Vari System
Moderátor: DYK
Re: Vari System
Jakou matici? Poloosa s ozub. kolem je v délce rozchodu kol 480 musí se k ní přidat ten krátký nástavek a matice je zvenku u kola. Levého kola a poloosa je vpravo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Honza_2
Vlek co mám za auto je na 450 kg a ale nemá brzdy. Jak to budu brzdit.?
Hele, já se sem teda fakt strašně nerad pletu, protože to NENÍ od vari, tak snad jen proto, že dotaz na tenhle problém jsem tu už myslím někde zahlédl a zatím, pokud dobře pamatuju tak bez odpovědi a bržděním naložené káry se převodovka ničí.
Takže: ono to už bylo vymyšlené, záleží co máš k dispozici za vozejk. Po převratu se nechal koupit nástavec od nějakého tehdejšího garážového podnikatele na vozejky s nápravou sportjacht s třecími brzdami ( něco jako kdysi bývaly na koňskejch šráfkách nebo dodnes na vagónech ČD) - kromě samovýroby tehdy jiný nápravy pro přívěsy ani myslím k dostání nebyly.
Bylo to dost jednoduchý: jekl ( taková jako páteř) a odpředu byl na něm: výkyvný závěs na čepu do závěsu na převodovce, koule pro čubu, stupačky pro nohy s pedálem, sedačka ( měla nohu z boku aby se to vyhnulo oji vozejku). Jekl pokračoval k nápravě vozíku a tam na něm byl přivařenej do T druhej jekl, na tom byly na koncích přivařený vyhnutý háky vykovaný z plocháče s vybráním, ty se zahákly zevnitř na čepy kol vozejku a pak ramínka s třecíma "špalkama" ( ohnutá pásovina povařená housenkama) který se při prvním zapřažení seřídily proti kolům.
Na vozejk se to zapřahalo tak, že jsi ho za oj dozadu zvednul a podepřel si pod korbu nějakým klackem, závěs se zastrčil hákama na čepy kol vozejku ( u 13" a 14" škodováckejch kol se to jako do stran muselo vykývnout aby prošel), zvednul, zacvakl do čuby, vyhodil klacek a bylo.
Jako třecí brzdy na mokrejch nebo zablácenejch kolech o ničem, ale furt lepší aspoň něco, než vůbec nic. Naši dědkové nic jinýho po staletí neměli a odvozili s tím kostely, zámky, hrady, rybníky i přehrady.
Já tenkrát ty závěsy pro známý na jejich vozejky posvářel myslím 4 možná víc, už nevím, a používali to, bowdeny jsem tam dával z ruční brzdy ze škodovek 105 - 120 ( to bylo i na originálu). Měl jsem pro sebe i jakési výkresy a poznámky, když jsem to tehdy dělal, ale to už jsem asi vyhodil. A pak nějaký fotky a prospekt z černobílý tiskárny z nějaký výstavy z kterýho jsem to tehdy okopíroval. Kdybych to náhodou někdy našel, tak ti to třeba i oskenuju, jestli by na tom bylo něco vidět. Ale myslím, že to ani pro případnou výrobu ani nepotřebuješ. A třeba na soudobé vozejky s nápravou třeba knott, na které neleží korba, by to bylo udělat ještě jednodušší, i zapřahání.
Píšu a pletu se sem jen proto, že závěs se sedačkou a brzdou na nebržděný vozík za auto už byl vymyšlenej, je to jednoduchý, udělat to jde a pokud má člověk mozek v hlavě tak mu to i pomůže, jenže výroba vari to opravdu nebyla, nic víc.
Takže tak ...
Vlek co mám za auto je na 450 kg a ale nemá brzdy. Jak to budu brzdit.?
Hele, já se sem teda fakt strašně nerad pletu, protože to NENÍ od vari, tak snad jen proto, že dotaz na tenhle problém jsem tu už myslím někde zahlédl a zatím, pokud dobře pamatuju tak bez odpovědi a bržděním naložené káry se převodovka ničí.
Takže: ono to už bylo vymyšlené, záleží co máš k dispozici za vozejk. Po převratu se nechal koupit nástavec od nějakého tehdejšího garážového podnikatele na vozejky s nápravou sportjacht s třecími brzdami ( něco jako kdysi bývaly na koňskejch šráfkách nebo dodnes na vagónech ČD) - kromě samovýroby tehdy jiný nápravy pro přívěsy ani myslím k dostání nebyly.
