Zapojenie Batérii na V3S
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: stř bře 12, 2014 1:48 pm
- Bydliště: Detva
Zapojenie Batérii na V3S
zdravím. kúpil som v3s so zapojením bez batériového prepínača, pričom bola prerobená na 24v okruh. + pól je na štartéri a - pól na je pripevnený na šasoch. je to v poriadku? zatiaľ to štartuje skoro bez chýb, až na zastrkávanie pastorka pri štarte ktorý sa občas nevysunie a beží na prázdno. ampérmeter mi ukazuje vždy do mínusu bez zapnutých svetiel ale kontrolka dobýjania zhasína už aj na volnobeh.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Pokud je V3S na 24V, tak jsou baterky v serii, takže plus jedné baterky je připojeno k minus druhé. Potom musí být alternátor nebo dynamo na 24 (28) Voltů a žárovky taky, atd.
Podle všeho to nasvědčuje, že je to funkční. Závadu startéru nehledej v elektrice, ale ve startéru samotném - vydělat, prohlédnout, očistit, promazat, zkontrolovat - vysouvací mechanismus startéru a volnoběžku pastorku, případně věnec motoru. Při té příležitosti zkontrolovat uhlíky, komutátor -hloubku drážek, válcovitost, případně osoustružit.
Podle všeho to nasvědčuje, že je to funkční. Závadu startéru nehledej v elektrice, ale ve startéru samotném - vydělat, prohlédnout, očistit, promazat, zkontrolovat - vysouvací mechanismus startéru a volnoběžku pastorku, případně věnec motoru. Při té příležitosti zkontrolovat uhlíky, komutátor -hloubku drážek, válcovitost, případně osoustružit.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Veru tak. Tiež bolo prerobenie elektriky na 24V prvé, čo som na svojej VSke urobil. A pritom jednoduché a spolahlivé. Nechápem súdruhov, prečo to tak skoplikovali.
V3S S3 HR3001, Bielorus EO 2621, Gaz 69, PK26, Patrol GR, MT365, HDJ80...
http://www.4x4nazory.sk
http://www.4x4nazory.sk
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: stř bře 12, 2014 1:48 pm
- Bydliště: Detva
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Dík za odpoveď.
takže ten + pól je v tomto prípade pripojený správne na štartér a - pól na šasoch?
takže ten + pól je v tomto prípade pripojený správne na štartér a - pól na šasoch?
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Neznám V3S, ale polaritu napětí určuje typ alternátoru/dynama a jeho regulátor. Ostatním spotřebičům je to jedno a to včetně startéru!
PS: Vyjma elektrického větráčku na ofukování zpoceného řidiče nebo motorku stěračů, zkrátka co má permanentní magnetický stator.
Takže jestli chceš znát přesnou odpověď, prohlídni si typ a označení svorek alternátoru. S největší pravděpodobností to bude minus na kostru.
PS: Vyjma elektrického větráčku na ofukování zpoceného řidiče nebo motorku stěračů, zkrátka co má permanentní magnetický stator.
Takže jestli chceš znát přesnou odpověď, prohlídni si typ a označení svorek alternátoru. S největší pravděpodobností to bude minus na kostru.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Pokud tam je alternátor -je jedno na jaké napětí tak je minus vždy na kostře. A 12V tam bylo proto že v době vzniku se počítalo v případě války s použitím traktorových a jiných přívěsů a i ostatní vozidla - Tatra (805) , Praga (RN), Avia (150) byla na 12 V.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Zapojenie Batérii na V3S
To budou nějaké mýty a legendy. Skutečný důvod, proč se v 50. letech používaly dvounapěťové soustavy je ten, že tehdejší žárovky na 24 V měly malou životnost a byly choulostivé na otřesy (neboť mají tenčí vlánko). Postupem času se jejich nevýhody podařilo vymýtit, takže se přešlo na 24 soustavy, které jsou výhodnější. Tak praví dobová literatura.v případě války s použitím traktorových a jiných přívěsů a i ostatní vozidla - Tatra (805) , Praga (RN), Avia (150) byla na 12 V.
