sferos píše:Technické údaje:
Rok výroby: 2000
Motor: Š-1203/TAZ1500
Palivo: benzín / LPG
1. prevodovka: Š-1203 /veko radenia Š-1201
2. prevodovka: GARANT
Predná náprava: robená – základ Š-1203
Zadná náprava: P V3S
Brzdy: vzduchové – zadná náprava, parkovacia - vzduchová
Predné kolesá: 185 R 15 MP-300,
Zadne kolesá: BKT 9,50-20 vzor TR-135
Príslušenstvo: vlečka klanicová, vlečka vyklápacia, pluh, kultivátor, zadná radlica, jarkovač, štiepačka
Hydraulika: čerpadlo HP-20L , zadné ramená, hydraulický navijak, rýchlospojky na prídavné zariadenie
Váha: okolo 1000 kg / neviem presne /
Šírka: stred kolies 120, celková šírka 146
Rázvor:
Skvela praca.
Celková dĺžka s ramenami: 340
Nutnosť postaviť nový traktor vznikol po rozhodnutí neopravovať starý traktor, ktorý slúžil od roku 1977. Prvý bol so štartovacieho motora DT-54 / obsah 350 vodou chladený. /
Prvé rozhodnutie bolo kúpiť. V sobotu som kúpil, v nedeľu som vrátil. Našťastie som s ním išiel po vlastnej osi 25 km. / druha prevodovka asi s nejakého zdviháka, zavarené nábojky, namastená vazelínou. Prvé zvuky po 5 km klep-klep, keď som prišiel domov tak už pomáli kováč. Po ceste odpadli zadné ramená.
Takže nastalo rozhodnutie postaviť vlastný a spoľahlivý traktor, vhodný do lesa na drevo a na prace okolo malého hospodárstva. Od jari do jesene bol výsledok, zatiaľ bez hydrauliky. Dalo sa ísť chystať drevo. Hydraulika dorobená do jari aj s navijakom.
Bolo nutné postaviť novú klanicovú vlečku do lesa, z generálkovať vyklápačku, ktorá bola pôvodne vyklápaná ručnou pumpou, a dorobiť závesne náradie.
Kríženec
Re: Kríženec
Re: Kríženec
Re: Kríženec
...taky jsi přišel na to , jaká je to krása jen tak se povozit. Jen s tím rozdílem , že Ty můžeš legálně...
Re: Kríženec
Občas take "prechádzky" robímVladimír2 píše: ...taky jsi přišel na to , jaká je to krása jen tak se povozit. Jen s tím rozdílem , že Ty můžeš legálně...
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kríženec
Jojo, taky mám rád mototuristiku Hlavně se u toho pohybu moc nenamáhat
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Kríženec
Zdraíčkosferos píše:Dnes som dal žiadosť o výnimku na prejazd cesty 1 triedy. Bez výnimky sú mi značky zbytočne.
chcem sa popýtať na tú výnimku kedže aj ja ju budem potrebovať... ako to vlastne je?.... na určitú trasu a čas? alebo od datumu po dátum?.... žiadost ako vyzera a postup?
dakujem
Zetor 6748
Re: Kríženec
Re: Kríženec
super , ale som rád že ja také niečo nepotrebujem, všade ne okolo cesty III.triedy
spotreba... koľko nalejem, toľko zožerie
Re: Kríženec
Aku kubaturu ma tato vlečka, resp kolko kubikov je na nej nalozene?sferos píše:Jedna fotka s mobilu – čakanie na policajtov, pokiaľ skončia merať rýchlosť. Postavili sa mi zrovna na moje súkromné parkovisko a provokovať zbytočne s traktorom sa neoplatí. Ešte že mi dcéra prišla povedať a doniesla mi mobil. Čakal som vyše hodiny.
A daj nejake fotky toho tvojho pluhu.
Re: Kríženec
Vlečka má vnútorný rozmer korby 1050 x 2000 x 500 (mm). Čiže po bočnice kúbik. Využívam ju málo, iba okolo domu na odvoz zemiakov a sem tam nejaky štrk, alebo piesok od rieky. To čo tom bolo naložené bol taký špinavý piesok – nános . Potreboval som zaviesť jamu, aby sa to dalo v prípade potreby ľahko vykopať (razenú studňu, ktorú som mal na dvore zarazenú od stavby, skrátenú v zemi a navlečenou cólovou hadicou – pripájal som ju na čerpadlo). Na drevo ju používam iba keď potrebujem odviesť zbytok a nestíham vyložiť klanicovu, vmestí sa na ňu tak 2 prm dreva. Túto nemám ani na značkách
Viac dostáva zabrať klanicová vlečka, ložná plocha má rozmery 1100 x 3000. Klanice majú výšku 1500. čiže zarovno klaníc 4,5 prm, s nadstavením dreva do klaníc zoberie okolo 6 prm. Obi dve sú brzdené.
