Alternátor

elektroinstalace, okruhy, světla, startéry, baterie, dobíjení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1970
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Alternátor

#31 Nový příspěvek od RoKur »

Chybu budeš mít i v baterce. Pokud má baterka dobrou kapacitu, tak na ní nemůže být hned po nastartování napětí 14,5 voltů, ale musí postupně stoupat k max. hodnotě 13,5 - 14,2 V
Jaké máš napětí na svorce D+ když zapneš pouze zapalování A jaké tam je po nastartování.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Alternátor

#32 Nový příspěvek od thovt »

Napětí by se mělo měřit při zatěží zapnutá světla nebo spuštený vetilátor.

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1970
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Alternátor

#33 Nový příspěvek od RoKur »

Tu zátěž hned po startu provede sama baterka, protože při startování vydala docela velký náboj do startéru.
Ale samozřejmě je lepší, když jsou při tom měření rozsvícené světla.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

fikejz
Příspěvky: 7584
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Alternátor

#34 Nový příspěvek od fikejz »

Když to tak pročítám zjišťuji, že náhrada originálního alternátoru na Zetoru 6711 (44A) velká řemenička (cca 60-70mm) za alternátor z benzinové Felicie (90A, řemenička 40-50mm) není vůbec dobrý nápad. Pominu-li nutnost úprav zavěšení alternátoru, aby vůbec šel namontovat do traktoru, tak výměna řemenic (a opět by se muselo upravovat aby vůbec původní traktorová řemenice šla chytit matkou na hřídel alternátoru z Felicie) menší na plochý drážkový řemen z Felicie za téměř dvojnásobnou Zetorovou by podstatně snížila otáčky alternátoru a tím i dobíjení - nejspíš by dobíjel až při zvýšených otáčkách.
Je tomu tak?
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

#35 Nový příspěvek od Atlan »

To viez zistit jednoducho, zmeraj remenicu na kluke zetora a vypocitaj prevodovy pomer, to iste na felicii. Malo by to byt p r i blizne to iste.
Tak ze dobijat to bude. Minimalne tak isto ako s povodnym altikom.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

fikejz
Příspěvky: 7584
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Alternátor

#36 Nový příspěvek od fikejz »

Na 6711 jsou řemenice cca 185mm klika /98mm alternátor, převodový poměr vychází na cca 1:1,9 Alternátor tedy na volnoběh točí nějakých +-1000ot/min na plno cca 6000ot/min. Jak je na tom ten z Felicie momentálně nemám možnost zjistit (někde sem zaslechl že má mít až 10k ot/min.). Maník, co podobné úpravy už aplikoval tvrdí, že použije řemeničku která na alternátoru je v autě, jen ji na soustruhu přelízne tak aby místo drážek na plochý drážkovaný řemen mohl použít 17ku na Zetoru. Takže musí být na tu 17 dost mělká o opásání a průměru nemluvě - ale řemeny to prý neničí. No zatím to vyřeším nákupem repasovaného výměnným fondem (cca 1200,-Kč)
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

VasekP
Příspěvky: 208
Registrován: pát zář 19, 2014 10:26 am
Bydliště: Praha-Mladá Boleslav

Re: Alternátor

#37 Nový příspěvek od VasekP »

Alternátory PAL-Magneton pro osobní auta i traktory využívají většinu prvků shodných, obvykle nesedí pouze řemenice, někdy je třeba upravit uchycení. Alternátory z Favorita a Felicie 1,3 není problém upravit na traktory Zetor a dobíjejí dobře.

U samotných vozů Š- Favorit a Felicia někdy po nastartování nezhasne hned kontrolka, důvodem je, že použitá žárovička má pouze 1,2W a předbuzování je slabé. Problém vyřeší krátké prošlápnutí plynu. Pokud nepomáhá, je závada v alternátoru a je třeba ho opravit. V některých vozech je přímo v palubce přidán ke kontrolce paralelní předbuzovací odpor, tyto vozy problém nemají. V traktoru lze doporučit použít žárovičku 4W.
Zetor 50S, Zetor Crystal 8011, vlastní výroba 4x2 s hydraulikou a motorem 45k

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16890
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Alternátor

#38 Nový příspěvek od oco13 »

Skúsim pokračovať v téme , hádam si to nejaký elektrikár všimne.
Manželka ma P206 1,4 8v 55kw tri dni dozadu odišiel alternátor , zasvietila kontrolka , na baterke 12,4V - ok išlo k mechanikovi - spálený diodový mostík. Oprava za dva dni nový alternátor 160eur aj s výmenou. Po ubehnutí 5km závada znova . Mechanik ide dávať alternátor na reklamáciu, ale ja mám obavy či niečo v elektrike auta nemohlo sposobiť kolaps aj prvého aj druhého altíka. Napadá vás niečo?

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16890
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Alternátor

#39 Nový příspěvek od oco13 »

UP :friends: súdruhovia poradte , čas ma dosť tlačí :'(

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3947
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Alternátor

#40 Nový příspěvek od rezis »

No nic divného se nestalo - nevím co by se muselo dít by to zničilo alternátor. Výměna diodového můstku + regulátoru a po 400km odešel regulátor znovu - prý běžná věc.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16890
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Alternátor

#41 Nový příspěvek od oco13 »

To isté mi povedal mechanik, že nevie o žiadnej súčiastke v aute , ktorá by odpálila diodový mostík. Vraj musela byť chyba v alternátore. :hm:

duchodce
Příspěvky: 4669
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Alternátor

#42 Nový příspěvek od duchodce »

Při určitém typu zapojení alt.do palubní sítě se může stát že se chvílemi rozpojí silový obvod /B+/- porucha- od baterie a na alternátoru se objeví neregulované napětí až několik desítek Voltů a to zničí diodový můstek . Tedy ne proud ale napětí.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

#43 Nový příspěvek od Atlan »

V dnesnej dobe malo pravdepodobne. Regulator je integrovany priamo v altiku.
Viem si predstavit ze niekto setril a dal tam najlacnejsi cinsky mostik vika.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16890
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Alternátor

#44 Nový příspěvek od oco13 »

A ešte ako to zapojenie odhaliť? Doteraz ten frantík nemal za 15 rokov problém s elektrikou a potom za deň dva altíky??? :pistol:
Menil sa celý alternátor za nový. Teraz išiel povodný na repas a po nahodení sa ten nový pošle na reklamáciu.

duchodce
Příspěvky: 4669
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Alternátor

#45 Nový příspěvek od duchodce »

Atlan: Nevím jestli jsi to zkoušel ale neradím ti to /nevím jaké máš auto/- zkus si na autě za zvýšených otáček odpojit B+ na alternátoru .Pravděpodobně si ho odpálíš .Regulátor to neudrží , dle mých zkušeností asi nejdřív odejde regulátor a pokud máš smůlu tak se spojí tak že alt. naplno nabudí. a je vymalováno.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Odpovědět

Zpět na „Elektrika“