Nezkušený žádá o radu - Stavba domadelu
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon lis 04, 2013 10:11 pm
- Bydliště: Hranice na moravě
Nezkušený žádá o radu - Stavba domadelu
Zdravím všechny, jakožto nový člen tohoto fóra bych se chtěl představit, jsem puberťák zapálený do těchto věcí a mám na vás pár dotazů ohledně stavby malotraktoru. Rád bych podotkl že se stavbou mi bude pomáhat schopný táta takže by to mohlo proběhnout hladce. Takže teď k problémům
-Rozhodli jsme se postavit malotraktor protože nám náš dočasný už dosluhuje, nic přeborného
Motor z americké sekačky
Převodovka neznámá, 4-kvalt plus je to zpřevodované řemenama na lepší tah
-Máme možnost z vrakoviště odnést si co budeme potřebovat,takže bych byl rád kdyby to šlo poskládat z osobních nebo terénních aut s minimální investicí. Takže vylučuji nápravu z V3S
-S tátou jsme usoudili že motor bude nejlepší z Peugeota nebo Citroena,nějaký starší kousek např 305 nebo ZXo v dieslu pro menší spotřebu a taky prostě diesel je diesel
Trávil jsem hodně času tady na foru než jsem sem napsal takže jsem vymyslel teorii jak by to mohlo fungovat s vaší pomocí,snad.
-Tudíž mám v plánu vytáhnout celý motor i s převodovkou aji s poloosama,zavařit diferenciál (nevím jestli se to u těch poloos takhle jmenuje) a jednu poloosu vyvést k druhé převodovce a druhou stranu nechat na hydraulické čerpadlo. Musíte si ale představit že ten motor bude otočený o 90° než je normálně v autě,dále vytáhnout z dalšího peugeota převodovku i s dalšíma poloosama a spojit jednu poloosu s tou která vede z té první převodovky. Tudíž nám zbyde jedna poloosa kterou bych foukl do nápravy ze žigula nebo nějakého jiného auta s náhonem na zadek. Co myslíte? Bude to fungovat?
-Díky za případnou pomoc, také budu rád za nějaké jiné nápady. Teoreticky by měl můj plán fungovat,ale jak je to prakticky to nevím. Hezký den
EDIT: Rám řešit nemusíme,to už nějak zmastíme,také by jsme na to dostali nějak šípová kola,to je to nejmenší
-Rozhodli jsme se postavit malotraktor protože nám náš dočasný už dosluhuje, nic přeborného
Motor z americké sekačky
Převodovka neznámá, 4-kvalt plus je to zpřevodované řemenama na lepší tah
-Máme možnost z vrakoviště odnést si co budeme potřebovat,takže bych byl rád kdyby to šlo poskládat z osobních nebo terénních aut s minimální investicí. Takže vylučuji nápravu z V3S
-S tátou jsme usoudili že motor bude nejlepší z Peugeota nebo Citroena,nějaký starší kousek např 305 nebo ZXo v dieslu pro menší spotřebu a taky prostě diesel je diesel
Trávil jsem hodně času tady na foru než jsem sem napsal takže jsem vymyslel teorii jak by to mohlo fungovat s vaší pomocí,snad.
-Tudíž mám v plánu vytáhnout celý motor i s převodovkou aji s poloosama,zavařit diferenciál (nevím jestli se to u těch poloos takhle jmenuje) a jednu poloosu vyvést k druhé převodovce a druhou stranu nechat na hydraulické čerpadlo. Musíte si ale představit že ten motor bude otočený o 90° než je normálně v autě,dále vytáhnout z dalšího peugeota převodovku i s dalšíma poloosama a spojit jednu poloosu s tou která vede z té první převodovky. Tudíž nám zbyde jedna poloosa kterou bych foukl do nápravy ze žigula nebo nějakého jiného auta s náhonem na zadek. Co myslíte? Bude to fungovat?
