libec77 píše:...... a Vari jeden takový nabízí tak jsem to zkusil.
Toto je velice odvážné a v důsledku nepravdivé tvrzení!!!!
No já to co napsal libec77 nechápu tak že je to ten ssamý co nabízí Vari, ale že je to s parametry motoru a místem výroby podobně jako u Vari XP200.
Vari např nemá starter a bude mít nejspíš kvalitnější vnitřnosti ( vyložení válce, uložení kliky ... ).
Jediný co má na světě cenu je hlína a co z ní vyroste ..
libec77 píše:...... a Vari jeden takový nabízí tak jsem to zkusil.
Toto je velice odvážné a v důsledku nepravdivé tvrzení!!!!
No já to co napsal libec77 nechápu tak že je to ten ssamý co nabízí Vari, ale že je to s parametry motoru a místem výroby podobně jako u Vari XP200.
Vari např nemá starter a bude mít nejspíš kvalitnější vnitřnosti ( vyložení válce, uložení kliky ... ).
Myslel jsem to tak že i vari si nechá vyrábět v číně sice za nějakých podmínek (Válec ,ložiska atd)
Stejný není jen jsem to myslel obrazně.
Nikomu to nevnucuji jen jsem ten motor koupil a nasadil na Vari a dal jsem svoje info.
Ale jo! Já tě chápu, jen bych se vyhnul některým přirovnáním a tvrzením, která na první pohled jsou jinak. I s kopií Hondy bych byl opatrnější, protože vertikální motor nedělá jen Honda. Navíc teda ne všechny motory "umí" volnoběh. Je to dáno zjednodušenou konstrukcí karburace, "lehkým" setrvákem, klidně se může stát, že nepůjde srazit otáčky ovládání pod 2000ot/min, ale netvrdím, že to ten tvůj motor neumí. Neznám ho. Jen jsem chtěl říci, že to není zase tak jednoduchý a jasný.
V Blučině kde? U Kuglera?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
DYK píše:Ale jo! Já tě chápu, jen bych se vyhnul některým přirovnáním a tvrzením, která na první pohled jsou jinak. I s kopií Hondy bych byl opatrnější, protože vertikální motor nedělá jen Honda. Navíc teda ne všechny motory "umí" volnoběh. Je to dáno zjednodušenou konstrukcí karburace, "lehkým" setrvákem, klidně se může stát, že nepůjde srazit otáčky ovládání pod 2000ot/min, ale netvrdím, že to ten tvůj motor neumí. Neznám ho. Jen jsem chtěl říci, že to není zase tak jednoduchý a jasný.
V Blučině kde? U Kuglera?
Joo p.Hrnčíř mě dodal přírubu a spojku .(nic jsem nevrtal a neupravoval vše sedělo na mm přesně)
Po odpojení automatického plynu to drželo otáčky dost nízko ,jak to doladím tak dám info popřípadě i video.
Dalo se čekat, že příruba sedne. Ty rozteče jsou "normalizovaný". Teoreticky může nastat ještě jeden problém a to s nevycetrovanou spojkou na střed příruby. Píšu může, takže aji nemusí.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
DYK píše:Dalo se čekat, že příruba sedne. Ty rozteče jsou "normalizovaný". Teoreticky může nastat ještě jeden problém a to s nevycetrovanou spojkou na střed příruby. Píšu může, takže aji nemusí.
libec77 píše:Dyk
Neuvažoval bych o tom ,kdyby Vari jen neslibovalo a ten motor dalo do prodeje,motor honda za 20 litrů kupovat nebudu.
To radši vydržím s jikovem.
Nedalo mě to a prověřoval jsem. Jak je to jednoduché. Vari označit za slibotechnu a že si to prodejce neobjedná je detail. Ten motor je dostupný a v distribuci. Vím, že je to už jedno, jen věci se mají trošku jinak.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Až to vychytáte všechny mouchy, tak budu o něm také přemýšlet. Tenhle motor stojí 100e, asi tolik co plastová nádrž s plechem, coby náhradní díl na dvoutakt. A to už stojí za přemýšlení.
jen nevím jak vyřešíš rozsah otáček, dvoutakt (cca 1200rpm - 6000rpm), čtyřtakt (2000rpm - 3000rpm), bude problém udržet stáhnutou spojku a pak budou chybět otáčky např. pro kultivaci.
chavier píše:Až to vychytáte všechny mouchy, tak budu o něm také přemýšlet. Tenhle motor stojí 100e, asi tolik co plastová nádrž s plechem, coby náhradní díl na dvoutakt. A to už stojí za přemýšlení.
jen nevím jak vyřešíš rozsah otáček, dvoutakt (cca 1200rpm - 6000rpm), čtyřtakt (2000rpm - 3000rpm), bude problém udržet stáhnutou spojku a pak budou chybět otáčky např. pro kultivaci.
