Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
buco
Příspěvky: 546
Registrován: pát srp 14, 2009 9:45 pm
Bydliště: Vranov
Kontaktovat uživatele:

Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#1 Nový příspěvek od buco »

Všimol som si že je značný rozdiel v hlavách válcv u zetora 102mm. Konkrétne mám rozobratý motor 7701 a predchádzajúci majiteľ tam vymenil dve hlavy poľské Korrus a dve sú pôvodné. Chcel som meniť komplet ventily vodítka a tak, no narazil som na problém. Sací a výfukový kanál je u poľskej hlavy asi o 40 % menší ako u originálu. Predpokladám že to má značný vplyv na plnenie valca hlavne vo vyšších otáčkach. Rozhodol som sa pre výmenu všetkých hláv. Vyberám jednu z variant 1. orig. Zetor a 2. "české" bez označenia zetor ale majú veľké kanály. Nevie niekto poradiť kto má viac skúseností s týmito dielmi čo vyberať? Inak Čo na to poviete ? Podľa mňa je rozdiel v cene 66,- za poľskú a 119,- za orig. dosť značný ale ja osobne by som výkon za eurá nevymenil.
Zetor 7340(7245 T), 2 x 6911, 5011 V prípade otázok môžete písať aj na mail: lukasbratko@gmail.com

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2401
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#2 Nový příspěvek od pavolmakys »

40%? Ved to je skoro polovicny priemer :shock:
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Uživatelský avatar
buco
Příspěvky: 546
Registrován: pát srp 14, 2009 9:45 pm
Bydliště: Vranov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#3 Nový příspěvek od buco »

keby som mal lepší mobil odfotim, treba si to všimnúť
Zetor 7340(7245 T), 2 x 6911, 5011 V prípade otázok môžete písať aj na mail: lukasbratko@gmail.com

Uživatelský avatar
pumpa dyza
Příspěvky: 297
Registrován: čtv led 13, 2011 12:48 pm
Bydliště: Bardejov Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#4 Nový příspěvek od pumpa dyza »

Ja som robyl GO na 69 a menil som všetky hlavy boli popraskane a original československe a maly aj sedlovi kruzk v hlave kazda jedna, pričom som sa trochu čudoval lebo co viem tak sedlove kruzky sa davali do turbo hlav no a na miesto tich mi kupil korrurs bez ventilov na ktorich som musel prefrezovat sedla v hlave a az potom zalapoval ventili a ano je tam rozdiel v tych kanaloch ale ja som to neriešil nieje to benzinovy motor ja si myslim ze az tak to neovplivnuje plnenei motora ale sa z tym moze ovplivnit virenie vzduchu vo valci.A mozno to chceli poliaci posilnit aby tak hlavy nepraskali.
SOU,D...PO Multicar M22,Zetor 7011 z horneho Šariša, http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 36&t=61514
https://www.youtube.com/watch?v=xOLutNOE5LY (Srdcom východniar)

Uživatelský avatar
buco
Příspěvky: 546
Registrován: pát srp 14, 2009 9:45 pm
Bydliště: Vranov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#5 Nový příspěvek od buco »

Mam z hláv vybraté mrazové poistky a z vnútra sa javia tie hlavy identické akurát kanály sú zle odliate, na jednej 7245 sú tri hlavy originálne a jedná korurs a v ťahu v max. otáčkach je zvuk motora trochu ako tri valce a jeden inak
Zetor 7340(7245 T), 2 x 6911, 5011 V prípade otázok môžete písať aj na mail: lukasbratko@gmail.com

Uživatelský avatar
pumpa dyza
Příspěvky: 297
Registrován: čtv led 13, 2011 12:48 pm
Bydliště: Bardejov Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#6 Nový příspěvek od pumpa dyza »

a uz to maš poskladane tak mozno motor potrebuje čas zabehnut a z tej hlavy aky vychadza dym oproti tim druhym hlavam a ten zvuk moze byt tim ze inač sa oziva motor lebo je tam ini kanal v hlave a vtiich otačkach su tie kanali ako pištali a motor ma aky tach . A ked tej polskej hlave neveriš ved ti treba iba jednu tak kup jednu česku a maš to poriešene, lebo ten motor čo som robyl išiel pekne dymil na bielo ale ne nejak strašne ale to tim ze je surovy

No tak to maš tak prideš do obchodu original predajca zetor poprosiš hlavu na majora a on ti da korrus bez možnosti ze su aj ine ale ceske nemaju lebo ich nepredaju lebo su drahe a rozdiel asi nikto nerieši
SOU,D...PO Multicar M22,Zetor 7011 z horneho Šariša, http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 36&t=61514
https://www.youtube.com/watch?v=xOLutNOE5LY (Srdcom východniar)

Uživatelský avatar
buco
Příspěvky: 546
Registrován: pát srp 14, 2009 9:45 pm
Bydliště: Vranov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#7 Nový příspěvek od buco »

Tak je pravda že stačí dokúpiť jednu hlavu, keby to bol môj stroj tak dokúpim, nie je problém....na tej 7745 motor nemám poskladaný a pôjdu tam všetky hlavy druhé... čo sa týka ťahu motora 7201 s jednou poľskou hlavou tak na nízke otáčky to nieje poznať, žiadny rozdiel vo vyšších je badateľný akustický rozdiel ale výkon ? pravdepodobne nemerateľná odchylka pri jednej hlave.... do predajne chodím osobne a s majiteľom sa poznáme roky a vždy má alternatívu buť zetor alebo náhrady, treba si v dnešnej dobe vyberať lebo veľkoobchod občas mení dodávateľa a do predaja sa dostávajú zmätky :vztek:
zaujímal ma názor kolegov aké sú poznatky preto som založil túto tému
Zetor 7340(7245 T), 2 x 6911, 5011 V prípade otázok môžete písať aj na mail: lukasbratko@gmail.com