Bylo to dost jednoduchý: jekl ( taková jako páteř) a odpředu byl na něm: výkyvný závěs na čepu do závěsu na převodovce, koule pro čubu, stupačky pro nohy s pedálem, sedačka ( měla nohu z boku aby se to vyhnulo oji vozejku). Jekl pokračoval k nápravě vozíku a tam na něm byl přivařenej do T druhej jekl, na tom byly na koncích přivařený vyhnutý háky vykovaný z plocháče s vybráním, ty se zahákly zevnitř na čepy kol vozejku a pak ramínka s třecíma "špalkama" ( ohnutá pásovina povařená housenkama) který se při prvním zapřažení seřídily proti kolům.
Na vozejk se to zapřahalo tak, že jsi ho za oj dozadu zvednul a podepřel si pod korbu nějakým klackem, závěs se zastrčil hákama na čepy kol vozejku ( u 13" a 14" škodováckejch kol se to jako do stran muselo vykývnout aby prošel), zvednul, zacvakl do čuby, vyhodil klacek a bylo.
Jako třecí brzdy na mokrejch nebo zablácenejch kolech o ničem, ale furt lepší aspoň něco, než vůbec nic. Naši dědkové nic jinýho po staletí neměli a odvozili s tím kostely, zámky, hrady, rybníky i přehrady.
Já tenkrát ty závěsy pro známý na jejich vozejky posvářel myslím 4 možná víc, už nevím, a používali to, bowdeny jsem tam dával z ruční brzdy ze škodovek 105 - 120 ( to bylo i na originálu). Měl jsem pro sebe i jakési výkresy a poznámky, když jsem to tehdy dělal, ale to už jsem asi vyhodil. A pak nějaký fotky a prospekt z černobílý tiskárny z nějaký výstavy z kterýho jsem to tehdy okopíroval. Kdybych to náhodou někdy našel, tak ti to třeba i oskenuju, jestli by na tom bylo něco vidět. Ale myslím, že to ani pro případnou výrobu ani nepotřebuješ. A třeba na soudobé vozejky s nápravou třeba knott, na které neleží korba, by to bylo udělat ještě jednodušší, i zapřahání.
Píšu a pletu se sem jen proto, že závěs se sedačkou a brzdou na nebržděný vozík za auto už byl vymyšlenej, je to jednoduchý, udělat to jde a pokud má člověk mozek v hlavě tak mu to i pomůže, jenže výroba vari to opravdu nebyla, nic víc.
Takže tak ...
Re: Vari System
DYK: Ta moje poloosa pro čerta je asi o 1-2mm delší odhadem. No a když to vše poskládám a dotáhnu, tak korunková matice je v takový blbý pozici, že do ni nemůžu strčit závlačku. Potřeboval bych to o pár otáček utáhnout více, abych do díry pro závlačku nacpal závlačku. Když to poskládám s normálníma poloosama, tak to jde v pohodě Zatím jsem to nikdy neřešil, tu chvilku co s tím jezdím to vždy vydrží a na provizorní zajištění stačí drátek, normálně tam mám závlačku. Nikdy se mi nestalo že bych závlačku nebo drát přestřihnul.
Re: Vari System
Aha, tak to já neznám. Poloosu s kolem mám totožné délky jako běžnou poloosu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- M a r c e l
- Příspěvky: 81
- Registrován: pát srp 05, 2011 4:46 pm
- Bydliště: Kladno / Kralupy
Re: Vari System
obracák k vari ještě nemám, tím by to byla paráda, s MFkou se mi nechce srát se zapalováním, na tu obracák mám, tak to žena holt vyhrabe hráběma B-)Proximák píše:M a r c e l: Já se jen ptám, aby jsi na tom pak nenechal ruce při uklizeno stařiny. Já louku vyčesávám OPčkem
Dneska jsem s Vari jel a vzpomněl jsem si na vás. Jel jsem víceméně po rovině, ale bez brzd si nedovedu představit někam jet, a to jedu na zahradu tak 500m a předjíždím silnici.
A aby tu nebyla jen samá písmena, tak přidám pár fotek z pokusu s výsevem svazenky na zelené hnojení. Uvidím jestli vzejde
Na sundání kola od čerta ještě nebyl čas
Ještě TK té řemenici, přesně to mě napadlo, když jsem koukal na tu kotoučovou brzdu někde na netu, že to tam musí vadit a dostávat hrozně na prdel při obě a stále to sundavat a nandavat je asi dost voser...
