Nastavení pluhu na orání
Moderátoři: rezis, Leo, Malboro
Re: Nastavení pluhu na orání
Pro Pavolmakys
01 3B nedovolí vyjetí pluhu z půdy,při prokluzu-zastavení soupravy
02 nezvedne omezeno 3B(při protiskluzu jdou ramena pouze do roviny odpv,pro Káju)
03 ANO
04 ANO
05 NE 3B zastaví zvedání(když je tahlo bez tlaku,vzpěru,odpustí se olej z pod pístu zvedání)
OVLÁDÁNÍ PROTISKLUZU SE PROVÁDÍ PÁKOU VNITŘNÍHO OKRUHU.
-u Z-3011a 4011nebyla páka rychlostí reakce,je montována až u typu Z-5511
01 3B nedovolí vyjetí pluhu z půdy,při prokluzu-zastavení soupravy
02 nezvedne omezeno 3B(při protiskluzu jdou ramena pouze do roviny odpv,pro Káju)
03 ANO
04 ANO
05 NE 3B zastaví zvedání(když je tahlo bez tlaku,vzpěru,odpustí se olej z pod pístu zvedání)
OVLÁDÁNÍ PROTISKLUZU SE PROVÁDÍ PÁKOU VNITŘNÍHO OKRUHU.
-u Z-3011a 4011nebyla páka rychlostí reakce,je montována až u typu Z-5511
Re: Nastavení pluhu na orání
Pro Jirkazetorak
Není třeba nic demontovat 3B má více dír na upevnění vzpěrného táhla,dáš to do spodních otvoru a rázy a tlaky bere závěs a ne zetormatik,a nic se neseká.
Není třeba nic demontovat 3B má více dír na upevnění vzpěrného táhla,dáš to do spodních otvoru a rázy a tlaky bere závěs a ne zetormatik,a nic se neseká.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2403
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Nastavení pluhu na orání
01- JiriSBS - chcel by som pochopit vsetky funkcie zetomatiku, mam par kniziek (opravy traktoru zetor, dve nove aj stare vydanie) ale s tym sa mi to akosi nedari. Mas k dispozicii nejaku v ktorej by to bolo lepsie vysvetlene aj s obrazkami kde a ako prudi kvapalina? Nedalo by sa ti to nascenovat a hodit o navodov a manualov tu na fore?Dik
O2: Ako som pisal vyssie, skusal som ten protisklz BEZ NARADIA a nic sa nedialo, treba pripojit naradie alebo to musi nieco robit aj bez tahu pripadne tlaku v tretom bode?
O2: Ako som pisal vyssie, skusal som ten protisklz BEZ NARADIA a nic sa nedialo, treba pripojit naradie alebo to musi nieco robit aj bez tahu pripadne tlaku v tretom bode?
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
- pavolmakys
- Příspěvky: 2403
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Nastavení pluhu na orání
Nasiel som to, v dielenskej prirucke pre 9-kovy typ je to lepsie rozpisane a spolu s ostatnymi knihami v tom mam myslim uz viac jasno. Na zaklade toho si dovolujem tvrdit ze:
Pri zvolenom protisklze sa uzavre diferencny ventyl a preto sa olej rozdeli do dvoch vetiev (vetva b a c), za ventylom pokracuju vetvami d a l .Jedna ide cez supatko vonkajsieho okruhu a cez uzatvaraci ventyl do filtra a nasledne do prepadu (na obr. nevidno, mozem dodat druhy obrazok), druha cast ide cez supatko vnutorneho okruhu vetvou n do plniaceho ventylu a do valca hydrauliky. Tu je paralelne zaradeny protisklzovy ventyl (vetva t ) ktory urcuje max. tlak. Predpokladajme ze ten nie je otvoreny, takze sa max. tlak nedosiahol. Su dve moznosti ako zdvihnut tlak (stale ale hovorim o tlaku nizsom akoje nastaveny tlak protisklzoveho ventylu) vo vetve ktora ide do hydrauliky:
- obmedzenim mnozstva oleja vo vetve d ktora ide do prepadu. To sa da isto pakou rychlostnej reakcie, obmedzenim tlaku vo vetve b (to si myslim ze je ten pravy spôsob)
- ak by bol zvoleny maximalny prietok do tohoto okruhu pomocou paky rychlostnej reakcie(vsetok olej je vo vetve l), da sa prietok a tym asi aj trochu tlak znizit skrtenim tohoto obvodu, co sa da uskutocnit supatkom vnutorneho okruhu - meni sa tlak vo vetve n za supatkom (tak to asi bolo riesene na hydraulike predtym, kde nebol diferencny ventyl, ale to je iba moj dohad).
