Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Fortschritt E930/931
Ma niekto skusenosti s opravami poruch na tomto jednoosom traktore?
Da sa niekde zohnat nove ozubene kolo do spiatocky?
Na opravy motora sa da fajn poucit na fore o SIMSONOCH, ale na motorke spiatocka nieje.
Da sa niekde zohnat nove ozubene kolo do spiatocky?
Na opravy motora sa da fajn poucit na fore o SIMSONOCH, ale na motorke spiatocka nieje.
-
- Příspěvky: 2163
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Ahoj, konečně jsme tady dva majitelé téhle strojovny. Jednu dobu jsem měl dokonce dva, ale ten se zpátečkou jsem prodal. Připadalo mně že zpátečku moc nepoužiju. Jediné potíže co jsem s tím měl byl ucpaný výfuk a to se nedá řešit jinak než montáží jiného. Nepokoušel ses naroubovat na to nějaké osvětlení? Dává to vůbec nějakou elektriku kromě jiskry pro svíčku?
Nevěř všemu co si myslíš
- Skoda130Rs
- Příspěvky: 746
- Registrován: pon říj 27, 2008 8:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fortschritt E930/931
Chlapi, když máte ty stroje tak dejte aspoň fotky
-
- Příspěvky: 2163
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Mám nějakou fotku v ostatních seriovkách. Pokusím se přesunot a nebo ještě doplním.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
to je motor ze Simsona ne?
Re: Fortschritt E930/931
Elektriku na osvětlení to má řešenou nejlépe ze všech fréz, které jsem viděl.
Pod klečemi je klasická automobilová zásuvka pro připojení elektriké zástrčky přívěsného vozíku
+ na rukojeti je i ovládání na blinkry (ale pravděpodobně bez aku nebliká).
Pod klečemi je klasická automobilová zásuvka pro připojení elektriké zástrčky přívěsného vozíku
+ na rukojeti je i ovládání na blinkry (ale pravděpodobně bez aku nebliká).
Re: Fortschritt E930/931
Osvetlenie bude treba riesit podobne ako na motorke Simson. Co mal kamarat, tak ta motorka mala akumulator. V navode na obsluhu na frezu , kde sa pise o privese, tak sa spomina akumulator . To co mam ja , ma napajciu sustavu 6V. Ale ked som riesil problem s motorom , narazil som na Simsonackom fore, na clanky , kde sa pisalo o moznosti zmeny sustavy na 12V. Treba vymenit alternator a indukcnu cievku a mozno este nejake casti elektroniky. Co sa motora tyka da sa zohnat este vsetko, okrem ozubeneho kola na spiatocku. Ak nahodou niekto natrafi na dodavatela tohto dielu , sem s nim.
-
- Příspěvky: 2163
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Včera jsem koupil sněžnou frézu k tomuto strojku. Tak doufám, že mi vydrží nějaký sníh aspoň do odpoledne abych to mohl vyzkoušet.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
Zdravim , majitelov tohto stroja. Pridavam foto toho mojho. Sneznu frezu som si vyrobil sam podla navodu na pouzitie a knihy nahradnych dielov. Je velmi jednoducha a nieje to az taky velky problem vyrobit doma
Moje skusenosti su s tym také , ze s original kolami stroj optimalne pracuje u sypkeho snehu do vysky cca10-15cm, a u mokreho snehu tak cca 5cm snehu. Pri vyššej vrstve snehu bude treba dorobit podvozok, kde sa da rychlost zredukovat na nizsiu(vyrobca udáva použite frézy do výšky snehu 30cm, ale to plati s redukčným podvozkom). Original redukcny podvozok ma staly prevod ale netusim , aky je tam prevodovy pomer. Uvazujem, ze pouzijem na sprevodovanie ozubene kola zo stareho bicykla Eska aj s prehadzovacom. Ma to 5 kolecko , takze by to mohlo mat 5 prevodovych stupnov(snad to ta retaz a kola vydržia).
Moje skusenosti su s tym také , ze s original kolami stroj optimalne pracuje u sypkeho snehu do vysky cca10-15cm, a u mokreho snehu tak cca 5cm snehu. Pri vyššej vrstve snehu bude treba dorobit podvozok, kde sa da rychlost zredukovat na nizsiu(vyrobca udáva použite frézy do výšky snehu 30cm, ale to plati s redukčným podvozkom). Original redukcny podvozok ma staly prevod ale netusim , aky je tam prevodovy pomer. Uvazujem, ze pouzijem na sprevodovanie ozubene kola zo stareho bicykla Eska aj s prehadzovacom. Ma to 5 kolecko , takze by to mohlo mat 5 prevodovych stupnov(snad to ta retaz a kola vydržia).
