fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3211 Nový příspěvek od hotday »

to poulm:

ano, presne tak, kardanova lamela je vzdy zopnuta citis to na tazsom radeni smerom nahor...myslim, ze som ti to uz pisal, ze som to riesil tak, ze som nechal spojkovy posilnovac zaprety tam kde mas aj ty teraz, len som z neho vytiahol vzduch co tlaci na piest pri vytlaceni spojky a namontoval som tam pomocny valec z brzd z v3s a ten som zaprel do spodnej diery, tam, kde bol zaprety aj povodny vzduchovy valec na zt.
ako som uz napisal, tak ovladanie spojky uchytene na rame nieje velmi dobry napad, lebo ked sa traktor hybe, tak sa hybe aj ram a tam stacia milimetre a uz to zaskakuje...
asi dobre nechapem, ze ako to chces presne urobit s posilnovacom za avie, lebo podla toho co som pochopil, by si tu spojku nevytlacil ani dvojmetrovou rurou na paku. skratka povedane, bez vzduchu by si mal dokazat ovladat aspon pojazdovu lamelu, aby si dokazal nudzovo zastat, pripadne sa dopravit este domov na opravu.
ked som bol u kamarata, tak on tam ma tiez posilnovac z tatry a vyriesil to tak, ze na paku spojky medzi tie dve povodne diery navrtal este jednu a do tej zaprel posilnovac a ze vraj mu to vypina obe lamely, atd...ze je to oka...ked budem prerabat traktor, tak to tiez planujem tak urobit...ked som robil prerabku spojky ktoru teraz pouzivam, tak ma nic ine nenapadalo, ako tam dat dalsi valec...okrem ineho, ked tam chces mat tento posilnovac, tak musis vole na spojke minimalizovat. uz si ani nepamatam, ze ake som tam daval...skusim zmerat...

to pavel-zt300

ako som pisal uz vyssie, skus pomerat ten krizik, cize priemer salok a dlzku kriza, lebo bez toho ti to ani od oka neporadim, lebo to nemam ako ani porovnat...
za loziska do krizika 2400??? to nieje trosku vela??? priame neskutocne vela!!! ja som to myslel skor tak, ze si zmeras priemer capu na kriziku, zmeras dieru v salke a kupis si len volne ihlicky do loziska, to sa u nas da bezne kupit...napr. aj crystal ma ihlicky v packach pritlacaka...atd...k tomu si kupis gumicky na zatesnenie (normalne O-kruzky), aby ihlicky nepovypadavali a mas zgeneralkoavne, vsak kozmicku rychlost to nema a vyvazovat to tiez urcite nemusis...vsak tam nemusi byt uplne novy krizik, aj stary este pobeha, ked nemas rozlamane salky a ani puknuty kriz...
sa mi nezda, ze ked by si kupil 10 lozisk s klietkou, povyberal z nich ihly a pouzil na tieto tvoje kriziky, ze by to bolo take drahe...
myslim, ze takyto dvojkriz urcite nezozenies len tak...mozno ano, niekde v polsku...ale cenovo to bude mozno na tom istom, ako si napisal...este taka otazocka, a preco tam ten orbitol nedas? stlpik vymenis, hadice natiahnes a pri naprave mozes nechat aj tento posilnovac co tam mas teraz, staci ho len prerobit na privody z hadic a supatko zablokovat.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3212 Nový příspěvek od poulm »

to hotday:
co jsem se u sebe koukal,tak jak to mám teď namontované,tak by měl být zdvih na vypnutí obou lamel dostatečný a pokud to ten pístek neutlačí,tak je to velmi dobrý nápad tam paralalně přidat ještě jeden vzduchový válec.
Kde přesně jsi z něho vytáhl vzduch pro ten druhý?
To vypínaní lamel nechodí zase tak těžko,je to jenom o délce ramene,na starém ZTéčku mám spojku ovládanou čistě mechanicky přes táhlo a nohou dokážu vyšlápnout i tu druhou lamelu celkem bez problémů,ale z acelý den bych už měl nohu jak Rambo,tak vypínám jenom pojezdovou,prostě podle potřeby.
No holt,vše má své výhody i nevýhody,na novém ZTéčku spojku vyšlápnu i malíčkem,ale zase potřebuji vzduch,bez vzduchu holt smůla.

