vlecka z hnanou naprvou

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Leo, Malboro

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: vlecka z hnanou naprvou

#31 Nový příspěvek od CBS »

Femat píše:stalker221

nazdar mam ju za 5911 kolesa traktor 16.9/28
vlečka prevodovka avia 5q liatinova kolesa vlečka 16/20 agroifa
vlecka ide na všetky rychlosti no medzi ked radenim na traktore z cestnej do redukovanej treba preradit aj na vlečke zo 4° na 1°
na aviackej prevodovke
ešte by bodlo, keby si napísal akú máš nápravu 8)

Femat
Příspěvky: 153
Registrován: pon úno 01, 2010 1:50 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: vlecka z hnanou naprvou

#32 Nový příspěvek od Femat »

sory na to najhlavnejšie som zabudol naprava je v3s
nejake fotky su tu

http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&start=15

Pavel
Příspěvky: 8381
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: vlecka z hnanou naprvou

#33 Nový příspěvek od Pavel »

pamatuju na vojne ruskej raketovej nosyc mel v terenu napravu pohanenou hydromotorem kardan pohanel cerpadlo a to hnalo hydromotor

stalker221
Příspěvky: 10
Registrován: čtv kvě 05, 2011 7:22 pm
Bydliště: Humenné

Re: vlecka z hnanou naprvou

#34 Nový příspěvek od stalker221 »

Femat: A nepoznáte niekoho kto by to mal takto podobne spravené ale s aviackou nápravou? Nápravu už mám kúpenú.

Femat
Příspěvky: 153
Registrován: pon úno 01, 2010 1:50 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: vlecka z hnanou naprvou

#35 Nový příspěvek od Femat »

pojde to aj na aviacku napravu no bude treba dopočitať priemer kolies ja mam prevod napravy 1:8,346 a kolesa maju 108 cm priemer predbezne som to počital pri prevode avia 1:6,6 by vychadzal priemer kolesa 85 cm za predpokladu že použijes aj aviacku 5 q prevodovku no neviem co mas za traktor a ake maš kola na traktore pokial maš majora a kola 16,9/ 28 tak ešte bude treba otočit aviacky dyferak aby nešiel traktor dopredu a vlečka dozadu :smich:
najst nejake koleso o priemere 85cm nebude az taky problem no aby malo aj nejaku nosnosť a zaberove vlasnosti možno nejaka
10,5/16 alebo nieco podobne no najlepši by bol aj tak šipak.

Femat
Příspěvky: 153
Registrován: pon úno 01, 2010 1:50 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: vlecka z hnanou naprvou

#36 Nový příspěvek od Femat »


stalker221
Příspěvky: 10
Registrován: čtv kvě 05, 2011 7:22 pm
Bydliště: Humenné

Re: vlecka z hnanou naprvou

#37 Nový příspěvek od stalker221 »

Tak mám majora 4011 s gumami 16,9/28 tak ako píšeš. Neviem či to nebude príliš zložité. Premýšľal som aj nad variantou, že na kardan od aviackej nápravy napojím hydromotor a ku traktoru ho pripojím na rýchlospojky, ktoré slúžia na kyper. Ja to potrebujem viac menej len "pomôcť" traktoru do strmých kopcov alebo v mokrejšom teréne, čiže vlečku by som normálne ťahal a pomohol by som si len v určitých situáciach. Ide hlavne aj o to, že hydromotor ak už nevládze pretočiť kardanom tak olej jednoducho pretečie a to sa hodí keď mi nesedí celkom rýchlosť kolies vlečky a traktora. Požíval by som to v podstate iba krátkodobo. Čo si o tom myslíte?

Femat
Příspěvky: 153
Registrován: pon úno 01, 2010 1:50 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: vlecka z hnanou naprvou

#38 Nový příspěvek od Femat »

ten hydromotor nie je zlý napad no čerpadlo by muselo davať prietok80- 100 litrov/min aby mal vykon 6-10 KW pri prietoku 20 litrov to bude malý výkon 2-3 kw ked to daš kardanom tak maš vykon 15-20 kw
neboj sa toho nie je to komplikovane pod vlečkou je miesta dosť prevodovka avia 5q bude stať menej než hydromotor a tie kola zatial možeš nechať original avia a časom tam dat nejake šipaky a ta rychlost ti bude sedieť ak pouziješ pneu 85cm priemer nejake +-2cm nehraju rolu ešte napiš prevod dif.avia ci maš 6,6 :1 a prevodovku zožen 5q liatinovu hlinikova ma ine prevody

danyx79
Příspěvky: 59
Registrován: pon led 21, 2013 6:07 pm
Bydliště: kosice

Re: vlecka z hnanou naprvou

#39 Nový příspěvek od danyx79 »

zdravim ....a co tak pouzit napravu z ifi...len neviem aky ma prevod .pomer diferaka

