ZETOR 6901 - malá GO
Moderátor: Lukashil
-
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
- Bydliště: Liberecko
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Tak psa mě to už nevtáhne připravil jsem IFAckej filtr.
Dnes jsem dělal další pokusy a záhada je rozluštěna.
Čtyři vodítka ventilů z osmi mají poměrně velkou vůli. Zítra ještě změřím hodinkama.
Takže to dle mě bere olej zvrhu hlavy, víc než by mělo. Vodítka a ventily jsou osazena nová.
Přeměřím cca vule a ty co budou moc, znovu vyměním
Musím se někam podívat kolik je tolerance.
Dále jsem studoval ventily a v sedlech a některé mají na 1/5 obvodu mírný prosak.
Je vidět dle mírně očouzené hranky. Test propusnosti pomocí benzínu jsem dělal
před osazením i ted a ventil kapalinu drží , přesto to budu ještě muset trošku doladit.
Sečteno podtženo , poměním vodítka a nějaké ventily.
Znovu zalapuji sedla ventilů a mělo by to být OK.
+ Nové těsnění pod palici.
Tlaky ve válci bohužel zatím změřeny nemám, musím si vyrobit nějaký přípravek.
Vyrobil jsem si i kapiláru. Vzal jsem trubičku a šmiknul jsem jí. Dále jsem nasadil kus hadičky
a na ní pak skleněnou trubičku - pruchozí. Nasadil jsem to na první vývod čerpadla a setrvákem otočil
na značky , hladinu jsem měl v trubičce na nějaké rysce. Následně jsem hýbal čerpadlem
ale hladina se ani nehla. Tak než budu blbnou dál.... jaký je přesný postup nastavení předvstřiku ?
Jeden jsem tu někde na foru četl ale nevím zda jsem to správně pojal.
Je také možné i to, že čerpadlo na které jsem zkoušel druhý pokus (původní s kterým jsem koupil motor)
je KO.
Dnes jsem dělal další pokusy a záhada je rozluštěna.
Čtyři vodítka ventilů z osmi mají poměrně velkou vůli. Zítra ještě změřím hodinkama.
Takže to dle mě bere olej zvrhu hlavy, víc než by mělo. Vodítka a ventily jsou osazena nová.
Přeměřím cca vule a ty co budou moc, znovu vyměním
Musím se někam podívat kolik je tolerance.
Dále jsem studoval ventily a v sedlech a některé mají na 1/5 obvodu mírný prosak.
Je vidět dle mírně očouzené hranky. Test propusnosti pomocí benzínu jsem dělal
před osazením i ted a ventil kapalinu drží , přesto to budu ještě muset trošku doladit.
Sečteno podtženo , poměním vodítka a nějaké ventily.
Znovu zalapuji sedla ventilů a mělo by to být OK.
+ Nové těsnění pod palici.
Tlaky ve válci bohužel zatím změřeny nemám, musím si vyrobit nějaký přípravek.
Vyrobil jsem si i kapiláru. Vzal jsem trubičku a šmiknul jsem jí. Dále jsem nasadil kus hadičky
a na ní pak skleněnou trubičku - pruchozí. Nasadil jsem to na první vývod čerpadla a setrvákem otočil
na značky , hladinu jsem měl v trubičce na nějaké rysce. Následně jsem hýbal čerpadlem
ale hladina se ani nehla. Tak než budu blbnou dál.... jaký je přesný postup nastavení předvstřiku ?
Jeden jsem tu někde na foru četl ale nevím zda jsem to správně pojal.
Je také možné i to, že čerpadlo na které jsem zkoušel druhý pokus (původní s kterým jsem koupil motor)
je KO.
Re: ZETOR 6901 - malá GO
to ako si potom menil tie ventyli ked maju take velke vole?
ako si zabrusil tie ventyle ked podfukuju?
a o tom cerpadle ti neviem viac povedat moje bolo na GO a stary co to robil mi vsetko nastavil aj trisky aj cerpadlo aj este neviem co takze stym ti nepomozem, ale hento mi je zahadov, odflakol si to potom!
ako si zabrusil tie ventyle ked podfukuju?
a o tom cerpadle ti neviem viac povedat moje bolo na GO a stary co to robil mi vsetko nastavil aj trisky aj cerpadlo aj este neviem co takze stym ti nepomozem, ale hento mi je zahadov, odflakol si to potom!
-
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
- Bydliště: Liberecko
Re: ZETOR 6901 - malá GO
1/
Nejdůležitější fakt. Dělám to poprvé v životě a defakto se to učím za běhu.
Člověk se to nějak naučit musí.
2/
Přiznám se, že vůle na ventilu jsem neměřil a nijak nezkoušel. Více méně z nevědomosti
a netušil jsem,že u nových vodítek a ventilů tohle vůbec může nastat. Ted už to vím...
3/
Sedla jsem vzal vrezkou a následně lapoval. Test těsnosti jsem dělal pouze pomocí kapaliny (benzín,ropa)
a ten byl vizuelně uspěšný. I nyní ventyl drží a kapalinu nepropustí.
Nic méně závěrečné lapování nebylo jak se zdá uplně precizní, takže drobné doladění mě ještě čeká.
Takže neřekl bych, že jsem to odfláknul ve smyslu lajdáctví
4/
Učiním nápravu problému a hned budeme chytřejší.
Nejdůležitější fakt. Dělám to poprvé v životě a defakto se to učím za běhu.
Člověk se to nějak naučit musí.
2/
Přiznám se, že vůle na ventilu jsem neměřil a nijak nezkoušel. Více méně z nevědomosti
a netušil jsem,že u nových vodítek a ventilů tohle vůbec může nastat. Ted už to vím...
3/
Sedla jsem vzal vrezkou a následně lapoval. Test těsnosti jsem dělal pouze pomocí kapaliny (benzín,ropa)
a ten byl vizuelně uspěšný. I nyní ventyl drží a kapalinu nepropustí.
Nic méně závěrečné lapování nebylo jak se zdá uplně precizní, takže drobné doladění mě ještě čeká.
Takže neřekl bych, že jsem to odfláknul ve smyslu lajdáctví
4/
Učiním nápravu problému a hned budeme chytřejší.
-
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
- Bydliště: Liberecko
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Tak po delší odmlce, jsem se vrátil k motoru a přelapoval jsem znova sedla ventylů a osadil znovu hlavu, dal seřidit čerpadlo na stolici.
Situace se výrazně zlepšila až na 4tý válec, který na výfuku neustále kouří, fluše nespálenou naftu
a vyfuk není horký a nemá takovou sílu jako když dám ruku před výfukové otvory ostatních hlav motoru.
Podezření padlo na hlavu samotnou, tak jsem sehnal náhradní, celou jsem jí zgenerálkoval ale situace se
nezměnila. Udělal jsem další test a sice vzal jsem jednu z hlav, která byla na ostatních válcích a dal jí na místo
té problematické. Situace neustále stejná. Poslední válec prostě nepálí. Hlavou to tedy evidentně nebude.
Čerpadlo jsem dal seřidit na stolici, takže tam by problém neměl být. Prověrkou prošly i nové trysky. Nafta tam jde.
Spodek motoru je nový ..vložky, válce, kroužky. Takže tam jsem problém nepředpokládal nic méně dnes jsem sejmul
hlavy a zjistitl jsem, že na 3válích mám přesah vložek k bloku motoru v rozmezí cca 0,06-0,10mm a ten čtvrtý
který dělá problémy má 0,2mm přesah, což je dle chytré knížky mimo toleranci (max 0,1mm).
