Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
OakLD
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 12, 2018 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#16 Nový příspěvek od OakLD »

RoKur píše:Oak vem rozum do hrsti a zamysli se nad Tím, jaký nesmysl jsi napsal ohledně mávající hladiny oleje v převodovce. Na podkopech a nakládačích jsou dvojčinné pístnice. Když se začne vysouvat pístnice, kam podle Tebe jde teda olej nad tím pístem s pístnice, aby to nějak rapidně ovlivnilo obsah oleje v převodovce?
Ja se pokusím vzít ten rozum do hrsti :-). Takže, čím víc hydraulických zařízení, tím víc celkového objemu kapaliny. Tím větší rozsah objemu (headspace) potřebného pro teplotní roztaznost... Já ani netvrdím, že to je problém, předávám co jsem nakoupil jinde na EN foru; spíš mě to zajímá, protože taky uvazuji o podkopu.
RoKur píše:V převodovce máš nevhodný olej, který Ti způsobuje to, že pokud se trochu nezahřeje, tak Ti nejdou ramena. Zaděláváš si s tím na problém.
Další "dobrý" dodavatel, který prodává traktory v takovém stavu. Zatím všechny Tvoje dotazy měly být spíše směřovány na něho.
A jak takovej problém funguje? Nepozoruju znatelný změny viskozity, tak čím to je?
No a jakej olej máš Ty? Já jiný doporučení než PP80 neslyšel...

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1946
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#17 Nový příspěvek od RoKur »

Ano, máš pravdu, že bude více oleje, když bude více zařízení. Ale zamyslel ses nad Tím o kolik se zvětší objem oleje při zahřátí třeba o 40°C?
Zkus si to spočítat.

Jak funguje problém v hydraulice :shock: Prostě tak, že Ti to nefunguje jak má. Jseš borec, když jseš schopný poznat viskozitu oleje podle oka.
Pokud si jseš jistý, a máš to z ověřených kruhů, že do převodovky Tvého stroje s hydraulikou patří olej PP80, tak si ho tam nech. Pokud máš ale trochu pochybnosti, tak pověnuj trochu času pročtením tohoto fora. Je toho tady napsáno spousta. Místo pročítání a citování z EN for, by jsi měl pročíst vlákna tady. Nějak ani nechápu, proč jsi tady alespoň nepročetl vlákna o stejném typu stroje, jako máš Ty, protože by ses dozvěděl nejenom o typu oleje, ale i o typech filtrů ...

A to jaký já mám olej v převodovce. Je červený.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Uživatelský avatar
stanislavsnv
Příspěvky: 1044
Registrován: pon bře 17, 2014 7:47 am
Bydliště: ILIAŠOVCE
Kontaktovat uživatele:

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#18 Nový příspěvek od stanislavsnv »

Rokur má pravdu. PP80 určite nie!!! Ja mám olej zeleny a nie je to PP80 :tyty:
YANMAR AF33 MARK III; MULČOVAČ-RM 150; Pluh obracak dvojak VENTZKI AKD16ZP; Stolový sústruh Bernardo Profi SS550V; ROTAVÁTOR ISEKY-150;

Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2712
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#19 Nový příspěvek od Šéďa »

Do MT205 patří olej s koncovkou ATF

Silberkalimero
Příspěvky: 7
Registrován: stř bře 15, 2017 4:33 am
Bydliště: Nový Jičín

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#20 Nový příspěvek od Silberkalimero »

OakLD píše:Omlouvám se za pozdní reakci na vlastní vlákno, tak trochu jsem nečekal jeho pokračování...

Mitsubishi mám z autoservisu, který se věnuje dovozu starších Mitsubishi a Iseki ze světa k nám, dělají repasi, dělají vlastní nakladač a pár dalších zařízení a některý další nový příslušenství dováží a nabízí z Polska. Podle Tvého nakladače, Silberkalimero, máš svý Mitsubishi asi od stejného prodejce. Myslím někde od Lanškrounu - EDIT: Teď čtu ty Vyprachtice, to bude on. Já se ho ptal, říkal že to vozí z celý Evropy, když mi vezli traktor, čekal jsem až se řidič vrátí ze Španělska. Alespoň to říkali. Viděl jsem tam na vlastní oči rozpracovaný repase, rovna nějakej Iseki, takže to určo dělají oni.
Jo, jo, máme traktory ze stejného zdroje. p. Matěj říkal, že čeláky apod. mají od nějakého zámečníka, který to pro ně dělá, ale stejné čeláky jsem viděl min. u jiného prodejce u Svitav, je to v podstatě stejný kraj, tak možná ten zámečník zásobuje více zákazníků ... já viděl u něho na dílně rozdělaný Iseki, kde majitel odrovnal převody, když s nožní brdou dal plný plyn .. ale repasi jsem tam dělat neviděl, tak mám ty pochybnosti jestli to není z PL. Ale dává na to záruku, tak kdyby se něco podělalo, tak věřím, že opravu zvládne ... popřípadě pozáruční servis taky.
OakLD píše: Jel jsem pro MT28, ale někdo ho vyfoukl :-). MT24 je na těžký balíky sena tak-tak. Repase je udělaná vcelku pěkně, většina lidí si myslí, že ten traktůrek je novej. Ale na druhej pohled tam je dost věcí nedořešených, jen drobnosti. Jako chybějící rukojeti na některých pákách, nefunkční palivoměr, chybějící průhledný plastový kryty, chybějící aretace páčky zadních ramen, atd. Ten "nepřipojenej drát" jsem považoval za volnou zásuvku pro zařízen na ramenech, tak nevím, možná jsem moc velkej optimista :-).
Mimochodem, máš mooooc hezkej podkop. Ten je odkud, pokud to není tajemství?
Taky lidi usměrňuju, že to není funglovka, ale repas :-). Moje nefunknční drobnosti jsou : před pár týdny přestala jít elektrika (světla, osvětlení palubovky), tak si nějaká pojistka nebo drát u spínačky. A od začátku zlobí startování ... resp. něco mechanického ve startéru, protože, když s traktorem pocukám ručně, tak potom už startér motor natočí(chci tady poslat spec. dotaz). Aretaci mám, ale je zašplýchaná barvou a v podstatě šrouby nepovolím.
Podkop je taky z Výprachtic. On tam teď má i podkopy s bočním posuvem, takový by se mi hodil na výkop drenáže kolem základů, ale zase musím uznat, že ten můj "rozkročený" má fakt dobrou stabilitu. Podkop má nezávislý hydraulický oběh a svoje čerpadlo, které pohání PTO.

OakLD
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 12, 2018 7:08 am
Bydliště: Brno

Hydraulický a převodový olej Mitsubishi MT24

#21 Nový příspěvek od OakLD »

Dobrý den,

snad mi někdo může poradit. Chtěl bych poprvé měnit hydraulický/převodový olej a mám nějaké pochybnosti. Podle návodu brandotowna (na Kubotu, ale ty traktůrky jsou si podobný) jsem celkem bez problémů našel 4 šrouby, o kterých si myslím, že to jsou výpustní zátky hydrauliky (viz. fotografie). Kubota má 2 filtry, jeden menší a jeden větší, já jsem našel ale jediný obrovský (cca D120x250mm, viz foto). Teda předpokládám, že to je olejový filtr a ne třeba zásobník na zmrzlinu :-). Bohužel je celý přelakovaný a není vidět ani výrobce, natož model. Asi to bude WIX, když je všechn ostatní filtry jsou WIX. Nicméně, netušíte někdo, jaký olejový filtr tam patří? Soudruzi co to repasovali tento filtr evidentně neměnili, tím akutnější ta výměna asi je. Nejspíš budou stejný na podobně starých japonských malotraktorech. Bývá tam skutečně jen jeden?

Jinak výměna předpokládám asi takhle jednoduše: 1) Všechny písty nakladače do krajní zasunuté polohy. 2) Odzátkovat ty 4 zátky a nechat všechno odtéct do vany 3) Zazátkovat 4) Vyměnit filtr 5) Dolít olej po šroub, který si definuju jako kontrolní (kdybych tak věděl, kterej to skutečně je, jak jsme tady už diskutovali kdysi) 6) Nastartovat pohejbat, popojet 7) Znovu dolít.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jinak tam dali PP80, ale podle doporučení jsem teď zvolil dražší UTTO (10W30).

Zahřát hydraulickej olej asi moc nejde (jako se to dělá u výměny motorovýho), předpokládám...?

Taky si nejsem jistej u výměny převodovýho oleje přední nápravy. Uprostřed je jasná zátka, ale mají být prý i na pláštích převodů v kolech, ale já jsem tam nic podobnýho zátkám nenašel. Stejně tak jsem nenašel kontrolní zátky, který mají být taky na těch kolech...

Obrázek

A ještě bonusová otázka, ví někdo jak zjistit typ a kde sehnat filtr paliva?

Obrázek

Předem díky za rady,

Oak

Uživatelský avatar
Vladimír2
Příspěvky: 14729
Registrován: stř led 26, 2011 9:05 pm
Bydliště: Přece na Hané

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#22 Nový příspěvek od Vladimír2 »

...není třeba mezi nimi..? https://www.rvr-agro.cz/203-filtry-paliva Pokud je , tak podle toho čísla můžeš zkusit i u jiného výrobce .

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1946
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#23 Nový příspěvek od RoKur »

Předpokládám, že OakLD si už přečetl celé Stanovo vlákno MITSUBISHI MT23 F -SPIŠSKÁ NOVÁ VES-ILIAŠOVCE a už ví jaké náplně, typy filtrů a spoustu jiných užitečných věcí, které tam Stano vložil. Na naše Miciny to jsou běžné typy, které se používají ve spoustě osobních aut. Proto jsou běžně k dostání.
Palivový filtr SK3680, (MM409870 , WGF9062) Olejový filtr Filtron OP 595 ... Vše to máš v tom Stanovom vlákně.
Divím se, že jsi to během toho roku už nepročetl. Asi nevíš, že řada Mitsubishi MT 21 - 25 je až na pár vyjímek naprosto identická. Tak když hledáš, tak zadej i jiný výraz než MT24.
Mohl bych Ti to vše vypsat, ale když to ten Stano už má vše napsané a vyfocené.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

OakLD
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 12, 2018 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#24 Nový příspěvek od OakLD »

RoKur píše:Předpokládám, že OakLD si už přečetl celé Stanovo vlákno...
Jasný, trvalo mi to asi 4 dny :-).
RoKur píše:už ví jaké náplně, typy filtrů a spoustu jiných užitečných věcí, které tam Stano vložil... Palivový filtr SK3680, (MM409870 , WGF9062) Olejový filtr Filtron OP 595 ...
Ano a ne. Pokud jsem něco nepřehlídl tak, palivový filtr tam má snad nafocenej ale neuvádí výrobce ani model, filtr do hydrauliky (ten jsem hledal) tam má nafocenej Donaldson P552483, cot ale rozhodně není běžnej a levnej filtr (ale pokud nenajdu lepší a hlavně dostupnější alternativu tak Micině holt objednám tento).
Díky za uvedení modelu palivovýho filtru, ten ve Stanově vlákně není. Filtr oleje motoru tam myslím neuvádí, já dal originál WIX 51365, byť byl dražší a těžko se u nás shání. Ten Filtron co uvádíš je o půlku levnější, ale já si objednal ten WIX kus navíc i pro příště, tak si akorát udělám poznámku na po-příště. Vzduchovej filtr tam mám WIX 46270, ale ten se u nás těžko shání, u dodavatele mi poradili alternativu, teď tu nemám svou poznámku, něco jako ALCO MD5566K (??). Myslím, že Stano nebo někdo jinej tady ho taky zmiňoval.
RoKur píše:Asi nevíš, že řada Mitsubishi MT 21 - 25 je až na pár vyjímek naprosto identická.
No mám určitou přestavu, obecně jsem začínal s návodem od KP malotraktory na MT-25. Palec nahoru, že si s tím dal zhotovitel tu práci, nicméně když jde člověk do hloubky, tak zjistí, že tam víc věcí není, než je (to není kritika, on samozřejmě nemusí poskytovat všechny informace). Právě třeba typy náplní tam nejsou.

Když jsme u toho, "detektivně" jsem prostudoval kterej šroub je v tomto návodu označenej jako kontrolní (na hladinu hydrauliky). Myslím si, že to bude ten správnej. V mým obrázku na 1. straně to je (3), je zhruba ve stejné výšce jako (1). Tak to jsem rád, že jsem to trefil...

Jak to je s olejem přední nápravy tam Stano myslím taky nemá, byť ji (po těch ztrátách kol) rozebíral solidně... Zatím jsem to nenašel ani v jiným vlákně, ale ještě to tu pročítám. Kuboty mají kontrolní šroub, ale moje náprava určitě žádnej nemá. Některý traktory prý mají zátku s měrkou, ale můj ne, zátka vypadá originálně a taky stejně jak na fotkách třeba MT-25 od KP malotraktory. Tak zatím udržuju hladinu pohledem, tak aby byla hřídel zaplavená více než z půlky. Který jsou výpustní šrouby jsem zatím taky nikde jednoznačně napsaný nebo vyfocený nenašel, předpokládám že prostřední z pěti, co jsou zespodu ve formaci pětky z hrací kostky.

OakLD
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 12, 2018 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#25 Nový příspěvek od OakLD »

Jinak jak bylo někým žádáno zde je foto MT-24, když byla ještě nová, čerstvě po repasi.

Obrázek

Kupoval jsem s nakladačem, lopatou a vidlema. Pak jsem dokupoval bednu (Dabaki, tj. čína přes českého dodavatele), budnovou sekačeku WIRAX 1,35m (z Polska přes českého dodavatele), a obraceč TON.

Při repasi to evidentně komplet rozebrali, ošetřili a přelakovali, vyměnili náplně a tak. Pár věcí na tom ale vytknout lze. Asi nevyměnili filtr hydrauliky (soudě podle toho, že je přelakovanej). Přelakovali některý štítky pák (škoda). Chybí nějaký hlavy pák, aretační šroub páky zvedání zadního závěsu, atd.
Vidle co mi dodali nejsou moc dobrý, vymačkávají se pouzdra, bodáky už mají vůči kleci úhel tak 100°. Budu tam muset navařit nějako podložku z HARDOXu. Tohle můžu pořád utahovat a pořád se to vytlačuje.
Taky jsem musel několikrát měnit hadici vedoucí z hydraulickýho rozvačeče dopředu na nakladač (pořád jen 1 a ta samá), až jsem se naštval a zadal si výrobu hadice na vyšší tlaky (hodnoty si teď nepamatuju). Od té doby dobrý... Asi to podcenili.

Při rozebírání nádrže jsem zjistil, že asi při repasi zapomněli namontovat plovák (asi se nevypařil, v nádrži jsem ho nenašel). Dlouho mě štvalo, že mi nefunguje palivoměr, až jsem to celý rozebral (abych se k němu dostal, musel jsem odstranit volant, velkej spodní plastovej kryt, malou krytku pod volantem, rozebrat napojení páky plynu, odšroubovat palubovku, odpojit bowden tachometru a pak vyjmout celou palubovku... Zjistil jsem, že palivoměr funguje, když s ním hejbu a furt jsem si říkal co tomu chybí, až jsem si všiml, že celou dobu koukám na prázdnej drát, a plovák nikde. Holt, chtělo by to víc spánku a aspoň jednou za 5 let dovolenou :-). Zatím jsem udělal provizorní z lékařské stříkačky, protože ta tam dobře pasovala a měla by být z odolnýho plastu.

Obrázek Obrázek

OakLD
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 12, 2018 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#26 Nový příspěvek od OakLD »

No a co prej s Micinou dělám. Tak třeba tohle:

Obrázek

Uživatelský avatar
Vladimír2
Příspěvky: 14729
Registrován: stř led 26, 2011 9:05 pm
Bydliště: Přece na Hané

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#27 Nový příspěvek od Vladimír2 »

:friends: ...a hele ho , on je to kulak ! :smich: Je vidět , že máš práce nad hlavu . 8) ... a ten plovák by měl pasovat ze Škodovky 120 .

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1946
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#28 Nový příspěvek od RoKur »

No konečně už jde tady po tobě něco vidět.

Max. výška hladiny u přední nápravy se určí tak, že hladina oleje skoro zaplaví poloosu. To že ji máš napůl zaplavenou je v pořádku. Poloosa nesmí být nad hladinou.
Výška hladiny v převodovce se opravdu určí podle šroubů 1 a 3. Ale to je označeno v tom popisu od PK na str 13/14, co Ti Ladiki poslal hned na začátku. A nezlob se, tam jsme poznali, že když Ti dáme nějaké informace, tak je ignoruješ. A proto jsme se tak chovali. Takových je tady v poslední době plno.

Filtr hydrauliky
OakLD píše:filtr do hydrauliky (ten jsem hledal) tam má nafocenej Donaldson P552483, cot ale rozhodně není běžnej a levnej filtr (ale pokud nenajdu lepší a hlavně dostupnější alternativu tak Micině holt objednám tento). :tyty:

Zkus si to vlákno od Stana přečíst ještě jednou. Uvádí tam typ MANN (MF W9018) A zde máš odkazy https://www.zbozi.cz/vyrobek/filtr-prac ... -mf-w9018/
Musíš lépe a pozorněji číst. :'(

A pokračuj ve vkládání fotek a informací. :friends:
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

OakLD
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 12, 2018 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#29 Nový příspěvek od OakLD »

Vladimír2 píše:Je vidět , že máš práce nad hlavu.
No to teda :) :pistol: . Hlavně to dát do stodoly - je na fotce :-) :-). Akorát ještě chybí stěny a střecha a tak nějak všechno kromě základů :-D. Takže seno zase pod plachty...
Vladimír2 píše: ... a ten plovák by měl pasovat ze Škodovky 120 .
8) Díky moc za tip, seženu si ho!

OakLD
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 12, 2018 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi MT24 hladina hydraulického oleje

#30 Nový příspěvek od OakLD »

RoKur píše:Ale to je označeno v tom popisu od PK na str 13/14, co Ti Ladiki poslal hned na začátku. A nezlob se, tam jsme poznali, že když Ti dáme nějaké informace, tak je ignoruješ. A proto jsme se tak chovali. Takových je tady v poslední době plno.[/url]
To je ale špatnej závěr :-). Já s tím manuálem pracuju od té doby, co jste ho někdo zmínil. Ale je to opravdu takovej základ a třeba ohledně toho šroubu, ta fotka není moc kvalitní a neposkytuje detaily. Zato šroub tam je znatelně jinej a já měl za to, že to je u MT-25 jinak (což je podstatný), tak jsem tomu nedával takovou váhu. Postupem času mi došlo, že jsou ty stroje skoro identický...
RoKur píše:Takových je tady v poslední době plno.[/url]
No to se ale nediv, není to *jejich* vina. Tak, jak to tady funguje, tomu se říká volná diskuze (to na fórech bývá, ale většinou jediná kategorie z mnoha), plus máte nějaký vlastní pravidla, který ale nejsou zmíněný v pravidlech fóra (konkrétně 1 vlákno pro 1 uživatele a traktor). Jak to má nově příchozí uživatel vědět? Řekněme, že má s fóry zkušenost a už ví, jak se na nich sluší chovat. Pak automaticky založí na 1 téma 1 vlákno, nezmiňuje věci který se netýkají toho danýho problému (off-topic), atd. Při hledání ho ani nenapadne, že si musí prolistovat desítky stránek uživatelů s podobnýma traktorama a vytvořit si vlastní index referencí, protože samozřejmě hledání phpBB toto nedává a tímpádem moc nefunguje...

IMHO by bylo vhodný to přidat alespoň 1 kategorii "Dotazy", nebo "Technické dotazy", apod, a tam zachovat normální režim fóra (1 vlákno = 1 problém) a pak nechat všechno ostatní jak to máte, jako "volnou" diskuzi. V "Dotazech" by se tím vytvářeli reference tímto stylem: Dotaz na hladinu hydraulického oleje traktoru XY --> stačí pak dát jako odpověď 1 link do volné diskuze na stránku 28 toho a toho vlákna. Tím by se vytvářely cílený reference při zachování běhu fóra, jak je tu zvykem. Ono to ani není špatný jak to tu funguje, je to takový hezký komunitní :friends: , jen to má nedořešenej technickej problém. Já bych rozhodně línej tam odpovídat, když budu vědět, že to tu někdo řešil.
Je to jenom názor, tak ať se nikdo nečertí... :-)
RoKur píše:A pokračuj ve vkládání fotek a informací. :friends:
Jasně, já se klidně o zkušenosti podělím. Ale jsem v těchto věcech (zemědělství, traktory) amatér a na Micině se všechno učím a není toho tolik, co bych tu mohl poskytnout.
RoKur píše:Uvádí tam typ MANN (MF W9018) A zde máš odkazy https://www.zbozi.cz/vyrobek/filtr-prac ... -mf-w9018/
Musíš lépe a pozorněji číst. :'(
Tak to jsem asi fakt musel přehlídnout, byť jsem to četl celý a ještě se k tomu několikrát vracel... Má tam ten DONALDSON. Díky za tip na tento. 8)

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“