fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3121 Nový příspěvek od poulm »

Ten oturbený šestiválec udělá min. dvojnásobný krouťák než atmosférický 4 válec.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3122 Nový příspěvek od poulm »

Tak mne včera potrápil bateriový přepínač.
Před nějakým rokem jsem ho dával nový a dal jsem tam ten co se používá v Krystalech,bohužel polské výroby :-/ :
Obrázek
Obrázek

Včera mi přestal spínat,tak jsem ho vyndal a rozebral a musím říct,že konstrukčně stojí na dvě věci.
Zachránil mně ten původní starý Ifácký,který jsem vyčistil,poopravil a nastavil kontakty a věřím že bude sloužit ještě dlouho.
Pokud jej budete někdo měnit,tak kupte tento originál:
Obrázek

Ten má silnější kontakty a mnohem lépe provedené.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3123 Nový příspěvek od CBS »

Ja som ešte s prepínašom 12/24 na ZT nemal problém, aj keď raz som ho pri podozrení prehodil, no nakoniec bola chyba na svorke akumulátora, podobne aj na ife. Z vnútra ten spínač pripomína skôr výrobky z číny :smich: ale v jednochuchosti je krása. Na V3S nám blbol už viackrát, naposledy sa povolila v strede matica, ktorá drží po kope kotvu s prítlačným kontaktom. V 12145 máme asi práve ten polský, ale zatiaľ sa drží, raz tam bol problém, traktor neštartoval, nakoniec to bola preoxidovaná poistka v batériovom, pritom navonok vyzeralo všetko OK až na malú vrstvičku oxidu hlinitého. :-/ Až keď som chcel vybrať túto poistku zistil som že ju spája už iba biely prášok.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3124 Nový příspěvek od poulm »

Nevím jestli jses někdy díval do těch spínačů,ale ten z Krystalů a V3Sek má jeden velký silový kontakt,který nikdy nedoléhá celý a časem se začne jednostranně silně vypalovat,kdežto ten Ifácký má tři silové kontakty vedle sebe odpružené pružinou,takže se minimlně opalují,doléhají celou plochou a tím má menší poruchovost a větší životnost.
Doma mám ještě oba ty typy rozbité,tak je kuchnu a nafotím.
Časem stejně uvažuji,že obě ZTéčka sjednotím na soustavu 24V a zásuvku na 12V budu spínat přes relátka.Tím pádem si budu moci udělat i zásuvku na 24V pro jiné autovleky,prostě tak jak to mají nové traktory.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3125 Nový příspěvek od CBS »

Ja viem, ale aj tie 3 kontakty v spínači z NDR majú len také malé plôšky, no je to v pohode, občas treba doladiť plochy kam dosadajú, abyx doliehali všetky 3. Keby všetko fungovalo ako má, opotrebovávali by sa iba pomocné kontakty, lebo tie spína pod záťažov, silový kontakt keby dobre dosadal nemalo by ho opalovať, lebo pri spínaní a rozpínaní ním netečie prúd. Spínač dostáva zabrať hlavne pri dlhších štartoch.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3126 Nový příspěvek od hotday »

ja som mal so spinacom len jediny problem a to ze mi nespinal nabijanie druhej baterky a tak som to urobil cez startovacie tlacitko a cez relatko a odvtedy pokoj...ziaden problem...
ale pani, pozrite na tento zlepsovak...

http://olx.pl/oferta/fortschritt-zt323a ... b2cc5a17ba

zaujimave riesenie...

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3127 Nový příspěvek od poulm »

Vypadá,že tam má jiný motor s nižší vanou,díky němuž mohl posunout přední nápravu dozadu,kromě většího rejdu to moc praktické není,když dá cokoli těžšího na ramena,tak mu to půjde na zadní. :-/

Na tom bateriovém přepínači je dobré občas zkontrolovat, zda ty malé mechanické kontakty přepojují baterky k sobě a zda jsou obě dobíjeny,pokud ne,tak je stačí očistit,napružit a jede to dál. 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3128 Nový příspěvek od CBS »

Pripomína to trocha 300GB, točiť sa to musí minimálne ako 12145. Len vodič pri prejazdoch môže trpieť morskou chorobov, keď sa to rozdrncá.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3129 Nový příspěvek od poulm »