Jestli on ten Chavier nepíše o motoru SV-200 ES a odkaz na motor Honda na stránkách Vari proč? Kvůli otáčkám? Ano,motory Honda jsou nastaveny na 3600 ot/min a u motoru SV bych si tak jistý nebyl. Nevylučuji to, jen o tom silně pochybuju, protože je jen málo strojů požadují tyto otáčky a motory z výroby jako ND nejsou nikdy na tolik otáček nastaveny. Další věcí může být i konstrukce motoru, kdy tyto otáčky už mohou výrazně snižovat životnost motoru. Vyšponovat motor na požadované max. otáčky není zase takový problém, problém je jak to ten který motor snáší. Vůbec bych se taky neopo vážil motor SV-200 ES nazývat kopií Hondy. Dělení motorové skříně je úplně jiné. To jen tak, na první pohled. Co je vevnitř za "techniku" nevím. El. start? Výhoda? To je otázka. Pro ženskou na sekačku na okrasný trávník asi výhoda, ale kdo se má starat o akumulátor? Vari nebude mít nikdy na stavebnicovém systému Vari motor s el. startem. Právě z důvodu zvýšené údržbovosti, řesení kastlíku na baterii a zvýšení hmotnosti motorové jednotky. Doba jde ale dál a třeba B&S vyvynul motor s el. startem kde součástí motoru je akupak - baterie, která dá určitý počet stertů a pak se vyjme a nabije, prostě jako u akuvrtačky. A motorem už neotáčí externí elektromotor přes ozubený setrvačník. Ovšem to bude zase spíše na stacionární motory strojů, kdy nebude třeba manipulovat s motorem. Do republiky asi ještě nedorazil. No kvůli ceně, to je jasný.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Jenomže to je vidět, že ty "nečteš" technická data. To, že někdo označí výkon v maximálních otáčkách vůbec nemusí znamenat, že jsou tyto otáčky totožné s provozníma. Jako svůj důkaz uvádím hodnoty motoru, který je notoricky znám i z Vari, jen je v tomto případě použit na travní sekačce. http://www.hondastroje.cz/katalog-produ ... 66-pk.html Je na první pohled zřejmé, že je motor nastaven na nižší otáčky a proto je i výkon nižší. Uvádět v tomto případě maximální výkon je s ohledem na zákazníka úplně k ničemu, protože na něj nikdy nedosáhne. Zato někteří prodejci se s tím nemažou a klidně uvádějí hodnotu výkonu motoru sekačky, který je jednoduše v provozu nedostupný. Další věc. Motory s lehkým setrvačníkem jsou primárně určeny pro sekačky trávy a i bez ohledu na toto, jsou z 99% nastavovány na hodnotu jen lehce přesahující 3000 ot/min.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
DYK píše:Jenomže to je vidět, že ty "nečteš" technická data. To, že někdo označí výkon v maximálních otáčkách vůbec nemusí znamenat, že jsou tyto otáčky totožné s provozníma. Jako svůj důkaz uvádím hodnoty motoru, který je notoricky znám i z Vari, jen je v tomto případě použit na travní sekačce. http://www.hondastroje.cz/katalog-produ ... 66-pk.html Je na první pohled zřejmé, že je motor nastaven na nižší otáčky a proto je i výkon nižší. Uvádět v tomto případě maximální výkon je s ohledem na zákazníka úplně k ničemu, protože na něj nikdy nedosáhne. Zato někteří prodejci se s tím nemažou a klidně uvádějí hodnotu výkonu motoru sekačky, který je jednoduše v provozu nedostupný. Další věc. Motory s lehkým setrvačníkem jsou primárně určeny pro sekačky trávy a i bez ohledu na toto, jsou z 99% nastavovány na hodnotu jen lehce přesahující 3000 ot/min.
Jasný že u sekačky napíší nastavené otáčky ,to neznamená že ten motor nejde nastavit na max otáčky.
Zkoušel jsem ho při centrování spojky a můžu tě ujistit ,že otáčky jsou na provoz ze spojkou dostatečné!
Ten šroub jsem sehnal je to závit W 3/8 UNF ve Fabory za něj chtěli při volným prodeji 102kč a po nahlášení naší reg. 11kč
vydřiduši .