Dávám tedy ještě dokupy přípravek na měření tlaků ve valích abych si potvrdil doměnky a pak budu muset asi
vložku nechat škrábnout na soustruhu. Otázka je zda je přesah vložky 0,2mm opravdu kritický ?
Jaké by měli být tlaky v "novém" motoru ? 25 a více ?
Foto přípravku pak dodám po odzkoušení.
Situace se výrazně zlepšila až na 4tý válec, který na výfuku neustále kouří, fluše nespálenou naftu
a vyfuk není horký a nemá takovou sílu jako když dám ruku před výfukové otvory ostatních hlav motoru.
Podezření padlo na hlavu samotnou, tak jsem sehnal náhradní, celou jsem jí zgenerálkoval ale situace se
nezměnila. Udělal jsem další test a sice vzal jsem jednu z hlav, která byla na ostatních válcích a dal jí na místo
té problematické. Situace neustále stejná. Poslední válec prostě nepálí. Hlavou to tedy evidentně nebude.
Čerpadlo jsem dal seřidit na stolici, takže tam by problém neměl být. Prověrkou prošly i nové trysky. Nafta tam jde.
Spodek motoru je nový ..vložky, válce, kroužky. Takže tam jsem problém nepředpokládal nic méně dnes jsem sejmul
hlavy a zjistitl jsem, že na 3válích mám přesah vložek k bloku motoru v rozmezí cca 0,06-0,10mm a ten čtvrtý
který dělá problémy má 0,2mm přesah, což je dle chytré knížky mimo toleranci (max 0,1mm).
Dávám tedy ještě dokupy přípravek na měření tlaků ve valích abych si potvrdil doměnky a pak budu muset asi
vložku nechat škrábnout na soustruhu. Otázka je zda je přesah vložky 0,2mm opravdu kritický ?
Jaké by měli být tlaky v "novém" motoru ? 25 a více ?
Foto přípravku pak dodám po odzkoušení.
-
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
- Bydliště: Liberecko
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Zdravím ve spolek.
V jednom kuse jsem někde pracovně pryč ale dostal jsem se k dalším testům motoru.
Přesah vložky 0,2mm je prý v toleranci a důležité je aby tam ten přesah byl. Prušvih tedy nastává
když přesah není vubec nebo je velmi malej. Pak to těsnění prostě neutěsní.
Hlava motoru po X pokusech je v pořádku.
Potvrdila je tedy nejméně předpokládaná teze a sice, že opravdu tlak utíká přes kroužky dolu do motorového prostoru.
Na dvou prostředních válcích méně na krajních hodně. Výsledkem je velmi malý tlak (10atm). Po nalití oleje do válce na chvilku 20atm.
Sundal jsem tedy vanu, a vycuknul ven nejvíce problematický píst směrem nahoru.
Zkontroloval jsem natočení pístních kroužků a zde problém nebyl.Sundal jsem kroužky z pístu
a po obvodu jsem skouknul opotřebení kroužků. Zabroušené jsou po obvodu na spodní hraně.
Osazeny byly nápisem nahoru. Na kroužku je nápis "KO" a pak "TOP"
Třetí kroužek zhora je cca na 3cm nezabroušen vůbec - asi špatná ovalita.
Následně jsem samotný kroužek vrazil do vložky a pístem ho srovnal.
Spároměrkou jsem naměřil spáru cca 0,7mm na sousední vložce 0,6mm (ten samej kroužek)
Vložky+píst+kroužky jsou koupené nové v sadě, dle všeho česká výroba jičín.
Následně jsem nechal na motoru jen jednu hlavu a postupně točím setrvákem - motorem
Když válec s hlavou dostanu do komprese a začnu vzduch stlačovat, tak se od určitého tlaku
ozve ze spodku motoru mohutné ssssssssss.. jak když ujde kompresor.
Takže evidentně mě netěsní "spodek" motoru. Vložky jsou nové a předpokládám, že honovahá věc
nebude mít žádné odchylky. Mám tedy hledat problém v těch kroužcích ?
