TK - Palivová soustava - poruchy

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Karlajs
Příspěvky: 29
Registrován: ned dub 07, 2013 2:38 pm
Bydliště: Třanovice

Re: TK - Palivová soustava - poruchy

#31 Nový příspěvek od Karlajs »

Jo myslím tu venkovní páku,zavařil jsem ji z venku.Nemám teď důvod to rozebírat a snad ani nebude...jinak flexa to zajisti 8)
Ja to zvařoval postupně, tak ať se neprohřeje hřídel s těsněním.Dnes jsem byl v lese a ani kapka, tak uvidím.Jen mě teď trápí spojka, vyměnil jsem lamelu i ložisko ale prokluzuje...potvora.A tys měl vůli v uložení páky nebo proč jsi kupoval nové??A jak se daří při opravě??Nervům zdar ;-)

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: TK - Palivová soustava - poruchy

#32 Nový příspěvek od Davleo »

Taky jsem tu velkou vůli řešil - je to fakt potřeba vymezit, jinak nikdy nedáte plnej plyn...akorát jsem to nesvařil, to by mě asi ani nenapadlo. Navařil jsem na páku nový materiál a znovu zabrousil tak, aby se vůle vymezila.

To Karlajs: tu prokluzující spojku tady řeší poslední dobou víc lidí...pokud máš vůli mezi ložiskem a vypínacíma pákama, a páky nejsou stavěcíma šroubama dotažený natvrdo, tak to bude s největší pravděpodobností tím, že už jsou unavený přítlačný pružiny...než se s tím trápit, tak kdo už má sundanej motor, doporučuju je rovnou vyměnit, není to nic těžkýho ani drahýho a budete mít na dlouho klid...

tz4-k14
Příspěvky: 117
Registrován: úte lis 19, 2013 8:24 pm
Bydliště: Teplice

Re: TK - Palivová soustava - poruchy

#33 Nový příspěvek od tz4-k14 »

Karlajs píše:Jo myslím tu venkovní páku,zavařil jsem ji z venku.Nemám teď důvod to rozebírat a snad ani nebude...jinak flexa to zajisti 8)
Ja to zvařoval postupně, tak ať se neprohřeje hřídel s těsněním.Dnes jsem byl v lese a ani kapka, tak uvidím.Jen mě teď trápí spojka, vyměnil jsem lamelu i ložisko ale prokluzuje...potvora.A tys měl vůli v uložení páky nebo proč jsi kupoval nové??A jak se daří při opravě??Nervům zdar ;-)
Já to měl taky dost vyběhaný, jak páku tak hřídel. Přišlo mi jednodušší, když to mám rozebraný, koupit nový díly a také když GO tak GO, vždyť to dělám pro sebe.

Momentálně mám klikovku na repasi, tak čekám. Zatím myji motor od karbonu.

Mě spojka sice neprokluzovala, ale nedalo mi to a dám tam nové obložení a možná i ty pružiny.

Karlajs
Příspěvky: 29
Registrován: ned dub 07, 2013 2:38 pm
Bydliště: Třanovice

Re: TK - Palivová soustava - poruchy

#34 Nový příspěvek od Karlajs »

Možna si myslite že byla blbost tu paku zavařit, ale není důvod do toho lézt tak mi to neva.A kdyby to dělalo bordel tak to kdyžtak vyměnim.
Prosímtě jak ses tu bavil o té vůli mezi ložiskem a lamelou,mam tam vůli ale větší asi 5mm ale co je horší že nastavovací 3 šrouby jsou už na max....vypočítával jsem vzdálenosti od dělící roviny a chtělo to ještě ty packy posunout ale už je doraz.Po složení jsem se kouknul přes spodní krytku a vůle tam je velká.Nevíš čím to???O těch pružinách jsem slyšel ale nevím zda to je tím.Psal jsi ...a pokud nejsou štelovací šroubky na max tak to jsou ty pružiny,a to ja mám na max.Jinak sory že otravuju s tímhle v odlišném tématu.Dík

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: TK - Palivová soustava - poruchy

#35 Nový příspěvek od Davleo »

I větší vůle mezi ložiskem a vypínacími pákami nemusí vadit - pokud jde vymezit zkrácením lanka od pedálu a jemný doladěním šroubem na vstupu do víka, tak aby tam vždy zůstal zřetelný volný chod pedálu spojky než se napruží lanko do záběru. Když pak jde normálně vypínat spojku a ta neprokluzuje v záběru, není důvod to řešit...

