Marekov agzat zo Spiša

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Marekov agzat zo Spiša

#31 Nový příspěvek od marek171 »

Takže na motory s odstredivou spojkou nie je ten diesel velmy vhodný čo??????A predstav si situáciu že máš napríklad doma prevodovku agzat aký motor by si na nu volil ty?????? :)

chobotek
Příspěvky: 11421
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Marekov agzat zo Spiša

#32 Nový příspěvek od chobotek »

To je o celé konstrukci motoru. Ta převodovka předpokládá lehký motor s vertikální hřídelí, jinak je s tím pakárna dělat. Kolik vhodných vznětových motorů s přijatelnou cenou se asi vyrábí? Žádný je docela dobrá odpověď...
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Marekov agzat zo Spiša

#33 Nový příspěvek od marek171 »

Nazdar,všetko čo píšeš je pravda :ano: ale ak ti mám pravdu povedat,tvojmu príspevku velmi nechápem a ani neviem ako mám nanho zareagovat. :-/ Naša debata najprv začala tým že či máte niekto skúsenosti s tým motorom ako som písal vyššie,potom sme si ujasnili výhody a nevýhody toho motoru a povedali sme si že tento motor asi nieje zlý ale zas nieje ani najvhodnejší na použitie do malotraktoru s odstredivou spojkou.A ja som potom tu debatu zvrhol na toto:Aký by ste odporučili motor napríklad na moju prevodovku??-aký motor by ste volili vy???????? takže na toto môžte reagovat dalej.Ďakujem :) to len pre ujasnenie


A ešte k tomu tvojmu "Ta převodovka předpokládá lehký motor s vertikální hřídelí, jinak je s tím pakárna dělat."Je to pravda ale ved aký iný motor než vertikálny by tam niekto dával????????

chobotek
Příspěvky: 11421
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Marekov agzat zo Spiša

#34 Nový příspěvek od chobotek »

Až se vyspím, přečtu si to od začátku, reagoval jsem jen na posledních pár příspěvků a to byla zjevně chyba. Pardon.
Pokud jde o to co jsem psal dříve, důraz je na "lehký", protože motor je docela vysoko. Problém je v tom, že komerčně vyráběné motory mají od 50kg výš. Pro těžší motory je to nevhodná koncepce, chtělo by to spíš něco jako UNI. Zbytek napsal dost trefně DYK.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Marekov agzat zo Spiša

#35 Nový příspěvek od DYK »

Marku, ptáš se co by si kdo dal na svůj Agzat. Tak kdybych já měl Agzat a volil motor, koupil bych Hondu GSV 190. Proti B&S nemám zhola nic, ale já jsem spíš na Hondy no, co už.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Marekov agzat zo Spiša

#36 Nový příspěvek od marek171 »

Nazdar chlapi,chobotek ja sa nehnevám že si zareagoval,ja som len nevedel ako mám na tvoj príspevok zareagovat,lebo to s tým dieslom sme už uzavreli a ja som už dal inú otázku ktorú som už písal vyššie.Ale to nevadí ale nabudúce si prečítaj aspon zopár príspevkov aby si nepísal to čo tu už vlastne aj povedáne bolo. :)

A DYKU mne sa ten motor tiež páči :ano: a určite je lepší ako GCV160 alebo GCV190 už len kvôli tomu že GSV190 má vložku valca kdežto GCV ju nemáju a taktiež má aj ložiská na klukovke a to GCV tiež nemajú.A neviete náhodou niekto cenu toho HONDA GSV190 motoru cenu????:-/ A všimol som si že ho už aj od výroby montujú na agzat. :ano: A B&S sa mi tiež osobne velmi nepáči nevravím že je to zlý motor sused ho má na agzate,ale honda ma niečo viac do seba a poskytuje aj 5 ročnú záruku. :ano: :)

chobotek
Příspěvky: 11421
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Marekov agzat zo Spiša

#37 Nový příspěvek od chobotek »

Tak jsem to přečetl... Pokud by ten vznětový motor měl být opravdu využitý slušela by mu buď klasická spojka nebo hydroměnič. Obé je dost složité zastavět. Jestli se liší odstředivá spojka pro dvoutakt, čtyřtakt a diesel by mě tady zajímalo. A překvapuje mě, že pro ty motory Jikov je na stránkách farmar.sk předepsaný Natural 95.

Na převodovku Agzat bych volil motor Jikov. Vari používám na lehčí práce, takže je pro mě rozhodující spíše jednoduchost a hmotnost pohonu než jeho výkon a spotřeba. V tom motoru snad nikdy nepadlo víc jak 10l benzínu za rok, takže nebyl důvod to nějak zvlášť řešit. Těžké práce dělám buď s domadělem (Slavia 1D90) nebo s těžkým jednoosákem (Slavia 1D80). Určitě jsem Ti vůbec nepomohl, ale na otázku "aký motor by si na ňu (převodovku Agzat) volil ty" jsem snad odpověděl :-)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Marekov agzat zo Spiša

#38 Nový příspěvek od marek171 »

Ahoj,ja len tak uvažujem o plusoch a mínusoch motorov ktoré by sa dali použit na moju prevodovku.Zo štvortaktov sa mne osobne páči HONDA GSV190 a KAWASAKI FJ180V.A z dvojtaktov mám momentálne doma dve motory originál agzat PA100,jeden v plnej prevádzke už 10ty rok a druhý po GO ale momentálne nepojazdný.Z dvojtaktov ma ešte zaujal jeden motor tento: http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... l&id=17094 máte s ným niekto skúsenosti???????????

