MF-70 r. v. 1983
Moderátor: DYK
Re: MF-70 r. v. 1983
no najprv skontroluj odtrh, ale však daj normálne sviečku a rýchlo potiahni za štartér a vidíš či hodí, alebo daj prst do fajky a potoč motorom
malosériové sústruženie, vyrobím alebo navrhnem aj celé funkčné prvky (medziprevodovky, navijáky...)
Slovensko Bytčiansky okres
www.lesotech.estranky.cz
Slovensko Bytčiansky okres
www.lesotech.estranky.cz
-
- Příspěvky: 376
- Registrován: sob črc 04, 2009 9:45 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 r. v. 1983
urcite lepsi je ta svicka, prsty bych tam nestrkal
Re: MF-70 r. v. 1983
ten prst je najpolahlivejší, sviečka môže byť zlá, ten štartér potianuť pomaly, vtedy to tak nekope
malosériové sústruženie, vyrobím alebo navrhnem aj celé funkčné prvky (medziprevodovky, navijáky...)
Slovensko Bytčiansky okres
www.lesotech.estranky.cz
Slovensko Bytčiansky okres
www.lesotech.estranky.cz
Re: MF-70 r. v. 1983
Zdravím,
mám také problém s MF 70. Nemůžu jí vůbec nastartovat. Rozhodl jsem se totiž vyčistit karburátor a vzduchovej filtr, tak sem tyto 2 součásti demontoval, rozebral, vyčistil, profoukul, vykoupal v benzinu, složil a namontoval a ted nic. Předtim běžela pěkně, ale vždycky jenom tak 2-3 hodinky, potom následovala demontáž a vyčistění svíčky a zase běžela, problém, který má většina majitelů MFek. Svíčka byla vždycky černá. Chtěl sem tady ten problém vyřešit úpravou bohatosti směsi, ale to byla osudná chyba, neměl sem na ten šroub vůbes šahat.A já vůl rozebral karbec do šroubku a myslel sem si, kdoví jak to potom nepojede Chtěl bych se zeptat na základní nastavení karburátoru, abych to alespon nahodil. Jenom tak mimochodem, šroub bohatosti směsi je ten vlevo s pružinkou,že? (vpravo volnoběžná tryska, uprostřed šikmo doraz šoupátka a vlevo šroub bohatosti) Já jenom, abych neseřizoval něco jinýho
Když sem to zkoušel, tak sem dal bohatost asi 1/4 otáčky od úplného sašroubování. Rád bych si taky ujasnil pojem úplné zašroubování. Já sem dotáhl šroubovákem, ale jenom citně, šlo by to určitě utáhnout víc, může to mít vliv?
No a pokaždé pustím benzín, zmáčknu cupák, dokud se nepřeplaví plováková komora a pak startuju, občas je náznak, ale většinou ani to. A když chvilku startuju, tak po chvilce začne vytékat benzín z přeplavovacích kanálků, zničeho nic. A vytéká taky malým otvůrkem, co je ve stěně vstupu vzduchu od vzduchového filtru.
Určitě to bude karburátor, kterej sem svojí blbostí rozladil. Žádné samovolné zvyšování otáček vinou vadnej gufer, což je taky problém MFek,nic takovýho. Jiskra fialová,sytá. Myslim si, že to bude v karburátoru. Proto ještě jednou prosím o radu, jak nastavit karbec, abych alespon nastartoval a co může způsobovat to vytékání benzinu.
