Motorová zavislost, poruchy převodovek

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
hafi
Příspěvky: 17
Registrován: pon bře 23, 2009 9:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#46 Nový příspěvek od hafi »

Zdar chlapi , problém vyřešen. 8) Porucha byla v axialnim uloženi té spodní hřidele.
Musel jsem ale rozebrat převodovku,protože přičinou problému byla rozlomená podložka mezi
ložiskem a ozub.kolem.Kola volně chodila po hřídeli a otírala se boky osebe.Ješte jednou dík za radu. 8)

Uživatelský avatar
ludko
Příspěvky: 90
Registrován: sob led 28, 2012 11:09 pm
Bydliště: Kroměřížsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#47 Nový příspěvek od ludko »

Na tomto vlákně je sice dlouho ticho po pěšině, ale snad se někdo ozvete.
Mám dotaz. Co obnáší dostat se do přední převodovky TK a podívat se, jestli je vpořádku přepínání závislosti náhonu. Zvládne to člověk sám?
( TZ-4K-14 + Yanmar F18D) Su Moravák jak poleno a su na to hrdé.

Uživatelský avatar
sten
Příspěvky: 733
Registrován: čtv říj 23, 2008 9:38 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#48 Nový příspěvek od sten »

ahoj pokud si zručny a máš misto v garaži tato zvkadneš sou tu chlapy kteřito zvladaj na jedničku.a proto smekam klobouk.tak se toho neboj.a hura na to.

Uživatelský avatar
WENDE
Příspěvky: 277
Registrován: úte dub 05, 2011 7:52 pm
Bydliště: VRCHLABÍ

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#49 Nový příspěvek od WENDE »

Já to dál ted poprve se strejdou,ale ted už bych si na to troufnul sám.V klidu pomalu rozebrat a klidně si to i nafot jak to postupně rozebíráš aby si to zase složil.

Uživatelský avatar
ludko
Příspěvky: 90
Registrován: sob led 28, 2012 11:09 pm
Bydliště: Kroměřížsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#50 Nový příspěvek od ludko »

Mohli byste mně nějak jednoduše popsat postup.
Abych nerozebíral zbytečně něco, co mohlo zůstat v celku.
( TZ-4K-14 + Yanmar F18D) Su Moravák jak poleno a su na to hrdé.

Uživatelský avatar
ludko
Příspěvky: 90
Registrován: sob led 28, 2012 11:09 pm
Bydliště: Kroměřížsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#51 Nový příspěvek od ludko »

Tak jsem si poradil sám. Rozebrané to už teda mám, teď ještě opravit páku a vymyslet, jak levně dodělat odpojování přední nápravy, když už to mám rozdělané. Chcu použit původní drážkovaný hřídel s kuželovým pastorkem i původní kolo - dodělám jen drážku. To víčko budu asi muset koupit, zbytek nechám udělat podle teho, jak je na zadní nápravě. Když se to povede, dám sem nějaké obrázky.
Tu je ukázka mojí celodenní snahy:
Přílohy
puleni_prevodovky.jpg
rozpulena_prevodovka.jpg
ulomena_paka_zavislosti.jpg
( TZ-4K-14 + Yanmar F18D) Su Moravák jak poleno a su na to hrdé.

Uživatelský avatar
ludko
Příspěvky: 90
Registrován: sob led 28, 2012 11:09 pm
Bydliště: Kroměřížsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#52 Nový příspěvek od ludko »

Ještě, že ta páka byla ulomená a já jsem to musel rozebrat. Kdybych to nerozdělal, nevím, co by tak pěkně povolené matky teho kola udělaly. Jedna matka tam ležela pěkně okousaná, jak se někde dostala do zubů. Nevím, co s tím minulý majitel teda dělal.

Setkali jste se s tím taky někdo?
Dal jsem tam teď pod ty matky radši i pérovky.
povolene_matice.jpg
( TZ-4K-14 + Yanmar F18D) Su Moravák jak poleno a su na to hrdé.

