Gaz 66
Re: Gaz 66
Dříve do jejich podmínek jedině benziňák a benzín za pár kopějek, ale dnes už také nafta.
Re: Gaz 66
Taky si nepamatuju že by se ZILY rozpadávaly.Na tu dobu dost vymakaný,Taky jsem ho měl,157,131 a i 130bez předku.Tahouni a spolehlivky.
Re: Gaz 66
Jazdil som s zilom 157 a tak trochu viem čo to je za aušus,a vela ludi povie že tatra napriklad 148 nema dobru priechodnost terenou len keby ludia vedeli že ked sa da tatre dobre obutie tak vynde to iste čo v3ska gaz alebo zil.
Re: Gaz 66
Ešte nikdy sa mi nepodarilu zahrabat tatru tak aby ležala na rure,a oproti gazom zilom je aj ta spotreba nižšia a vykon omnoho vyšši.
Re: Gaz 66
Tatra je taky parádní stroj ale má výšku 28 a PV3S 40 cm.Tak kdo vyjede víc?Nebo jinak ,kdo se dřív pověsí za spodek?Tím nehaním TATRu ,ty jsem měl taky.T-111,T-128,138 .148.813 8 kolu a 5 kolu tahač.Měl jsem to s bráchou a tátou,abych se nechlubil cizím,vlastním peřím.
Re: Gaz 66
Na tom zile 157 ktorom som jazdil stale rozostavovalo zapalovanie a potom ho bud dusilo alebo strielalo do vyfuku a neverim tomu že by to bol problem len toho konkretneho zila na ktorom som jazdil.
Re: Gaz 66
Ahoj, na vojně jsme měli všechny tyhle stroje o kterejch se tady píše. Každej měl svoje mouchy a každej měl svoje výhody. Někdo haněl Ruský auta, někdo haněl Český auta. Co člověk to názor.
Začnu kachnou, do terénu celkem dobrá, ale jak byl táhlej kopec a v terénu začla hopsat jako kachna opravdu. Byla lehká. A dát třeba přez škarpu bokem se odvážil jen jednou klučina a lehla na bok než by kdo řekl švec. Ale lehla volně a nic se jí nestalo.
Ostatní stroje to daly bez ztráty kytičky. Nelehlo ani jedno už.
O tom že Ruský auto má málo výkonu, co se tady psalo asi s tím moc nejezdil. Nebo s naloženým. Jednou jsme jezdili na tankodromu s těmahle Ruskejma a byly sundaný nástavby. Některý auto mělo na sobě i 10 tun nástavbu. To byly Uraly. Jel někdo s Uralem jen tak bez ničeho, bez nástavby? Já jo a to jede jako dráha. Předjížděli jsme na silnici osobáky tuším dal 120 km. Vše šlo lehce. Má to posilovače na všechno. Je to benzinovej motor, a ten šlapal. Brodivost přez metr bez problémů.To je ale auto kategorie Tatry 148. Když jely po planině na Libavě obě asi stejně naložený, Tatra to nedala. Bohužel zůstala na tom spodku. Nevýhoda byla asi ty tupláky vzadu. Neměla pořádný gumy proti Uralu, kterej s 10 tunama na zadku jel skoro jako tank. Měl teréní gumy a skoro nejetý.
Zil, 157, 131. Zase naloženo přístrojové vozy, anténí vozy, váhy, bez nástavby jezdil jak osobák. V zimě topil že se dalo při jízdě sedět bez vaťáku.
Gaz 66 to měli kluci vedle z útvaru a jen jsem se s níma svezl. Naprd tam bylo to řazení. To nadávali. Ale třeba s kachnou to se nedá srovnávat. Tohle je o generaci jinde proti kachně. Motor je jako u ostatních Ruskejch nískootáčkovaj. Pamatuju si, že oni jezdili v tom terénu a jen si to pobrukovalo. I jsme jednou měli ten navyják vytaženej tahali jsme Vejdu ze škarpy. Nakonec jsme museli uvázat Gaze za strom, pořát přijížděl a ne to vytáhnout. Po přivázání za strom jsem myslel že se zvedne do luftu, ale vytáhnul ji. Jasně že Vejda hrabala taky.
V kasárnách byl takovej kopec. Říkalo se tomu ,,pahorek" Občas někdo sednul do auta a pokusil se ho vyjet.
Pořadí aut na pahorku:
V3S až do plotu na vrchu.
Uaz metr od plotu.