Případně uvítám nějaké rady jak ověřit v čem je problém.
Díky s pozdravem
Milan
V jednom kuse jsem někde pracovně pryč ale dostal jsem se k dalším testům motoru.
Přesah vložky 0,2mm je prý v toleranci a důležité je aby tam ten přesah byl. Prušvih tedy nastává
když přesah není vubec nebo je velmi malej. Pak to těsnění prostě neutěsní.
Hlava motoru po X pokusech je v pořádku.
Potvrdila je tedy nejméně předpokládaná teze a sice, že opravdu tlak utíká přes kroužky dolu do motorového prostoru.
Na dvou prostředních válcích méně na krajních hodně. Výsledkem je velmi malý tlak (10atm). Po nalití oleje do válce na chvilku 20atm.
Sundal jsem tedy vanu, a vycuknul ven nejvíce problematický píst směrem nahoru.
Zkontroloval jsem natočení pístních kroužků a zde problém nebyl.Sundal jsem kroužky z pístu
a po obvodu jsem skouknul opotřebení kroužků. Zabroušené jsou po obvodu na spodní hraně.
Osazeny byly nápisem nahoru. Na kroužku je nápis "KO" a pak "TOP"
Třetí kroužek zhora je cca na 3cm nezabroušen vůbec - asi špatná ovalita.
Následně jsem samotný kroužek vrazil do vložky a pístem ho srovnal.
Spároměrkou jsem naměřil spáru cca 0,7mm na sousední vložce 0,6mm (ten samej kroužek)
Vložky+píst+kroužky jsou koupené nové v sadě, dle všeho česká výroba jičín.
Následně jsem nechal na motoru jen jednu hlavu a postupně točím setrvákem - motorem
Když válec s hlavou dostanu do komprese a začnu vzduch stlačovat, tak se od určitého tlaku
ozve ze spodku motoru mohutné ssssssssss.. jak když ujde kompresor.
Takže evidentně mě netěsní "spodek" motoru. Vložky jsou nové a předpokládám, že honovahá věc
nebude mít žádné odchylky. Mám tedy hledat problém v těch kroužcích ?
Případně uvítám nějaké rady jak ověřit v čem je problém.
Díky s pozdravem
Milan
- pavolmakys
- Příspěvky: 2401
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Co mi nejde dohlavy, ze aky maly tlak tam musi byt ze by to nepalilo. Ako dlho motor bezal, tie kruzky sa musia zabehnut, zda sa mi ze to prilis hrotis. Bol som pri otcovi ked robil generalky motorov, a toto sme nikdy neriesili. Vacsinou bol problem na loziskach kluky, ale ovalitu kruzkov ci vloziek, to sa neriesilo, po zabehu to bolo ok.
Vetu "Prušvih tedy nastává když přesah není vubec nebo je velmi malej. Pak to těsnění prostě neutěsní." som nepochopil, neviem kto ti to povedal alebo kde si sa to docital ale podla mna je to blbost. Presah je podstatny pre kompresny pomer, nie preto ci to tesnenie udrzi alebo nie. Podla presahu sa voli aj hrubka tesnenia, ci 1,2 alebo 1,5mm.
Vetu "Prušvih tedy nastává když přesah není vubec nebo je velmi malej. Pak to těsnění prostě neutěsní." som nepochopil, neviem kto ti to povedal alebo kde si sa to docital ale podla mna je to blbost. Presah je podstatny pre kompresny pomer, nie preto ci to tesnenie udrzi alebo nie. Podla presahu sa voli aj hrubka tesnenia, ci 1,2 alebo 1,5mm.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Myslím si, že se v tom moc pitváš.... Pokud by ten motor jezdil v traktoru, tak po pár desítkách motohodin by si vše sedlo.
Přesahy se v praxi řeší pouze pokud se musí rovnat blok. V práci jsem dělal těch motorů spoustu a nikdy problém nebyl.
