Použití Zetormaticu

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
jiriSBS
Příspěvky: 1774
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Použití Zetormaticu

#16 Nový příspěvek od jiriSBS »

Pro Radovann:
-Polohová"P",3B do spodního otvoru,aby 3B zbytečně nertpěl rázy od navijáku.
Pro bibos:
-přesně jak to uvádiš ,oje neohneš je to jištěné,
přiblížim ,ty vyrábiš štěpkovače ,strčíš do štěpkovače silný kus dřeva,nemáš tam pojistnou spojku,asi něco praskne,ale když tam máš poj.spojku ,spojka pohon vypne a štěpkovači se nic nestane.To samé je když použiješ protiskluz dá se nastavit jen určitý tlak,který oje nepoškodí.
Pro zetorak Jirka:
-když snížiš prokluz o 5%,co to udělá za 8hod.orby s pluhem 3x35 -uvažuj a počítej- odpovíš si sám(rychlost orby je cca 5km/h)a to 5% prokluzu je zanedbatelná hodnota.
pozn.Byl jsi účastníkem na vlákně "nastavení pluhu na orbu"(dvě Z-16045).
Mám rád rejpaly ,protože mě obyčejně posunou v myšlení dále,ale toto začíná být "mlacení prázdné slamy".

Uživatelský avatar
bibos
Příspěvky: 985
Registrován: stř črc 04, 2007 1:14 pm
Bydliště: 25801
Kontaktovat uživatele:

Re: Použití Zetormaticu

#17 Nový příspěvek od bibos »

Nechtěl jsem tě nějak naštvat ,jsem rád že se touto tématikou někdo zabývá,jen bych chtěl vědět nějaký příklad ,ono v dílenské příručce je to psané podobně jak jsi to napsal ale ty jsi to více rozvedl.
Pávě to lámání oje mě zajímá.
Protože když to nastavím špatně tak jí zákonitě ohnu. Můžeš mi prosím napsat jak to nastavím ?(kro po kroku ?)
Vyrábím stěpkovače,štípačky,navijáky a štípací kužele
Vyrobím na soustruhu,fézce cokoliv -dodám materiál

Vyrábím drážkové hřídele zemědělské -výrábím je tvarovou frézou.
https://www.kovovyroba-bibos.cz/

Uživatelský avatar
ondřej zetor 25K
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 26, 2010 8:24 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Použití Zetormaticu

#18 Nový příspěvek od ondřej zetor 25K »

Díky za vysvětlení :friends:
Zetor 6945 Zetor 25 K Suzuki Samurai 1,9 D Nissan Terrano 2 2,7 Tdi Plato na 2 tuny a tak dále :-)

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2389
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Použití Zetormaticu

#19 Nový příspěvek od pavolmakys »

S JiriSBS sme o tomto dost debatovali, hlavne vo vlakne o tom nastavovani pluhu a pri mojich problemoch s hydraulikou. Myslim ze sme si vela vyjasnili a tom ze to pomaha chlapy nema cenu diskutovat. Myslim teda hlavne ten protisklz pri tej orbe alebo niecom podobnom. Ja som to nakoniec tento rok skusal na dvoch traktoroch, na mojom s predkom, a otcovom. Na mojom mi to nepomahalo, pretoze pri zaoranom pluhu mam ramena vyssie ako je funkcny rozsah protisklzu (rozsah je asi do polovice drahy hornych ramien, to by sa mozno patrilo do toho navodu pridat), co znamena ze ak to z tlakom prezeniete tak zdvihne pluh iba ciastocne, nie az hore. Na otcovom to vsak fungovalo paradne (ma mensi pluh, inde uchytenie),mal nahnojene a zapnutie protisklzu bolo na urovni efektu uzavierky. Sem tam som zostal stat, zapol som uzavierku a isiel som, po zapnuti protisklzu som na uzavierku nemusel stupat a isiel som plynule (zdalo sa mi ze aj rychlejsie, ale to neviem potvrdit). Pluh vsak vazi cca 400 kg, 3x35, traktor 6718.
Dalsia vec, ktora by sa do navodu patrilo pridat, je este vzajomna funkcia oboch okruhov a pripadne regulacie prietoku v jednom ci druhom. Napr. to ze sa zrusi regulacia rychlosti zdvihania ramien pri polohe paky vnutorneho okruhu v polohe maximalne zdvihnute by malo fungovat pri kazdom druhu regulacie (JiriSBS - prosim over, mne to nefunguje, vsak vies preco).
Ja osobne som tu na fore slubil,ze naviac vyskusam aj silovku aby som vyskusal orat bez koliecka, ale ked som uz konecne opravil hydrauliku tak uz som mal poorane a nemal kde skusat, naviac to chce trochu dlhsie role nie take ako som oral ja.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Pavel
Příspěvky: 8352
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: Použití Zetormaticu