Zil Gaz 66 skorem na stejno za polovinu kopce.
Potom Tatra.
Dál byl Ural.
Nakonec Kachna. Tam právě byl problém s tím že je lehká a dole pod pahorkem byla odstavná plocha. Tam se to rozjelo a tradá do kopce. Ale odstavka byla asfaltová a na kraji obrubník. Tam se s velkým autem nechalo zozpálit a přelítnout ho. Ale kachna nemohla byl by to velkej náraz.
A všim jsme jezdili po tankodromu, kterej byl asi 5 km od kasáren. Vše stokrát vyzkoušeno, projeto. Většinou jízdy absoluvovaly všechny stroje až dokonce. Některý hůř, některý líp. Měl jsem štěstí na kluka ze Slovenska z Oravy a on uměl s V3S jezdit jako nikdo. Jezdil s ní v civilu tam v kopcích. On s ní opravdu uměl jezdit a uměl ji hravě opravovat a seřizovat. Co ten s ní dokázal. Kolikrát už jsem myslel že se vyválíme a Vejda to ustála. Opravdu snese hodně. Vyzkoušeno.
Nemá cenu se dohadovat co který auto umí a jak je lepší. Stačí aby mělo jiný gumy ojetý a tupláky. nebo některá V3S měla na sobě 3 tuny phm. Ta jela jako tank v terénu oproti těm co vezli maskovačky. Na silnici se pak zase na ty těžký čekalo. Uraly měly 20 tun váhu. To je potom taky znát. No a nástavba měla 10 tun a tenkrát za komančů stála nástavba 60 milionů! A pokoušej se vyjet pahorek! To kdyby se nezdařilo a vyválel ho, seděl by v Sabinově ještě teď!
Začnu kachnou, do terénu celkem dobrá, ale jak byl táhlej kopec a v terénu začla hopsat jako kachna opravdu. Byla lehká. A dát třeba přez škarpu bokem se odvážil jen jednou klučina a lehla na bok než by kdo řekl švec. Ale lehla volně a nic se jí nestalo.
Ostatní stroje to daly bez ztráty kytičky. Nelehlo ani jedno už.
O tom že Ruský auto má málo výkonu, co se tady psalo asi s tím moc nejezdil. Nebo s naloženým. Jednou jsme jezdili na tankodromu s těmahle Ruskejma a byly sundaný nástavby. Některý auto mělo na sobě i 10 tun nástavbu. To byly Uraly. Jel někdo s Uralem jen tak bez ničeho, bez nástavby? Já jo a to jede jako dráha. Předjížděli jsme na silnici osobáky tuším dal 120 km. Vše šlo lehce. Má to posilovače na všechno. Je to benzinovej motor, a ten šlapal. Brodivost přez metr bez problémů.To je ale auto kategorie Tatry 148. Když jely po planině na Libavě obě asi stejně naložený, Tatra to nedala. Bohužel zůstala na tom spodku. Nevýhoda byla asi ty tupláky vzadu. Neměla pořádný gumy proti Uralu, kterej s 10 tunama na zadku jel skoro jako tank. Měl teréní gumy a skoro nejetý.
Zil, 157, 131. Zase naloženo přístrojové vozy, anténí vozy, váhy, bez nástavby jezdil jak osobák. V zimě topil že se dalo při jízdě sedět bez vaťáku.
Gaz 66 to měli kluci vedle z útvaru a jen jsem se s níma svezl. Naprd tam bylo to řazení. To nadávali. Ale třeba s kachnou to se nedá srovnávat. Tohle je o generaci jinde proti kachně. Motor je jako u ostatních Ruskejch nískootáčkovaj. Pamatuju si, že oni jezdili v tom terénu a jen si to pobrukovalo. I jsme jednou měli ten navyják vytaženej tahali jsme Vejdu ze škarpy. Nakonec jsme museli uvázat Gaze za strom, pořát přijížděl a ne to vytáhnout. Po přivázání za strom jsem myslel že se zvedne do luftu, ale vytáhnul ji. Jasně že Vejda hrabala taky.
V kasárnách byl takovej kopec. Říkalo se tomu ,,pahorek" Občas někdo sednul do auta a pokusil se ho vyjet.
Pořadí aut na pahorku:
V3S až do plotu na vrchu.
Uaz metr od plotu.
Zil Gaz 66 skorem na stejno za polovinu kopce.
Potom Tatra.
Dál byl Ural.