Mockráte děkuji za každý příspěvek
mám také problém s MF 70. Nemůžu jí vůbec nastartovat. Rozhodl jsem se totiž vyčistit karburátor a vzduchovej filtr, tak sem tyto 2 součásti demontoval, rozebral, vyčistil, profoukul, vykoupal v benzinu, složil a namontoval a ted nic. Předtim běžela pěkně, ale vždycky jenom tak 2-3 hodinky, potom následovala demontáž a vyčistění svíčky a zase běžela, problém, který má většina majitelů MFek. Svíčka byla vždycky černá. Chtěl sem tady ten problém vyřešit úpravou bohatosti směsi, ale to byla osudná chyba, neměl sem na ten šroub vůbes šahat.A já vůl rozebral karbec do šroubku a myslel sem si, kdoví jak to potom nepojede Chtěl bych se zeptat na základní nastavení karburátoru, abych to alespon nahodil. Jenom tak mimochodem, šroub bohatosti směsi je ten vlevo s pružinkou,že? (vpravo volnoběžná tryska, uprostřed šikmo doraz šoupátka a vlevo šroub bohatosti) Já jenom, abych neseřizoval něco jinýho
Když sem to zkoušel, tak sem dal bohatost asi 1/4 otáčky od úplného sašroubování. Rád bych si taky ujasnil pojem úplné zašroubování. Já sem dotáhl šroubovákem, ale jenom citně, šlo by to určitě utáhnout víc, může to mít vliv?
No a pokaždé pustím benzín, zmáčknu cupák, dokud se nepřeplaví plováková komora a pak startuju, občas je náznak, ale většinou ani to. A když chvilku startuju, tak po chvilce začne vytékat benzín z přeplavovacích kanálků, zničeho nic. A vytéká taky malým otvůrkem, co je ve stěně vstupu vzduchu od vzduchového filtru.
Určitě to bude karburátor, kterej sem svojí blbostí rozladil. Žádné samovolné zvyšování otáček vinou vadnej gufer, což je taky problém MFek,nic takovýho. Jiskra fialová,sytá. Myslim si, že to bude v karburátoru. Proto ještě jednou prosím o radu, jak nastavit karbec, abych alespon nastartoval a co může způsobovat to vytékání benzinu.
Mockráte děkuji za každý příspěvek
Re: MF-70 r. v. 1983
Jo karburátor . Já jsem si s MFkou užil sví . Karburátory montované na MF stáli za prd . Dokud šlape dobrý , ale jak začne blbnout , je nejlepší ho zahodit . Můj karbec taky dost zlobil . Když jsem ho vyčistil (vyfoukal ) tak chvilku MF docela šlapala . Jednou jsem si ale všiml , když jsem ho měl zase rozebraný , že futýrko v karburátoru co doněho zalízá jehla , je docela volná a může se pohybovat v těle karburátoru . Tak jsem ho vzal a hodil po prvním psu co šel kolem . Měl jsem doma starý karbec z 350 velorexu , Malinko jsem propiloval díry na uchycení k válci , dal tam nové těsnění , přidělal a na druhé škubnutí MF chytla .
Šťasný jsem byl jak blecha , karbec malinko pošteloval a motor chodí jak víno .
Pro doplnění : Karbec z velorexu měl stejnou hlavní trysku .
Má sitič , takže žádné přeplavování .
Nevýhoda je , že se nedá sekat ve stráních ( to mi ale nevadí )
Jinak kamarádovi jsem tam také měnil karbec . Nebyl z velorexu , ale také jikovák se STEJNOU HLAVNÍ TRYSKOU .
Když montuju spátky vyčištěný karbec tak šroubek volnoběhu dotáhnu lehce na doraz a vrátím o 1 až 1.5 otáčky . To abych to vůbec nastartoval .
Šťasný jsem byl jak blecha , karbec malinko pošteloval a motor chodí jak víno .
Pro doplnění : Karbec z velorexu měl stejnou hlavní trysku .
Má sitič , takže žádné přeplavování .
Nevýhoda je , že se nedá sekat ve stráních ( to mi ale nevadí )
Jinak kamarádovi jsem tam také měnil karbec . Nebyl z velorexu , ale také jikovák se STEJNOU HLAVNÍ TRYSKOU .