Pluh nemám viac fotiek, iba tá v búde. Potom nafotím až sa mi to podarí trochu dať do kopy. Skúšať v lete nie je kde, iba rozorať pažiť, to je samý štrk a obrovský balvan. Ale je to s klasického jednoradličného konského pluhu a pritom ešte každý bol iný. Jeden som našiel pri rieke v nánosoch s dreveným kúskom rámu (historický) a druhý v šrote železný. Chcelo by to nové hlavy, ale kríza je krutá. Sú prednejšie veci, ktoré treba zaplatiť a tak všetko ostatné stojí. Posledné štyri roky sú v útlme. Plánov bolo kopu, ale všetko muselo skončiť.
Viac dostáva zabrať klanicová vlečka, ložná plocha má rozmery 1100 x 3000. Klanice majú výšku 1500. čiže zarovno klaníc 4,5 prm, s nadstavením dreva do klaníc zoberie okolo 6 prm. Obi dve sú brzdené.
Pluh nemám viac fotiek, iba tá v búde. Potom nafotím až sa mi to podarí trochu dať do kopy. Skúšať v lete nie je kde, iba rozorať pažiť, to je samý štrk a obrovský balvan. Ale je to s klasického jednoradličného konského pluhu a pritom ešte každý bol iný. Jeden som našiel pri rieke v nánosoch s dreveným kúskom rámu (historický) a druhý v šrote železný. Chcelo by to nové hlavy, ale kríza je krutá. Sú prednejšie veci, ktoré treba zaplatiť a tak všetko ostatné stojí. Posledné štyri roky sú v útlme. Plánov bolo kopu, ale všetko muselo skončiť.
Re: Kríženec
Konečne som sa trochu dohodol s pluhom. Cele uchytenie bolo nanič. Prvú radlicu valilo do zeme a zadnú som mal problém nastaviť. Až po naštudovaní gastlyho rád v marianovom vlákne a prezeraní všetkých možných obrázkov pluhov dnešná práca priniesla úspech. Doteraz som nemusel zaťažovať pluh, ale mál som ho problém utiahnuť. V prvej brázde som sa ho musel naučiť nastaviť. Druhú brázdu som už začal zo závažím, ešte že som nestihol urezať pôvodne uchytenie na ramená. A závažia tam krásne sadli.
Dnes mi sústružník doniesol čapy a flexa a zváračka sa nezastavila. Konečne sa dá normálne vyrovnať s traktorom.
Dnes mi sústružník doniesol čapy a flexa a zváračka sa nezastavila. Konečne sa dá normálne vyrovnať s traktorom.
Re: Kríženec
...dokonalost je krásná ,ale cesta k ní je trnitá...
Re: Kríženec
Ja uz som to tu viackrat pisal, ze "spojit" traktor s pluhom je o flexe a zvaracke. Ked sa chce, vsetko ide. A ak ma kto poradit (ako toto forum), tak toho trnia na ceste je menej. Pekne zorne.
Re: Kríženec
Keď som našiel torzá konských pluhov, tak boli v dezolátnom stave. Dosky boli v mieste styku hlavy hnilé, Jeden bol v nánosoch rieky ( Možno že ho privliekla veľká voda. Boli časy, keď strhla aj stožiar v rieke.) Musel som ich vyvaril a dobrúsil. Spodné orebné železá, neviem ako to odborne nazvať (lemeše ?) boli zodraté. Upravil som z nejakých dlhých. Pôvodne som ho postavil na záber 60 cm. Po prvých skúškach som zadný pluh urezal a dooral s jednou hlavou. A tak každý rok bola nejaká úprava s nejasným výsledkom. Už som chcel kúpiť z ruska za 200 €, len som sa bál, že keď to doveziem, budem tam kde aj teraz. Minulý rok som urezal celu prednú časť rámu – pripojenie do ramien a posúval do strany, kúsok som sa zmýlil zhruba o 5 cm. Nepoznal som problematiku geometrie pluhu a tak som hľadal čo sa dalo. Až v marianovom vlákne na strane 23 a 24 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=330 som našiel to čo som potreboval. Pluh pri nastavení do strán na ramenách menil súosovosť s traktorom, tak ako sa menila vzdialenosť oka od traktora. Preto som musel vyrobiť nastavovací bod na ľavej strane.