#20 Nový příspěvek od Pavel »

hezky je to napsany a malo kdoto umy vyuzit to pravitko do oje se davalo normalne a jeste se podvazoval predek aby se primacknul na kampani to tady pouzival kdekdo

Uživatelský avatar
zetorak jirka
Příspěvky: 4525
Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov

Re: Použití Zetormaticu

#21 Nový příspěvek od zetorak jirka »

Počty jsou jednoduchý, máš pravdu. pět procent prokluzu ano, ale za stoprocentní účinnosti, a jak poznáš kdy to opravdu má ůčinek, když jsou na poli tak ruzné podmínky k orbě že co na jednom kousku ušetříš tak na druhým konci jednou tolik prohrabeš, A ta pěti procentní úspora (málo kdy prokazatelná) je pro drobnýho zemědělce tak zanedbatelná ,že to ani nezregistruje,co to je nějakejch půl litru nafty na tři hodiny orání jednoho hektaru, to v nádrži není schopnej ani poznat. Je pravda, že ve velkejch podnikách , kde ořou stovky hektarů je to znatelnej rozdíl, ale ty zase neořou s nějakejma 67čkama, a jestli ušetřím za osum hodin orání pár minut, to ušetříš akorát tak na to aby sis na konci brázdy mohl zastavit a snědl si jablko. A to vše za předpokladu že to stoprocentně funguje, a to u starejch traktorů, který ve svém provozu hydrauliku hodně používali je málo kdy. A né že 40 let ta hydraulika bez problému funguje, jak píšeš.

jiriSBS
Příspěvky: 1774
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Použití Zetormaticu

#22 Nový příspěvek od jiriSBS »

jiriSBS píše:Slíbil jsem některým členum tohoto fóra,že přepracují návod na ovládání Zetormaticu,který jsem zpracoval v roce 1981 pro traktoristy v podniku,takže plnim slib a návod je zde.


Z E T O R – Z E T O R M A T I C - O V L Á D Á N Í

Ovládání traktorového hydraulického závěsu (THZ)



Zetormatic- regulační Traktorový Hydraulický Závěs (THZ), umožňuje ekonomické využití traktoru při polních pracích a v dopravě tzn. větší výkony při menší spotřebě PHM.Tah traktoru závisí na váze traktoru,resp.na zatížení hnacích naprav,proto pro zvýšení tažné síly je třeba zvýšit zatížení hnací nápravy a to můžeme udělat tím, že namontujeme přídavné závaží, napustíme vodu do pneumatik,ale to je hmota ,kterou musíme vozit-náročné na energii(palivo).Daleko výhodnější je zatěžování nápravy pomocí váhy nářadí(pluhu) a dynamické váhy zpracováváme půdy,která prochází pluhem a tento systém používá Zetormatic,je to výhodnější,protože,se nevozí závaží a využívá se váhy pluhu a zpracovávané půdy. Systém Zetormatic pracuje po nastavení sám (automaticky),-udržuje nastavené hodnoty: u polohové nastavenou polohu ramen(THZ), u protiskluzu nastavenou nadlehčovací sílu, u sílové a smíšené nastavenou sílu odporu nářadí, zvýšením tlaku (váhy) na zadní nápravu, se snižuje prokluz a zvyšuje tah. Výhodný je zvláště u menších traktoru (UŘ-I), snižuje prokluz a tím zvyšuje pracovní rychlost soupravy - (větší pooraná plocha za stejný čas). Zetormatic je montován na Zetory od roku 1963, ale umí jej využívat jen cca 1% traktoristů (v roce 1981,dnes je ta to situace stejná). Zetormatic umožňuje orbu bez opěrného kola pluhu, hloubka orby se nastavuje z traktoru, pákou vnitřního okruhu,snižuje spotřebu o cca10%, zvyšuje výkon ( pooře více) o 15% a tím, že snižuje prokluz šetří také pneumatiky. Zetormatic přináší, to co každému neustále schází a to je, čas a peníze.