Když montuju spátky vyčištěný karbec tak šroubek volnoběhu dotáhnu lehce na doraz a vrátím o 1 až 1.5 otáčky . To abych to vůbec nastartoval .
Re: MF-70 r. v. 1983
Mohli by ste mi teda nějak shrnout, který karburátory je tam možno namontovat, kromě toho, co se tam montoval originál, to je hroznej bazmek. Teda myslim ten Jikováckej.Před tim se tam prej dávali BINGy a ty pracovali dobře, ale ten těžko seženu. Nejlepší asi bude nějakej z motorky, jaký typy se tam hoděj?
Re: MF-70 r. v. 1983
Mám tam Bing a jsem spokojenej.
Za problém považuju ty dnešní benzíny , po smíchání s olejem to jde dobře ale pokud to necháš stát třeba přes zimu tak je z toho sajrajt.
Stalo se mi že přestala fungovat jehla nad plovákem, byla zalepená takovým bílým povlakem. Musel jsem to celý čistit a rozpouštět to nic nechce. Zkoušel jsem aceton,vodu s mýdlem, líh a stejně to po oschnutí bylo zas bílý.
Občas ten Bing je vidět v inzerci i na Aukru jsem ho viděl. Pán ani nevěděl k čemu to je,jen že je to karburátor.
Za problém považuju ty dnešní benzíny , po smíchání s olejem to jde dobře ale pokud to necháš stát třeba přes zimu tak je z toho sajrajt.
Stalo se mi že přestala fungovat jehla nad plovákem, byla zalepená takovým bílým povlakem. Musel jsem to celý čistit a rozpouštět to nic nechce. Zkoušel jsem aceton,vodu s mýdlem, líh a stejně to po oschnutí bylo zas bílý.
Občas ten Bing je vidět v inzerci i na Aukru jsem ho viděl. Pán ani nevěděl k čemu to je,jen že je to karburátor.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: MF-70 r. v. 1983
A má ten karburátor BING, který se hodí na MFku nějaké označení?
- Zetor
- Příspěvky: 1448
- Registrován: ned zář 16, 2007 7:53 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 r. v. 1983
Kluci jaký olej mícháte do benzínu pro MFku? My už s tou potvorou máme zase problémy... Po upravě předstihu a výměně simerinků jela dva roky úplně bez problémů Teď zase zlobí... Z ničeho nic chcípne a nejde natočit. Střílí do výfuku a strašně dýmí. Vyměním svíčku, pak chytne, zakouří a zase jede chvíli normálně. Když to chcípne a vytočím svíčku, tak je úplně černá a je na ní vrstva oleje. Začali jsme do ní letos dávat stejnou směs benzínu a oleje, jako dáváme do motorových pil, aby jsme doma nemuseli mít namíchaných několik směsí a nestárlo to, když s MFkou toho moc neprojedeme. Benzín do pil se vyjede hned ;) Dřív dostávala Natural 95 a olej M6A v poměru 1:40. Teď je v ní N95 a olej XP od Husqvarny (tady ten) v poměru 1:50. Ze začátku to dělalo jen občas, ale včera jsme nemohli dosíct zahradu Připadá mi, jako by se ten olej špatně spaloval. Je to možné? Asi jak se nahromadí ve spalovacím prostoru, zalepí svíčku a zdechne to... Pak to střelí jak to chytne ten přebytečný olej a po výměně svíčky za čistou to valí zase chvíli v pohodě. Svíčku mám N8, N7 jsem nenašel... Má někdo nějakou jinou teorii? Vyzkouším se vrátit na tu původní směs, ale kdyby měl někdo nějaký nápad, pisněte Díky
Re: MF-70 r. v. 1983
Já používám natural 95 a olej co je do pily . Mám doma více dvojtaktů a do všech používám stejný olej . To stou svíčkou to spíš vypadá na špatně seštelovaný karburátor , nebo předstih . jestli tam máš originál karbec , tak ty někdy zlobí . Já jsem se s ním napekloval , až jsem ho jednou vzal a zahodil . dal jsem tam karbec z motorky a mám svatý pokoj .
