Desta MV1203 pění olej

hydraulické okruhy, pístnice, hydromotory, netěsnosti, orbitroly, oleje, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: Desta MV1203 pění olej

#16 Nový příspěvek od Honza49 »

lak: Olejem to nebude,ale přisává to vzduch někde kolem hadice do čerpadla nebo máš špatný ,,O"kroužek ,málo těsní,nebo vadné čerpadlo.Zaměř se na saní do čerpadla a taky se podívej na gufero na čerpadle.

bubinek
Příspěvky: 381
Registrován: čtv kvě 02, 2013 7:05 pm
Bydliště: Dřevěnice

Re: Desta MV1203 pění olej

#17 Nový příspěvek od bubinek »

mas cerpadlo v nadzi ponorene v oleji ? a na tlakovce trubku nebo hadici ?

lak
Příspěvky: 9
Registrován: stř srp 24, 2011 3:54 pm
Bydliště: Třebíč

Re: Desta MV1203 pění olej

#18 Nový příspěvek od lak »

Čerpadlo je nad nádrží, sání je teď hydraulickou hadicí rovnou ke dnu nádrže, výtlak je trubkou (ale teď také hadicí na krátko do kbelíku).
gufero je nové, O kroužky ve víkách čerpadla také.
Jak se projeví špatné (nebo vychozené) čerpadlo?
Jsem strojař, tak si říkám, že blbej tolik nejsem, ale opravdu už je to na palici. Ovšem na druhou stranu je to výzva, kterou nemůžu ignorovat ;-)

ITS
Příspěvky: 6341
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Desta MV1203 pění olej

#19 Nový příspěvek od ITS »

No zrovna čerpadla jako výzvu neberu. Po revoluci vzniklo spousta soukromníků, kteří dělali repasi a dnes již pomalu mizí. Repase je složitější, než výroba nového.
Pokud dáš hlavu na špalek, že ta sací hadice vrchem do nádrže je OK, pak musíš nastudovat fungování zubového čerpadla a pak měnit těsnění. Zubové čerpadlo je ze všech jiných druhů nejsložitější na řešení odvodu průsakového oleje, který se vytláčí z tlakové strany kol a musí se vracet na sací stranu, aby tam nemusela být ještě jedna hadice na odtok průsaku do nádrže. Tyto problémy by tam nebyly, kdyby čerpadlo nemuselo mít ven vyvedenou hřídel. Ale jak bychom jej pak poháněli ??
Těsnění kolem hřídele není odolné na tlak. Tam se tlak nesmí dostat. Takže nyní přestaň měnit těsnění a přijdi na princip kolotání oleje v čerpadle, abys došel k místu, kde to saje z venku.
Na takové opravy bych nervy neměl.

A ještě jednou zkontroluj připojení sací hadice, která je snad dost velká - doufám alespoň 1 palec.

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: Desta MV1203 pění olej

#20 Nový příspěvek od Honza49 »

lak: Na spodním otvoru odkud jde olej do sacího potrubí by mělo být sítko,tak se podívej zda není částečně zaneseno.Jinak není možné aby při dobrém čerpadle, dobrém přívodu do sání čerpadla byl nasáván vzduch.Jinak si myslí,že to sítko bude přicpáno a silný podtlak si natáhne vzduch přes gufero čerpadla.

myky
Příspěvky: 1453
Registrován: čtv říj 23, 2008 2:02 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Desta MV1203 pění olej

#21 Nový příspěvek od myky »

Jenom maličkost s tím pěněním, někde jsem zaslech že určitý typy hydr. olejů jsou dělaný aby schválně pěnily, ale jestli je to opravdu tak? :-/

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: Desta MV1203 pění olej

#22 Nový příspěvek od Honza49 »

nic takového jsem nečetl ani nešlyšel,spravný olej do této hydrauliky je OTHP3

ITS
Příspěvky: 6341
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Desta MV1203 pění olej

#23 Nový příspěvek od ITS »

OTHP3 .

Značení olejů je jedna velká kovbojka. Spousta výrobců používá značení původní jako OTHP a jiní se už srovnali s Evropou a stačí jim HLP+ číslo udávající viskozitu. Výrazně špatné oleje neexistují. Do mobilní techniky jsou některé dosti vypiplané, aby nebraly vlhkost a podobně. Takže pokud člověk řekne HLP, neudělá chybu. Do všech stacionárních strojů se dá lít HLP68. Nové stroje mají napsané většinou řidší HLP46. Ta 46 vyhovuje i strojům venku. Nehledal bych v oleji vědu.

Mipi5
Příspěvky: 56
Registrován: pát lis 25, 2011 5:04 pm
Bydliště: Rychnovsko

Re: Desta MV1203 pění olej

#24 Nový příspěvek od Mipi5 »

Zdravím pánové.

Chtěl bych slyšet Vaše názory na možnou příčinu. Známý má DESTU MV12, Motor 1203, ale pojezd již není mechanickou převodovkou jako u BVH 1321, ale přes měnič, který pohání čerpadlo zdvihu a čerpadlo pojezdu. Problém je v tom, že donedávna desta jezdila. Destu parkuje na nájezdové rampě s převýšením asi 1 m na délce 4 m, kam vyjel vždy bez problémů. Během poslední jízdy pocítil brutální pokles výkonu a na zmiňované místo parkování již desta nevyjede, respektive se nehne ani na rovině.