Prikladam obrazok.
JiriSBS co ty na to?
Pri zvolenom protisklze sa uzavre diferencny ventyl a preto sa olej rozdeli do dvoch vetiev (vetva b a c), za ventylom pokracuju vetvami d a l .Jedna ide cez supatko vonkajsieho okruhu a cez uzatvaraci ventyl do filtra a nasledne do prepadu (na obr. nevidno, mozem dodat druhy obrazok), druha cast ide cez supatko vnutorneho okruhu vetvou n do plniaceho ventylu a do valca hydrauliky. Tu je paralelne zaradeny protisklzovy ventyl (vetva t ) ktory urcuje max. tlak. Predpokladajme ze ten nie je otvoreny, takze sa max. tlak nedosiahol. Su dve moznosti ako zdvihnut tlak (stale ale hovorim o tlaku nizsom akoje nastaveny tlak protisklzoveho ventylu) vo vetve ktora ide do hydrauliky:
- obmedzenim mnozstva oleja vo vetve d ktora ide do prepadu. To sa da isto pakou rychlostnej reakcie, obmedzenim tlaku vo vetve b (to si myslim ze je ten pravy spôsob)
- ak by bol zvoleny maximalny prietok do tohoto okruhu pomocou paky rychlostnej reakcie(vsetok olej je vo vetve l), da sa prietok a tym asi aj trochu tlak znizit skrtenim tohoto obvodu, co sa da uskutocnit supatkom vnutorneho okruhu - meni sa tlak vo vetve n za supatkom (tak to asi bolo riesene na hydraulike predtym, kde nebol diferencny ventyl, ale to je iba moj dohad).
Prikladam obrazok.
JiriSBS co ty na to?
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: Nastavení pluhu na orání
Jiří, já vím že není třeba nic demontovat, ale ta hidraulika si už dělala sama co chtěla, a vozit to někam od tud do horoucích pekel na opravu se mi nechtělo a tak jsem to řešil takto. Vyhovuje mi to, funguje to, nejsou s tím problémy.Ale nikomu to nevnucuji, to opravdu né.jiriSBS píše:Pro Jirkazetorak
Není třeba nic demontovat 3B má více dír na upevnění vzpěrného táhla,dáš to do spodních otvoru a rázy a tlaky bere závěs a ne zetormatik,a nic se neseká.
Re: Nastavení pluhu na orání
Musím se všem omluvit dával jsem mylné informace,protiskluz se zapíná pákou vnitřního okruhu,ale tlak se nastavuje pákou rychlostí reakce,cituji z knihy:(k obrázku dod.Pavolmakys)
--jendna časť prúdi potrubím n plniacim ventilom 9 a potrubim m do hydraulického valca ,druhá časť prúdi do kanála t a ventilu protisklzu 16,ktorý redukuje tlak oleja a je úmerný množstvu oleja,ktorý sa pretláča týmto ventilom.Pri vyšších dodávkach oleja sa piestik ventilu protiskzu stláča a olej sa odvádza priečnymi otvormi do odpadu.
Takže tlak vznika rozdílem průtoku,dodávkou vnitřního šoupátka a průtokem protiskluzového ventilu.Tuto mylnou informaci zavinilo povrchni čtení literatury a hlavně,měl jsem před několika léty půjčenou Z-6711 od souseda zaoraval jsem hnůj a použival protiskluz,dnes jsem se byl podívat na ten traktor ona to je 67, ale hydraulika ze 40 a to mě zmátlo.
--jendna časť prúdi potrubím n plniacim ventilom 9 a potrubim m do hydraulického valca ,druhá časť prúdi do kanála t a ventilu protisklzu 16,ktorý redukuje tlak oleja a je úmerný množstvu oleja,ktorý sa pretláča týmto ventilom.Pri vyšších dodávkach oleja sa piestik ventilu protiskzu stláča a olej sa odvádza priečnymi otvormi do odpadu.
