Nedostatečné chlazení

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZETOR-7745
Příspěvky: 34
Registrován: čtv srp 22, 2013 9:12 pm
Bydliště: Čadca

Re: Nedostatečné chlazení

#16 Nový příspěvek od ZETOR-7745 »

cerus nejdem tu otvarat novu diskusiu tak sa tu privtrem :shock: mam taky problem prejdem asi cca 1km na plnom plyne 4q-30km a traktor sa mi prehreje na 120C motor multicar M 24+chladic v minulom traktore sa mi zohrial max na 60C a to po 3x tolkej trase a drzal si teplotu :pohlavek:

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Nedostatečné chlazení

#17 Nový příspěvek od Jarda-k »

Může bejt klidně prasklá hlava - tyto motory na to trpěly. Pokud se ohřál na 120°C, to už tam moc vody asi nezbylo...
Chce to ale začít klasickou cestou - kontrola termostatu, vodního čerpadla jestli není poškozený oběžný kolo a kontrola chladiče, hadic....

Uživatelský avatar
ZETOR-7745
Příspěvky: 34
Registrován: čtv srp 22, 2013 9:12 pm
Bydliště: Čadca

Re: Nedostatečné chlazení

#18 Nový příspěvek od ZETOR-7745 »

no ak praskla ta hlava tak ma od nervov urve :/ v zime ako som ho zalozil som nalial fridex do -40C,motor som komplet pretesnil,VD vyzerala v pohode termostat som nepozeral,a esce ako idem z nicoho nic zdechne (spravy sa mi usadenina od nafty na filtry ) pouzivam cervenu naftu ci by to nemohlo byt aj tov naftov predtim som tankoval z benzinky :evil:

Uživatelský avatar
irka
Příspěvky: 134
Registrován: pát zář 13, 2013 11:16 pm
Bydliště: Přerov

Re: Nedostatečné chlazení

#19 Nový příspěvek od irka »

Jarda-k píše:No, pokud je horko, tak se topení v autě většinou nepoužívá a konkrétně u favorita je do přívodu k topení zapojenej čtyřcestný ventil a při vypnutým topení voda radiátorem neprotéká, pouze koluje v hadici.
Při umisťování a propojování chladiče s motorem je samozřejmě třeba použít mozek a nejít proti zákonům fyziky....

Demontáž termostatu není dobrý řešení a pokud je to nutný, tak se tím většinou maskuje nějakej problém s motorem. Třeba KO těsnění pod hlavou, nebo užraný lopatky vodní pumpy.
Zvláště pokud se na motoru zachová původní automatický sytič je demontáž termostatu naprosto nevhodná.
Jako kompromis je možný namotovat termostat ze š 120 kterej otevírá při 75 °C a na stupňovitý vačce sytiče ubrousit 2/3 posledního zubu aby sytič dřív vypnul.
Nemas nejake foto toho sytice?Jeste sem s tym automatem nemel cest.Nejradeji bych ho predelal na manual,ale to by musel nekdo poradit.....

cenyt
Příspěvky: 30
Registrován: sob čer 15, 2013 2:00 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: Nedostatečné chlazení

#20 Nový příspěvek od cenyt »

Já mám na hrkači motor z 1203 v létě ze začátku hodně hřal. Ale pak sem tam stvořil 6 stilistou vrtuli a je klid. Jinak všecko zůstalo puvodni.

duff74
Příspěvky: 163
Registrován: stř zář 28, 2011 8:17 pm
Bydliště: Holešov - Žopy

Re: Nedostatečné chlazení

#21 Nový příspěvek od duff74 »

Využiju toto téma: Mám ve strojku motor Renault 1,6D, ale nemám origo chladič. Zato mám chladič z Favorita i se saharou. Vzhledem k tomu, že origoš chladič byl plošně větší, tak předpokládám, že mi to ten Favoriťácký neuchladí. Tak mě napadlo, že bych sehnal ještě jeden z favorita a protože je dost úzký, tak bych je postavil na výšku propojil bych je vedle sebe s tím, že obě sahary bych dal na ruční spínač a mohl bych si tak podle počasí a zatížení zapínat a vypínat obě sahary. Je to reálné, nebo je to blbost? Případně nevíte někdo jestli to tak už někdo nemá? díky