Pružiny nemají vliv na polohu vypínacích pák - pružiny jsou mezi plechovým košem spojky a přítlačným kotoučem, a pokud jsou unavené, tak mají zásadní vliv na prokluzování spojky (stejně tak má na prokluzování vliv, když někdo příliš dotáhne stavěcí šrouby, páku se opřou o koš a dalším přitažením už oddaluje přítlačný kotouč od spojky)

Na vzdálenost pák od ložiska má tedy vliv:
- seřízení axiální vůle klikovky - může být i několik mm, pokud ji někdo špatně seřídil podložkami pod víka ložisek. Pokud dal navíc někdo podložky jen pod jedno víko, posunul klikovku o 1-2mm jedním nebo druhým směrem - pro chod motoru to příliš nevadí, ale pro postavení setrváku vůči převodovce ano...
- tloušťka obložení spojkové lamely - jak se lamela postupně ztenčuje, posouvají se vypínací páky blíže k ložisku - proto se u nové lamely MUSÍ nastavit vůle (2mm nebo i více), aby se nestalo, že časem začne sama prokluzovat spojka. Tzn., že u nové lamely jsou stavěcí šrouby hodně zašroubované, pak se časem mohou povolit, pokud už je vůle malá a nejde zvětšit prodloužením lana spojky.
- opotřebení sestavy ložiska a jeho držáku, kluzáku ložiska (viděl jsem kouslé ložisko, které se celé otáčelo na kluzáku a vydíralo ho) - snížit vůli tak jde třeba i přidáním podložky pod vypínací ložisko
- (a taky další: opotřebení třecích ploch setrváku, přítlačného kotouče, naražení setrváku na klikovce....)

Jinak: je to traktor konstrukce staré cca 60 let - výrobní vůle značné - takže ne každý tam nahoní ty stanovené - je třeba si pomoct, anebo se s tím smířit, pokud to funguje :-)

Karlajs
Příspěvky: 29
Registrován: ned dub 07, 2013 2:38 pm
Bydliště: Třanovice

Re: TK - Palivová soustava - poruchy

#36 Nový příspěvek od Karlajs »

Davleo - doooooost vyčerpávající info. 8) 8)
Ja jsem měnil lamelu i ložisko ale stara spojka neprokuzovala, ale provizorně když to bylo kuchle jsem to vyměnil.No chce to poladit na těch šroubkach na lanku.Je mi jasne že ty ty vůle tam musí být když je to 43 let starý traktor.

SIKOJAR
Příspěvky: 86
Registrován: sob úno 26, 2011 2:49 pm
Bydliště: Olomouc

Re: TK - Palivová soustava - poruchy

#37 Nový příspěvek od SIKOJAR »

Zdravím měnil jsem spojkovou lamelu a nejde mi nastavit vůle mezi packami více jak 17 mm čím to může být?

Uživatelský avatar
Terra350
Příspěvky: 19
Registrován: čtv bře 03, 2011 7:39 pm

Problem pri nizkych otackach

#38 Nový příspěvek od Terra350 »

Dobry den, mam tk14 vse funguje jak ma jen se mi zda, ze by otacky by mohli byt nizssi pri nastaveni plynu na jakoby volnobeh motor ma tendenci chcipat. Po pridani zase se rozbehne.Da se to nekde nastavit treba v regulatoru? A jestli ano tak jak?

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“