Škoda Felicia

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
ZipBene
Příspěvky: 1494
Registrován: ned kvě 22, 2011 5:12 pm
Bydliště: benešov

Re: Škoda Felicia

#271 Nový příspěvek od ZipBene »

Mám feldu 1.3mpi r.v.:98 kombi a bez problémů. Tedy kromě koroze. Lemy a přední blatníky. Což jsem předloni dělal asi za 5000Kč včeně barvy. Jinak co se týká provozních věcí, třeba brzdy, nevím o jiném autě co za cca 2000Kč dokážu opravit všechny čtyři kola včetně předních kotoučů. Spíš to jsou ty 2000Kč za kolo. Na moji potřebu jezdí slušně a nebojím se s ní vydat i na delší cestu. Povedlo se mi s ní (při cestě na a z dovolené) ujet 1200 km s vadným alternátorem (chyběl mu třetinový výkon), nevím které auto by to dokázalo. Opravdu nevvím jaké auto s tak nízkými provozními náklady pořídit. Stačí mi když poslouchám známé co mají jiné značky aut, jak do nich rvou prachy. Za to co pořídím komplet výfuk jiní kupují s bídou jeden díl. Za cenu čtyř svíček jiní pořizují jednu. A dalo by se pokračovat dál. Za mě, kdyby ji vyrobili takhle jak je a s lepší úpravou karoserie (proti proreznutí), beru ji znovu.

Uživatelský avatar
feki
Příspěvky: 2802
Registrován: sob črc 10, 2010 8:35 pm
Bydliště: Košice

Re: Škoda Felicia

#272 Nový příspěvek od feki »

chalani s tou koroziou by som to az tak nehrotil... mali sme doma feldu od novej r96, az do minuleho roku kedy ju donaskar rozstrelil... dovtedy sa korozia objavila iba na jednom zadnom leme na 5cm dlzke, to mala ku koncu 170tisic km, a nikdy nebola setrena :) .... ked felda prisla domov, otec ju doslova ponalieval starym prepalenym olejom, zaroven tam boli celu dobu podblatniky, takze plechy boli z vnutra v suchu... myslim si, ze ked sa plechy opravia, zakonzervuje sa co sa da, nahodia sa podblatniky, tak to 5rokov musi vydrzat bez jednej hrdze :) ak sa to samozrejme spravi poriadne :) malo ktora felda ma podblatniky, a tak to potom vyzera.... kamarat kupil teraz feldu po dedovi, ktora mala 65tisic km, sice v zime nejazdena, no ma podblatniky, a taktiez na plechoch ani znamka po hrdzi :)


sedo, takeho mazlika by som raz chcel teiz 8) keby mam trosku viac penazi odlozenych na auto, tak by som aj uvazoval kupit staru sunku, a dat ju poriadne do pucu :) vyvarit, zgeneralkovat brzdy, napravy, nove plynokapalinvoe tlmice( pravdepodobne KYB, dobry kompromis) a mam solidne auto :) preto ma na tej bordovej co som posielal lakalo to abssko, ktore by sa potom dost hodilo ak by tie brzdy boli poriadne ostre :) som hracicka, no nikdy som nemal prostriedky k tomu nieco take vymysliet, snad sa mi to raz splni :) a nebudem investovat prachy do pohnitej 40kw feldy ktora mi stoji teraz doma... zas chce to aj trosku rozumu


terablick, tie auticka si pozriem trosku neskor, co su zac a co stoja :) no kazdopadne by som chcel 5miestne auto :) dodavku nevyuzijem, a ten vanet mi pride zbytocne velky, ale este sa na to pozriem, dakujem za tipy 8)


tych zmurkajucich smilikov co tu mam :D :D ale berte to jak oddelovac... aspon to nieje jednoliate

Sadra17
Příspěvky: 6355
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Škoda Felicia

#273 Nový příspěvek od Sadra17 »

ZipBene píše: Jinak co se týká provozních věcí, třeba brzdy, nevím o jiném autě co za cca 2000Kč dokážu opravit všechny čtyři kola včetně předních kotoučů.
to bych netvrdil, zadní jsou ošemetný většinou jsou načatý i válečky při výměně většinou i ukroutíš trubky tak končíš u hadice a to máš hned 600 navíc :-/
feki píše: malo ktora felda ma podblatniky, a tak to potom vyzera....
ve fabrice je nedávali tak je z výroby nemá žádná ...
malej traktorista v malým traktoru

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Felicia

#274 Nový příspěvek od Terablick »

Ty takzvané "podblatníky" (plastové podběhy) jsou většinou spíš horší než lepší, protože pod ně zateče voda a písek a drží se to tam... Jen málo aut je má vyřešený tak, že pomáhaj místo aby škodily :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
zetor6340
Příspěvky: 1208
Registrován: čtv zář 27, 2012 7:48 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Škoda Felicia

#275 Nový příspěvek od zetor6340 »

Takže shrnuto podtrženo je felicie něco jako T148 v rusku, postavte ji pomník.