-Díky za případnou pomoc, také budu rád za nějaké jiné nápady. Teoreticky by měl můj plán fungovat,ale jak je to prakticky to nevím. Hezký den
EDIT: Rám řešit nemusíme,to už nějak zmastíme,také by jsme na to dostali nějak šípová kola,to je to nejmenší
Re: Nezkušený žádá o radu
Ahoj,vitaj u nás.A proč to tak zbytečně komplikuješ,gdyž máš také možnosti z teho vrakáča,tož dotáhni nejakého pořádného starého jepka,pokrať to a napasuj tam motor z teho pegotka.
Čím věčí kladivo, tým věčí odborník, kurva podaj ně to pořádné kladivo!
Kůkni na triála.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=19240
Kůkni na triála.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=19240
- TunerTDI
- Příspěvky: 111
- Registrován: sob dub 10, 2010 2:05 pm
- Bydliště: Vřesovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezkušený žádá o radu
Zdarec 2há převodovka je zbytečnost,stačí jedna se zavařeným difem a tu napojit na nápravu s druhou už by se to moc plazilo a čerpadlo mapojovat na druhý konec poloosy je na nic páč by ti fungovalo jen za jízdy a navíc by mělo strašně málo otáček
nafta je nafta benzín patří do zapalovačů :-)
http://tunertdi.wbs.cz
http://tunertdi.wbs.cz
Re: Nezkušený žádá o radu
zdarec a rovnou k věci, nevím zda jsem tě správně pochopil ale
1. na poloose první převodovky budeš mít málo otáček na většinu hydr. čerpadel
2. jestli máš možnosti tak sežeň nějakou 1,5 tku tzn. nějaké malé citronky, peuget , opel corsa apod.
taky bych zohlednil která převodovka jde jak rozdělat a ideální by bylo kdyby šla převodovka na přírubě motoru přetočit tak
aby poloosy vycházeli ne naboku ale dole jako přímo pod vanu tím budeš mít lepší možnosti k napojení na druhou převodovku a taky šířka agregátu a tím pádem i rámu bude menší ( lepší kvůli výkyvu a rejdu na přední nápravě )
3. píšeš že se napojíš poloosou z první přev. na poloosu druhé přev, tak tu musíš pochopitelně zavařit ( dif ) ale nechápu co tím vyřešíš, přeci na obou poloosách druhé převodovky budou stejné otáčky nehledě na to co na té druhé zařadíš..
4. náprava žigul nemá uzávěrku a tak na 4 x 2 nevhodná, snad na 4 x 4 a ještě bych udělal alespoň samostatné brzdění pravé a levé strany
5. do nápravy žigul to jde rovnou z převodovky ale ty tam navíc přidáš minimálně jeden diferenc. převod ( v první převodovce ) který je většinou s převodovým poměrem přes 3, tzn. že si ti minimálně 3 x zvětší krouták který půjde to rozvodovky žigul než na který je konstruovaná a to je dost
nebyla by špatná jen jedna převodovka, přetočená poloosama dole a těmito rovnou do náprav žigul a přední celou a kloub a nebo na přední vyříznout skřín s difem a spasovat s poloosama a těhlicema s nějaké předokolky
1. na poloose první převodovky budeš mít málo otáček na většinu hydr. čerpadel
2. jestli máš možnosti tak sežeň nějakou 1,5 tku tzn. nějaké malé citronky, peuget , opel corsa apod.
taky bych zohlednil která převodovka jde jak rozdělat a ideální by bylo kdyby šla převodovka na přírubě motoru přetočit tak
aby poloosy vycházeli ne naboku ale dole jako přímo pod vanu tím budeš mít lepší možnosti k napojení na druhou převodovku a taky šířka agregátu a tím pádem i rámu bude menší ( lepší kvůli výkyvu a rejdu na přední nápravě )
3. píšeš že se napojíš poloosou z první přev. na poloosu druhé přev, tak tu musíš pochopitelně zavařit ( dif ) ale nechápu co tím vyřešíš, přeci na obou poloosách druhé převodovky budou stejné otáčky nehledě na to co na té druhé zařadíš..
