Kubota B6000

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Kubotman
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 10, 2013 6:45 pm
Bydliště: Brno

Re: Kubota B6000

#16 Nový příspěvek od Kubotman »

Výborný nápad, vyzkouším. Taky mně to nedá spát i když jsem slyšel názor, že při orání je vyšší rychlost předku výhodou. Mám poměrně těžký jednoradličný pluh s pracovním záběrem 30 cm, takže poškození vidliček nechci riskovat. Pokud máte někdo stejný ozvěte se.

Uživatelský avatar
rastik156
Příspěvky: 100
Registrován: pon kvě 27, 2013 4:48 pm
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom

Re: Kubota B6000

#17 Nový příspěvek od rastik156 »

Zdravim vospolok, nieco na hydrauliku som nasiel na nete, snad to niekomu pomoze...

Obrázek



Este mam aj navod na obsluhu ale je to v anglictine nieje to 1OO % ale da sa to citat. Lepsie ako nic.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3690
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota B6000

#18 Nový příspěvek od ladiki »

to mirec: ono stačí jen udělat rysky na pneu. Traktor v luftě na špalkách je ideální. Nejprve se musí vymezit vůle v převodech tzn. pořád točit třeba vpřed a v průběhu měření neotáčet dozadu. Pak už mi rysky ukážou v jakých jsou kola(pneu) ve vzájemných polohách. Je třeba si, ale uvědomit, že pokud se budou rysky lišit ''trochu'' od ideálu, tak na převodech to je dost. Takže slovo, trochu, je důležité. :driver:

Uživatelský avatar
mirec
Příspěvky: 96
Registrován: ned pro 02, 2012 8:48 pm
Bydliště: Lučenec

Re: Kubota B6000

#19 Nový příspěvek od mirec »

ladiki: lenže s tými ryskami nezistíš priamo či ti nebeží predok voči zadku rýchlejšie alebo naopak. Zistíš iba pomer medzi prednou a zadnou nápravou. Aj to len vtedy, ak sa ti tie rysky ideálne pretnú. Ak je daný prevodový pomer nejaké blbé číslo, potom sa nakrútiš kolesami do zblbnutia a aj tak nezistíš presné číslo. Navyše ešte musíš vypočítať obvodový priemer obidvoch kolies a vynásobiť zisteným pomerom otáčok kolies. Až potom vieš ako si na tom, či sa ti "neháda" prevod.
Kubota Aste A-19
Kubota B6000 4WD

Uživatelský avatar
cuch
Příspěvky: 37
Registrován: úte zář 29, 2009 8:54 am
Bydliště: Brno

Re: Kubota B6000

#20 Nový příspěvek od cuch »

No šlo by to ryskami, ale jinak. Musel by se nejdřív změřit obvod předního kola (např.100cm) třeba metrem na šití a udělat ryska kolmo dole, pak naznačit jednou ryskou kolmo dole na zadním kole začátek a konec po směru jízdy v těch změřených 100 cm. Když dojede zadní kolo na konečnou rysku kolmo k zemi, měla by být ryska na předním kole taky kolmo k zemi.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3690
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota B6000

#21 Nový příspěvek od ladiki »

udělají se rysky na obou kolech kolmo k zemi a začne se točit koly. Až bude ryska zadního kola po otočení zase kolmo k zemi tak se ukáže, kde se nachází ryska na předním kole. Není potřeba nic měřit ani tam motat šňůrky ;-)

Uživatelský avatar
mirec
Příspěvky: 96
Registrován: ned pro 02, 2012 8:48 pm
Bydliště: Lučenec

Re: Kubota B6000

#22 Nový příspěvek od mirec »

ladiki: tak ako to popísal kolega cuch mi to s tými ryskami dáva zmysel. Ale nech nad tým tvojím postupom rozmýšľam akokoľvek, tak mi nedáva žiadny zmysel. Jedine že by sa jednalo o TK s rovnako veľkými prednými a zadnými kolesami. Keď predsa pretočíš zadné koleso o jednu otáčku tak ryska na prednom kolese bude vždy v rovnakej pozícii. Či budeš mať na predku 12", alebo hoci aj 16" koleso. Tá poloha je daná prevodovým pomerom ;-)

A inak, keď už tu píšem, tí z vás, čo ste dávali na svoje kuboty nový lak, aký odtieň ste zvolili? Dali ste to namiešať podľa pôvodnej farby, alebo ste vybrali niečo najbližšie zo vzorkovníka RAL? Ja som to včera tak porovnával a na najzachovalejšom mieste mi to najviac sedelo na RAL 2010.
Kubota Aste A-19
Kubota B6000 4WD

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3690
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Kubota B6000

#23 Nový příspěvek od ladiki »

asi si nějak nerozumíme. Převoový poměr je spočítaný právě pro dané průměry pneu. A ty se musí dodržet. Takže pokud dám na kubotu dopředu zadní kolo, tak to logicky bude vycházet blbě. Takže znovu říkám, že pro porovnání, zda mám vhodné přední pneu, stačí ta metoda s ryskama.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Kubota B6000

#24 Nový příspěvek od DYK »