OVLÁDÁCÍ PRVKY ( PÁKY)

Páka vnitřního okruhu
(delší od blatníku) ovládá ramena – traktorové hydraulické zařízení (THZ-ovládá trojbody závěs).
Páka vnějšího okruhu
(kratší s kuličkou) ovládá rychlospojky –sklápění přívěsu, hydraulické ovládání přívěsných a nesených strojů, hydromotorů (rotačních).
Páka předvolby regulace
(kovová páčka vedle sedadla) volí druh regulace:polohovou-P, sílovou-S , smíšenou-M a tlakovou-T- (UŘ-II ).
Páka rychlostí reakce
(kovová páčka pod sedadlem) reguluje průtok mezi vnějším a vnitřním okruhem a tím nastavuje rychlost pohybu,např. THZ nebo sklápění vleku.
Škrtící ventil-UŘ-II
(kovový otočný ventil,umístěný za sedačkou) Regulace rychlostí klesaní a zvední THZ – rychlost reakce -nesmí být zcela uzavřen –nebezpečí poškození manžety hydr.válce. - bez jištění max.tlaku.
Horní bod tříbodého závěsu
(3B) ovládací místo automatických regulací S , M a protiskluzu (tlak a odlehčení vzpěrného táhla 3B)-vzpěrné táhlo, při použití regulační hydr., v orbě mělo být téměř vodorovné-nastavit na pluhu-lepší přenos impulzu do 3B.
Zavěšení spodních táhel UŘ-II
ovládací místo automatických regulací S a M (tah a odlehčení spodních táhel)



DRUHY REGULACÍ THZ-ZETORMATIC

a)zvedání a spouštění závěsných strojů
b)polohová regulace (P)- udržuje nastavenou polohu ramen (závěsu)
c)plovoucí poloha (P) - volný chod ramen v celém rozsahu zdvihu-závěsný stroj má vlastní opěrná kola
d)protiskluz (P) - dotěžování traktoru váhou nářadí (orba v extrému –hnůj ,bahno)
e)silová reg.(S) - nastavena síla odporu nářadí, (při změně odporu dochází k zahlubování nebo vyhlubování pluhu)
f)smíšená reg.(M) - kombinace polohové a sílové regulace
g)tlaková reg.(T) - UŘ-II dotěžování traktoru váhou nářadí regulace udržuje nastavený tlak v hyd systému THZ


NASTAVENÍ A POUŽITÍ



REGULACE POLOHOVÁ(P)

Páka předvolby nastavit na P, tato regulace má tyto možnosti:
a)POLOHOVÁ
Každá poloha páky vnitřního okruhu, v horní polovině zdvihu páky (od středu směrem do zadu) odpovídá určitému úhlu ramen THZ, pokud dojde k poklesu ramen,např. vlivem netěsností pístu THZ, automaticky dojde k zvednutí ramen na původní polohu .Tato regulace je vhodná při práci s nesenými postřikovači, půdními vrtáky, při přepravě neseného nářadí z pole, není vhodná pro orbu.

b)PLOVOUCÍ
Volná-páka vnitř. okr - uprostřed zdvihu páky, ramena se volně pohybují v celém rozsahu zdvihu THZ, vhodná pro nesené nebo tažené nářadí s opěrnými koly, které kopírují terén,pluhy, kombinátory, v případě kdy je nutné dodržet hloubku zpracování půdy.

c)PROTISKLUZ
Umožňuje dotížit traktor, (na zadní nápravu se pomocí THZ přenese váha nářadí a dynamická váha zpracovávané půdy a část váhy působící na přední nápravu) tím se zvýší tažná síla traktoru, zadní kola traktoru jsou větší váhou zatlačená do půdy a tím se zvýši tah a sníží prokluz traktoru. Zapíná se pákou vnitřního okruhu od středové polohy směrem dolů (do předu), tlak a tím síla zatěžování traktoru se nastavuje pákou rychlostí regulace, směrem od blatníku ke středu traktoru se zvyšuje a naopak, regulace je nastavitelná plynule v celém rozsahu zdvihu páky.
Použití: při orbě v brázdě se zapne protiskluz (páka vnitř.okr. - do dolní polohy) a pákou rychlostí reakce se nastaví optimální zatížení zad. nápravy, pak se ovládá pákou vnitř.okr., případně se doladí přítlak (prokluz kol zadní nápravy) pákou rychl.reakce.
Používá se v orbě,extrémní podmínky (bláto, zaorávání hnoje), nebo v dopravě-při zdolávaní kopce,nebo při průjezdu terénem s vlekem (mezi dolní ramena se namontuje řetěz pod oje přívěsu nastaví se taký tlak, aby přední náprava byla schopna traktor řídit - přední kola kopírují terén, tlak v hydr.systému je udržován na nastavené hodnotě). Použití regulace je časově omezeno, jelikož se jedná o otevřený systém – olej neustále protéká kalibrovanou tryskou (průtokem se ohřívá), tlak se nastavuje průtokem, přes ventil rychlostí reakce.
U Z-3011 a 4011 se nastavuje pákou vnitřního okruhu-čím více dopředu tím větší tlak
(nemá páku rychlostí reakce).