Jelikož na novém ZTéčku mám tak moc věcí ovládaných vzduchem ,tak chci ten klasický regulátor tlaku co je hned za kompresorem vyndat a namontovat klasický vysoušeč z Avie,který už mám objednaný,stojí komplet 1300kč,což není moc,je v něm zároveň i regulátor tlaku i vývod pro hadici,chci tím eliminovat,že mi někde něco zarezne nebo v zimě zamrzne.

Jelikož tam mám pojezdovou lamelu už dost sjetou,tak mne brzo čeká její výměna. Co myslíte,když nad spojkou nemám nádrž a víceméně jenom prázdný prostor,půjde mi rozebrat spojka,aniž bych vyndával motor? Já si myslím,že by to mohlo jít,co vy na to?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3213 Nový příspěvek od CBS »

To pavel zt-300: Koľko máš tých krížov zlých? na ifu by nemal byť veľký problém zohnať, ale ak máš meniť všetky 4... dvojkĺb komplet asi len to ZT. Aj keď púzdra by miesto ihličiek určite niečo vydržali, Cyastale majú v kardane riadenia tiež iba púzdra.
To poulm: Spojku bez vybratia motora nerozoberieš, na vybratie hardi potrebuješ minimálne 10cm a na vybratie spojkového koša minimálne 30cm. Ten vysúšač vzduchu nie je zlá voľba, na ZT nám sice ešte vzduch nezamrzol, ale máš tam kopu solenoidov, ktorým vlhkosť a hrdza určite neprospievajú. 8)

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3214 Nový příspěvek od hotday »

ano, ano, ked to mas takto zaprete, tak draha posilnovaca je urcite dostatocna, ale bez pomocneho valca obe lamely nevypnes.
ja tam mam konkretne tento typ
http://www.bvm.cz/posilovac-spojky-liaz-tatra-815/d-53/
takze netusim, ze skade vytiahnut hadicu na pridavny valcek, ty mas uz iny typ...
no, ten visusac je dobry napad, mozno by som to aj ja prerobil...mal by som aspon pokoj...kedze vzdy riesim nejaku vodu ked pridu prve mrazy...
viem, ze gumovu spojku vybrat von, je celkom fuska, ze musi clovek odsrobovat motor a tak nejak na to ist...a je to celkom dost vela trapenia...ked vyberes gumovu spojku, tak mozno, keby si rozsroboval spojku vo zvone a vybral len prednu cast, tak mozno by si vedel vymenit pojazdovu lamelu...neviem...este som to neskusal...urcite to je dobra fuska...a je dost mozne, ze sa viac donadavas...ale ked si to tak premietnem, tak spojku by si mal vediet vybrat von, ked ju rozsrobujes...a mala by sa dat vymenit aj s motorom v traktore.

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3215 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

to hotday:
no předělat to nemůžu protože nemám ovládací páku co nasazuješ na servo na ten tisícihran, protože to servo na orbitrol je ze zt-303 a ta má silnější hřídel to je první problém pak bych musel nějak vymyslet uchycení serva na nápravnici mám to úplně jinak a pak bych musel koupit hadice ale vzhledem k tomu že nevím jak to celé pozapojit tak se nehnu z místa a nezbývá mi nic jiného než řešit kloub řízení na mém stávajícím servu.

jinak máte zkušenosti s opravnýma sadama tešnění na původní brzdové válce? myslel jsem že bych dal nové gumičky a dal zpět ten původní válec místo toho kupovat novej. jinak soustružník mi říkal, že kdyby se kloubek vypouzdřil tak by se to rychle vytlouklo jak se tím pořád hýbe sem a tam tak nevím no