Uživatelský avatar
pumpa dyza
Příspěvky: 297
Registrován: čtv led 13, 2011 12:48 pm
Bydliště: Bardejov Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#8 Nový příspěvek od pumpa dyza »

porovnanie cien vačka na major 5501-0419 original CZ 234,720 € (s DPH polska 38,400 € (s DPH
http://shop.markomt.sk/scripts/hledej.p ... 95501-0419

porovnanie cien hlav valcov bez ventilov original CZ 126,600 € (s DPH) polska 58,200 € (s DPH
http://shop.markomt.sk/scripts/hledej.p ... =7101+0501

hlava valca (2 522,85 Kč vč. DPH 21%) to je okolo 92eur
http://www.zetor-shop.cz/cz/menu/2336/n ... ava-valce/

a ja by som ten kanal skusil ofrezovat ked je tam prebytok materialu ked si dobre pametam tak bolo to hned nad ventilom tam bolo najviac materialu podla originalu.
SOU,D...PO Multicar M22,Zetor 7011 z horneho Šariša, http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 36&t=61514
https://www.youtube.com/watch?v=xOLutNOE5LY (Srdcom východniar)

Uživatelský avatar
pumpa dyza
Příspěvky: 297
Registrován: čtv led 13, 2011 12:48 pm
Bydliště: Bardejov Prešov

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#9 Nový příspěvek od pumpa dyza »

buco aj tu autor kupil polske hlavy korurs na 77ku http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 37&t=64603
SOU,D...PO Multicar M22,Zetor 7011 z horneho Šariša, http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 36&t=61514
https://www.youtube.com/watch?v=xOLutNOE5LY (Srdcom východniar)

Uživatelský avatar
buco
Příspěvky: 546
Registrován: pát srp 14, 2009 9:45 pm
Bydliště: Vranov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#10 Nový příspěvek od buco »

Nazdar chlapi tak najnovší poznatok je že tie nové poľské hlavy sú už OK, Majú celkom pekné veľké kanály. Takže ak budete kupovať poľské tak treba brať tie ktoré majú nápis KORURS odliaty vedľa vstrekovača a nie pod vekom ventilov 8)
Zetor 7340(7245 T), 2 x 6911, 5011 V prípade otázok môžete písať aj na mail: lukasbratko@gmail.com

Ronny
Příspěvky: 167
Registrován: ned kvě 30, 2010 10:43 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#11 Nový příspěvek od Ronny »

ahojte,pridam moju skusenost... motor 5211 po go,kompletna go,cerpadlo,trysky,vymena piestov,vloziek,klukovka na vybruse,... motor v LETE tazko chytal,ked odpalil,tupy zvuk motora,dymil na modro,mysleli sme ze prehodene zuby na rozvodoch,nebolo to,cerpadlo nastavene-predstrik,nepomohlo to,mysleli sme ze hrube tesnenie pod hlavami,nepomohlo to a pri vymene tesnenie sme si vsimli ze ventily su utopene v hlave... Hlavy boli polske,presne tie co spomina Buco,KORSUS alebo tak nejako,napis mali pod vekom ventilov.. po vymene hlav a ventilov motor ide ako hodinky,starty v zime -15 na 2-3 otacku, hlavy sme dali ceske original...tolko moja skusenost,nedalo mi nereagovat,sam som sa natrapil,kym som to dal do poriadku...

Romik
Příspěvky: 55
Registrován: čtv lis 04, 2010 6:35 pm
Bydliště: Žilina

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#12 Nový příspěvek od Romik »

Toto sú príspevky ktoré v budúcnosti pomôžu,určite aj ostatným pri GO motorov.8) 8) 8) Človek by sa spoliehal na novú vec v domnení že to bude ok a ono je to celkom inak.
Hrebáč 4x4 r.v 90, Zetor 35 Super r.v 1958
Ja nejazdím rýchlo,len lietam nízko.

Uživatelský avatar
Lukas7745_SK
Příspěvky: 229
Registrován: stř zář 01, 2010 9:56 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#13 Nový příspěvek od Lukas7745_SK »

Ahojte....trochu oživím túto tému. Chcel som objednať poľské hlavy korurs, ale boli dostupné len s nápisom pod vekom ventilov. Mám zháňať iné, alebo radšej pozerať české, ktoré sú drahšie? :zapomel:

Uživatelský avatar
peny
Příspěvky: 2731
Registrován: pon bře 08, 2010 1:18 pm

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#14 Nový příspěvek od peny »

a ten napis ti ako vadi?

Uživatelský avatar
Matúš
Příspěvky: 3736
Registrován: stř led 30, 2013 4:33 pm
Bydliště: Brezovica - Orava

Re: Rozdiel v hlavách valcov 102mm Poľské vs. Orig.

#15 Nový příspěvek od Matúš »

Ber tie české, vlastná skúsenosť. U nás to nikto kupovať nechcel a keď sa nejaký odvážlivec našiel, tak to väčšinou prišiel vrátiť. Z poľska sme tie hlavy objednávali len pár kusov, z Čiech celú paletu aj niekoľkokrát ročne.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“