fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3106 Nový příspěvek od poulm »

Ano :)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3107 Nový příspěvek od CBS »

koprkam píše:Někde tady byla debata o průběhu Mk. Je pravda, že ZT ho má spíše v nižších otážkách a ZTS spíše ve vyžších ?
Viděl jsem na otomoto.pl ZT 300, ale asi bez SPZ. Dalo by se nějak, když by se to sem dotáhlo, znovu přihlásit na bíle SPZ ?
Když jsi psal o tom, že je lepší, když je předek rychlejší, to u normálního ZT není ? Z hlediska pohodlí, jak je na tom ZT 323 ? A celkově v 303 bude asi v kabině velkej rachot, že ? Jak je třeba řešeno čištění oleje u těchto motorů ? Je tam odstředivka nebo plnoprůtokový filtr ? Jak si stojí 323 v porovnání třeba se 16145 ? Četl jsem, že by snad hydraulika měla tlačit i dolů, je to pravda ?
Mk je zhruba rovnako ako u ZTS, ZT má tušim pri 1400 ot. Neviem ako v ČR, ale v SR potrebuješ na prihlásenie technický preukaz z krajiny pôvodu. Logicky systém voľnobežky na predok nemôže fungovať, keď je predok rýchlejší (pri väčších predných kolesách sa točí predný dyf. pomalšie ako zadný a okamžite zablokuje voľnovežku). Je to podobný princíp, ako diferenciál no spin. Medzi kabínou 300 a 320 je väčší rozdiel ako medzi kabínou E512 a 514 čo sa týka hluku. Na motore je plnoprietokový filter a odstredivka. Aj ZT 323 má pôvodne iba 100 hp, ak je na ZT vporiadku hydraulika, zdvihne zadok traktora na ramenách.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3108 Nový příspěvek od poulm »

Jak už jsem kdysi psal,mám větší přední kola s přeběhem oproti zadním,volnoběžku mám vyblokovanou a zapínám si přední náhon manuálně. Na poli je traktor mnohem obratnější a mám měnší poloměr zatáčení.Jsem s tím maximálně spokojený.Ona ta volnoběžka uměla občas sepnout i při maximálním rejdu na silnici,což se mi nanejvýš nelíbilo.Nápad to špatný není,ale chtělo to ještě konstrukčně pořešit jinak,nebo bych ocenil mezinápravový diferenciál,jak má Ifa,ale u traktoru by to bylo asi dost složité konstrukčně vyřešit.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3109 Nový příspěvek od CBS »

Nie je to uplne ideálne, aj pri cúvaní na tvrdom podklade to zopne a potom kolesá gumujú, minule som odstavil traktor s uzamknutou volnobežkou, keď som ho naštartoval bez vzduchu, odopol mulčovač, zapol postrekovač, vyšiel som na cestu a traktor nemal akýsi švih :rally: tak som musel kúsok cúvnuť, pritom som ventil vypol, už pri štarte, musím nahodiť kábel na spínač, lebo pri mulčovaní pošiel...

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3110 Nový příspěvek od hotday »

na dotaznik asi vela odpovedat nebudem, lebo o tom by sa dali pisat romany...to by bolo nadlho...asi nejlepsie je, ked si kupis traktor, rozoberes, opravis nutne a zas behas 20rokov, lebo takymto pouzivanim ako ho ja osobne teraz pouzivam, tak mi vydrzi aj do dochodku...
co sa tyka toho predku, tak som mal taky sialeny napad, ze urobit automat na zopinanie predku cez hydrostaticke spojky a to v nejakom takom style, namiesto volnobezky by boli lamely a ku koncu hriadela by bolo umiestnene hviezdicove hydraulicke cerpadlo a cim vacsi by bol rozdiel otacok medzi vonkajskom cerpadla a vnutornou hviezdicou, tym by sa tlacil olej na spojku a tak by ju zopinalo...trosku sialene, ale nie nerealne...bol by to taky automat, co by fungoval aj dopredu aj dozadu. a pomer otacok prednej napravy voci zadnej je asi najlepsie cca 1:1, to sa mi zatial najviac osvedcilo...ako nahle tam je trosku vacsi rozdiel, tak uz to nieje ono...na t805 je to 1:1 a fakt, zatial najvacsia spokojnost...

