Tomášův RS-09 1969

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
eress gt124
Příspěvky: 32
Registrován: čtv dub 25, 2013 8:15 am
Bydliště: zlin

Re: Tomášův RS-09 1969

#151 Nový příspěvek od eress gt124 »

rada ... zadní hydraulika bez zátěže jede v pohodě ale jak dam něco na závěs třeba čerta o vaze cca200kg. tak nejede čím se přidává tlak ? čerpadlo jede dobře dal sem nove hadice od olejové nádrže . sem myslel že bere vzduch a pění . děkuji za radu.

Uživatelský avatar
bulanek88
Příspěvky: 495
Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
Bydliště: Dušejov (Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomášův RS-09 1969

#152 Nový příspěvek od bulanek88 »

víš jistě že čerpadlo jede dobře?, měřils tlak?, eresy na to nejsou žádná sláva, a tlak bych nepřidával, může to zle dopadnout...

Uživatelský avatar
cipisek
Příspěvky: 831
Registrován: stř říj 29, 2008 8:27 pm
Bydliště: 76875

Re: Tomášův RS-09 1969

#153 Nový příspěvek od cipisek »

Tak těch 200 kilo by to mělo dat.. ale je to už na Hraně..i když :red: 4 válcem jsem zvedl naráz 2 betonové železniční pražce (cca 500kg) a jel s nima cca 500 metrů polňačkou ale měl toho dost a ohýbal se mi 3tí bod. tam je seřizovací šroub tlaku na čerpadle ale spíš bych to viděl na vyhoněné čerpadlo
Všelikého kvaltování toliko pro hovado jest.....

eress gt124
Příspěvky: 32
Registrován: čtv dub 25, 2013 8:15 am
Bydliště: zlin

Re: Tomášův RS-09 1969

#154 Nový příspěvek od eress gt124 »

no nijak sem čerpadlo nezkoušel. mam 4valce a hydraulika dříve zvedala úplně normálně . soused má také 4valce a zvedá 4bubnovou rotační sekačku úplně v pohodě... a to je už je nějaká váha + délka sekačky takže ta paka na šavle je obrovská. takže mam vyšroubovat čerpadlo a dat to někam na firmu kde dělají čerpadla ? nikde sem se nedočetl kolik má dávat čerpadlo a kolik zvedne traktor rs-09 4valec ?

duchodce
Příspěvky: 4652
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Tomášův RS-09 1969

#155 Nový příspěvek od duchodce »

Rs- 09 by měl s pístem 80 mm zvednout asi600 - 700 kg - podle délky spodních ramen a při dobrém stavu čerpadla.Asi je předpokad dotížení př. nápravy. Ale když si promítnu že píst tlačí na krátké rameno silou větší než 4 t , jak je celá hydraulika uchycena v hliníkových portálech a jaké dynamické zatížení tam vzniká při jízdě , tak je potřeba tu váhu redukovat podle toho co vezeme a v jakém terénu.
A pro tazatele - nejdřív si zjisti kolik ti dává tlaku čerpadlo (mimo okruh pístnice) , potom zda neodešly manžety na pístnici a teprve potom demontuj čerpadlo.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
cipisek
Příspěvky: 831
Registrován: stř říj 29, 2008 8:27 pm
Bydliště: 76875

Re: Tomášův RS-09 1969

#156 Nový příspěvek od cipisek »

Tak při 700-800 kilech ho zlomíš. ten hliník na takové váhy není stavěný. ten tlak v čerpadle by to chtělo změřit, jak tu Psal Důchodce. aj s těma manžetama může mít pravdu. Nezapomeňme že naše Eresy mají už více jak 40 let a tak ty manžety můžou být zteřelé. nikdy jsem ale válce rozebrané neměl tak nevím co tě čeká.
Všelikého kvaltování toliko pro hovado jest.....

duchodce
Příspěvky: 4652
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Tomášův RS-09 1969

#157 Nový příspěvek od duchodce »

Cipísek má pravdu ,proto jsem psal výše používat selský rozum. Pokud zatížíme př. nápavu tak že ta hydralika zvedne těch 700 kg tak pravděpodobně dojde velmi brzo k vylomení traverzy z převodovky. Myslím si že výrobce se jistí tím že v originálu nedodává žádná přídavná závaží kromě těch do kol (nebo jen v určité váze ale nikdy jsem ho neviděl) a tím "omezí " váhu kterou RS zvedne . No a pokud někdo chce jezdit po zadních, jeho problém.
K těm manžetám , Němci používali svůj systém manžet , už za komunistů byly drahé a nebyly k dostání. . Třeba do T- 174 stály sady manžet do hlavních válců stokoruny a do podobných válců třeba na Š 180 jsi se vešel do desetikoruny . V nejhorším předělat plunžr pístnice na naše manžety. Při těch 80atm. tam budou věčně.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
Lojza2
Příspěvky: 236
Registrován: pon lis 03, 2008 6:57 pm
Bydliště: náchodsko