Zkontroloval jsem hladinu oleje v rozvodovce, která byla asi 5 mm pod rysku minima, což je sice málo, ale ne zase tak moc málo, aby to nejelo. Po dolití se nic nezměnilo a desta opět nejede. Čerpadlo nasává olej z diferenciálu, který je pod jeho úrovní.

Na výstupu čerpadla jsem povolil (ale ne zcela vyšrouboval) holendr a když jsem nastartoval a zařadil vpřed i vzad, tak olej vytékal dle mého slabě a nezdálo se mi, že by v něm byly bubliny. Po přidání plynu olej vytékal intenzivněji. Neměl by ale stříkat? Nevím jaký má pojezdové čerpadlo jmenovitý průtok.

Jde mi o to, že mám podezření na hydr. čerpadlo pojezdu, ale protože jsem našel, že čerpadla do desty stojí jedno 5 a druhé 8,5 tisíce, což je už docela velká investice, tak bych potřeboval určit pokud možno přesnou příčinu a vyloučit jinou závadu, abychom nekoupili čerpadlo a nakonec by byl problém někde jinde.

Nevím, jak je přesně konstruován pojezd této desty, a z rozkladu nejsem moc chytrý. Na http://www.forkliftparts.pl/mv_12_b__mv15-16,p706.html jsem našel, že v rozvodovce 3.3 http://www.forkliftparts.pl/zalaczniki/ ... 4547_0.jpg by měly být spojkové lamely. Nemůžou být omlety právě ty?

Řazení jsem zkontroloval a při pohybu páky vpřed i vzad se hřídel, která přepíná směr oleje v kostce na diferenciálu otáčí, takže zde závada není.

Ještě mě teď napadlo, že jsem nezkusil zatočit volantem, zda funguje posilovač řízení, ale v tuto chvíli ani nevím, kterým čerpadlem je poháněno řízení zda pojezdovým, nebo zdvihacím. Kdo jste se již s takovým problémem setkali, prosím poraďte.
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II

ITS
Příspěvky: 6341
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Desta MV1203 pění olej

#25 Nový příspěvek od ITS »

Musí se ti ozvat znalý servisák. Hydroměniče jsou háklivé na ložiska. Vůbec nesouvisí s žádným čerpadlem. Je to hydrodynamický měnič - skříň se dvěma turbínami v oleji. Samozřejmě mohou odejít i ty spojky za měničem.

Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Desta MV1203 pění olej

#26 Nový příspěvek od Auto-klassik »

Vyměň olejovou náplň,protože tvůj olej obsahuje hodně vody!

Mipi5
Příspěvky: 56
Registrován: pát lis 25, 2011 5:04 pm
Bydliště: Rychnovsko

Re: Desta MV1203 pění olej

#27 Nový příspěvek od Mipi5 »

Ta ještěrka byla takřka stále v provozu. Minimálně 3 x týdně se s ní projel po nádvoří do doby, kdy klekla. Nezdá se mi, že větší množství vody v oleji se projeví náhlým snížením výkonu ve stylu dnes ještěrka kopeček vyjede a zítra už ne. Máte s tím osobní zkušenost? Pravdou je, že mi říkal, že za 15 let v ní olej nevyměnil, takže Vám to nemohu vyvrátit, ale tak náhlý pokles výkonu mi připadá nereálně.
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II

Mipi5
Příspěvky: 56
Registrován: pát lis 25, 2011 5:04 pm
Bydliště: Rychnovsko

Re: Desta MV1203 pění olej

#28 Nový příspěvek od Mipi5 »

ITS: Pochopil jsem to správně, že se se mnou chcete podělit o své zkušenosti 8) a tím pádem budu schopen to s Vašimi radami sám opravit? Ne, že mám navštívit servis :pistol:

Proč ale čerpadlo na zdvih funguje a na pojezd ne, když je obojí poháněno výstupem z měniče? Ty spojky za měničem jsou tedy jen na pojezd nebo na pohon celé převodovky a tím i zdvihového čerpadla. Jsou ty spojky přístupné po vyndání motoru a měniče, nebo se musí vyndat portály a vybrat diferenciál, aby je bylo možné vyměnit?

Ten měnič je tam, kde bych u normálního motoru Š 1203 hledal spojku. Je to tak? Jsem schopen opravit tento měnič doma tím, že v něm vyměním vadná ložiska, nebo je v něm něco jiného, co se také podělá a musí se také vyměnit a případně seřídit za pomoci speciáních přípravků? Kolik v něm je oleje a jakého? Repas jsem na netu našel za něco kolem 8,5 tis. což je taky pěkná paleta.

Pokud máte nějaké foto z opravy desty MV 12, mohl byste mi je poslat na e-mail, abych si udělal představu, jak je to tam uzpůsobené, protože ten rozpad mi moc neřekl?
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II

smuggler
Příspěvky: 1
Registrován: ned úno 02, 2014 6:07 pm
Bydliště: Brno

Re: Desta MV1203 pění olej

#29 Nový příspěvek od smuggler »

Zdravím kolik se vleze do hydraulického systému litrů oleje? Kde a pod jakým označením seženu hadici která vede z rozvaděče do pravého válce. Nenašel jsem ji pod označením OPTIMIT 8/17 PND 22/416 - 81. DÍKY ZA RADY.
Moje desta tříkolka s motorem š 1202.

Odpovědět

Zpět na „Hydraulika“