M a r c e l
___________________________________________
TERRA r.v. 1979
VARI r.v. 1996
naše Prdlafka - Terra / VARI system
___________________________________________
TERRA r.v. 1979
VARI r.v. 1996
naše Prdlafka - Terra / VARI system
Re: Vari System
Díky za upřesnění čerta.
Na té fotce kolegy ta žlutá rozeta je pohon toho čerta - vyorávače?
Na té fotce kolegy ta žlutá rozeta je pohon toho čerta - vyorávače?
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
- M a r c e l
- Příspěvky: 81
- Registrován: pát srp 05, 2011 4:46 pm
- Bydliště: Kladno / Kralupy
Re: Vari System
předpokládám, že ano, je to řemenice, takže tam mezi Vari a čertem bude řemen, jak rychle se točí kola Vari (ne jak rychle jede, páč může i prokluzovat), tak rychle se v nějakém poměru točí čert...
já o jiném vyorávání, než radličkou, neuvažoval, máme těch brambor málo, ale vždy jsem přemášlel, jestli čert ty brambory nepomlátí?
já o jiném vyorávání, než radličkou, neuvažoval, máme těch brambor málo, ale vždy jsem přemášlel, jestli čert ty brambory nepomlátí?
M a r c e l
___________________________________________
TERRA r.v. 1979
VARI r.v. 1996
naše Prdlafka - Terra / VARI system
___________________________________________
TERRA r.v. 1979
VARI r.v. 1996
naše Prdlafka - Terra / VARI system
Re: Vari System
Žádná řemenice, řetězové kolo to je! Čert je poháněn od něj prostřednictvím řetězu
Brambory omlácené nejsou, není to jak s taženými čerty původně za kravky nebo koně, kdy to někdo tahá traktorem a dává tomu céres, že brambory lítají obloukem Navíc u čerta k Vari jsou na rozmetacích pružinách navléknuty gumové hadice. Však vidíte na videu jak to funguje Nějaké fotky se dají najít i přes google a na Vari stránkách je k němu i návod.
Brambory omlácené nejsou, není to jak s taženými čerty původně za kravky nebo koně, kdy to někdo tahá traktorem a dává tomu céres, že brambory lítají obloukem Navíc u čerta k Vari jsou na rozmetacích pružinách navléknuty gumové hadice. Však vidíte na videu jak to funguje Nějaké fotky se dají najít i přes google a na Vari stránkách je k němu i návod.
Re: Vari System
kenybz píše:asi 3x za rok musím, dofukovat kurňa že jsem si tu přenosnou bandasku neudělal už dávno
Bečka od hélia, perfektní věc ! Vevnitř nebývá zrezlá jak expanzka. Mám z ní udělanou tlakovou plničku na olej - do převodovek a tak, kam to jde blbě nalít zvrchu.
Re: Vari System
je to super, ale ta stěna je hodně tenká snad 0,8mm plech...příště bych radši odřízl ten ventilek a tam navařil téčko a na to manometr ventil a rychlospojku...třeba po zimě je jedno kolo už hodně měkké a nedá se to odtlačit ke kompresoru asi 50m no né že by to nešlo, ale ventilek se v pneumatice protočí a je to opruz to pak posunovat
Re: Vari System
No já jsem ju zatím tlačil nejvíc na 5bar a OK, ale moc to nemám rád. Mám tam navařené hrdlo z velké bečky jako plnění a zavařenou sací trubku na dno a matici se závitem na rychlospojku. Musím to někdy vyfotit.
Re: Vari System
Na to mám kompresor z ledničky a nemá to chybu.kenybz píše:je to super, ale ta stěna je hodně tenká snad 0,8mm plech...příště bych radši odřízl ten ventilek a tam navařil téčko a na to manometr ventil a rychlospojku...třeba po zimě je jedno kolo už hodně měkké a nedá se to odtlačit ke kompresoru asi 50m no né že by to nešlo, ale ventilek se v pneumatice protočí a je to opruz to pak posunovat
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Vari System
ale má to chybu ledničkový kompresor plive olej a naleptává gumu
Re: Vari System
Já tam mám odlučovač a olej vracím zpět sací trubičkou.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.