4. náprava žigul nemá uzávěrku a tak na 4 x 2 nevhodná, snad na 4 x 4 a ještě bych udělal alespoň samostatné brzdění pravé a levé strany
5. do nápravy žigul to jde rovnou z převodovky ale ty tam navíc přidáš minimálně jeden diferenc. převod ( v první převodovce ) který je většinou s převodovým poměrem přes 3, tzn. že si ti minimálně 3 x zvětší krouták který půjde to rozvodovky žigul než na který je konstruovaná a to je dost
nebyla by špatná jen jedna převodovka, přetočená poloosama dole a těmito rovnou do náprav žigul a přední celou a kloub a nebo na přední vyříznout skřín s difem a spasovat s poloosama a těhlicema s nějaké předokolky
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon lis 04, 2013 10:11 pm
- Bydliště: Hranice na moravě
Re: Nezkušený žádá o radu
Díky za rady Nejdřív k Libanovi: Nedokážu si představit to přetáčení těch poloos. Jinak s těma poloasama na druhé převodovce máš pravdu,to mě nedošlo.
No a s tou jednou převodovkou nevím, traktor bude hlavně jezdit po zahradě sem tam potáhne po cestě vozík asi tak 500 m takže nepotřebuju žádnou závratnou rychlost. Chtěl jsem ať může bez problému poorat políčko,potahat brány a v zimě odhrnout sníh. Můžete mi prosím poradit jakou nápravu zvolit? Také s tátou vůbec netušíme jak se zavařuje diferák, na internetu jsem hledal a hledal ale nikde není napsané "udělej to a to". Potom ještě ke kolům,měl bych možnost si sehnat drapáky z předních kol nějakýho zetora, no a ty jsme chtěli nějak napasovat na traktor,dělají se i drapáky které by se daly hodit na disk od auta? Popřípadě máte nějaký návrh jak tohle pořešit? Předek bych nechal normálně kola z auta,podle mě nejlepší by byli dojezdová kola která jsou tenká a aji menší (o něco) tudíž by nebyl takový odpor při zatáčení.
Jo a na vrakáči jepky nejsou,možná by se dala sehnat Niva,ta by byla ideální si myslím,ale s tím bych moc nepočítal.
No a s tou jednou převodovkou nevím, traktor bude hlavně jezdit po zahradě sem tam potáhne po cestě vozík asi tak 500 m takže nepotřebuju žádnou závratnou rychlost. Chtěl jsem ať může bez problému poorat políčko,potahat brány a v zimě odhrnout sníh. Můžete mi prosím poradit jakou nápravu zvolit? Také s tátou vůbec netušíme jak se zavařuje diferák, na internetu jsem hledal a hledal ale nikde není napsané "udělej to a to". Potom ještě ke kolům,měl bych možnost si sehnat drapáky z předních kol nějakýho zetora, no a ty jsme chtěli nějak napasovat na traktor,dělají se i drapáky které by se daly hodit na disk od auta? Popřípadě máte nějaký návrh jak tohle pořešit? Předek bych nechal normálně kola z auta,podle mě nejlepší by byli dojezdová kola která jsou tenká a aji menší (o něco) tudíž by nebyl takový odpor při zatáčení.
Jo a na vrakáči jepky nejsou,možná by se dala sehnat Niva,ta by byla ideální si myslím,ale s tím bych moc nepočítal.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Nezkušený žádá o radu
zadni napravu pouzij z neceho vetsiho, treba A15, lublin, transit, na vrakacich jich je dost. jestli trvas na zigulacke, tak i prevodovku zigul a motor z nejake motorky, treba jawa 350, taky se daji sehnat. dulezite je uvedomit si, ze 2. prevodovka musi byt vzdycky ze silnejsiho stroje nez ta prvni. a pneumatiky se sipem se delaji i v rozmeru 8' , takze staci jen hledat
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon lis 04, 2013 10:11 pm
- Bydliště: Hranice na moravě
Re: Nezkušený žádá o radu
Osobně by se mi líbilo něco takového,i ta rychlost. Řekl bych že dobrá pracovní rychlost,aji to 4x4 vypadá dobře,co myslíte? Vyplatí se 4x4?