Zkoušel jsi hýbat se šroubkem bohatosti směsi ? Je to ten na boku karburátoru s pružinkou vedle trysky vzduchu . Já bych ho zkusil o půl otáčky povolit , aby tam šlo více vzduchu . Jinak ten karburátor zkus vyčistit profouknout . Ještě zkus dát jehlu o jeden zářez dolů .
Zkoušel jsi hýbat se šroubkem bohatosti směsi ? Je to ten na boku karburátoru s pružinkou vedle trysky vzduchu . Já bych ho zkusil o půl otáčky povolit , aby tam šlo více vzduchu . Jinak ten karburátor zkus vyčistit profouknout . Ještě zkus dát jehlu o jeden zářez dolů .
Re: MF-70 r. v. 1983
Já používám svíčky BRISK N15Y a bez problému . 17 mi při velké zátěži odcházeli .
- Zetor
- Příspěvky: 1448
- Registrován: ned zář 16, 2007 7:53 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 r. v. 1983
Děkuji za odpověď V jakém poměru mícháš benzín s olejem? Já teď dávám vlastně méně oleje, než by se mělo dávat a i přes to je vždycky svíčka úplně mokrá a zalepená olejem. Nad tím předstihem jsem taky přemýšlel, ale myslím si, že kdyby byl špatný, tak bude kopat... A to nedělá. Kam kdyžtak otočit se zapalováním? Karburátor mám samozřejmě vyčištěný (mám originál), nádrž taky, aby tam nebyly náhodou nějaké usazeniny, výfuk čistý a žádná změna. Ten šroubek bohatosti jsem nezkoušel a jehlu taky ne... Vyzkoušim to Stejně mě ale pořád přijde, že to dělá ten olej Před tím to jelo cca dva roky bez problému
Re: MF-70 r. v. 1983
Pokud to předtim jelo normálně a nehýbal jsi s předstihem tak je problém v karburátoru . Já míchám benzin s olejem 1 : 50 ale spíš 1 : 40 . To kuli dobrému spaní . To že je svíčka mokrá a černá tak je směs špatná . Moc benzinu a málo vzduchu .
Filtr je čistý ?
Filtr je čistý ?
- Zetor
- Příspěvky: 1448
- Registrován: ned zář 16, 2007 7:53 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 r. v. 1983
Ano, jelo to normálně a s předstihem jsem nehýbal Vyzkouším to poštelovat tím šroubkem Filtr je čistý, na začátku sezony jsem ho vymýval a dával do něj nový olej. Ale včera jsem ho nekontroloval a teď mě napadla ještě jedna možnost, je možné, že by se ten olej z filtru dostal do motoru? Že ten olej ve válci by byl ze sání a ne z benzínu? MFka je u dědy, tak až tam příští týden pojedu, tak se na to musím taky podívat... Jezdí s ní i strýc, tak je možné, že s ní sekl a sekl třeba na nějakém prudkém svahu a olej přetekl někam jinam.
Re: MF-70 r. v. 1983
Pročetl jsem poctivě celé vlákno v naději, že sem někdo konečně napíše srozumitelné a použitelné zásady seřízení lišty tak, aby sekala, a nic... . Někdo má vůli mezi kosou a prsty půl cenťáku a "seče to parádně" (možná rákosí -trstie), někdo mlátí kladivem zespodu na prsty a ohýbá je k žabkám, někdo rozesílá návod doSZ (mohl bych taky prosit?), Chobotek to vzdal už před časem...můžu se zeptat, jak to děláš na své Tj 6,5? Mně to bez přihrabování zkrátka neseká a jak už tu zaznělo, broušení kosy bez správnýho seřízení je taky pro kočku. Tak napoví někdo, kdo to ví?