak nepoznat ale ide skor o spravny vyplach komôrky a nizsiemu karobonovaniu v komôrke a cistote vznietenia. Ine ma uz nenapada. Podla mna je to tak dolezite ako aj spravna hlbka osadenia vstrekovaca a trisky voci piestu. Ono je to dost citit ked triska vstrekuje palivo do piesta tak ako ma a nie na piest. Preto sa racej drzim pri oprave toho co je dane a overene rokmi.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Pavle, a zase máš pravdu. Dát rysku na rysku není problém, jak jsem uvedl, buď pomocí přípravku, nebo co si kdo udělá či pomůže a ano, má to i vliv na zanášení spalovacího prostoru, tedy dobré prohořívání směsi. Má svůj význam i ta poloha kam až špička trysky sahá v hlavě - spalovacím prostoru, proto není dobré pod vstřikovače dávat normální podložky, když už to netěsní v pouzdře, ale ty tenké několika ti desetinové - hliníkové. Ty to zatěsní také a nemají takový vliv na onu polohu trysky.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 1141
- Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
- Bydliště: jaroměř
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
přiznam se vam že jsem dlouho ty motory dělal a ty trysky take když jsem to po někom dělal nikdy to nebylo uplně přesně asi to nikdo předemnou moc neřešil a nikdy nebyl problem s motorem tak si myslím že zas tak přesně to nemusí byt
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Vcera jsem se 6245 vezl 6,5t sterku cca 8km prakticky porad do kopce na plny vykon, misty i na dvojku. Behem jizdy me teplota vystoupala az skoro na 120 stupnu dle budiku. Zadna para ale z podkapoty nesla. Po rovine teplota postupne spadla na 90. Kde muze byt chyba, nebo je to Ok? Voda v chladici nechybela. Pri normalni jizde i polnich pracech se teplota drzi porad okolo 80.