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3216 Nový příspěvek od CBS »

Len keď bude meniť lamelu, tak by to asi chcel aj skladať a bez stredenia to asi nepôjde, zase keď založí lamely na drážkovanie, nie je tam toľko miesta, aby založil predĺžené skrutky, ktorými stiahne dohromady kôš.
Pôvodný posilovač po vykochaní by dobre nefungoval, jedine že by sa zdvihol prevádzkový tlak. Ale by tam šlo elegantne namontovať piest s priechodnou piestnicou, ako majú na riadení nové traktory. 8) Ale v tých kĺbykoch by sa uživili aj oceľové púzdra, otáčky tam prakticky nie sú žiadne, jedine moment.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3217 Nový příspěvek od poulm »

Co jsem se díval zespod traktoru na setrvák,tak tu pojezdovou lamelu mám skoro poloviční než tu náhonovou,což už bude asi nejspíš na nýtech :-/ Uvidím,jestli mi nebude prokluzovat při max. zatížení motoru a zkusím s tím dojezdit sezonu no a pokud se bude muset vytahovat motor, tak už budu uvažovat o osazení 6VD :) 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3218 Nový příspěvek od poulm »

to pavel ZT-300:
ještě mně napadlo,jak moc je vychýlená ta tyč řízení co jde z převodky k volantu? Co tak to tam namontovat na dvě malé gumové Hardi spojky? Je to pevné,pružné a nějakou dobu to jistě vydrží.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3219 Nový příspěvek od poulm »

Mám dotaz,ještě jsem to nezkoušel,ale když mám teď autovlek s koly do kterých se fouká 8Baru,co myslíte zvládne to nafoukat kompresor na ZTéčku? Aby nafoukal 8Baru,tak tím musí vyvinout tlak 9-10Baru. Pokud se nepletu,tak přišroubováním hadice na regulátor tlaku se tím regulátor vyřadí z činnosti a tlak jde na tvrdo,prostě co kompresor stlačí a vydrží. Na novém ZTéčku mám kompresor zatím připojený v orig. stavu přímo na sací potrubí,takže mu ještě trošku pomůže turbo :)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3220 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

tak jsem se pokoušel naměřit ten vysypanej kříž. průměr ložiska je 20mm a délka kříže s ložiskama 44,5mm a tomu jsem nejblíž našel kříž 20X44 http://www.kardanka.cz/hledani/?search=20X44, ale nejsem si jistej zda to bude dobrý.

to poulm:
to je dobrej nápad ta hardy spojka, ale bohužel je zde blbej úhel a navíc je to celé namontované v rámu traktoru v oblasti, kde je spojka.

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3221 Nový příspěvek od CBS »

Prevodkou myslí poulm asi prvý kĺb pri posilovači, na 303 je tam minimálny uhol, ale na 300 je väčší :-/ Naše regulátory tlaku boli istené na 1 MPa, ak tam máš origo nemecký, snáď to bolo tiež podla nejakého štandardu 1 MPa. Ja som sa už vykašlal na celý plnič pneumatík, okrem Tatry nemá nič vyššý tlak ako 600 kPa, tak som si spravil redukciu polospojka z vleku a rýchlospojka na rozvod vzduchu a fúkam kolesá z polospojky a s hadicou ku kompresoru, ktorá zatlačí ventil v duši, tak že nepotrebuješ až taký vysoký tlak a máš istú zásobu vzduchu. Hadice ku klasickému plniču ma už srali, nafúkaš pár kolies a membránka, ktorá ti drží hadicu na ventile sa zoderie, alebo roztrhá :vztek:

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3222 Nový příspěvek od poulm »

to CBS:
já používám tento typ koncovek,ze všech co jsem vyzkoušel jsou nejlepší,nasadím,zacvaknu a drží:
Obrázek
Obrázek

Ty hardy spojky zvládnou dost,záleží jak tvrdá je guma a jak se to provede,myslím,že úhel 30stupňů by to mohlo zvládnout,pokud nebude moc hrubá :-/ Ještě mně napadla jedna selská varianta,udělat jednoduchý pružný kříž z plechu z pružinové oceli,podobně jak je řešená spojka mezi vstřikovacím čerpadlem a motorem,co ty na to?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3223 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

no já vůbec nevím jak to myslíš nejsem tak technicky zdatnej jako ty, tak to bych asi nezmákl. jde o to že bych mohl koupit ty kříže co jsem psal výše ale prachy potřebuju cpát do domu :smich: a tak to zkouším vymyslet jinak

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3224 Nový příspěvek od CBS »

Pružné kĺbové spoje ako sú hardy spojky a pod sa tušim používajú do 15° no ak je problém zreparovať pôvodné krýže, či zameniť, šlo by použiť kríže z ľubovolného kardanu a prevariť drážkovania.
To poulm: no tak k tým koncovkám na hadicu nemám výhrady, aj keď možno na niektorých ventiloch horšie držia, ale stlačí vložku ventilu, rovnako ako hadica na fúkanie od stacionárneho kompresora 8)

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3225 Nový příspěvek od hotday »

Zdravim pani,

vidim, ze to tu postupilo, a nieco sa uz aj doriesilo...myslim, ze tento klb je pri spojke, kde ide kardan vodorovne v rame a pripaja sa hore k stlpiku volantu.
to pavel zt-300:
este ma napada ist na srotak a ulovit nejaky maly homoklb a ten tam prevarit...ale ked mas na traktore spz a chodis na stk, tak pozor, aby sa im to pozdavalo ako original...zaroven treba brat ohlad na to, ze to musi preniest aj nejaku silu, aby sa ti to pocas jazdy nahodou neotrhlo a neskoncil si niekde mimo cesty...
osobne by som sa priklanal k variante kupit dva nove kriziky a je pokoj, robota minimalna.

stale zastavam nazor, ze ked by spojku rozpolil hned vo zvone, a vybral len prednu cast, tak by sla vymenit pojazdova lamela.
osobne by som to robil asi tak, ze povolit spojkove lozisko uplne dozadu, popovolovat m8 sroby, a rozsroboval spojku na polku. prednu cast dat dole, zadnu cast nechat vo zvone ma svojom mieste. predna cast by nemala ist tazko, ta sa musi stiahnut len z jedneho maleho loziska, pojazdova a kardanova lamela zostane na svojom mieste. ked bude von predny tanier, vymenit v nom lozisko, gufera. pojazdovu lamelu vymenit priamo na hriadeli a potom tam uz len prilozit prednu cast. ziadne stredenie a ani nic podobne ti predsa nemoze byt treba, ked mas lamely na hriadeloch a do toho malickeho loziska sa uz musis trafit. a stahovacie sroby by si mal pouzit len na vtlacenie toho maleho loziska na hriadel...samotna spojka nemoze ist dokopy tazko...resp. nema na nej ist co tazko, pokial povolis spojkove lozisko a aj tie tri m8 sroby.
okrem ineho, volnobezka na predok nema vplyv na dratie prednych pneu, na to ma vplyv velkost, sirka kolies a pripadne hmotnost predneho zavazia.
bud. tyzden by si mal prist chlapik pre prednu napravu z ify, lebo ze vraj mu zodralo na zt prednu poloos, lebo poloos pri kolese je ulozena na nejakych malych ihlickovych loziskach a tie sa mazu cez ten horny srob, kde sa ma nalievat olej...je to nejak prevrtane tak, ze olej ide do naboja kolesa a tam okolo toho vonkajsieho tanierika s drazkami sa dostane olej k ihlickam v ktorych bezi poloos. takze rychlo premazat predne naboje, kym nebude neskoro. tolko mensia rozborka prednej napravy.

praci zdar Miro

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“