Praga V3S - nápravy
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Praga V3S - nápravy
Dobry den,
chcem zacat stavat traktor. Nápravy by som pouzil z v3s. Motor by som chcel naftak ak nie tak 1203 a dve prevodovky 1 1203 a druhu z ara. Vsetci ale pisu ze museli otacat predny dif. Nedalo by sa prehodit iba hrusku ?
Dakujem za odpoveď.
chcem zacat stavat traktor. Nápravy by som pouzil z v3s. Motor by som chcel naftak ak nie tak 1203 a dve prevodovky 1 1203 a druhu z ara. Vsetci ale pisu ze museli otacat predny dif. Nedalo by sa prehodit iba hrusku ?
Dakujem za odpoveď.
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: 4x4 nápravy v3s
To otáčení diferáku není tak úplně pravda, to záleží jak se ti bdou točit kardany, a to přehození jen hružky v diferáku, to jsem nepochopil , to jsi myslel jak?
Re: 4x4 nápravy v3s
Sorry zle som sa vyjadril mal som pouzit prelozit tanier na druhu stranu a tym zmenit otacky. Neviem ale ci je to mozne... na zadnej náprave asi nie kvoli uzavierky ale v prednom dife by sa to mohlo dat ci ?
Re: 4x4 nápravy v3s
To jde normálně.V obalu diferáku není žádný problém dát tam diferák obráceně.Jde tam dát i zadní s uzávěrkou,ale musíš si tam udělat uložení vidličky uzávěrky.Obal má na to připravený nálitky z obou stran,takže přesně navrtat a jde to tam dosadit.Já jí mám na přední nápravě V3s vsazenou.Na kloubáku jí mám dodělanou jiným způsobem,protože by mi tam páčka překáželá,tak mám vývod né přez obal,ale je tyčka vedena souběžně s kardanem,takže se vsazuje diferák s vývodem uzávěrky do obalu bez děr jako je v přední nápravě.Mám to snad někde na fotkách u kloubáku Drobečka.Pokud ale uzávěrku dávat nebudeš,tak otočíš vnitřek diferáku bez jakýchkoliv problémů,
Re: 4x4 nápravy v3s
dik a ty si skracoval aj nápravy ?
Re: 4x4 nápravy v3s
Na té V3s mám přední zkrácenou na dvě krátké poloosy a na kloubáku jsou dvě zadní proti sobě.Zadní zkrácená na dvě krátký poloosy a přední na jednu dlouhou a jednu převařovamou zkracovanou s diferákem posunutým ke straně kvůli vaně motoru. Je to na stránkách Drobečka i s tou převařovanou poloosou a s tou přední uzávěrkou. ta je na straně 2 vidět kulatina souběžná s kardanem.Mám přední nápravu napevno bez výkyvu a výkyv na zadní nápravě.Zkrácení V3S nápravy není až takový problém,když je vybavení.Autogen pořádnej hever nejlépe 12 tun,rozbruska a vrtačka.Potom chuť a čas.Lepší je náprava bez zajišťovacích pomocnejch svárů v dírách obaku diferáku.Odpadá složité navrtávání,nebo vypalování autogenem.Dělal jsem tři.Jedna přední na V3S a dvě na tom kloubáku.Bez autogenu problém.Dělám soukromě topenařinu,takže autogen mám v autě.
Re: 4x4 nápravy v3s
Ja som rozmyslal ze by som to skratil na max 150 cm vonkajsok gúm a rezal by som aj nohavicu aj poloos. Ako vidim tak ty si nohavice stiahol vopred. Mam kamaráta, ktory robil nieco podobne ako chcem ja ale mal nápravy z ara. Rezal ako nohavicu tak aj poloos vsetko zvarené a chodi mu to uz 15 rokov bez problému. Nemam este prevodovky a preto neviem ci mam menit ten tanier na prednom diferáku. Nechce sa mi to rezat vytahovat poloos a potom znovu ak bude treba menit otacky. Preto som sa chcel opytat skusenejších majstrov, ktorí vedia co a ako. Ďakujem za tvoje odpovede ak by som nieco potreboval poprosil by som ta za odpoveď. V najbližsej dobe ak mi to cas dovoli by som chcel prerobit vzduchové brzdy na kvapalinové. lebo ak tam dam motoro z 1203 vzduch nebude.