Větší machrovinka by byla,kdyby tam přidal ještě jednu přední hnanou nápravu tak,aby zabíraly všechy kola,nějaká taková vrze 6x6,místa tam má na to dost :) 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3130 Nový příspěvek od CBS »

poulm píše:Větší machrovinka by byla,kdyby tam přidal ještě jednu přední hnanou nápravu tak,aby zabíraly všechy kola,nějaká taková vrze 6x6,místa tam má na to dost :) 8)
To by šlo z podvozku z T813, ako tu bolo to UKT s Ifa motorom a kapotážou zo ZT 8) Ešte ma napadá prototyp š180 na podvozku T813, ktorý inšpiroval aj konštruktérov vo Fendte pri zrodení trisix. 8)

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3131 Nový příspěvek od hotday »

hehe...tiez som na to pozeral ze aky vynalez to je...jednoznacne by som tomu dal odpruzenu napravu, lebo to je velky rozdiel...zt ma velku vyhodu v tom, ze ma velky razvor a tak neskace ako taka koza...majorec ma mensi razvor a skace po cete...urcite odpruzenie...
zaujimave riesenie, ze hodit tam este dalsiu napravu, ale tych gum...a osobne si myslim, ze i tak by to velmi nepomohlo...pri takomto by som skor isiel cestou pasaka alebo uz celeho podvozku z T813.
v kazdom pripade, zaujimave riesenie...tiez som na tom dakedy rozmyslal, ale cim dlhsie jazdim na zt, tym ma ten traktor viac utvrdzuje v tom, ze to absolutne nepotrebuje...zvykol som si nan tak, ako je...

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3132 Nový příspěvek od CBS »

Viacej náprav nie je vhodné riešenie pre traktor, ak sú riadené stredná a predná náprava, za traktorom zostáva pri otáčaní poriadne letisko, riadené posledná a prvá, zase nemajú dobré trakžné vlastnosti, keď je zadná náprava riadená, zrejme aj preto zostáva projekt trisix v ústraní.

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3133 Nový příspěvek od Dušan »

Mimochodem ,poptaval sem kompletni vložky valcu od mahle do zt a toto mi odepsali:
Dobrý den,
úplný vložený válec IFA W50 MAHLE cena 1950,- Kč bez DPH - skladem.
firma http://www.motorimpex.cz
ta cena,na to že sou Mahle neni zase strašna.
Co se tyče těch stykaču,tak co si pamatuju se měnil jen jednou ,a to ne kvuli kontaktum,ale nefungovala civka(ten puvodni německy)
co se mi na nich ale nelibi sou kontakty dobijeni ,na všech stykačich co sem rozebral byl dost velky opal,si řikam jesi to nema časem za nasledek nerovnoměrne dobijeni baterek..no ale i tak to funguje..

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3134 Nový příspěvek od poulm »

Ono dobíjení dvou batarek paralelně je vždycky špatné,ikdyž jsou ty kontakty dobré a spínají,tak je na baterkách vždy rozdíl svorkového napětí a ta druhá baterka je vždy dobíjená hůř.Čím jsou baterky starší,tím nerovnoměrněji se dobíjí.
Jsou jen dvě možnosti jak to vyřešit,buď vymyslet silný teduktorový startér na 12V nebo předělat soustavu na 24V a sedmipólovou zásuvku spínat přes relátka :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3135 Nový příspěvek od CBS »

Práve paralelné dobíjanie má jednu veľkú víhodu, že dobíja oba akumulátory v podstate nezávisle, pri akumulátoroch v sérii 24V sústava je to podstatne horšie, lebo ak je jeden akumulátor vybitý, v sérii sa poriadne nenabije, a naopak druhý sa prebíja. možno su tu už o tom škrkal, ideále by bolo, spraviť kombinovanú sústavu 12/24 bez spínača, stačilo by domontovať ešte jeden 14V alternátor, ktorý by bol odizolovaný od kostry a dobíjal by neukostrený akumulátor. Tak by bolo zabezpečené nezávislé dobíjanie oboch akumulátorov, takže by sa dalo využívať 12, aj 24V. Lebo ak spravíš čiste 24V sústavu s alternátorom 28V a budeš využívať 12V s ukostrenej baterky nastane problém s dobíjaním. Alebo potom 28V alternátor a menič 24/12V ako býva v kamionoch a autobusoch.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“