Chtel bych poprosit o blizsi informace k vymene ozubenych kol v prevodovce na 16145 na rychlost 40 km.
Jak se postupuje a ktere soukoli se meni ?
Poradite ? DEKUJU!
Prestavba prevodovky na 16145
Moderátor: Lukashil
Re: Prestavba prevodovky na 16145
zdarec píšou že na 16145 3kvalt to nejde, jen u 4kvaltu
- Martin90
- Příspěvky: 1616
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Prestavba prevodovky na 16145
Mění se 3. stupeň za rychlejší než je 4.josef 105 píše:Chtel bych poprosit o blizsi informace k vymene ozubenych kol v prevodovce na 16145 na rychlost 40 km.
Jak se postupuje a ktere soukoli se meni ?
Poradite ? DEKUJU!
http://stroje.bazos.cz/inzerat/31819578 ... 40-kmh.php
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super
Re: Prestavba prevodovky na 16145
Vymontovat převodovku, odmontovat násobič, víko převodovky, vymontovat redukci (tam pozor, hřídel na levé straně ve směru jízdy je uložený ve válečkovém ložisku a ze strany hlavní převodovky zajištěn segrovkou, je tam špatný přístup ale nechá se sundat. Pokud to nepůjde, je možné stáhnout celou redukci bez sundání segrovky, ale za cenu poničení krycího plechu, který drží ložisko ze strany redukce). Po odmontování víka bubnu násobiče se vyrazí hnací hřídel převodovky, povolí KM matice, srazí se válečkové ložisko a vytáhne hřídel směrem dozadu. Stejný postup je i u předlohového hřídele, tzn. povolí se matice a hřídel vysune směrem vzad. Při zrychlení se mění soukolí stálého záběru (hnací hřídel a kolo) a hnané kolo 3. stupně. Jako hnací kolo 3. stupně se používá tuším původní hnané kolo stálého záběru a původní hnací kolo 3. stupně se nepoužívá. Při zpětné montáži doporučuju vyměnit minimálně všechna jehlová ložiska (s ocelovou klecí) a není od věci vyměnit všechna, když už je rozebraná převodovka.