Terra
Moderátor: DYK
Re: Terra
Bez klínku ne, to ani nezkoušej. Jen si ten bubínek dotáhni zkusmo matkou bez klínku jestli s tím tak lehce otočíš jak píšeš. Stejně mě není jasný, jak se dovnitř do bubínku může dostat olej. Kudy? Jako že vzlíná "dokopce"a ještě zaroh? Kdyby olej vně spojky v tom hrdle horního dílu ještě bych to chápal, ale vevnitř bubínku nejsem schopen pochopit. Ale s toho si nic nedělej, já nechápu ledasco.Jediný olej, co já pamatuju, tekl do spojky z vadného gufera čtyřtaktních motorů. Nemáš v převodovce moc oleje? Je to určitě olej z převodovky?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Terra
to každý píšeme o jiné převodovce mám t20 kde je to jištěno jen ségrovkou, no nedalo mi to a byl jsem za skorosousedem, který má tu samou a hřídel je prý jen válec, ne kužel, takže síla z motoru se opravdu přenáší jen přes ten klínek.
oleje jsem dal 1,25L dle návodu - tuším při postavený převodovce po kraj otvoru vrchního napouštěcího šroubu. odvzdušnění tam není žádné, takže je možný, že se to tam nějak tlakuje a tlačí ven přes hřídel, salta nedělám,, takže mi taky není jasný, jak jinak by se tam olej vzal.
převoďák to je aspoň podle čuchu
pod bubínkem jsem objevil na dosedací ploše gumový placatý kroužek, který jsem při výměně gufera nějak přehlídnul, byl seklej, takže jsme ho nahradili na zkoušku výsekem z duše kola, jestli bude těsnit.
oleje jsem dal 1,25L dle návodu - tuším při postavený převodovce po kraj otvoru vrchního napouštěcího šroubu. odvzdušnění tam není žádné, takže je možný, že se to tam nějak tlakuje a tlačí ven přes hřídel, salta nedělám,, takže mi taky není jasný, jak jinak by se tam olej vzal.
převoďák to je aspoň podle čuchu
pod bubínkem jsem objevil na dosedací ploše gumový placatý kroužek, který jsem při výměně gufera nějak přehlídnul, byl seklej, takže jsme ho nahradili na zkoušku výsekem z duše kola, jestli bude těsnit.
Re: Terra
Asi před rokem jsem ze zvědavosti stáhl bubínek na převodovce T 19. Nevím jestli je to stejné , ale na spodku bubínku byl myslím těsnící papír , který těsnil mezi bubínkem a ložiskem.
Když jsem opravoval T 20 tak jsem měnil i bubínek. Myslím že ten původní byl už na té hřídeli volný.
Díval jsem se do rozkreslení převodovky T 20 a je tam nějaký těsnící kroužek. Ale víc nic tam psané není.
Jen pro ujasnění. Ten bubínek na T 20 prochází přes gufero že?
Když jsem opravoval T 20 tak jsem měnil i bubínek. Myslím že ten původní byl už na té hřídeli volný.
Díval jsem se do rozkreslení převodovky T 20 a je tam nějaký těsnící kroužek. Ale víc nic tam psané není.
Jen pro ujasnění. Ten bubínek na T 20 prochází přes gufero že?
Re: Terra
převodovku skladuju buď na rotavátoru nebo pak s kolama u kárky, takže samovolné vytečení můžu vyloučit hned.
gufero těsní bubínek vně, v tom se bubínek pohybuje, uvnitř prochází hřídel, která se točí zároveň s bubínkem a tu netěsní v podstatě nic - max ten gumový kroužek na spodní dosedací ploše bubínku na ložisku hřídele, o kterém mi prodejce dílů řekl, že ani nemá a že servisáci už ho tam nedávaj.
takže jak jsem psal, je tam teď výsek z duše kola a uvidím, jestli se ještě něco bude tlačit. oleje jsem opět nalil lehce pod spodní hranu závitu vrchního vypouštěcího šroubu. on je problém, že to není stažený šroubem, ale jen jištěný ségrovkou, takže ten těsnící materiál musí být tloušťky akorát a nedá se stáhnout.