V horní polovině zdvihu cca 20° před horním dorazem, je zapnut tzv. rychlozdvih, dorazový ventil přepne všechen olej dodávány čerpadlem, pod píst zvedání THZ, bez ohledu na nastavení ostatních ovládacích pák,zdvih ramen je urychlen, rychlozdvih je u všech regulací zetormaticu.
Při regulační hyd.se THZ zvedá pouze do vodorovné polohy horních ramen,výše regulační hydr.nezvedá.



REGULACE SÍLOVÁ (S)


Páka předvolby nastavit na S
Tato regulace je automatická, po nastavení pracuje sama, udržuje sílu odporu nářadí-pluhu, na hodnotě nastavené na páce vnitřního okruhu (od středu směrem do předu, čím více do předu tím je nastavena větší síla-větší hloubka orby), regulačním prvkem automatického ovládání je 3B. Při orbě je 3B namáhán na tlak, čím větší odpor pluhu (hloubka orby) tím větší tlak do 3B. Pákou vnitř.okr.se nastavuje prakticky hloubka orby, pluh může pracovat bez opěrného kola, při zvýšení odporu pluhu(tlak do 3B), traktor automatický přizvedává pluh, přizvednutím pluhu je traktor více zatížen a tím se zlepšuje trakce traktoru a snižuje odpor pluhu, nedochází ke snižování pojezd. rychlostí a na opak při snížení odporu pluhu, dochází k zahlubování pluhu, na hodnotu odporu nářadí, nastavenou na páce vnitř. okruhu.

Rychlost reakce regulační hydrauliky se nastavuje:
a)3B závěsu má několik poloh(čtyři otvory) pro vzpěrné táhlo:
- horní otvor se používá při lehkém pluhu a mělké orbě
- dolní otvor při těžkém pluhu a hluboké orbě
b)Pákou rychlostí reakce – snižováním a zvyšováním průtoku oleje v hydraulickém obvodu se nastavuje rychlost zvedání pluhu-pomalá reakce se nastavuje směrem k blatníku traktoru a rychlá ke středu traktoru, regulace se nastavuje v celém rozsahu zdvihu páky a to:
-pomalá reakce –na kamenité půdě a na strništi ujezděném traktory,kombajny, -zamezení změny hloubky orby vlivem místního utužení (koleje-zvýšený odpor půdy,krátkodobé zvýšení odporu pluhu)
-rychlá reakce - při zvlněném terénu se stejnorodou půdou na které je zabezpečená rovnoměrná hloubka orby .

Použití: páka předvolby na S, při orbě v brázdě se nastaví pákou vnitř.ok hloubka orby (pro další přesné nastavení páky slouží stavitelný doraz páky), provede se doladění rychlostí reakce zvedání pluhu, pákou rychlostí reakce.
Sílová regulace je vhodná na velkých pozemcích s různorodou půdou, kde není důležité zachování hloubky zpracování půdy. Při této regulaci se nepřetěžuje motor a při práci je nižší spotřeba a větší výkonnost soupravy, je výhodná hlavně pro lehčí traktory UŘ-I.



REGULACE SMÍŠENÁ(M)

Páka předvolby na M
Tato regulace je také automatická, vzniklá kombinací silové a polohové regulace, tzn. při orbě když dojde k zvýšení odporu pluhu, 3B dá impulz pro zvedání pluhu (silová reg), při zvedání ramen, začne působit polohová regulace a omezí zvedání pluhu. Rychlost reakce se nastavuje pákou rychlostí reakce, použití a ovládání je shodné s hydraulikou silovou. Tato regulace je vhodná do půd s různorodou strukturou, pracuje bez opěrného kola a je vhodná na srovnávání polí. Změna hloubky orby při regulací je omezena na minimum.