To auto by bylo dobrý pokud by přišlo o deset let dříve a ne až v 95 roce, podívejte se po lonkurenci z té doby a jistě najdete hromadu aut co jsou cenově srovnatelné a jsou pohodlnější, výkonější, a s jízdníma vlastnostma jinde.

Pokud chceš něco pohodlného tak bych se poohlídnul po renaultu 19 či novějším megane, motorizaci 1,4 eko (57,5kW) jízdní vlastnosti oproti filoméně úplně jinde a výkonově také, prostornější, pohodlněší a vydrží snad vše. U meganů už je to horší, ale 1,6 se základem 66kW strčí filoménu do kapse. Osobně mám na práci 19 s 1,7motorem a výkonem 66kW, pochází sice z 89 roku, ale výbavou se felda nemůže rovnat, prostorem a pohodlím už vůbec ne.

Pokud něco menšího tak již zmíněnou 106 či saxo.

Rozhodně ne nissan - dráhé díly (ostatně nissan je dobré auto do deseti let, pak je to pokladnička).

Doporučil bych ještě hyuhnai accent 1,3 12V s 62kW - super spotřeba a výkon, výborné jízdní vlastnosti díky zavěšení zadku, nebo pak 1,5 12V s 65kW ten je spotřebou o něco vejš, ale není to trgické a ač malé auto tak dokáže pěkně upalovat.

Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2712
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Re: Škoda Felicia

#276 Nový příspěvek od Šéďa »

Sadra17 píše:
feki píše: malo ktora felda ma podblatniky, a tak to potom vyzera....
ve fabrice je nedávali tak je z výroby nemá žádná ...
To není pravda, dávali se už v serii, hlavně přední a od roku výroby 98

zetor6340
proč by jsme stavěli pomník?
Ty to nechápeš, nejde o výkon, pohodlí, na cestu do práce nepotřebuju závoďák a ani nepotřebuju sedět v klimatizovaném křesle. Potřebuju se dostat z bodu A do bodu B zpravidla do vzdálenosti 20km a na to je felda nejlevnější auto.
Podívej se na ND na toho tvýho hyuhnai accent 1,3 12V a feldu. Za kolik jsou brzdový destičky, výfuk, poloosa, ramena?

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Felicia

#277 Nový příspěvek od Terablick »

Asi tak. Pokud jde o cenu údržby a oprav, nemá moc konkurenci... Motor 1,3 neoslní, ale je to nezmar. Motor 1,6 je kvalita VW ale drahý díly (ale on je taky držák). Motor 1,9D totéž. Udržovaná nemusí bejt vůbec shnilá...

Pokud by šlo o auto na ježdění, tak třeba ten Megan 1,6 je fajn auto - měl jsem ho taky (coupe), ale ještě líp poslouží Focus 1,8TDdi (to je důležitý, protože TDci už je drahý na díly - má dvouhmotu atd). Spotřeba 4,5 ať jezdíš jak chceš :). Oblíbený i u taxikářů - a ti si vždycky vybíraj auta rozumem :) Ale cena některých ND je už jinde - Felda v tomhle nemá konkurenci :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
zetor6340
Příspěvky: 1208
Registrován: čtv zář 27, 2012 7:48 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Škoda Felicia

#278 Nový příspěvek od zetor6340 »

Šéďa píše:proč by jsme stavěli pomník?
Ty to nechápeš, nejde o výkon, pohodlí, na cestu do práce nepotřebuju závoďák a ani nepotřebuju sedět v klimatizovaném křesle. Potřebuju se dostat z bodu A do bodu B zpravidla do vzdálenosti 20km a na to je felda nejlevnější auto.
Podívej se na ND na toho tvýho hyuhnai accent 1,3 12V a feldu. Za kolik jsou brzdový destičky, výfuk, poloosa, ramena?
Naprasto srovnatelný ceny, ba u nižší a spotřeba nádherná, výkon suprovej, proto ji máme namísto trakaře jménem felicie, ale je mi jasné že zde budete felicii hájit do roztrhání těla je to přece český auto 8)

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Felicia

#279 Nový příspěvek od Terablick »

Vůbec ne. Felicii bych dneska už nechtěl :) Má nedostatky, ale tady jde o auto na práci, v určitý cenový relaci a s levnýma ND :). Já osobně bych vybral Focuse 1,8TDdi, a na práci zmíněné Vanette :)

Když chceš srovnávat ceny ND, nekoukej jen na destičky a čepy. Koukni i na ložiska do kol, lamelu spojky, kotouče, výfuk atd :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
feki
Příspěvky: 2802
Registrován: sob črc 10, 2010 8:35 pm
Bydliště: Košice