U V3S se na 24V přešlo až v 80. letech v Bratislavě, zřejmě z důvodů snahy armády udržet vozidlový park součástkově jednotný, byť za cenu konzervace nejhoršího kurvítka - bateriového spínače.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
No nevím , ale proč tedy měla Š 706 (která primárně nebyla určena pro armádu)už v roce 1957 instalaci 24V ?. Žárovky v nich ,alespoň u té kolem které jsem se motal, nepraskaly.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
- Lišák1
- Příspěvky: 1174
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojenie Batérii na V3S
To nebylo kvůli žárovkám, i když skutečně měli v počátcích problémy, správně to popsal důchodce. Bylo to z důvodů požadavku armády. Stejně tak byl konstrukčně upraven motor na spalování více druhů paliva.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Nevie niekdo či mi do v3sky sadne dynamo s tatry 138/148?
Re: Zapojenie Batérii na V3S
zdravím, potřebuji poradit. mám půjčenou AD-čkovou v3s na měsíc s tím, že jsem pánovi místo nájmu koupil dvě nový baterky. bohužel po druhém startování odešel bateriový spínač. potřebuji to ještě asi 4 krát nastartovat včetně vrácení. je nějaký jiný způsob, jak to nastartovat? nemyslím tím roztažení. jde o to, že se mi nechce kupovat nový bateriový přepínač za 1500,-. kdyby stál pětistovku, tak ho koupím, ale 1500,-je na mne moc
všem děkuji za rady
všem děkuji za rady
vsechno jde poskladat nejak dohromady tak, aby to fungovalo. i muj traktor s 4011kovym zadkem, 5201kovym motorem a 5745kovou predni napravou.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =55&t=3778
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =55&t=3778
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Ahoj, a koukal ses do něj? Je tam ta planžetová pojistka, už nevim kolik amper. Ale na vojně jsme startovali kolikrát pomocí velkého plochého šroubováku, no místo té pojistky
Jede traktor, je to Zetor 3011
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Zapojenie Batérii na V3S
Zdravim pani,
je tu uvadzanych par nepresnosti, lebo V3S ma original +pol na kostru auta, tato informacia je uvedena tusim ze na stitku ktory je na pravej strane v kabine.
pri prerabani V3S na 24V, som pouzil altik z liaz, lebo ho najdes na kazdom srotaku, samozrejme potom som musel zmenit polaritu tak, aby bol -pol na kostre auta.
okrem ineho, V3S ma vzduchom pohanany stierac a kurenie ma z ventilatora chladenia motora.
ked chcete ponechat V3S na 12/24V, tak sa pouzivali dva typy spinacov, jeden bol povodne IFA a druhy je zetor crystal. oba su dobre dostupne, akurat crystal sa viac kazi. samozrejme, ked pouzijete spinac, musite mat 4-polovy odpojovac bateriek, lebo v kludovej polohe spinaca su baterky paralelne a navzajom sa vybijaju.
je tu uvadzanych par nepresnosti, lebo V3S ma original +pol na kostru auta, tato informacia je uvedena tusim ze na stitku ktory je na pravej strane v kabine.
pri prerabani V3S na 24V, som pouzil altik z liaz, lebo ho najdes na kazdom srotaku, samozrejme potom som musel zmenit polaritu tak, aby bol -pol na kostre auta.
okrem ineho, V3S ma vzduchom pohanany stierac a kurenie ma z ventilatora chladenia motora.
ked chcete ponechat V3S na 12/24V, tak sa pouzivali dva typy spinacov, jeden bol povodne IFA a druhy je zetor crystal. oba su dobre dostupne, akurat crystal sa viac kazi. samozrejme, ked pouzijete spinac, musite mat 4-polovy odpojovac bateriek, lebo v kludovej polohe spinaca su baterky paralelne a navzajom sa vybijaju.
Re: Zapojenie Batérii na V3S
jasně, že ty planžetové pojistky jsem koukal, to bylo první. při startování okamžitě shoří.
vsechno jde poskladat nejak dohromady tak, aby to fungovalo. i muj traktor s 4011kovym zadkem, 5201kovym motorem a 5745kovou predni napravou.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =55&t=3778
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =55&t=3778
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Zapojenie Batérii na V3S
aky mas typ spinaca??? pokial mi je zname, tak cez "planzetove" pojistky prechadza len nabijanie jednej baterky a kostra druhej ked su zapojene paralelne, cize len na 12V. podla toho co pises, ti nespina silovy kontakt na 24V, odporucam spinac otvorit, vycistit kontakty, pripadne surovo obrusit nahorene a musi to ist.pali píše:jasně, že ty planžetové pojistky jsem koukal, to bylo první. při startování okamžitě shoří.