-
- Příspěvky: 2163
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Mám i ten originální podvozek, jenomže mi nejde nasadit na převodovku. Mám asi jiný typ a převodovka je širší než ta kolíbka v tom podvozku. Na příští zimu to musím upravit. Že by to vydržely kolečka a přehazovačka z bicyklu na to rozhodně zapomeň. Přehazovačku to rozvalí jako žábu!!!
Nevěř všemu co si myslíš
- mareko
- Příspěvky: 1108
- Registrován: čtv lis 08, 2007 9:42 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Fortschritt E930/931
mohl by jsi tu frézu více nafotit je to zajímavéOrešanec píše:Zdravim , majitelov tohto stroja. Pridavam foto toho mojho. Sneznu frezu som si vyrobil sam podla navodu na pouzitie a knihy nahradnych dielov. Je velmi jednoducha a nieje to az taky velky problem vyrobit doma
Moje skusenosti su s tym také , ze s original kolami stroj optimalne pracuje u sypkeho snehu do vysky cca10-15cm, a u mokreho snehu tak cca 5cm snehu. Pri vyššej vrstve snehu bude treba dorobit podvozok, kde sa da rychlost zredukovat na nizsiu(vyrobca udáva použite frézy do výšky snehu 30cm, ale to plati s redukčným podvozkom). Original redukcny podvozok ma staly prevod ale netusim , aky je tam prevodovy pomer. Uvazujem, ze pouzijem na sprevodovanie ozubene kola zo stareho bicykla Eska aj s prehadzovacom. Ma to 5 kolecko , takze by to mohlo mat 5 prevodovych stupnov(snad to ta retaz a kola vydržia).
Re: Fortschritt E930/931
Malotraktor, prosim ta, mozes zratat zuby na tych retazovych kolach, hnacie aj hnane na tom podvozku co mas k tej freze? Napis to sem, mozno nebudem sam co to budem vyrabat. Rad by som sa utrafil do rychlosti hned na 1. krat, ked budem vyrabat podvozok pre moju frezu.
Re: Fortschritt E930/931
pridavam podrobnejsie foto mojej frezy na sneh. Bubon som vyrobil zo starej vodarnickovej tlakovej nadrze. Myslim, ze to bola Superkonta 70. Cosa tyka vyhadzovacich lopatiek , je to z pozinkovaneho plechu z krytu na plechovy zlab, hrubka 1.5mm - je to slabe. Dnes budem asi vyrabat nove z plechu 2.2 mm. lopatky su nanitovane flinikovymi nitmi. Myslim, ze to bol dobry napad. Netrha sa to tak casto a ked sa tam dostane velky kus ladu, radsej nech sa utrhnu nity , ako sa ma nieco zohnut. Unasac lopatiek je z Jockellu 50x50mm , ale lepsi by bol 60x60 - vecsi som nemal. Upevnovaciu skrutku s lavotocivym zavitom M8 som pouzil z napinaku na lana - je to bezne dostat v zeleziarstve.
Vyfuk na sneh je z kuska plastovej kanalizacnej rury 150 mm a kolena 15 stupnoveho. Je to na bubon prinitovane pomocou plechovych pasikov a medzery su vytesnene klampiarskym tmelom.
Vyfuk na sneh je z kuska plastovej kanalizacnej rury 150 mm a kolena 15 stupnoveho. Je to na bubon prinitovane pomocou plechovych pasikov a medzery su vytesnene klampiarskym tmelom.
-
- Příspěvky: 2163
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Na pastorkách co se nasazují na poloosy místo pojezdových kol je 14 zubů na kolech na nápravách je 33 zubů. Pojezdová kolečka na podvozku jsou malá asi jako na menším rudlu. V návodu k obsluze je myslím i rozměr. Pohon je potom na všechna čtyři kola natvrdo. Hezký večer všem.Orešanec píše:Malotraktor, prosim ta, mozes zratat zuby na tych retazovych kolach, hnacie aj hnane na tom podvozku co mas k tej freze? Napis to sem, mozno nebudem sam co to budem vyrabat. Rad by som sa utrafil do rychlosti hned na 1. krat, ked budem vyrabat podvozok pre moju frezu.
Nevěř všemu co si myslíš