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#53 Nový příspěvek od Davleo »

Tak s těma matka jsem měl to samý, jen s tím rozdílem, že mi tam zbyla jen jedna, zbytek ležel na dně, některý úplně rozemletý. Když jsem prohlížel ozubení, tak je skoro bez poškození...dobrej mlýn, ta převodovka :-)
Koukám, že je to asi slabina..říkám si, že ten můj byl asi vyrobenej v pátek.
Ludko, už máš vyrobené to vypínání přední nápravy? Chystám se na to, tak mě zajímá výsledek...

ant
Příspěvky: 3
Registrován: pon črc 08, 2013 8:25 pm
Bydliště: orava

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#54 Nový příspěvek od ant »

som novym majitelom starsieho mt8-132.2 a chcel by som sa opytat este raz na motorovu zavislost.ja som to tiahlo volby zavislosti skusal zaradit a vyradit aj len s prednym nahonom aj s obidvoma teda prednym aj zadnym a nic dramaticke sa nestalo.ako to potom je?vie mi to niekto "po lopate"vysvetlit?dakujem

chobotek
Příspěvky: 11655
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#55 Nový příspěvek od chobotek »

Po lopatě to je vysvětlené několikrát, třeba ve vlákně Obracečka a shrnovač sena TK
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

ant
Příspěvky: 3
Registrován: pon črc 08, 2013 8:25 pm
Bydliště: orava

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#56 Nový příspěvek od ant »

ak som to spravne pochopil tak to tiahlo volby ma tri polohy:PRVA-paka je pritiahnuta k sebe(pojazdova zavislost),DRUHA-paka je v strede,zapadka je v drazke(neutral),TRETIA poloha-paka je zasunuta od vodica do predu(motorova zavislost) a tu je potrebne odistit zapadku a vypnut zadny nahon.je to tak?

Uživatelský avatar
majo258
Příspěvky: 801
Registrován: stř říj 21, 2009 4:26 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#57 Nový příspěvek od majo258 »

ahoj
ano, vypni zadok, znicis prevodovku. Zadne kolesa pojdu podla kardanu a predne podla zaradenej rychlosti, cize pomalsie alebo zase rychlejsie, nespekuluj a pri motorovej zavislosti vypinaj zadok, jedine ze mas dost penazi na opravy. :-/

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#58 Nový příspěvek od Davleo »

Jen pro zajímavost: pokus se částečně rozpadne (zakousne apod) převodovka, dá se dojet taky tak, že se vyřadí do neutrálu, zapne zadní náhon a zapne motorová závislost. Pak jede traktor jen s náhonem na zadní a rychlost je o trochu pomalejší jak jízda na IV.stupeň..
Taky je dobrý si dodělat vypínání předního náhonu (některý TK to mají origoš) - potom si vypneš předek i zadek a můžeš používat TK jako stacionární zařízení (naviják apod) - máš pak na výběr hned z pěti rychlostí otáčení na jednu stranu a čtyř na opačnou (na motorovou závislost to točí jen po směru hod.ručiček - pohled odzadu)...

Uživatelský avatar
ondrejb
Příspěvky: 322
Registrován: čtv pro 11, 2008 1:37 am
Bydliště: SR/RS

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#59 Nový příspěvek od ondrejb »

Nazdar odborníci!
Konečne sa mi podarilo zkompletizovať moju mašinku!Trvalo to celé 4/štyri/ roky-ale predsa! Podotýkam,že ju mám len ako "hobby",takže ma to nesúrilo!Dôležitú úlohu hrali peniaze! Celkovo to stálo cca 1000Eur! /hyd.riadenie dvojpiestové/samodomo/,úprava radenia,úprava vyp.zadku,zad.uzáverka,nové sedadlo.och.rám predný,zadný,nová elektrika,výmena všetkých ložisk,gufer,atď!
Treba ešte doladiť maličkosti-a bude to!
Je tu ale jeden problém!
Napriek spomínamým výmenám všetkých ložísk/naozaj všetkých!/ mi tá prevodovka naďalej "mrmle"!Na 1-ke trochu ,na 2-ke viac ,na 4-ke spievá ako kedysi tie staré nakladače /HONY/ Žeby diferencial? Myslým to tanierové oz. kolo a "hrušku"! Tie sú tam ešte od výroby! /1965!/
To "mrmlanie" sa prejavuje hlavne vtedy,keď dif. je v zábere!
Prosím,vyjadrujte sa!

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#60 Nový příspěvek od Davleo »

Když jsme u těch ložisek - vyměnil jsi i ty ložiska diferenciálu (6022)?
Nevím, co si přesně představit pod pojmem "mrmle" - překladač mi to přeložil jako mumlá...?
Ta převodovka není žádnej zázrak, kola s přímým ozubením dělají rachot. Ale jestli slyšíš pazvuky z převodovky i přes krásný zvuk jednoválce, tak tam asi něco nebude úplně v cajku...zkus to trochu lépe popsat - odkud, při jakých režimech/rychlostech...

Já měl třeba pastorek diferenciálu lehce vyjetý ze záběru, protože vůle mezi zuby je daná tím, jak je dotažené/usazené víko pastorku s vloženým ložiskem do převodovky. Musel jsem lehce zbrousit distanční válečky vložené pod toto víko, aby se pastorek posunul více do záběru s talířovým kolem...

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“