Yanmar YM 1500D od Lojza

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Lojzo80
Příspěvky: 21
Registrován: sob lis 24, 2018 8:24 pm
Bydliště: Trebišov

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#16 Nový příspěvek od Lojzo80 »

Rotovátor sa mi podarilo rozhýbať, pod kryt som ešte nepozeral. Rozobral som ho, tiež sa bude nanovo lakovať. Koľko oleja má ísť k reťazovému prevodu? Čítal som že chladiaca sústava sa dá čistiť kyselinou citrónovou.. čím iným sa to ešte dá? Naliať to len do chladiča, naštartovať a potom spustiť? :chytry:
ladiki-zadné sú 8,3-22 a predné 5-14, nemýliš si to s niečim? :zapomel: 1510D mala tieto rozmery. Zadné sú v poriadku, len predné sú popraskané. Pridávam aj fotky pneumatík, podľa mňa na výmenu..
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Diamon PA 80, Yanmar YM 1500D
Lojzo

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3692
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#17 Nový příspěvek od ladiki »

Já jsem tele. Máte pravdu, čuměl jsem do manuálu na 1510 :red:

4Sustop: pneu 8,3-22 odpovídá 9,5-20......nemáš tam chybku?
4Matooo: jaký mají prosím průměr přední gumy obuté na disku a typ?

sustodp
Příspěvky: 376
Registrován: stř pro 10, 2014 7:55 pm
Bydliště: velky krtis

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#18 Nový příspěvek od sustodp »

no chybu tam nemam :) nad tymi rozmermi som dost spekuloval a nakoniec som siel pneumatiky nakupovat s metrom, pomeral som stare pneu kedze som nevedel zohnat predne 5-14 ale mali iba 6,5-70-14 ktorych priemer je vacsi o 3cm tak som sa koli tomu pomeru predok a zadok snazil kupit zadne tiez o nieco vacsie a vyslo to tak ze 9,5 su vacsie na priemer len o 2cm od povodnych starych pneu. tie stare neboli nejak extra zodrate ale hlavne boli dopukane viac ako dal foto lojzo. ked som meral nove pneu 8,3-22 ktore tam maju byt tak mali este o 3cm mensi priemer ako tie moje stare a trochu aj zodrate 8,3-22. tak padla volba na tie 9,5-22 s predajcom v krupine sme sa zhodli ze rozdiely vo vonkajsich rozmeroch su v tom ze tie japonske pneu maju obrovsky drapak oproti tym ktore sa daju u nas bezne kupit a tym su tie japonske onieco vacsie. nakoniec je ten pomer predok a zadok dobry lebo ked zapnem predny nahon tak to nepoznat ze by to kladlo nejaky odpor ani na tvrdom povrchu a ani v terene, tak zamna 8)

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3692
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#19 Nový příspěvek od ladiki »

Co se týká pneu na japonce. Drtivá většina pneu jsou bridgestony. Dle katalogu spolehlivě dohledáš průměr pneu. A co hlavně, tak průměr v katalogu pasuje i v reálu. Tyto hodnoty platí i pro např. BKT nebo Falkeny...to jsou výrobci, kteří jsou ověřené pro náhrady za BG.

Snažím se držet se těchto originálů. Je mylné uvádět jen rozměr pneu, pokud nedopíšeš výrobce.
Když vezmu tvůj případ tak origo průměr pro 5-14 je 605mm. Pro 8,3-22 je to 945mm = 9,5-20....tj poměr 1,56

Nedá se tedy lehce napsat, že tam pasuje 9,5-22 , která pokud je BG nebo BKT , tak má průměr 1005mm...to by pak vycházel poměr 1,6

matoooooo
Příspěvky: 14
Registrován: čtv čer 08, 2017 7:48 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#20 Nový příspěvek od matoooooo »

Lojzo80 k čistenie chladiacej sústavy ti poradím jednu vec a to je nariadiť si kyselinu chlorovodíkovu spolu s vodou, ak sa rozhodneš pozriem ti pomer v knihe o traktoroch, už si to nepamätám.
Skúšal som menej agresívne metódy a to 2 x krát preplach ocot, kyselina citrónová, 1 x preplach prášok z drogérie na odstránenie vodného kameňa a nič mi nepomohlo. Veci na prečistenie chladiacich sústav pre chladiče automobilov sú málo účiné a zbytočne vyhodené peniaze.
Chladič zásadne nepreplachuj kys. chlorovodíkovou, rozpustí ti kaměn, usadeniny a začne ti to tiecť. Ja som investoval do nového chladiča, nakoľko sa mi nepodaril prečistiť tak, aby sa traktor neprehrieval. Mechanici z HoyeTractor mi vraveli, že pracovná teplota má byť medzi 150 - 180 F, čo je od 65 - 82 stupňov a všetko nad 90 je už veľmi vysoko pre tento traktor.
Môžem povedať že po prečistení celej sústavy s novým chladičom, v lete pri teplotách nad 30 stupňov, som sa dostal pri diskovaní, ot. 2300 rpm na pracovnú teplotu 90 - 100. Pátral som po iných príčinách, prasknuté tesnenie pod hlavou, olej v chladiči a podobne, všetko v poriadku. Oranžová kontrolka sa rozsvieti pri 105 stupňoch, u mňa bolo nefunkčné čidlo, určite by som sa na ňu nespoliehal ako ukazovateľa prac. teploty, investuj do budíka. Treba povedať, že tieto traktory sú stavané nato pracovať v trópoch a znesú aj vyššie prac. teploty, krátkodobo až do 115, len pri dlhšom používanie je riziko prasknutého tesnenia a pokrútenej hlavy a to je najčastejšia príčina porúch YM1500. Stroje ktoré máme sú viac ako 40 ročné a nemožno sa spoliehať na 100% funkčnosť termo syfónového chladenia ak to za tú dobu nik nečistil. Ja traktor používam hlavne v lete na kosenie, diskovanie a už ma nebavilo robiť si prestávky a čakať kým klesne teplota vody, kúpil som si čerpadlo a je kľud. Ak máš možnosť, príruba sa dá vyrobiť na fréze a čerpadlo kúpiš z AliExpress za 60 EUR, naši predajcovia ho majú za dvoj až troj násobné sumy a je to ten istý diel, jeden a ten istý výrobca:-)

sustodp
Příspěvky: 376
Registrován: stř pro 10, 2014 7:55 pm
Bydliště: velky krtis

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#21 Nový příspěvek od sustodp »

ja este ktym pneu, predne mam mitas a zadne galaxy 324 vyrobene v indii. vlastne som na slovensku nic ine ani nenasiel na 22 palcovy disk. a chladiacu sustavu som cistil kyselinou citronovou a podla mna to cisti dobre, dal som asi pol kila, akurat pri vypustani je dobre dat chladic prec aby bordel vytiekol cez velku hadicu a nie cez ten maly vypustaci ventil. a ked bol chladic dole tak som motor preplachol vapkou a riadny bordel vysiel az vtedy. chladic som vapkou samozrejme neumyval a ani nebolo treba, po tej kyseline v nom bolo vidno cistu mosadz.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3692
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#22 Nový příspěvek od ladiki »

tak jsem vygůglil, že ty galaxy mají průměr 995 mm. Já Ti rozumím, že Ti to nakonec přibližně vyšlo, jen upozorňuji na to, že např.8,3-22 není u všech výrobců stejné. V tém případě je taky důležité, že jsi měnil obě kola, ale pokud by někdo měnil pouze na jedné nápravě, kde na druhé nápravě jsou origo, tak může být problém....

Co se týká toho čistění, asi každý to může mít jinak uvnitř zasrané. Mě stačilo nalít kyselinu citronovou a celý den jsem s tím jezdil. Pak odpojit chladič (silná hadice), prodem vody vypláchl blok a pak i chladič.... nikdo nic neteklo ani po letech provozu...možná někde najdu fotku, když jsem dělal velkou údržbu na B1400....

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3692
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#23 Nový příspěvek od ladiki »

Lojzo ad rotavátor: do bočního deklu má přijít 0,7l-je to tam i napsané-dal bych 80w-90 tím nic nepokazíš. Dále bude olej ještě ve vstupní převodovce většinou kolem 0,3l, ale možná to tam bude také napsáno...

Uživatelský avatar
Vladimír2
Příspěvky: 14740
Registrován: stř led 26, 2011 9:05 pm
Bydliště: Přece na Hané

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#24 Nový příspěvek od Vladimír2 »

...když už je tu řeč o pneumatikách , nejede někdo do Jižní Koreje ..?


matoooooo
Příspěvky: 14
Registrován: čtv čer 08, 2017 7:48 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#25 Nový příspěvek od matoooooo »

Ak tu je už reč o pneumatikách, na svojom YM1500 mám zadné pôvodné 8.3-22, predné dal predajca 6.5/75-14 Mitas, originál má byť 5-14.
Pri 4WD je dôležitý správny pomer, predné a zadné pneu, nesúladný pomer môže spôsobiť poškodenie. Neviete niekto ako sa to ráta?

Lojzo80
Příspěvky: 21
Registrován: sob lis 24, 2018 8:24 pm
Bydliště: Trebišov

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#26 Nový příspěvek od Lojzo80 »

Tak pneumatiky dám 5-14 ako majú byť. Zadné sú v poriadku, tie meniť nebudem. Ďakujem za rady ohľadom čistenia chladiacej sústavy. Na vstupnej prevodovke do rotovátora je na viečku napísane 0,6l, to viem, ale na bočnej nie je nič. Plechy sme už začali brúsiť. Pri rozoberaní som si všimol že je prasknutá nádobka na prepad. Neviete kde sa dá zohnať? :zapomel:
Obrázek

Obrázek
Diamon PA 80, Yanmar YM 1500D
Lojzo

matoooooo
Příspěvky: 14
Registrován: čtv čer 08, 2017 7:48 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#27 Nový příspěvek od matoooooo »

Len pozor pri kúpe 5-14 nie sú také isté ako 5.00-14.
5.00-14 majú väčší priemer a tým pádom väčší obvod valenia
Veľa možností nemáš len:
Bridgestone Farm Service LUG-M (FSLM) 5-14 TT
Ono je to celkom sranda s tými gumami, aby si nezmenil pomer pohonu (valivý priemer) všetkých štyroch kolies.

Lojzo80
Příspěvky: 21
Registrován: sob lis 24, 2018 8:24 pm
Bydliště: Trebišov

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#28 Nový příspěvek od Lojzo80 »

Tak po dlhej dobe pridám nejaké fotky. Traktor už je dokončený, má za sebou úspešné rotovátorovanie aj orbu. Teraz sme sa pustili do bŕzd, lebo mali slabý účinok. Bol v nich olej, takže sa vymenili guferá a dúfam že tam nenatečie. Rozmery gufier 55x75x12 pod brzdový bubon, 62x85x9 na hriadeľ kolies.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Diamon PA 80, Yanmar YM 1500D
Lojzo

lezgy
Příspěvky: 258
Registrován: sob dub 20, 2019 3:44 pm
Bydliště: KE

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#29 Nový příspěvek od lezgy »


lezgy
Příspěvky: 258
Registrován: sob dub 20, 2019 3:44 pm
Bydliště: KE

Re: Yanmar YM 1500D od Lojza

#30 Nový příspěvek od lezgy »


Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“