Re: 4x4 nápravy v3s
Ten motor z 1203 nebude nic moc.Chtělo by to přinejmenším nějakou větší dodávku s dieslem.Záleží taky jaký na to použiješ kola.Nevím jak by vycházela rychlost traktoru,kdyby jsi použil třeba tranzita zadokolku,takže sesazenej motor s převodovkou a vývodem z ní na kardan,pak nejspíš ještě nějakou redukci na spomalení a pak třeba to aro redukční.Nevím jestli by musely bejt ty převodovky tři,jestli by to nebylo moc rychlý,když by byl jen ten tranzit a aro.Pak jde o to všechno spasovat a jak to bude dlouhý,aby z toho nebyl autobus.Pak třeba použít komplet tranzit a komplet V3s a máš rychlostí na rozdávání.Ten tranzit by měl alespoň servo a ta V3S ruční brzdu na kardanu.S předěláním těch brzd na kapalinové.Nevím co to bude obnášet a jak to bude fungovat.Já šel do Avie pětikvalt a přídavné V3S.Spasování jen převodovek a vzduchové brzdy zachovány bez předělávání na kapalinové.Servo z liazky mi tam šlo v pohodě,protože ta Avie byla chlaďák a měla řemenici navc na pohom chlazení chlaďáku.Síla dostatečná,rychlosti taky a spotřeba v pohodě.Je to ale přeci jen hovado.Skrátka V3S a Avie.Jak mám ale kloubák,tak je skvělá manévrovatelnost.Pole mají pronajaté JZD,takže nějaká orba nepřipadá v úvahu a na ostatní mi kloubák vyhovuje podstatně víc.Samozřejmě složitá výroba oproti klasice,ale stálo to za to.
Re: 4x4 nápravy v3s
Nechci dělat chytrýho, protože jsem svůj traktor nestavěl. Ale podle toho, jak píšeš, že bys šel i do 1203, tak asi nechceš stavět žádnýho obra. Tak bych se na 1203 vykašlal a dal bych nějaký diesel, i menší. Zavaříš dif na převodovce a vyvedeš jako kardan. Jednoduchý, žádná přídavná převodovka a pokud nechceš závodníka a stačí ti 5 kvaltů, tak není co řešit. Já tam mám 1.6 bez turba, 42 koní. Při váze traktoru kolem tuny nemáš šanci přenést sílu motoru na podložku. S prázdným se rozjíždím na 3-ku, maximálka něco nad 20 km/h. Ostatně, staví to tak i p. Matyáš.
Re: 4x4 nápravy v3s
Ale ja chcem mat aj predok. A ak by som nenasiel motor s prevodovkou+ redukčka(tj vývod na zadok aj predok) tak sa 2 prevodovkam nevyhnem. Aj ja romyšlam nad tým ze asi 1203 bude slabý, preto asi by som isiel do nieco silnejsieho len do coho aby som to mohol spraviť na 4x4 jedine ako si hovoril ty a za to dat nejaku redukčnu. Uvidim co vymyslim.
Re: 4x4 nápravy v3s
Ale vždyť jo, je to s předkem. Ale pokud chceš redukci, tak budeš muset schánět něco k tomu.
Re: 4x4 nápravy v3s
Nemate niekto odfotené brzdy a rozobrany diferencial z v3s?
Re: 4x4 nápravy v3s
Dúfam, že ti to pomôže
Ja som vkladal dopredu zadný dif a uzávierku som vyviedol súbežne s hruškou. Dif som aj otáčal, použil som prevodovku v3s. Predná náprava je zúžená na dve krátke poloosi, ale ak to budeš robiť, tak si s daj pozor na vytláčanie nohavice heverom, -môže sa stať, že z obalu difu urobíš vajce- ovál, v tom prípade len otoč hever o 90 stupňov a jednoducho ho vrátiš do pôvodného stavu. Je to najpevnejší spôsob skrátenia a opätovného spojenia nápravy. Keď sa cítiš na stavbu traktora, tak s týmto určite problém nebudeš mať.
Ja som vkladal dopredu zadný dif a uzávierku som vyviedol súbežne s hruškou. Dif som aj otáčal, použil som prevodovku v3s. Predná náprava je zúžená na dve krátke poloosi, ale ak to budeš robiť, tak si s daj pozor na vytláčanie nohavice heverom, -môže sa stať, že z obalu difu urobíš vajce- ovál, v tom prípade len otoč hever o 90 stupňov a jednoducho ho vrátiš do pôvodného stavu. Je to najpevnejší spôsob skrátenia a opätovného spojenia nápravy. Keď sa cítiš na stavbu traktora, tak s týmto určite problém nebudeš mať.
"Keď olej - tak MOGUL, keď nakopať - tak do gúľ "
"Keď šport - tak lyže, keď lízať - tak p..."
https://www.youtube.com/user/megy7411
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?t=65414
"Keď šport - tak lyže, keď lízať - tak p..."
https://www.youtube.com/user/megy7411
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?t=65414
Re: 4x4 nápravy v3s
Dakujem za foto jasne ze pomohlo. Ked si to skratil na dve kratke poloosi kolko to cini vonkajšky gúm? Lebo ja by som sa chcel zmestit do tych 150 cm. Chcel by som ho vyuzivat aj na orbu a preto nechcem siroké hovado. Ja budem musiet riesit predok iba prednou nápravou a tam sa skrateniu poloosi nevyhnem lebo predna je sirsia ako zadna a vymena za kratsiu poloos v predu a vzadu by mi nezaistila rovnaký rozchod kolies na oboch nápravách teda ak sa nemylim....... ako mas riesenu prevodovku a motor (typ a spojenie)
Re: 4x4 nápravy v3s
Ak chceš mať150 cm široký traktor,tak musíš skrátiť prednu nápravu koľko sa dá a poloosi zvarat.
To chce klid!