TLAKOVÁ REGLACE(T)
(pouze UŘ-II)
Páka předvolby na T
Tato regulace má použití jako protiskluz, není omezována 3B je to uzavřeny hyd. okruh tzn. jeho práce není časově omezená, nastavuje se pákou vnitřního okruhu, v dolní polovině zdvihu páky (čím více dolů, tím větší tlak-síla zvedání ramen THZ). Rychlost reakce se nastavuje na škrticím ventilu.
Použití: předvolba na T, páka vnitř .okr. v neutrální poloze, při zaorávání pluhu pomalu přesouvat páku dolů, až je pluh zaorán a dosažená prac.rychlost, může se nastavit max. tlak (zatížení kol zadní nápravy-lepší trakce), při snížení pojezd.rychl. (vlivem prokluzu nebo ubrání plynu) dojde k vyhlubování pluhu, je třeba snížit tlak pákou (na úvratníku,při snížení rychlostí nebo zastavení,se pluh sám zvedne ze záběru).
Využití: orba za mokra,zaorávání hnoje, doprava –dotěžování.




VNĚJŠÍ OKRUH

Páka vnějšího okruhu má tyto polohy:

a)zvedání (jednočinný nebo dvojčinný válec,hydromotor rotační ) páka na horu
(do zadu)od neutrální polohy
b) neutrální poloha-stop-výstupy uzavřeny
c) plovoucí poloha (kousek pod neutrální polohou, dolů je cítit na páce
odpor – pružina, páka drží v poloze,obě rychlospojky otevřené)
d) nucené spouštění v dolní poloze páky(dvojčinný válec)

Velikost průtoku (rychlost zvedání např. vleku,rychlost otáčení hyd.motoru) se nastavuje pákou rychlostí reakce. Novější traktory mohou mít třetí rychlospojku označenou jako „O“, je to odpad jdoucí přímo do převodovky (bez odporu), používá se pro zařízení které musí mít odpad bez tlakového
odporu, např.rotační hydromotory.

Jak zjistím,že zetormatic na traktoru je funkční?

1)Polohová P
-zatížit THZ neseným strojem(čím těžší, tím lépe),nastavit na páce vnitřního okruhu určitou polohu ramen(poznačit si polohu),zastavit motor a za cca 20min dojde
u většiny traktoru k poklesu THZ.Nastartovat motor(na ovládání zetormaticu nešahat),THZ se musí nastavit sám zpět do původní polohy ramen.Páka rychlostí
reakce na max.průtok do vnitřního okruhu.

2)Protiskluz P
- při nastartovaném motoru,zapnout protiskluz ,ramena se musí zvednout do vodorovné polohy horních ramen,páka rychl.reakce na max.průtok vnitř.okr.

3)Silová S (D),smíšená M
-při nastartovaném motoru,páku vnitř.okr.nastavit kousek do předu od středové polohy,páka rychl.reakce na max.průtok vnitř.okruhu.Pomocí montážní
páky cca 1metr dlouhé,kterou zasuneme do 3B traktoru,tak abychom byli schopni zatlačit do 3B.Tlakem do 3B si můžeme nastavit libovolnou polohu
ramen THZ,až do vodorovné polohy horních ramen.



Tento návod na použití zetormaticu je přepracován z návodu,který jsem vypracoval v roce 1981 pro traktoristy v bývalém St.st.Bílovec,tehdy ze 102
traktoristů byl pouze jediný, který byl schopen z části využívat zetormatic. Dnes na tomto fóru zjišťují, že situace se moc nezměnila a to co se nejvíce cení
na Zetoru-Zetormatic, drtivá většina uživatelů neumí využít, proto jsem se rozhodl tento návod oprášit.
Pokud v tomto textu najdete nějaké chyby (ne gramatické) a nesrovnalostí, budu rád, když mě opravíte, nebo upozorníte.




V Bravanticích: 6.12.2013 vypracoval: JiříSBS.
Naposledy upravil(a) jiriSBS dne pon pro 30, 2013 10:17 pm, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2389
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Použití Zetormaticu

#23 Nový příspěvek od pavolmakys »

Ako vidim doplnene aj moje pripomienky, 8)
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

jiriSBS
Příspěvky: 1774
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Použití Zetormaticu

#24 Nový příspěvek od jiriSBS »

Jo, chtěl jsem to doplnění dostat do původního textu ,ale nedařilo se mi to ,musím pohledat postup při opravách textu.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Použití Zetormaticu

#25 Nový příspěvek od DYK »

Do svých textů starších jak půl hodiny se už nedostaneš a proto musíš vkládat nové a můžeš je zdůraznit slůvkem aktualizace atp. Já si ale myslím, že si každý rád pohlídá nový příspěvek a je mu jasný, že se něco změnilo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Vankart
Příspěvky: 17
Registrován: úte črc 17, 2012 4:56 am
Bydliště: Tovačov