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Marekov agzat zo Spiša

#39 Nový příspěvek od DYK »

Já nemám momentálně moc přehled o tom, jak dostupné jsou příruby se spojkou 120 mm na motor Jikov.Chápu to ale tak, že dvoutakty máš dva a chceš vyzkoušet něco jiného. Jinak o Hondě se říká, že má drahé ND oproti třeba B&S, možná, ale KAWASAKI to je šupa!! Popis konstrukce motorů GCV a GSV je v zásadě správný a je třeba si uvědomit, že to jsou motory každý z jiné kategorie. I tak nepředpokládám, že by se někdy někdo pustil do GO motoru GSV, protože umí-li počítat dojde mu to. Jde jen o to jakou konstrukci motoru člověk zvolí a jak dlouho chce, aby mu motor vydržel. To ale platí dnes snad o každém tomto malém motoru napříč značkama.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Marekov agzat zo Spiša

#40 Nový příspěvek od marek171 »

Ahoj DYKU máš pravdu,dvojtakty mám dva tak ma láka už niečo iné,s mojími motormy som spokojný ved na opravu a údržbu sú najjednoduchšie.Mna láka asi najviac ten motor kawasaki FJ180V ked som si prečítal referencie o nom "bol som priam unesený" :) :) .A prečo píšeš že je šupa :) ,máš s ním nejaké skúsenosti či to hovoríš z toho čo si vyčítal?????????A ešte sa chcem opýtat aký je rozdiel medzi mazaním rozstrekom a nuteným mazaním olejovým čerpadlom???? :-/ A ktoré je lepšie??? :-/ Ktoré je výhodnejšie do kopcovitého terénu viem že je medzi nimi rozdiel. :)
Naposledy upravil(a) marek171 dne stř dub 06, 2011 10:48 am, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Marekov agzat zo Spiša

#41 Nový příspěvek od DYK »

Pozjišťuj si ceny ND a spotřebního materiálu. Porovnej je a uvidíš. Třeba je to v SR jinak, nevím.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Marekov agzat zo Spiša

#42 Nový příspěvek od marek171 »

Nazdar,tak som trochu zistoval,na internete som na motor kawasaki okrem agzatovských stránok kde ho komplet predávaju skoro nič nenašiel :-/ .Ked som niečo aj našiel boli to len americké stránky :( .Na hondu je toho dost a je tu aj dost servisných stredísk.No niektore diely sú dost drahé ale zase ved tie diely nekupujeme každý den. :D Ten kawasaki motor bude dobrý ale ohladom servisu a dielov tu skoro nič nieje.Možno že sa to postupom času rozbehne.A ešte mám otázku asi najlacnejší motor ktorý je vhodný na použitie na takú prevodovku ako mám ja je honda GCV160.Rád by som vedel aké sú vaše skúsenosti s týmto motorom??????A kolko by mal podla vás pri pravidelnom servise asi vydržat mth????????Generálka na tomto motore asi nieje mozná čo????Kedže nemá vložku valca a ani ložiská na klukovke. :'( A na aké použitie je tento motor vhodný kedže je to hobby trieda. :-/ Mne by ten motor asi aj stačil ked priemerne jazým asi jeden až dva dni do týždna.Myslíte že by mi stačil?? :-/ :)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Marekov agzat zo Spiša

#43 Nový příspěvek od DYK »

Hondastroje uvádí zhruba dvojnásobnou životnost motorů GSV proti motorům GCV. Generálkovat tyto malé motory, jsem už psal, je ekonomicky nerentabilní. To, že má GSV litinovou vložku válce je totiž hlavně proto, aby měl tu višší životnost a taky používá jiné pístní kroužky. To samozřejmě není jediný rozdíl, ale to už víš.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Marekov agzat zo Spiša

#44 Nový příspěvek od marek171 »

To všetko viem ale tá dlhšia životnost sa odzrkadluje aj na cene.A generalkovat sa určite neoplatí, pretože ta GO by bola asi drahšia alebo cenovo zrovnatelná s cenou nového motora.Ale čo si myslíš mne by ten motor GCV160 stačil na moje úkony?????????Jazdím priemerne 2 krát do tyždna.A podla teba kolko vydrží ten motor asi mth pri správnom požívani a dodržiavaný servisných intervalov?? :)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Marekov agzat zo Spiša

#45 Nový příspěvek od DYK »

Nechtěj po mě, abych já věděl co tobě bude nebo nebude stačit. Někomu to stačí někdo by ho nechtěl a teď mi řekni, jak já mám vědět jak na tom jsi ty? Taky se mi nelíbí jak měníš texty. Nechápu proč. Na jedné straně se ptáš na svahovou dostupnost na druhé staně napíšeš, že rozdíly znáš. A v neposlední řadě zde skáčeme z jednoho motoru na druhý. Už si připadám jak zkoušený žáček. Já nejsem servisák, jak si zde někteří mylně myslí, takže nemohu vědět všechno a když se v odpovědi na to, co se ptáš dočtu, že "to som vedel", tak pak nechápu proč. Ty znáš nějaký adekvátní motor tomu o jakém je zde řeč co má tlakové mazání?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“