Nebo tohle mi přijde fajn, taková velikost a tvar by byl ideální vzhledem k tomu že máme transita tak by se to dalo i dobře převážet
Nebo tohle mi přijde fajn, taková velikost a tvar by byl ideální vzhledem k tomu že máme transita tak by se to dalo i dobře převážet
Re: Nezkušený žádá o radu
pokud trváš na nápravě žigul, mám doma funkční převodovku
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Nezkušený žádá o radu
pokud by jsi chtěl, mám doma zadní zůženou nápravu na 125 cm z Gaz69, je už na rámu. Měl ji zamluvenou jeden člen z fóra a stále nejede, taky mám navíc řízení z multikáry s volantem i pedály, máš spoustu práce ušetřené.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon lis 04, 2013 10:11 pm
- Bydliště: Hranice na moravě
Re: Nezkušený žádá o radu
Wow,to je slušný,cena je asi jaká? Jinak netrvám na žigulce,to vůbec. Mě jenom tak napadla protože jsem tam jednoho čerstvě přivezeného žigula viděl a vzpomněl jsem si že je na zadek tak mě to tak napadlo. Je mi to jedno z čeho to bude. Hlavně aby to splnilo to,co jsem psal.
Re: Nezkušený žádá o radu
Pokud trváš na naftě, tak ten Peugeot je dobrá volba. Ale raději 1,9 D než tu 1,5. Ta má sklony ke ztrátě tlaků a tím k horší startovatelnosti v mrazech.
Taky diferák se u toho peugeota snadno zavaří, protože není třeba rozebírat celou převodovku. Diferák jde rozebrat samostatně.
Na další převodovku bych se vyprd, levou poloosu bych dal rovnou na nápravu. Rychlost bude akorát.
Pohon hydraulickýho čerpadla můžeš vzít z řemenice klikovýho hřídele.
Taky diferák se u toho peugeota snadno zavaří, protože není třeba rozebírat celou převodovku. Diferák jde rozebrat samostatně.
Na další převodovku bych se vyprd, levou poloosu bych dal rovnou na nápravu. Rychlost bude akorát.
Pohon hydraulickýho čerpadla můžeš vzít z řemenice klikovýho hřídele.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon lis 04, 2013 10:11 pm
- Bydliště: Hranice na moravě
Re: Nezkušený žádá o radu
Super,to zní dobře. Teď teda otázka,jak zavařit ten diferák? Taky by mě zajímalo jak nejjednodušeji spojit tu polosu s nápravou,čím poloosu prodloužit pokud nedosáhne až k nápravě?Jarda-k píše:Pokud trváš na naftě, tak ten Peugeot je dobrá volba. Ale raději 1,9 D než tu 1,5. Ta má sklony ke ztrátě tlaků a tím k horší startovatelnosti v mrazech.
Taky diferák se u toho peugeota snadno zavaří, protože není třeba rozebírat celou převodovku. Diferák jde rozebrat samostatně.
Na další převodovku bych se vyprd, levou poloosu bych dal rovnou na nápravu. Rychlost bude akorát.
Pohon hydraulickýho čerpadla můžeš vzít z řemenice klikovýho hřídele.
Re: Nezkušený žádá o radu
Lukas Stejskal píše:Wow,to je slušný,cena je asi jaká? Jinak netrvám na žigulce,to vůbec. Mě jenom tak napadla protože jsem tam jednoho čerstvě přivezeného žigula viděl a vzpomněl jsem si že je na zadek tak mě to tak napadlo. Je mi to jedno z čeho to bude. Hlavně aby to splnilo to,co jsem psal.
máš sz
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezkušený žádá o radu
No keby si mesiac studoval toto forum mal by si menej otazok
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Nezkušený žádá o radu
Diferák zavaříš snadno : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 36#p723136
Co se týče tý poloosy, jak jsem to udělal já je na obrázku,ale u toho peugeota poloosa v převodovce nedrží na perko jako např. u favorita a navíc krajní kloub je součástí poloosy a obsahuje pružinu která poloosu tlačí do převodovky.
Asi bych se inspiroval u někoho kdo tuto převodovku má v traktoru.
Co se týče tý poloosy, jak jsem to udělal já je na obrázku,ale u toho peugeota poloosa v převodovce nedrží na perko jako např. u favorita a navíc krajní kloub je součástí poloosy a obsahuje pružinu která poloosu tlačí do převodovky.
Asi bych se inspiroval u někoho kdo tuto převodovku má v traktoru.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172