Nakonec Kachna. Tam právě byl problém s tím že je lehká a dole pod pahorkem byla odstavná plocha. Tam se to rozjelo a tradá do kopce. Ale odstavka byla asfaltová a na kraji obrubník. Tam se s velkým autem nechalo zozpálit a přelítnout ho. Ale kachna nemohla byl by to velkej náraz.
A všim jsme jezdili po tankodromu, kterej byl asi 5 km od kasáren. Vše stokrát vyzkoušeno, projeto. Většinou jízdy absoluvovaly všechny stroje až dokonce. Některý hůř, některý líp. Měl jsem štěstí na kluka ze Slovenska z Oravy a on uměl s V3S jezdit jako nikdo. Jezdil s ní v civilu tam v kopcích. On s ní opravdu uměl jezdit a uměl ji hravě opravovat a seřizovat. Co ten s ní dokázal. Kolikrát už jsem myslel že se vyválíme a Vejda to ustála. Opravdu snese hodně. Vyzkoušeno.
Nemá cenu se dohadovat co který auto umí a jak je lepší. Stačí aby mělo jiný gumy ojetý a tupláky. nebo některá V3S měla na sobě 3 tuny phm. Ta jela jako tank v terénu oproti těm co vezli maskovačky. Na silnici se pak zase na ty těžký čekalo. Uraly měly 20 tun váhu. To je potom taky znát. No a nástavba měla 10 tun a tenkrát za komančů stála nástavba 60 milionů! A pokoušej se vyjet pahorek! To kdyby se nezdařilo a vyválel ho, seděl by v Sabinově ještě teď!
Re: Gaz 66
ZIL 157 mal radový 6 valec s rozvodom SV, teda spodový motor, konštrukčne z prelomu 20/30tych rokov 20. storočia. Ťažko porovnávať tento motor s modernejším V8 OHV zo ZILu 131, alebo Uralu. Na spodových motoroch podpalovalo ventily, následkom čoho strácali kompresiu, valce nepálili a preto to strieľanie nespálenej zmesi vo výfuku. Nebol to problém zapalovania, ale nízkeho kompresného tlaku, kedy je zmes ťažko zápalná. Potom motor nepáli, nemá výkon a žere aj dvojnásobok toho, čo normálne. To bol problém aj na GAZoch 69. UAZ 469 už mal vrchový motor OHV, ako Volga 24 a to bolo už iné kafe. Ale reč je o GAZe 66. Je to naozaj skvelé auto. Trochu som s ním jazdil. Kačenu som mal. Z terénnych vlastností tejto ´´terénnej legendy´´ som bol sklamany a po čase išla z domu. Hodila sa asi iba na traktor. Na celkovú hmotnosť 4,5 tony bol motor i podvozok poddimenzovaný. Na traktor s hmotnosťou okolo 1 tony podvozok stačil. Neviem si predstaviť jazdiť Kačeny v Rusku, od púští na juhu po Sibír, kto by tam tie olejničky furt opravoval?
Nissan Patrol K260, traktor Pejo 4x4 vo výstavbe.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Gaz 66
ako som napisal uz vyssie, ja zohladnujem urcite kriteria, a v nich mi najviac vyhovuje t805 so sikovnym ropakom...
Re: Gaz 66
Mame aj 66-tku aj 157 Zil, na V3S som tiez nieco malo pochodil. Aj 805-ka bola, ale brat ju predal, lebo v terene sa zdaleka neukazovala taka legendarna ako sa traduje (mimo to jediny motor, ktory to tam normalne ustoji tak ako tam je povodne osadeny je ten V8, lebo skoro vobec nevibruje). S GAZom 66 sa neda porovnavat nic. Jedina vyhoda V3S je klasicka koncepcia nakladneho terenneho auta 6x6 ... Kdesi na Bahnach sa traduje veta "Tam nechod to neprejde ani 66-tka" ....
K tym ropakom, pri Zile aj Gaze 66 sa mozme porozpravat, bez toho aby sme po sebe kricali, nie je nam zle zo smradu , v zime sa im nemusia pred startovanim davat citat zapalene noviny , spotreba GAZu 66 a V3S je v zasade ta ista a nafta/benzin uz stoja +/- rovnako...
Taky Ural, ked taha trubky na plynovod mu ich na ten oplen daju zo 5, 815-ke 3 a to sa s tym uz trapi a to sa ta Tatra na tom plynovode potom hybe so spotrebou niekde na 150L, co uz je hodne viac ako ten URAL ...