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Nedostatečné chlazení

#22 Nový příspěvek od Jarda-k »

Možná by bylo lepší dát za stávající chladič výkonnější ventilátor. Je to dost znát, já to vyřešil takhle: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 47#p788047

duff74
Příspěvky: 163
Registrován: stř zář 28, 2011 8:17 pm
Bydliště: Holešov - Žopy

Re: Nedostatečné chlazení

#23 Nový příspěvek od duff74 »

Tak pokud by stačilo dát výkonnější ventilátor tak to by bylo super. Je fakt, že na tom tvém je těch listů na té vrtuli x, ale fáčko jich má jen pár. Mám tady ekologickou likvidaci aut, tak se tam stavím.

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3809
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedostatečné chlazení

#24 Nový příspěvek od exot »

V prvni rade je si treba uvedomit ze z benzinu ci nafty se ziskava nejaky vykon treba motor ma 50kw to zhruba znamena ze vyfukem odejde 50kw vyfukovymi plyny na klice 50kw vykonu a prave chlazenim zbylou tretinu tj taky 50kw ktere musite uchladit (prosim nechytejte me za slovo).Kazdy motor respektive jeho chladic je konstruovan tak ze i v nejvetsich vedrech musi motor uchladit .Pokud je jinak vse v poradku neni problem ale vzhledem k tomu ze v traktoru neni zajisten dostatecny prutok vzduchu chladicem tak ho musime zajistit jinym zpusobem treba pridanym ventilatorem vice listy ventilatoru , lepsim smerovanim vzduchu nebo jinym resenim prutoku chladiciho vzduchu mnohdy staci rucni spinac ventilatoru.Pripadne vykonnejsim chladicem.Sahara topeni nema velky vyznam ta ma cca kolem 5kw krom toho stejne v aute v nejvetsich vedrech taky netopite.Mrknete treba na autokrosova auta ty treba take maji vice ventilatoru.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Sadra17
Příspěvky: 6345
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Nedostatečné chlazení

#25 Nový příspěvek od Sadra17 »

duff74 píše:Využiju toto téma: Mám ve strojku motor Renault 1,6D, ale nemám origo chladič. Zato mám chladič z Favorita i se saharou. Vzhledem k tomu, že origoš chladič byl plošně větší, tak předpokládám, že mi to ten Favoriťácký neuchladí. Tak mě napadlo, že bych sehnal ještě jeden z favorita a protože je dost úzký, tak bych je postavil na výšku propojil bych je vedle sebe s tím, že obě sahary bych dal na ruční spínač a mohl bych si tak podle počasí a zatížení zapínat a vypínat obě sahary. Je to reálné, nebo je to blbost? Případně nevíte někdo jestli to tak už někdo nemá? díky
uchladí, diesel moc nehřeje :-/
malej traktorista v malým traktoru

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 8334
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Nedostatečné chlazení

#26 Nový příspěvek od Chose11 »

novej diesel moc nehřeje, starej typ topí víc jak benzín. Novej nafťák s řídící jednotkou ti dokonce dohřívá vodu žhavícíma svíčkama do vody, aby rychleji byla voda na provozní teplotě.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3947
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Nedostatečné chlazení

#27 Nový příspěvek od rezis »

Chose11 píše: novej diesel moc nehřeje...
Nechci do toho kecat, ale fyzika je svině a účinnost se pořád moc z místa nehla ani u benzínu ani u nafty...
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 8334
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Nedostatečné chlazení

#28 Nový příspěvek od Chose11 »

tak nekecej, praxe je praxe 8) , několikanásobným vstřikem, promněným časováním ventilů a vůbec inteligencí řídící jednotky apod. se účinnost zvýšila a při spalování jde o něco více do výkonu, méně do tepla.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3809
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedostatečné chlazení

#29 Nový příspěvek od exot »

a také přeplnováním ;)
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3947
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Nedostatečné chlazení

#30 Nový příspěvek od rezis »

A také proto že nafta má větší hustotu než benzím ... a poměry vstřiku jsou hmotnostní že....
Ony ani nové benzíny netopí. Praktici
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Odpovědět

Zpět na „Motory“