Tlaky jsem na nově sestaveným motoru, ale nikdy neměřil. Třeba se taky stane, že se ulomí spodek ventilu a rozbije píst.
Pokud je zbyrek motoru v cajku, šoupne se tam pouze jedna nová sada válce s pístem a motor chodí normálně dál.
Přesahy se v praxi řeší pouze pokud se musí rovnat blok. V práci jsem dělal těch motorů spoustu a nikdy problém nebyl.
Tlaky jsem na nově sestaveným motoru, ale nikdy neměřil. Třeba se taky stane, že se ulomí spodek ventilu a rozbije píst.
Pokud je zbyrek motoru v cajku, šoupne se tam pouze jedna nová sada válce s pístem a motor chodí normálně dál.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Co se týče tloušťky toho těsnění. Tady je rozhodující přesah pístu nad válcem v horní úvrati. Nevybavuju si ale, že bych musel někdy dávat to silnější, všude se cpou 1,2 mm.
Strojní dílny, který se zabývají opravou bloků motoru, pokud přebrušují horní plochu motoru tak, zároveň zapustí válce na předepsanej přesah a současně adekvátně utočí písty, aby neměly velkej přesah nad válcem.
Zkraje jsem se divil proč ty písty nemají žádný nápisy na těch opravenejch polomotorech, vysvětlení nás překvapilo, ale je logický.
Strojní dílny, který se zabývají opravou bloků motoru, pokud přebrušují horní plochu motoru tak, zároveň zapustí válce na předepsanej přesah a současně adekvátně utočí písty, aby neměly velkej přesah nad válcem.
Zkraje jsem se divil proč ty písty nemají žádný nápisy na těch opravenejch polomotorech, vysvětlení nás překvapilo, ale je logický.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
-
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
- Bydliště: Liberecko
Re: ZETOR 6901 - malá GO
No pokud má novej motor cca 10atm a z vejfuku fluše naftu a dva válce nepálí, tak je někde problém.
Průběžně jsem zjištoval kde. Dopracoval jsem se k tomuto závěru. Tlaky utíkají skrze kroužky dolů do motoru
a to ne zrovna málo. Můžu to zkusit nechat "zajet" delší dobu ale dva válce nepalí. Jeden defakto vůbec
a druhý dost mizerně. Možná je fakt, že je to normální stav a moc to hrotím.
Bylo mě i razeno namíchat naftu/benzín v poměru 5:1 aby směs zapalila dříve (při menším tlaku) než čistá nafta
a zkus to nechat "zaběhat".
Průběžně jsem zjištoval kde. Dopracoval jsem se k tomuto závěru. Tlaky utíkají skrze kroužky dolů do motoru
a to ne zrovna málo. Můžu to zkusit nechat "zajet" delší dobu ale dva válce nepalí. Jeden defakto vůbec
a druhý dost mizerně. Možná je fakt, že je to normální stav a moc to hrotím.
Bylo mě i razeno namíchat naftu/benzín v poměru 5:1 aby směs zapalila dříve (při menším tlaku) než čistá nafta
a zkus to nechat "zaběhat".
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Máš sice pravdu, ale pokud je válec, píst a kroužky nový a správně sesazený a hlava v cajku, tak co víc chceš pro ten motor udělat?
Co jsem já dělal motory, tak všechny běžely pěkně, pravidelně. Pouze pokud se motor dělal v zimě, nebo před zinou, tak tu první zimu v mrazech hůř startoval.
Jediný co u tebe padá v úvahu je nějaká zmetková sada válec - píst.
Co jsem já dělal motory, tak všechny běžely pěkně, pravidelně. Pouze pokud se motor dělal v zimě, nebo před zinou, tak tu první zimu v mrazech hůř startoval.
Jediný co u tebe padá v úvahu je nějaká zmetková sada válec - píst.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172