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3111 Nový příspěvek od poulm »

No nevím,při malém rozdílu otáček by ti ty lamely prokluzovaly a ničily by se. Náhon potřebuješ sepnout nebo rozepnout.
Pro plynulý přenos Mk můžeš použít jedině nějaký hydrostatický převod,což by poskytovalo i jisté výhody.Bohužel konstrukčně drahé a komplikované.
Převod 1:1 se může zdát být ideální,ale víceméně jenom pro přepravní účely,tak jak to mají nákladní auta.
V poli při polních prácech se traktor chová úplně jinak a ten přeběh přední nápravy o 3-5% je potřebný.
Víte,že ty velké přední kola mám už několik roků a jsem s tím maximálně spokojený, v orbě dobře drží směr v brázdě,na souvratích se traktor dobře otáčí a v lese to také není špatné,když do kopce předek tahá zadek a né obráceně,když zadek tlačil předek,tak jak je to v originále.
Tento převod také hodně ovlivńuje stav nafoukání pneumatik,stačí mi přifouknout zadek a odfouknout předek a hned jsem přibližně na 1:1 a obráceně.
Ta volnoběžka pro předek mi také občas dělávala problémy v tom smyslu,že když jsem pracoval na poli a nářadí mělo takový odpor,že to bylo zrovna na hraně kdy předek bylo potřeba sepnout i ne,takže mi to přerušovaně spínalo a cukalo mi to s traktorem.Chod té volnoběžky také ovlivňuje jaký je v ní olej,to je jasné.No každopádně jsem rád,že jsem z ní vybral válečky a odpojil ji tím z funkce a udělám to tak i na druhém ZTéčku,kde jsou také trochu větší přední kola a budu mít klid a nemusím na to myslet.
Takže to jsou moje postřehy.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3112 Nový příspěvek od CBS »

Rýchlejší predok má pozitívny vplyv na polomer otáčania, niektorý z japonských traktorov okolo 100 hp dokonca automaticky mení prevodový pomer medzi nápravami, pri určitom uhle natočenia kolies, ten traktor sa točí takmer okolo zadného kolesa. Pomer 1:1 je dobrý hlavne do dopravy v teréne, pri prácach na poli pri sklze okolo 8% postrehneš rozdiel v pomere iba pri otáčaní.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3113 Nový příspěvek od poulm »

Asi tam budou mít nějaký planetový převod,nebo něco podobného. :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3114 Nový příspěvek od CBS »

Môže byť, Japonci sú koumáci. Len keď sa tomu pomiešajú programy.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3115 Nový příspěvek od poulm »







V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3116 Nový příspěvek od poulm »



V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3117 Nový příspěvek od poulm »

V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3118 Nový příspěvek od CBS »

Jajajaj :'( keby mal 4VD motor takú akceleráciu. To zelené ZT s motorom 6VD má nejaké zvláštne obutie, v zadu aspoň 38" disky blatník len tak lížu, ale nezdali sa byť moc široké, kolesá z E516 musia mať lepší záber.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3119 Nový příspěvek od poulm »

Kola z E516ky berou dobře,ale kdyby měly o 10-20cm větší průměr,tak by to bylo úplně ideální.
Ony ty R38ky nejsou špatné,ale ty radiální gumy často trpí na boční průraz,protože mají tenké boky. Kdežto ty ruské diagonály z kombajnu jsou snad nesmrtelné 8) Bez problému se s nima dá jezdit v lese po pařezech.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Misony
Příspěvky: 70
Registrován: čtv úno 17, 2011 5:15 pm
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: fortschritt ZT 303

#3120 Nový příspěvek od Misony »

Zajimalo by mě jestli taky dělaj něco s převodovkou když to takhle vytuní,přece jenom ten oturbenej 6válec musí mít krouták uplně někde jinde než ten 4v.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“