Blato: ked si v kabine spustis kolesa na 0,3 atm, tak sa prejde aj tam, kde sa clovek bori skoro po vrch kanad ...
K tym ropakom, pri Zile aj Gaze 66 sa mozme porozpravat, bez toho aby sme po sebe kricali, nie je nam zle zo smradu , v zime sa im nemusia pred startovanim davat citat zapalene noviny , spotreba GAZu 66 a V3S je v zasade ta ista a nafta/benzin uz stoja +/- rovnako...
Taky Ural, ked taha trubky na plynovod mu ich na ten oplen daju zo 5, 815-ke 3 a to sa s tym uz trapi a to sa ta Tatra na tom plynovode potom hybe so spotrebou niekde na 150L, co uz je hodne viac ako ten URAL ...
Blato: ked si v kabine spustis kolesa na 0,3 atm, tak sa prejde aj tam, kde sa clovek bori skoro po vrch kanad ...
Re: Gaz 66
Chceš povedat že tatra 815 s 12v turbom je slabšia ako ten ural.
Re: Gaz 66
Asi psal o pruchodnosti,ne?A ty jsi měl možnost porovnat Urala a Tatru?Já jo,docela bych tomu věřil.Ale hádat se fakt nechci.
Re: Gaz 66
Ide hlavne o to že Ural nezostane v blate visieť na bruchu. Tatra keď sa naloží, tak rúru ťahá po zemi. Vojenská Tatra 815 6x6 s taktickými pneumatikami a dofukovaním je na tom lepšie.
Nemá niekto na predaj prídavnú prevodovku na GAZ66?
Nemá niekto na predaj prídavnú prevodovku na GAZ66?
Nissan Patrol K260, traktor Pejo 4x4 vo výstavbe.
Re: Gaz 66
Ja som dost zastancom Tartry, aj koncepcia sa mi paci, dokonca co viem, ze ked tuto stavaju dialnicu kdesi v kopcoch, tak tam najprv idu Tatry aby polozili panely a potom sa tam premavaju Actrosy, lebo sa im inac krutia ramy . Aj ako hasic Tatra nema moc konkurenciu, ta trubka je N x tuhsia ako ram a ked to stoji niekde cely rok naplnene vodou, tak tie rebrinove ramy dostavaju dost zabrat. Ale aj s tou spotrebou, plne nalozena s vlekom si Tatra cez 50L potiahne ani ju velmi netreba dusit (povedzme nejaka 815-ka). Minule tuto boli s 815-kou, 8 kolou po drevo, presli nejakych 15 km a potiahlo im to 80L nafty (tazky teren). Ale to uz teda menej zozerie ten Zil, kde tych 100/100 je skutocne maximum, normalne po ceste v pohode 35L/100km.
Ono je to s ruskymi autami tak, ze napr. GAZ 66 ma deklarovanu nosnost cca 2000 kg (co je o trocha viac ako 805-ka), ale kludne na neho mozes dlhodobo nakladat bez problemov tolko ako na V3S, co je podstatne tazsie auto s vyssou nosnostou ...
Ale k tomu Uralu, po spravnosti ten by sme s Tatrou ani nemali porovnavat, ekvivalent Tatry by bol +/- KRAZ, Ural ma nosnost okolo 7000 kg a vykon cca 220 koni, napriek tomu sa na neho naklada ako na Tatru a zvlada to v terene lepsie.
Ural/Zil 131 v akcii, to tam niekde jednoducho inac nejde a robit nejake cesty by bolo neefektivne, tak to musi zvladnut technika, ale potom tomu treba davat aj kazdodennu udrzbu:
Ono je to s ruskymi autami tak, ze napr. GAZ 66 ma deklarovanu nosnost cca 2000 kg (co je o trocha viac ako 805-ka), ale kludne na neho mozes dlhodobo nakladat bez problemov tolko ako na V3S, co je podstatne tazsie auto s vyssou nosnostou ...
Ale k tomu Uralu, po spravnosti ten by sme s Tatrou ani nemali porovnavat, ekvivalent Tatry by bol +/- KRAZ, Ural ma nosnost okolo 7000 kg a vykon cca 220 koni, napriek tomu sa na neho naklada ako na Tatru a zvlada to v terene lepsie.
Ural/Zil 131 v akcii, to tam niekde jednoducho inac nejde a robit nejake cesty by bolo neefektivne, tak to musi zvladnut technika, ale potom tomu treba davat aj kazdodennu udrzbu: