fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2941 Nový příspěvek od poulm »

Policajta na silnici stejně zajímá hlavně co je psané v TP a popisky ho moc neosloví,možná trochu hodnota na výrobním štítku.
Otázká zní,co s tím,když v TP nic napsané nemám :-/
Koukám,že ten překlad na těch blatnících je mnohdy kuriózní, také tam mám všelijaké překlepy.

Jaké celkové hmotnosti přívěsů máty vy napsané v techničácích?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Misony
Příspěvky: 70
Registrován: čtv úno 17, 2011 5:15 pm
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: fortschritt ZT 303

#2942 Nový příspěvek od Misony »

Tak na blatníku mám napsáno to co nafotil cbs,přívěs 14t ale traktor musí mí těch 6170kg jinak se to snižuje na 12t a v TP taky pro jistotu nemám nic takže nevim taky nic. Ale pěkně naložená 9tuna bude asi tak akorát 8)
To poulm:to joo asi ho budeš znát :) .Nerez je dobrej matroš,jak řikáš hned to pak líp vypadá.

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#2943 Nový příspěvek od CBS »

Misony píše:Tak na blatníku mám napsáno to co nafotil cbs,přívěs 14t ale traktor musí mí těch 6170kg jinak se to snižuje na 12t a v TP taky pro jistotu nemám nic takže nevim taky nic. Ale pěkně naložená 9tuna bude asi tak akorát 8)
To poulm:to joo asi ho budeš znát :) .Nerez je dobrej matroš,jak řikáš hned to pak líp vypadá.
Posor! :zly: Na blatníku je 1400 kg, teda 1,4 t, po správnosti tam malo byť 24000kg
Neviem kde sú veľké techničáky, v malom mám iba hmotnosti traktora, aj keď zle: celková 6170, pohotovostná 5200, užitočná 810 spomenúť sa oplatí aj max povolená rýchlosť 27 km/h.
Tých 24t je celkom reálne, za socíka v NDR pre lepšie využitie ťažných prostriedkov museli ťahať dva prívesy, podobne ako prívesy za nákladnými autami. Tie násobky hmotnosti traktora asi v zákone niesu. Keď nie je nič ani v techničáku, odvolal by som sa na štítok, autá majú všetky uvedené na štítku maximálne hmotnosti na nápravy, na vozidlo a na súpravu, u nás si konečne aj niekto na ministerstve uvedomil, že pre dodržanie celkovej hmotnosti jazdnej súpravi nie je rozhodujúci údaj v technickom preukaze prípojného vozidla, ale okamžitá hmotnosť. No aj v obmedzeniach formou zákazových značiek je uvedený zákaz vjazdu vozidiel ktorých okamžitá hmotnosť prekračuje vyznačenú hodnotu a policajt hneď v techničáku vyhľadáva maximálnu celkovú hmotnosť, pritom ho nezaujíma že je vozidlo prázdne. :pistol:

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2944 Nový příspěvek od poulm »

Strýc mi kdysi povídal,že v budovatelských létech běžně tahali za tatrami 111 a 138 běžně dva sklápěcí vleky a vozili štěrky a cokoli i do zemědělství.

Ano,u nás v zákoně jsou definované hmotnosti pro traktor a vždy se hovoří o okamžité hmotnsti.
Přívěs má mít celkovou max. 2,5násobek okamžité hmotnosti traktoru a u návěsu je to definované trochu víc šalamouncky,tak se nesmí překročit maximální zatížení jdnotlivých náprav.
je to uvedené v zákoně č.341 §14 o spojitelnosti souprav:

http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9247,d.ZGU

§ 14

Technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

(1) Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5násobku okamžité hmotnosti tažného vozidla. U souprav traktoru a traktorového návěsu se okamžitou hmotností každého z vozidel soupravy rozumí součet hmotností připadajících na jednotlivé nápravy traktoru, respektive návěsu. Podíl hmotnosti připadající na nápravy traktorového návěsu nesmí převyšovat největší povolenou hmotnost přípojného vozidla uvedenou v technickém průkazu traktoru.

(2) Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5násobku okamžité hmotnosti tažného vozidla.

Je tam mnoho dalších bodů, je to dobré večerní čtení :-)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#2945 Nový příspěvek od CBS »

Alebo hmotnosť na tom obrázku predsa mala byť 14000 kg práve kvôli vyhláške platnej v tých časoch pre ČSSR ako je písaná aj maximálna dovolená rýchlosť 25 km/h, podobne ako je maximálna pre š180 25km/h, hoci v skutočnosti ide cez 40.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2946 Nový příspěvek od poulm »

Vyhláška pro spojování souprav je jedna věc, ale homologace toho daného traktoru v dané době a místě je věc druhá.
Podmínky homologace vozidla jsou taky ve vyhlášce velmi rozsáhle popsané. :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

ZT 303
Příspěvky: 257
Registrován: ned led 04, 2009 9:39 pm
Bydliště: Chrudimsko

Re: fortschritt ZT 303

#2947 Nový příspěvek od ZT 303 »

[quote="poulm"]Vyhláška pro spojování souprav je jedna věc, ale homologace toho daného traktoru v dané době a místě je věc druhá.
Podmínky homologace vozidla jsou taky ve vyhlášce velmi rozsáhle popsané. :-/[/quo
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak jsem kouknul do svého malého i velkého techničáku a ja mam v obou : Užitečná hmotnost 1190 Kg ,Pohotovostní hmotnost - 6010 kg , a Celková hmotnost 7200 kg a Celková hmotnost přípojného vozidla - bržděného 14 000 kg
Holt u nas na dopravce byla paní poctivá :smich: :smich: a tu práci si dala s vypsáním hmotností i do malého Techničáku

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#2948 Nový příspěvek od Dušan »

panove už delší dobu uvažuju,že bych se pustil do GO jedne převodovky zt co mame navíc,jenže kupovat ozubená kola z polska se mi nechce,a puvodní nové sou pomalu nesehnatelná.nemáte někdo vymontované nějake ozubene kolo (ne to mezikusove na pohon předku,pry je z měkčího materialu),ja zadnou rozebranou převodovku nemám a poslat mi ho poštou,nechal bych zjistit material em.spektrometrem,povrch. tvrdost,houževnatost.za par měsícu chci z moji prace odejít a taková možnost (zadarmo)už nebude...myslím ,že na svarforu někdo tvrdil,že kola i hřidele fortschrittu sou z 13ky ocele..

Ještě taková perlička,nedávno sem měnil gufera převodovky(ty mezi bubnem a diferakem),no sundal sem ty unašeče,a zjistil sem,že prave i leve ložisko je chycene,a to jenom tim,že mezi kuželovym a timto ložiskem je prohliben´ ,ve ktere se postupně usazujou šponky a veškery maras ,ktery nema jak odtect do prevodovky a vyfiltrovat se,no a tim ty ložiska odešly.takže dobře,že ty gufera tekly a timpadem sem prisel i na tuto zavadu..No chtěl sem to nafotit a hodit sem,ale uplně sem na to zapoměl,což mě štve...

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2949 Nový příspěvek od hotday »

Dušan píše:panove už delší dobu uvažuju,že bych se pustil do GO jedne převodovky zt co mame navíc,jenže kupovat ozubená kola z polska se mi nechce,a puvodní nové sou pomalu nesehnatelná.nemáte někdo vymontované nějake ozubene kolo (ne to mezikusove na pohon předku,pry je z měkčího materialu),ja zadnou rozebranou převodovku nemám a poslat mi ho poštou,nechal bych zjistit material em.spektrometrem,povrch. tvrdost,houževnatost.za par měsícu chci z moji prace odejít a taková možnost (zadarmo)už nebude...myslím ,že na svarforu někdo tvrdil,že kola i hřidele fortschrittu sou z 13ky ocele..

Ještě taková perlička,nedávno sem měnil gufera převodovky(ty mezi bubnem a diferakem),no sundal sem ty unašeče,a zjistil sem,že prave i leve ložisko je chycene,a to jenom tim,že mezi kuželovym a timto ložiskem je prohliben´ ,ve ktere se postupně usazujou šponky a veškery maras ,ktery nema jak odtect do prevodovky a vyfiltrovat se,no a tim ty ložiska odešly.takže dobře,že ty gufera tekly a timpadem sem prisel i na tuto zavadu..No chtěl sem to nafotit a hodit sem,ale uplně sem na to zapoměl,což mě štve...
Nazdar,
najcastejsie odchadza redukcne koleso, cize posledne koleso nad hruskou na hornom hriadeli a priciny su nasledovne: slabsie mazanie a je v zabere pri vsetkych redukovanych rychlostiach, cize I , II. chyby co som nasiel: ihlickove lozisko, na ktorom je koleso ulozene stoji a toci sa len vtedy, ked mas zaradenu spiatocku a tym dochadza k vytlacenu ihliciek do kolesa ale aj do hriadela vznikne trosku vola na valcekovom lozisku na konci hriadela a uz vznika nadmerne opotrebenie, resp. vacsina kolies co mam doma ma normalne vypadanu tu kalenu cast. dalsia choroba prevodoviek je 2, 3 rychlost, ta sa najcastejsie pouzivala pri orbe a tam tiez dochadza k vytlaceniu ihliciek do kolesa ale aj do kruzka co je na hriadeli, jedine stastie je to, ze tie kruzky by mali ist zamenit z 1 prevodoveho stupna.
ja som mal zatial rozobrany len ten vrchny hriadel v prevodovke, lebo som mal tiez posrane to redukcne koleso, dal som ho robit nove, ale kde je vykres to ti uz nepoviem, musel by osm velmi dlho hladat. asi to by bolo najlepsie, keby si si dal vyrobit, to budes urcite potrebovat.
dalej som robil nasledovne zlepsenia: redukcne koleso som ulozil na ihlicky bez klietky, cize ihlicka vedla ihlicky, aby sa zvacsila plocha a to iste som urobil aj v tom poslednom valcekovom lozisku nad hruskou. dalej som takto aj kolesa I, II tiez ulozil na ihlicky bez klietky. predpokladam, ze keby clovek vymenil v celej prevodovke vsetky loziska, kolesa 2., 3. prevodoveho stupna dal na ihlicky bez klietky, to iste by urobil s hornym redukcnym hriadelom ho prevodovka prezije. dalsia co je choroba je lozisko na hruske s oznacenim Q314 dost nedostatkovy tovar a to treba tiez urcite vymenit. a prevodovka je tichucka.
este som zabudol, kamarat ked robil go, tak jedine co potreboval, boli kvalitne segerove klieste.

mas odidene loziska na satelitnom kosi? spravne som to pochopil?mozno by stalo za pokus mrknut do katalogu na 323 tie uz mali taketo drobnosti vychytane(odtok oleja z tych ulozeni na satelitny kos)

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2950 Nový příspěvek od poulm »

Tohle téma převodovky bude pro nás čímdál častější,pokud budeme ještě chtít udržet naše ZTéčka při životě.
Já ještě do převodovky nehrabal,takže vaše zkušenosti jsou pro mne cenné,protože mne to také dřív nebo později jistě čeká.

Kdysi dávno tu někdo dával odkaz na prodej origo dílů do převodovek přímo z Německa, bylo by dobré zkusit zjistit,jestli je to ještě aktuální a třeba ty hlavní klíčové věci koupit nové ikdyž to bude v těžkých eurech.Polské díly berte s rezervou,lecos se dá koupit,ale zrovná kolca či ložiska do převodovky bych asi nebral.Každopádně se zkusím zeptat na polském foru jak jsou spokojeni s kvalitou. :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Páca
Příspěvky: 25
Registrován: sob bře 14, 2009 9:21 pm
Bydliště: okres Jičín

Re: fortschritt ZT 303

#2951 Nový příspěvek od Páca »

poulm píše:Tohle téma převodovky bude pro nás čímdál častější,pokud budeme ještě chtít udržet naše ZTéčka při životě.
Já ještě do převodovky nehrabal,takže vaše zkušenosti jsou pro mne cenné,protože mne to také dřív nebo později jistě čeká.

Kdysi dávno tu někdo dával odkaz na prodej origo dílů do převodovek přímo z Německa, bylo by dobré zkusit zjistit,jestli je to ještě aktuální a třeba ty hlavní klíčové věci koupit nové ikdyž to bude v těžkých eurech.Polské díly berte s rezervou,lecos se dá koupit,ale zrovná kolca či ložiska do převodovky bych asi nebral.Každopádně se zkusím zeptat na polském foru jak jsou spokojeni s kvalitou. :-/
Vím, že to sem nepatří, ale jestli si dobře pamatuju tak jsi někde psal, že sis už něco objednával přes internet z Polska. Jaký s tím máš zkušenosti?
Dusík a blbost jsou ve vesmíru nejrozšířenější.

Uživatelský avatar
Badyn
Příspěvky: 712
Registrován: ned srp 08, 2010 6:47 pm
Bydliště: Horní Čermná

Re: fortschritt ZT 303

#2952 Nový příspěvek od Badyn »

Buď se pán přepsal o nulu, anebo luxusní cena :)
http://stroje.bazos.cz/inzerat/32003970/ZT-303.php

celkem dobrý stav,nové pneu,STK, mnoho N.D. CENA 11500,- +PŘEPIS A POJISTKA -jen do dobrých rukou.
Jméno: MJ
Telefon: 602578781
Lokalita: 616 00 Brno
Cena: V textu

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2953 Nový příspěvek od poulm »

Ano,skoušel jsem si z Polska objednat nějaké věci,ale neuskutečnilo se to díky špatné komunikaci,takže doporučuji pouze osobní převzetí,ikdyž na stránkách píšou zasílání i do zahraničí,přesto už tomu nevěřím a jsou schopni poslat úplně něco jiného a jak to pak chcete reklamovat? Takže je lepší vzít auto a udělat si výlet a dobře si kupované věci prohlédnout.

Jinak jsem dnes popojížděl s autovlekem a zkoušel brzdy a vůbec jak se to chová za traktorem. Všechno je perfektní,akorát mám oje trochu ze šikma dolů,což časem musím nějak vyřešit,aby to při větších nákladech nenadzvedávalo traktor. Autovlekové brzdy opravdu fungují za traktorem,když se to připojí pouze na plnící červenou hadici a když jsou dobře seřízené zátěžáky,tak to ani neflokuje:
Přílohy
IMG0042A.jpg
IMG0041A.jpg
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

alesmacat
Příspěvky: 836
Registrován: ned bře 25, 2012 7:44 pm
Bydliště: usti nad orlici

Re: fortschritt ZT 303

#2954 Nový příspěvek od alesmacat »

dobra souprava 8) maš gumove dorazy na perech?
zetor a liaz navzdy

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#2955 Nový příspěvek od poulm »

Jsou tam dorazy opatřené hrubou gumou. 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“