Re: Tomášův RS-09 1969

#158 Nový příspěvek od Lojza2 »

Zdravím,
k tomu co unese eres v ramenech: návod k obsluze uvádí jako nejtěžší rozmetadlo umělých hnojiv, který váží 160 kg a nechá se do něho naložit 410 kg, to je 570 kg, při dopravě po silnici. Při práci má rozmetadlo opěrné kolo. Na traverzu se musí namontovat 200 kg závaží.
Při práci s pluhem B 158/4, který váží 320 kg se na traverzu dává 220 kg protizávaží.
U nakladače T 150, který je vpředu a váží asi 580 kg se do ramen věší závaží 250 kg.
Slunce už není středem sluneční soustavy, teď už to jsou prachy...

duchodce
Příspěvky: 4652
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Tomášův RS-09 1969

#159 Nový příspěvek od duchodce »

Docela bych se bál RS tak vytížit , i když to fabrika schválila . Třeba ten dvoják pluh by u nás v tom jílu asi RSa uštval. Ale chce to opravdu trochu citu.... Je někde v nějakém katalogu nějak to protizávaží specifikováno ? Já jsem ho nikde neobjevil.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

eress gt124
Příspěvky: 32
Registrován: čtv dub 25, 2013 8:15 am
Bydliště: zlin

Re: Tomášův RS-09 1969

#160 Nový příspěvek od eress gt124 »

no já závaží mam na předu korbu a ještě mám zavěšen držák vše robu.. to sem měl když sem tahal sekačku u pravenou ze 4bubnovky na 2buben. teď chci kupovat 135 polskou. tak doufám že to pojede. na internetu sem viděl že za rs tahá rotačku 135cm ale měl to stým delším ramenem a já chci s kratším ramenem . Na tu pístnici se podívám je tam namontovaná krátká silná asi těch 80mm

Uživatelský avatar
Badyn
Příspěvky: 712
Registrován: ned srp 08, 2010 6:47 pm
Bydliště: Horní Čermná

Re: Tomášův RS-09 1969

#161 Nový příspěvek od Badyn »

Eres v zadních ramenech zvedne opravdu hodně, potřeboval jsem převízt ávii, byla to 31T lkovej rám, nemělo to už řízení a boudu tak jsem zapřáh závěs co mám do ramen do nárazníku v ávce, a celej předek jsem zvednul, po silnici asi kilometr, a v pohodě :) , těsnění v pístnici jsem měnil, ale čeká mě to znovu protože jsem měnil jen vrhní o-kroužek a teď asi odešlo těsnění v pístu... nebo nevim dřív se éres na hydraulice zvednul nahoru a teď se tomu nějak nechce...

Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 1263
Registrován: úte led 01, 2008 5:08 pm
Bydliště: Sušno-Dřísy
Kontaktovat uživatele:

Re: Tomášův RS-09 1969

#162 Nový příspěvek od Tomáš »

Kluci Eresáci potřeboval bych poradit. :)
1. Jaké je označení palivového filtru. Případně z čeho tam pasuje.
2. Stává se mi,když mám v nádrži kolem 1/4nafty,tak mi motor při zátěži začne kloktat.
Po doplnění nádrže absolutně bez problému. Špatné podávací čerpadlo???
Jsou dva druhy nespokojenosti: nespokojenost, která pracuje, a ta, co lomí rukama. První dosáhne toho, co chce, druhá ztratí, co má.

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 8263
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Tomášův RS-09 1969

#163 Nový příspěvek od Chose11 »

1. filtr pasuje z Avie
2. originál čerpadla opravdu zlobí, nové ze Zetoru je lepší a pasuje
3. zkus si na mě někdy vzpomenout jak ti vyjde chvilka :) a poslat mi ty věci 8)
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

eress gt124
Příspěvky: 32
Registrován: čtv dub 25, 2013 8:15 am
Bydliště: zlin

Re: Tomášův RS-09 1969

#164 Nový příspěvek od eress gt124 »

díval sem se na tu pístnici ale nevypadá že je potečená nebo tak něco . tak nevím jestli to rozdělávat. asi to vidím na to čerpadlo .

duchodce
Příspěvky: 4652
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Tomášův RS-09 1969

#165 Nový příspěvek od duchodce »

Propuštějí manžety z jedné strany pístu na druhou. Když začneš zvedat tak jedna větev rozvaděče začne pouštět tlak pod píst /když se díváš zezadu na RSa /a druhá větev odvátí olej z prostoru nad pístem do nádrže. jinak by se tam ty tlaky praly. No a pokud ten olej může protékat z tlakové strany pístu do prostoru nad píst kolem vadných manžet do nádrže tak ta hydraulika nemá sílu.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“