Re: Použití Zetormaticu

#26 Nový příspěvek od Vankart »

Moc děkuji za tento návod,dlouho jsem hledal něco podobného.
Zetor 6718,7 tuna,lis K442

Uživatelský avatar
bulanek88
Příspěvky: 495
Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
Bydliště: Dušejov (Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Použití Zetormaticu

#27 Nový příspěvek od bulanek88 »

Návod parádní, dobře napsanej, srozumitelnej, pěkně se čte, kdyby to tak pěkně fungovalo, bomba, kdyby to fungovalo aspoň tak z půlky pěkně - menší bomba, ale budiž. Bohužel, realita je jiná.

U naší 5211 když použiju silovku (D) tak neustále kňučí čerpadlo -> neušetřím nic, co neprohrabu, proteče čerpadlem a navíc jde do kytek. Na míchčaku (M) sice funguje, ale reguluje ve velkých skokách a moc rychle, navíc obrovská nelinearita a malej rozsah (jak spomínal pavolmakys).

U obecní 7745 při prohnování s pluhem používám někdy pístnici místo třetího bodu, tak tam si to občas přepnu na M-ko, moc to nefunguje, je to dobrý tak na parkoviště, kde je rovina a potřebuju nadlehčovat (navíc nezvedaj ramena tak vysoko). Když mám pevnej třetí bod, tak ho radši dám do spodní díry na traktoru a chová se to stejně jak se zapnutým matikem. (podobně i řetěz místo 3b)

Celej ten systém funguje tak při regulaci +- 5cm na konci ramen a to jen za určitých podmínek, který nastanou asi tak při 10% práce, na zbytku je neefektivní, nebo se dokonce rozkmitá, a když vemu vpotaz čas, kterej mě stojí nastavování tak se úspora ztrácí.

A kdybych oral pole tak dlouhý a rovný, že by mě sralo, to, že mě nezatěžuje 4q pluh, tak si radši natáhnu pružinu která ho bude odlehčovat a po najetí si vždycky vypnu čerpadlo (to je pak spotřeba, když seču 4 hodiny bez řerpadla :))

PS: Když mi někdo řekne, že to mám blbě seštelovaný, tak se mu směju, protože oba traktory jsou nový z fabriky (bez hrábnutí) a maji najeto do 2000 Mth.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2389
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Použití Zetormaticu

#28 Nový příspěvek od pavolmakys »

Prepac, okrem vela negativneho, by som rad videl tu pruzinu ktora ti zdvihne povedzme 400 kg.
Ale je to tvoj nazor a nikto ti ho neberie
Neviem preco ti pri silovke cerpadlo knuci, pretoze akonahle sa odlahci treti bod (samozrejme nie prilis, vtedy by nastalo opat spustenie), tak sa supatko prepne do neutralnej polohy a olej ide obtokom, takze nie do tlaku. A okrem ineho, myslim si ze snezny pluh nie je vhodne prevadzkovat na silovu regulaciu, on totiz, teda aspon podla mna, vyvolava maly protitlak na treti bod a preto to musis nastavovat velmi citlivo co je velmi problematicke. Na tento pluh, ak uz chces odlahcovat, by som pouzil protisklz, ten by mal byt vhodnejsi.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

jiriSBS
Příspěvky: 1774
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Použití Zetormaticu

#29 Nový příspěvek od jiriSBS »

Když ti silovka jde do tlaku ,tak máš seklou mechaniku ovládání,občas se stane ,že při práci, když dostane hydraulika tvrdou ránu do 3B, mechanika se sekne.
Skoky,nebo rozkmitání hydr. se řeší pákou rychlostí reakce,olej se dá téměř zastavit do obvodu
hyd.ramen.
Regulační hydr. je určena převážně pro práci s pluhem na orbu.
Jinak to co píše Pavolmakys s tím souhlasím.

LEV
Příspěvky: 116
Registrován: pon led 06, 2014 8:52 pm
Bydliště: Luboměř

Použití Zetormaticu

#30 Nový příspěvek od LEV »

Tak tohle je vysoká škola Zetoru a to jsem si myslel, že mě hned tak něco nepřekvapí. Noo těším se jak si to při orbě vyzkouším(jestli to zvládnu nastavit...).
Z7245+TUN40, 8011 - lesák/zemědělec hobbík

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“