Femat
Příspěvky: 153
Registrován: pon úno 01, 2010 1:50 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: vlecka z hnanou naprvou

#40 Nový příspěvek od Femat »

nazdar ja osobne preferujem V3s bo mi to sedi z aviacku prevodovku za zetorom 6911 na pneu 16,9/28 a je aj dostupna
ifa ma viacej druhov diferakov a su aj trocha rychlejšie než v3s no pri použiti vhodnej prevodovky alebo spravnom priemere gum by nemal byť problem.

stalker221
Příspěvky: 10
Registrován: čtv kvě 05, 2011 7:22 pm
Bydliště: Humenné

Re: vlecka z hnanou naprvou

#41 Nový příspěvek od stalker221 »

Femat píše:ten hydromotor nie je zlý napad no čerpadlo by muselo davať prietok80- 100 litrov/min aby mal vykon 6-10 KW pri prietoku 20 litrov to bude malý výkon 2-3 kw ked to daš kardanom tak maš vykon 15-20 kw
neboj sa toho nie je to komplikovane pod vlečkou je miesta dosť prevodovka avia 5q bude stať menej než hydromotor a tie kola zatial možeš nechať original avia a časom tam dat nejake šipaky a ta rychlost ti bude sedieť ak pouziješ pneu 85cm priemer nejake +-2cm nehraju rolu ešte napiš prevod dif.avia ci maš 6,6 :1 a prevodovku zožen 5q liatinovu hlinikova ma ine prevody
No ja som chcel hlavne vedieť či to bude dosť silné ale ako píšeš tak ten prietok je slabý, ale asi to predsa urobím cez kardan. Viac menej som chcel obmedziť poškodenie kardanu na traktore keby som to napr. zabudol vypnúť. Pomer dif. zistím.

Femat
Příspěvky: 153
Registrován: pon úno 01, 2010 1:50 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: vlecka z hnanou naprvou

#42 Nový příspěvek od Femat »

tak poskodenie kardanu sa nemusis bat ja mam kuzelovu stiepacku tak ta mi zastavy motor aj na pojazdovej jednotke a to cely vykon ide iba na kardan
mne sa stalo ze na vlecke na aviackej prevodovke som dal miesto 4° 5° na asfalte, nič sa nestalo bolo to počut na motore ze sa mu zle dycha ... :tyty:

Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: vlecka z hnanou naprvou

#43 Nový příspěvek od Kutil.cz »

Taky mi tato myšlenka leží v hlavě. Zatím jsem ji pracovně nazval " lehká souprava do těžkého terénu". Pořídil jsem zatím na to nápravu ze starýho forda tranzit. Představoval bych si nosnost 1000 - 1500 kg, s tím, že náprava by byla co nejvíc vzadu. Pohon PTO přes převodovku, a spíš asi na redukovaný, protože na 1. - 3. stupěň jsou otáčky dost nízký, a s tím se blbě pracuje.....zatím je to všechno teorie velkého třesku, ale leží mi to v hlavě a náprava na dvoře ;-)
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Uživatelský avatar
traktorfanda
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv říj 30, 2008 6:10 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: vlecka z hnanou naprvou

#44 Nový příspěvek od traktorfanda »

Já jsem to pořešil takhle.


Uživatelský avatar
Kutil.cz
Příspěvky: 1053
Registrován: ned zář 13, 2009 11:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: vlecka z hnanou naprvou

#45 Nový příspěvek od Kutil.cz »

Precizní práce 8) Právě u takovýchto malých a lehkých strojů, má tento hardware hluboký význam :pohar:
....na každů robotu nám treba špecialistov...
Miluju jednoduché stroje,
páka,kladka,nakloněná rovina,
to je moje...
...největší slabinou i těch nejdokonalejších strojů a nářadí je zpravidla obsluha :-(
Dokud se kreslilo na pytel do cimentu,všecko sedělo

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“