Takže tlak vznika rozdílem průtoku,dodávkou vnitřního šoupátka a průtokem protiskluzového ventilu.Tuto mylnou informaci zavinilo povrchni čtení literatury a hlavně,měl jsem před několika léty půjčenou Z-6711 od souseda zaoraval jsem hnůj a použival protiskluz,dnes jsem se byl podívat na ten traktor ona to je 67, ale hydraulika ze 40 a to mě zmátlo.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2403
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Nastavení pluhu na orání
Ok, takze toto sme si vysvetlily
Ja som na tom tak, ze som rozobral hyrauliku a zistil ze je ulomeny ventyl packy rychlostnej reakcie, takze ten vymenim, naspat poskladam a uvidim ze ten protisklz pojde.
Ja som na tom tak, ze som rozobral hyrauliku a zistil ze je ulomeny ventyl packy rychlostnej reakcie, takze ten vymenim, naspat poskladam a uvidim ze ten protisklz pojde.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Nastavení pluhu na orání
Tolik traktoristů a je vidět, že to chvíli trvalo než jste se shodli a mnozí to neumí ani při orbě používat.
- Roman 5511
- Příspěvky: 120
- Registrován: čtv úno 18, 2010 6:24 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Nastavení pluhu na orání
A třetí bod má být v které díře? úplně nahoře? Jedno to asi nebude nebo se mýlím?
Re: Nastavení pluhu na orání
Jedno to není. Týká se to polohy tzv. ideálního bodu tahu. Pročti si tohle. Zjistíš, jaký sklon má mít vzpěra třetího bodu... http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =6&t=20622
- Roman 5511
- Příspěvky: 120
- Registrován: čtv úno 18, 2010 6:24 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Nastavení pluhu na orání
Jo, to vím, ale ten sklon můžu nastavit přeci jen na pluhu a na traktoře nemusím, takže jsem se chtěl právě zeptat, v jaké díře je nejlepší mít 3 bod na traktoře...
- pavolmakys
- Příspěvky: 2403
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Nastavení pluhu na orání
Cim ho budes mat nizsie (teraz hovorim o tom ze by si ho menil aj na pluhu aj na traktore, pricom vzdy o jednu dieru, takze by bol akokeby vo vsetkych polohach rovnobezny s ostatnymi polohami), tym ti bude zadok pluhu opisovat mensiu kruznicu - teda pri preprave budes mat zadok pluhu vyssie, co prinasa so sebou aj lepsii uhol pri zahlbeni pluhu. Rozdiel je vsak velmi maly, ale je.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Nastavení pluhu na orání
Pro Roman 5511
-pokud použiváš regulační hyd. tak v horní díře ,táhlo 3B by mělo být vodorovné(když je pluh zaorán) ,pokud potřebuješ signál do 3B utlumit snížiš o jednu díru dolů(na traktoru)
-při orbě bez regulace (když je pluh zaorán) táhlo 3B skloněno dolů směrem k traktoru,aby byl traktor zatěžován(lepší trakce).
-pokud použiváš regulační hyd. tak v horní díře ,táhlo 3B by mělo být vodorovné(když je pluh zaorán) ,pokud potřebuješ signál do 3B utlumit snížiš o jednu díru dolů(na traktoru)
-při orbě bez regulace (když je pluh zaorán) táhlo 3B skloněno dolů směrem k traktoru,aby byl traktor zatěžován(lepší trakce).
- pavolmakys
- Příspěvky: 2403
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Nastavení pluhu na orání
Tak chlapi zla sprava, protiskls aj tak nejde, stale hydraulika nereaguje na packu rychlostnej reakcie, vobec pri dvihani nemeni rychlost, ani sa nezapne protiskls pri polohovke. .
Takze skusat s pluhom asi nebudem.
Myslim ze nie je vhodne riesit problem s hydraulikou tu, tak prosim kompetentnych o reakcie v technickych problemoch traktoroch zetor, kde otvaram na toto temu.
Takze skusat s pluhom asi nebudem.
Myslim ze nie je vhodne riesit problem s hydraulikou tu, tak prosim kompetentnych o reakcie v technickych problemoch traktoroch zetor, kde otvaram na toto temu.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Nastavení pluhu na orání
Máš na tom traktoru protiskluz? Vím ,že některé serie byly bez protiskluzu.Musí tam být dva ventily
jeden mezi hyd.válcem a plnicím ventilem
druhý u šoupátka vnitřního okruhu
a ještě třetí ,ale ten je dole na čerpadle
jeden mezi hyd.válcem a plnicím ventilem
druhý u šoupátka vnitřního okruhu
a ještě třetí ,ale ten je dole na čerpadle