Re: Škoda Felicia

#280 Nový příspěvek od feki »

ano, na skodu ich mam na tejto zelenej co mam doma... podblatniky boli zastrcene do vntura za vnutorne lemy a to bolo uplne nahovno :) na cervenej sme ich mali pekne vonku, ze tam nic nevoslo a vysledok bol taky ako hovorim :)


zetor, a nieje to prave vyhoda toho jednoducheho auta? aj v3sska je hooodne zastarala no pre to co dokaze sa pouziva vo velkom aj dnes :)

ineho auta sa trosku bojim, neviem co od neho cakat :) ten acent nevyzera zle, no <> do dvora nechcem z principu, doteraz som sa im posmieval tak by to vyznelo blbo keby to pritiahnem domov :D ale nechcem tym povedat ze tie starsie modely su automaticky zle :)

ako je to s dieslikmi? fakt sa tie napravy ohybaju pod motorom? tato je poblizku a vyzera celkom solidne :) http://auto.bazos.sk/inzerat/34249896/S ... Diesel.php


a ano mate pravdu, z velkej casti bude pracant :) na dlhe trasy mame v rodine dvojkovu fl octu :)

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Škoda Felicia

#281 Nový příspěvek od Jarda-k »

Mám feldu 1,6 z ´96(tedy co mám focuse - asi 4,5 ruku ji má žena). Koupena byla při 130 tkm a hned jsem na ni měnil klapku - byl KO servomotor na řízení volnoběžných otáček. Oprava mě tenkrát stála asi 8 tkč. Pak jsem dělal spojku. Potom odešla cívka, nevím při kolika km. Kolen 200 tkm začala brát olej, tak jsem vyměnil gufera na ventilech a spotřeba oleje šla rapidně dolů. Teď má asi 230 tkm a jezdí pořád v pohodě. Z dalších oprav: všechny klouby na poloosách, všechny ložiska v kolech, komplet tlumiče. Blbý je, že se začíná objevovat koroze, ale ještě pár let vydrží. Kdo tvrdí, že ta 1,6tka není o moc výkonnější než 1,3ka, tak v těch autech toho moc nenajel. Spotřeba se dá udržet do 7 litrů.

Co se týče toho saxa nebo p 106. Všechny 8miventilový motory mají konstrukční slabinu v provedení olejovýho kanálu v těsnění pod hlavou. Projevuje se to tak, že začne olej vytíkat z těsnění hlavy u alternátoru a hlavně začne téct do chladícího okruhu. Skoro u každýho tohoto motoru najdete v chladiči mastnotu.
Teď se zrovna s jedním Saxem z ´99 roku seru, majitel to nechal dojít dost daleko: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 04#p925704
Dělal už jsem jich několik a za všechna leta to těsnění neupravili. (nový těsnění od elringu už je řešený jinak)

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Škoda Felicia

#282 Nový příspěvek od Jarda-k »

Co se týká toho diesla. Mám ho ve služebním pickupu a má přes 450 tkm, já z toho 210 tkm. To že pod ním trpí náprava jsou kecy... Na tom mým služebáku jsou např. spodní ramena i s kulákama ještě původní, rejdový čepy a axiální táhla jsem měnil před asi 50 tkm. Motor má problémy s teplými starty v létě, vyřešili jsme to přidáním časovýho relé paralelně s jednotkou žhavení aby to žhavilo i při teplým startu. Ze závad si vybavuju - vstřikovací čerpadlo, tekla nafta kolem gufera, hydr. zdvihátka, starter a věnec setrváku asi 2x, krajní klouby na poloosách asi 2x, vnitřní stále původní.
Jinak ten motor jede podstatně hůř jež ta 1,6tka a jede hůř než dobře zajetej favorit. Než jednobodová felda jede zase líp.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Felicia

#283 Nový příspěvek od Terablick »

On výkon je skoro stejnej, ale krouťák je jinde :). Ta 1,6 to je proti 1,3 úplně jinde s akcelerací i do kopce :) Nafta je spíš o spotřebě a životnosti... Raketa to teda neni :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
feki
Příspěvky: 2802
Registrován: sob črc 10, 2010 8:35 pm
Bydliště: Košice

Re: Škoda Felicia

#284 Nový příspěvek od feki »

vo vykonoch mam jasne :) ale ak ratam trebars 3000km mesacne, tak by pri rozdieli 5l nafty a 8l benzinu vysiel rozdiel popri prste cez 100eur usetrenych :) to by snad za to aj stalo, aj za cenu vyssej udrzby, a pripadnych problemov :)

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Škoda Felicia

#285 Nový příspěvek od Jarda-k »

To máš pravdu, proto jsem si nehrál s číslama a naslal poznatky z praxe.

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“