jinak soused radil jako další variantu udělat dole na bubínku zápich na o-kroužek
gufero těsní bubínek vně, v tom se bubínek pohybuje, uvnitř prochází hřídel, která se točí zároveň s bubínkem a tu netěsní v podstatě nic - max ten gumový kroužek na spodní dosedací ploše bubínku na ložisku hřídele, o kterém mi prodejce dílů řekl, že ani nemá a že servisáci už ho tam nedávaj.
takže jak jsem psal, je tam teď výsek z duše kola a uvidím, jestli se ještě něco bude tlačit. oleje jsem opět nalil lehce pod spodní hranu závitu vrchního vypouštěcího šroubu. on je problém, že to není stažený šroubem, ale jen jištěný ségrovkou, takže ten těsnící materiál musí být tloušťky akorát a nedá se stáhnout.
jinak soused radil jako další variantu udělat dole na bubínku zápich na o-kroužek
Re: Terra
Provozem převodovky v ní vzniká přetlak, to se ví. Jediné místo, kudy se může dostat olej z převodovky dovnitř spojkového bubínku je mezi hřídelí (pastorkem) a bubínkem, tedy že "šplhá" po hřídeli vůlí mezi bubínkem. Je pravda, že tam originál mají být dvě těsnění. Ve směru z převodovky má být těsnící kroužek pak další těsnící kroužek ale to není už nic jiného než gufero 30x40x7. Někde je něco špatně - opotřebované nebo co. Je třeba to najít, odhhalit, veřejně odsoudit, potreastat a zjednat nápravu.Extra volný bubínek taky není nic OK. Takže "O" kroužek by snad i mohl zabránit tomu "vzlínání". Dobře umístěný kroužek mám na mysli. Pokud je převodovka už "vyžilá" nebránil bych se náhradě v podobě DSK 317. Nemá cenu na sobě za každou cenu šetřit a řeči o nějaké návratnosti jsou úplně mimo, protože už tehdejší pořázení stroje nebylo v souladu s počty má dáti - dal. Znova opakuju, nechápu, proč lidi na sobě šetří za každou cenu. Možná by ale taky problém s olejem vyřešilo nebo výrazně eliminovalo ono množství olejové náplně. Plnění převodovky po okraj nalévacího otvoru je maximální hodnota, já bych třeba zkusil nějakou rozumnou míru "pod". Třeba bych převodovku naklonil ke straně otvoru tak, aby měla náklon podobný prázdnému kolu a přestal doplňovat olej jakmile bude vytékat. Přitom všem bych si nedělal výčitky, že je málo oleje. Těch pár zubatejch kousavců se namaže v pohodě a šnek nižší hladinu nepozná, o ten jde především a třeba ¨to přinese tížený efekt. Další věcí je, jak moc je obložení spojky nacucaný olejem a je-li vůbec odmastitelné, protože jinak může začít prokluzovat, víc a dýl než jsi zvyklej, odlepí se obložení a bude - může být další paseka.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Terra
Toto je možná to těsnění pod bubínek. http://www.zahradales.cz/product/tesnen ... 5-x-1/1759
Terra
Ahoj,
můžete mi poradit?
Uvažuju o koupi nějakého obraceče sena (nejlépe i shrnovače) na starou převodovku T19. Máte s tím zkušenosti, jaký obraceč je tak nejlepší? Jaký bych si měl koupit?
Díky všem za tipy:-)
můžete mi poradit?
Uvažuju o koupi nějakého obraceče sena (nejlépe i shrnovače) na starou převodovku T19. Máte s tím zkušenosti, jaký obraceč je tak nejlepší? Jaký bych si měl koupit?
Díky všem za tipy:-)
Re: Terra
Ahoj, mám stejný problém s převodovkou t20, vzlíná mi olej do bubínku spojky, tak se chci zeptat jestli pomohla nižší hladina oleje v převodovce?. A ještě se chci zeptat, proč se nemůžu rozjet s prázdným vozíkem na 1 a na 2 , ale na zpátečku jedu bez problémů.
Re: Terra
A nemáš teda mastný obložení spojky a ta spojka pak prokluzuje?
Prosím vás, byl by někdo tak hodný a sdělil mě, kudy se dostává olej dovnitř spojkového bubínku?
Prosím vás, byl by někdo tak hodný a sdělil mě, kudy se dostává olej dovnitř spojkového bubínku?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod