Alternátor
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Alternátor
Chybu budeš mít i v baterce. Pokud má baterka dobrou kapacitu, tak na ní nemůže být hned po nastartování napětí 14,5 voltů, ale musí postupně stoupat k max. hodnotě 13,5 - 14,2 V
Jaké máš napětí na svorce D+ když zapneš pouze zapalování A jaké tam je po nastartování.
Jaké máš napětí na svorce D+ když zapneš pouze zapalování A jaké tam je po nastartování.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: Alternátor
Napětí by se mělo měřit při zatěží zapnutá světla nebo spuštený vetilátor.
Re: Alternátor
Tu zátěž hned po startu provede sama baterka, protože při startování vydala docela velký náboj do startéru.
Ale samozřejmě je lepší, když jsou při tom měření rozsvícené světla.
Ale samozřejmě je lepší, když jsou při tom měření rozsvícené světla.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: Alternátor
Když to tak pročítám zjišťuji, že náhrada originálního alternátoru na Zetoru 6711 (44A) velká řemenička (cca 60-70mm) za alternátor z benzinové Felicie (90A, řemenička 40-50mm) není vůbec dobrý nápad. Pominu-li nutnost úprav zavěšení alternátoru, aby vůbec šel namontovat do traktoru, tak výměna řemenic (a opět by se muselo upravovat aby vůbec původní traktorová řemenice šla chytit matkou na hřídel alternátoru z Felicie) menší na plochý drážkový řemen z Felicie za téměř dvojnásobnou Zetorovou by podstatně snížila otáčky alternátoru a tím i dobíjení - nejspíš by dobíjel až při zvýšených otáčkách.
Je tomu tak?
Je tomu tak?
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
To viez zistit jednoducho, zmeraj remenicu na kluke zetora a vypocitaj prevodovy pomer, to iste na felicii. Malo by to byt p r i blizne to iste.
Tak ze dobijat to bude. Minimalne tak isto ako s povodnym altikom.
Tak ze dobijat to bude. Minimalne tak isto ako s povodnym altikom.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Alternátor
Na 6711 jsou řemenice cca 185mm klika /98mm alternátor, převodový poměr vychází na cca 1:1,9 Alternátor tedy na volnoběh točí nějakých +-1000ot/min na plno cca 6000ot/min. Jak je na tom ten z Felicie momentálně nemám možnost zjistit (někde sem zaslechl že má mít až 10k ot/min.). Maník, co podobné úpravy už aplikoval tvrdí, že použije řemeničku která na alternátoru je v autě, jen ji na soustruhu přelízne tak aby místo drážek na plochý drážkovaný řemen mohl použít 17ku na Zetoru. Takže musí být na tu 17 dost mělká o opásání a průměru nemluvě - ale řemeny to prý neničí. No zatím to vyřeším nákupem repasovaného výměnným fondem (cca 1200,-Kč)
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Alternátor
Alternátory PAL-Magneton pro osobní auta i traktory využívají většinu prvků shodných, obvykle nesedí pouze řemenice, někdy je třeba upravit uchycení. Alternátory z Favorita a Felicie 1,3 není problém upravit na traktory Zetor a dobíjejí dobře.
U samotných vozů Š- Favorit a Felicia někdy po nastartování nezhasne hned kontrolka, důvodem je, že použitá žárovička má pouze 1,2W a předbuzování je slabé. Problém vyřeší krátké prošlápnutí plynu. Pokud nepomáhá, je závada v alternátoru a je třeba ho opravit. V některých vozech je přímo v palubce přidán ke kontrolce paralelní předbuzovací odpor, tyto vozy problém nemají. V traktoru lze doporučit použít žárovičku 4W.
U samotných vozů Š- Favorit a Felicia někdy po nastartování nezhasne hned kontrolka, důvodem je, že použitá žárovička má pouze 1,2W a předbuzování je slabé. Problém vyřeší krátké prošlápnutí plynu. Pokud nepomáhá, je závada v alternátoru a je třeba ho opravit. V některých vozech je přímo v palubce přidán ke kontrolce paralelní předbuzovací odpor, tyto vozy problém nemají. V traktoru lze doporučit použít žárovičku 4W.
Zetor 50S, Zetor Crystal 8011, vlastní výroba 4x2 s hydraulikou a motorem 45k
Re: Alternátor
Skúsim pokračovať v téme , hádam si to nejaký elektrikár všimne.
Manželka ma P206 1,4 8v 55kw tri dni dozadu odišiel alternátor , zasvietila kontrolka , na baterke 12,4V - ok išlo k mechanikovi - spálený diodový mostík. Oprava za dva dni nový alternátor 160eur aj s výmenou. Po ubehnutí 5km závada znova . Mechanik ide dávať alternátor na reklamáciu, ale ja mám obavy či niečo v elektrike auta nemohlo sposobiť kolaps aj prvého aj druhého altíka. Napadá vás niečo?
Manželka ma P206 1,4 8v 55kw tri dni dozadu odišiel alternátor , zasvietila kontrolka , na baterke 12,4V - ok išlo k mechanikovi - spálený diodový mostík. Oprava za dva dni nový alternátor 160eur aj s výmenou. Po ubehnutí 5km závada znova . Mechanik ide dávať alternátor na reklamáciu, ale ja mám obavy či niečo v elektrike auta nemohlo sposobiť kolaps aj prvého aj druhého altíka. Napadá vás niečo?
Re: Alternátor
UP súdruhovia poradte , čas ma dosť tlačí
Re: Alternátor
No nic divného se nestalo - nevím co by se muselo dít by to zničilo alternátor. Výměna diodového můstku + regulátoru a po 400km odešel regulátor znovu - prý běžná věc.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Alternátor
To isté mi povedal mechanik, že nevie o žiadnej súčiastke v aute , ktorá by odpálila diodový mostík. Vraj musela byť chyba v alternátore.
Re: Alternátor
Při určitém typu zapojení alt.do palubní sítě se může stát že se chvílemi rozpojí silový obvod /B+/- porucha- od baterie a na alternátoru se objeví neregulované napětí až několik desítek Voltů a to zničí diodový můstek . Tedy ne proud ale napětí.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
V dnesnej dobe malo pravdepodobne. Regulator je integrovany priamo v altiku.
Viem si predstavit ze niekto setril a dal tam najlacnejsi cinsky mostik vika.
Viem si predstavit ze niekto setril a dal tam najlacnejsi cinsky mostik vika.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Alternátor
A ešte ako to zapojenie odhaliť? Doteraz ten frantík nemal za 15 rokov problém s elektrikou a potom za deň dva altíky???
Menil sa celý alternátor za nový. Teraz išiel povodný na repas a po nahodení sa ten nový pošle na reklamáciu.
Menil sa celý alternátor za nový. Teraz išiel povodný na repas a po nahodení sa ten nový pošle na reklamáciu.
Re: Alternátor
Atlan: Nevím jestli jsi to zkoušel ale neradím ti to /nevím jaké máš auto/- zkus si na autě za zvýšených otáček odpojit B+ na alternátoru .Pravděpodobně si ho odpálíš .Regulátor to neudrží , dle mých zkušeností asi nejdřív odejde regulátor a pokud máš smůlu tak se spojí tak že alt. naplno nabudí. a je vymalováno.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....