Čas na skúšanie je u mňa iba na jeseň, zhruba tri soboty, potom pluh zalezie do búdy a odpočíva celý ďalší rok.
Čas na skúšanie je u mňa iba na jeseň, zhruba tri soboty, potom pluh zalezie do búdy a odpočíva celý ďalší rok.
Re: Kríženec
Pred zazimovaním traktora a údržbe, okrem premazania podvozku, kontrole hustoty nemrznúcej kvapaliny, drobných oprav, som pri kontrole bŕzd zistil, že už deriem nity na obložení. Mimo iného praskol mi pri sťahovaní brzdový bubon.
Brzdové bubne som kúpil od kolegu „zde“ začo mu ďakujem.
Na internete som našiel takéto ponuky: brzdové bubny v3s - použitých 10€, nových 30€. http://auto.bazos.sk/inzerat/41564960/b ... ny-v3s.php
Brzdové obloženie od toho istého inzeranta 7.-€ kus + 0,16€ nit/ks. (telefonickáinformácia)
Nitované čeľuste ( pri dodaní starých) 15,-€ / ks
http://auto.bazos.sk/inzerat/43253400/v ... ozenie.php
Vyžiadal som si cenovú ponuku s PRECIOZA,s.r.o. – Bánovce n / Bebravou http://www.precioza.sk/
v súčasnej dobe máme v sklade :
použitý brzdový bubon na PV 3S PC=30,-EUR/ks
brzdové obloženie vŕtané PC=8,-EUR/ks
nit PC=0,17,-EUR/ks
náprava na traktor PV3S PC=295,-EUR/ks (nová)
PC=148,-EUR/ks (staršia)
Uvedené ceny sú bez DPH a ihneď k odberu.
Nápravy sme sa nerozumeli, tie nepotrebujem, ale pre zaujímavosť.
Najlepšiu cenu čo som našiel na obloženie (za polovičnú cenu ako na slovensku aj s dobierkou, ale na českú adresu) bolo v Prahe http://www.mototechna.eu/ odkiaľ som objednal obloženie aj nity http://www.mototechna.eu/katalog/zbozi/ ... p?skup=105
Ušetril som minimálne 20 €.
Na Slovensku sa obchodníci k EURU správajú akoby malo hodnotu 1 korunu. Takže, až príde EURO do Čiech, tak to bude určite tak isto.
Brzdové bubne som kúpil od kolegu „zde“ začo mu ďakujem.
Na internete som našiel takéto ponuky: brzdové bubny v3s - použitých 10€, nových 30€. http://auto.bazos.sk/inzerat/41564960/b ... ny-v3s.php
Brzdové obloženie od toho istého inzeranta 7.-€ kus + 0,16€ nit/ks. (telefonickáinformácia)
Nitované čeľuste ( pri dodaní starých) 15,-€ / ks
http://auto.bazos.sk/inzerat/43253400/v ... ozenie.php
Vyžiadal som si cenovú ponuku s PRECIOZA,s.r.o. – Bánovce n / Bebravou http://www.precioza.sk/
v súčasnej dobe máme v sklade :
použitý brzdový bubon na PV 3S PC=30,-EUR/ks
brzdové obloženie vŕtané PC=8,-EUR/ks
nit PC=0,17,-EUR/ks
náprava na traktor PV3S PC=295,-EUR/ks (nová)
PC=148,-EUR/ks (staršia)
Uvedené ceny sú bez DPH a ihneď k odberu.
Nápravy sme sa nerozumeli, tie nepotrebujem, ale pre zaujímavosť.
Najlepšiu cenu čo som našiel na obloženie (za polovičnú cenu ako na slovensku aj s dobierkou, ale na českú adresu) bolo v Prahe http://www.mototechna.eu/ odkiaľ som objednal obloženie aj nity http://www.mototechna.eu/katalog/zbozi/ ... p?skup=105
Ušetril som minimálne 20 €.
Na Slovensku sa obchodníci k EURU správajú akoby malo hodnotu 1 korunu. Takže, až príde EURO do Čiech, tak to bude určite tak isto.