Skus pomalu řadit- musíš citit jak zaskoči rychlost a vyskoči, nebo odšroubuj kryt řadici paky (4 šrouby na 13 klič) a uvidiš jestli maš neutrál nebo je tam kvaltKarlajs píše:Dík chlapi za návrhy, je to past za pastí,musim jet tou vylučovací metodou.Co se týká te páky vlevo, tak na tu nešahám,nechávám to stále 4x4 tak snad se to nedodrbkalo tím, ptž jsem četl v manuálu že se to má používát jen při orbě,apod. Motor jsem měl rozkuchaný asi 4x ale dál za motor jsem se nedostal, nebylo proč tak nevím co tam najdu.Na každém kole je prej páčka na odpojení pojezdu kola-viděl jsem tam páčky s černou kuličkou, tak to zkusím zítra postupně odpojit.Nevíte náhodou jak zjistit ty dvě rychlosti najednou?Na zetoru se mi stalo že jsem zamíchal rychlosti,tam jsou aretační kolíky s kuličkou a za 5 min mám opraveno. Nevíte jak to je u TK4-14?
Bloknutý motor a kola,proč??
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
No zítra se na to trošku kouknu,člověk dovnitř nevidí a mohlo se stát cokoli.Začnu ale těma rychlostma zda nejsou pomíchané.To musí jet,za chvilku nasnězí a je třeba odzkoušet novou radlici Prřeba prachy na lepší nejsou tak to třeba dát dohromady.
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
Tak dnes jsem se chtěl vrhnout na muj problem s TKčkem,a hle je po problemu,kolama jde protočit jak zamlada. Takže to je jen zatuhlý olej nebo kdo ví jestli se tomu dá olej ještě říct.Jen teď nevím zda v převodovce nebo portálech.Budu muset vyměnit všechny naplně.Uf spadl mi šutr ze srdce jak byk tak jsem dnes aspoň dodělal radlici na snih,tak muže začit sněžit8)
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
Nemáte chlapi nějaké doporučení na převodový olej na zimu - ať netuhne?? Dík
Traktor jsem měl totiž v garaži kde je asi o 7 stupňu vic než venku a potvora zamrz.
Traktor jsem měl totiž v garaži kde je asi o 7 stupňu vic než venku a potvora zamrz.
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
To by mě zajimalo, jaké teplotni rozdíl byl mezi dneškem a včerejškem- no hlavně, že se točíKarlajs píše:Nemáte chlapi nějaké doporučení na převodový olej na zimu - ať netuhne?? Dík
Traktor jsem měl totiž v garaži kde je asi o 7 stupňu vic než venku a potvora zamrz.
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
To som ešte nepočul aby pri takýchto teplotách zamrzol olej...potom by asi nešlo ani žiadne auto
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
To bude v něčem jiném.... když jsem TK převrátil a pak ho vrátil zpátky na kola a chtěl ho odtáhnout, tak to bylo taky seknuté. Zadek jsem musel odpojit a předek nadzvednout, pak to jedním předním kolem zavadilo o zem a začlo se to točit normálně... nevím co se s tím mohlo stát... Pokud už funguje, tak bych do toho nevrtal.... Může tam být někde třeba vylomený zub, který se nějak dostal mezi další zuby a sekl se tam... jenže to zjistíš jenom když kuchneš převodovku.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
-
- Příspěvky: 4581
- Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
Aspoň bych vypustil olej z převodovky a zadního difu a uvidíš co poteče
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
SouhlasPULDrapalik píše:Aspoň bych vypustil olej z převodovky a zadního difu a uvidíš co poteče
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
S traktorem nemám žádné zkušenosti, ale s motorkama ano. Kdysi jsem měl motorku jawu 90 pětikvalt. Přímo za jízdy na pětku se mi bloklo zadní kolo. Ještě že jsem jel rovně. Spojka nereagovala. Zastavil jsem, nešlo ani vyřadit a s motorkou kousek cukl zpět a dopředu a najednou to zase šlo. Vyzkoušel jsem na sucho řadit a všechny kvalty šly. Tak jsem motorku nakopnul a pomalu jsem dojel domů. Nedalo mi to a motor jsem rozpůlil a zjistil jsem, že byl v převodovce na kolečku páté rychlosti ulomený jeden zub. Zdůrazňuji, že jsem před tím motorku nijak netrápil, jednalo se asi o vadu materiálu.
Píšu to proto, že by to mohlo klidně být i něco seknutého v převodovce, co tam putuje.
Ohledně té vaší popsané závady mi to taky nejde do hlavy. Olejem to ale nebude, ten znatelně tuhne až při mrazech, což v garáži určitě ještě nemáte. Spíše si myslím, že to bude nějaká kravina. Spíše bych šel v mysli zpět krok za krokem, co jsem s traktorem dělal a zkusil si vzpomenout na něco neobvyklého. Neopravoval jste nedávno na traktoru něco ? Nebo nešteloval ? U motorek se mi to několikrát vyplatilo.
Píšu to proto, že by to mohlo klidně být i něco seknutého v převodovce, co tam putuje.
Ohledně té vaší popsané závady mi to taky nejde do hlavy. Olejem to ale nebude, ten znatelně tuhne až při mrazech, což v garáži určitě ještě nemáte. Spíše si myslím, že to bude nějaká kravina. Spíše bych šel v mysli zpět krok za krokem, co jsem s traktorem dělal a zkusil si vzpomenout na něco neobvyklého. Neopravoval jste nedávno na traktoru něco ? Nebo nešteloval ? U motorek se mi to několikrát vyplatilo.
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
Taky jsem takhle dopadl s ještěrkou. Naštěstí to bylo na sněhu a nic jsem nevezl.Ulomenej zub koncovýho převodu se zasekl vlivem hustšího oleje kterej umožnil jeho vynešení ze dna do ozubení a ještěrka se blokla. Jediný co šlo bylo kousek couvnout.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
Olej takhle ztuhnout nemůže, bud tam je voda nebo něco to blokuje. Třeba šrouby z difu se rády vyšroubují. Jedině rozebrat. Jinak zdravím souseda, jsem z Řeky.
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
Však to znáte chlapi....problém sám zmizí aniž by jste něco dělali...ale v hlavě mi to pořád šrotí proč???sem jen přišel a šo to,nerozškubaval jsem to, prostě nic,šlo to samo.Ten olej mi nehrál, ale byl tu příspěvek s bloknutýma kolama kvůli zatuhlému oleji.Ten zvuk když to bylo bloklé byl ale takový "kovový" ...no vypustím olej v převodovce,a zadním difu a uvidíme.Měli jste to už někdy někdo kuchnuté??Doma mám knihu údržby, zatím sem s ní vše zvlád tak se uvidí.
Když se chce jde vše
Když se chce jde vše
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
Rozebrat to problém není, možná by stačilo sundat pravý portál a vytáhnout poloosu. Kdyby tam byl nějaký šroub nebo pod. tak by měl být spadlý dole v převodovce a tam bys ho našel tou dírou od portálu.
Re: Bloknutý motor a kola,proč??
No a to se bavíš ohledně toho portálu o předku nebo zadku?Musím se kouknout do farplanu jaka tam je zavislost...jak nejefektivněji to kuchnout,ať zbytečně nerozdělávám něco co není třeba.