Jasně, na rysky ke vykašlete, tovyřešil již konstruktér. Teď je třeba jen najít správné pneu, které mají potřebnou OBVODOVOU míru a sladit to do správného poměru. Se obávám, že kombinace japonských a v tuzemsku koupených nebude to pravé. Když přezout traktor, tak všechna kola aby to jaksi sedělo ty poměry v převod. kolečkách
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Kubotman
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 10, 2013 6:45 pm
Bydliště: Brno

Re: Kubota B6000

#25 Nový příspěvek od Kubotman »

Dobrá rada, jen mít k dispozici obvod původních originálních pneu a dostatečný výběr jiných. Předek neznám, Kubu jsem dostal už asi s čínskými, zadní zteřelé rýžáky měly obvod 220 cm. Dopátral jsem se u nás jen našich Mitasek pro 12-ky kola ( Vari) a BKT pro čtrnástky. P.Lacina ještě nabízi i dražší Bridgestone. Ta metoda s ryskami pro orientaci není špatná, stačí změřit po obvodu přední pneu o jakou délku se otočí při jedné otáčce zadního kola.
Ještě "z jiného soudku", než se do toho pustím.
Dá se vyměnit u K6000 vypínací páka spojky (díl čís.13250) jen po vysunutí hřídelky ovládané pedálem spojky ?
Lze vizuelně zkontrolovat stav spojky přes kontrolní zátku ( zatím se jí nechce ven)?

Uživatelský avatar
mirec
Příspěvky: 96
Registrován: ned pro 02, 2012 8:48 pm
Bydliště: Lučenec

Re: Kubota B6000

#26 Nový příspěvek od mirec »

Ak máš na mysli zátku na pravej strane motora, pod palivovým filtrom, tak pod ňou uvidíš maximálne zotrvačník. Slúži na nastavenie ventilov a vstrekovania.
Vypínacia páčka spojky by teoreticky mala ísť vybrať po vykrútení matíc na pravej strane a vytiahnutí hriadeľky doľava. V katalógu ND tam nevidím nič čo by ju malo držať na hriadeli. Prístup je tam ale mizerný. Z akého dôvodu ju chceš meniť?
Kubota Aste A-19
Kubota B6000 4WD

Kubotman
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 10, 2013 6:45 pm
Bydliště: Brno

Re: Kubota B6000

#27 Nový příspěvek od Kubotman »

Vidlička je ze 2/3 vydřená, spojka vypíná až na doraz a možnosdt prodloužení táhla od pedálu je minimální. Vypínací páky jsou údajně v normě, bylo měněno spojkové ložisko. Nějak se mi to nezdá, proto chci nejdřív vyměnit vidličku. Proto uvítám každou radu.

Uživatelský avatar
mirec
Příspěvky: 96
Registrován: ned pro 02, 2012 8:48 pm
Bydliště: Lučenec

Re: Kubota B6000

#28 Nový příspěvek od mirec »

Základné nastavenie spojky máš popísané v návode na obsluhu, ktorý je dostupný na stránke kubotabooks:
http://kubotabooks.com/AutoIndex/index. ... bb797cf2c8
Vidlička je na hriadeľke, ktorá má štvorhranný prierez, takže s demontážou by si nemal mať veľa práce. Pevne verím, že ten, kto menil ložisko spojky už nebol taký flákač, aby tam nechal starú, zodratú lamelu..
Kubota Aste A-19
Kubota B6000 4WD

Kubotman
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 10, 2013 6:45 pm
Bydliště: Brno

Re: Kubota B6000

#29 Nový příspěvek od Kubotman »

pro Mirec: Dík za rady. Kubu mám v záruce, takže při větších problémech ho nechám odvézt k opravě. Co ale půjde, si vychytám sám. Dostal jsem už palivové čerpadlo, sice starší ale funkční. Výměnu vidličky snad také zvládnu, dle katalogu dílů taky nevidím problém, kromě málo místa, možná rzi. Ještě řeším výměnu usměrňovače ( rectifier), původní je značně zkorodovaný a zatím marně sháním původní, nebo nějakou náhradu.
Ještě k pneu. Namontované zadní BKT nahuštěné na 2 mají obvod 218 cm, tedy jen o 2 cm méně než původní. Přední původní měly obvod 170, Mitasky mají 170, moje mají 180cm . Zatím nevím, zda to budu dál řešit, mám několik názorů, že při orání je to spíš výhoda. Snad se ještě někdo ozve s praktickou zkušeností.

Uživatelský avatar
mirec
Příspěvky: 96
Registrován: ned pro 02, 2012 8:48 pm
Bydliště: Lučenec

Re: Kubota B6000

#30 Nový příspěvek od mirec »

Veď ak by bol ten rozdiel obvodov príliš veľký tak tam nahodíš Mitasky a máš pokoj v duši. Vždy je to lacnejšie riešenie ako potom riešiť vylágrované pohonné ústrojenstvo. Ak budeš mať čas, nahoď sem foto kuba s tými BKT-čkami.
Aj na mojej je usmerňovač pekne zoxidovaný, ale dobíjanie funguje, tak do toho nešprtám. Tu som niečo našiel čo by ti mohlo pasovať:
http://tracpartz.nl/en/electrics/155-re ... ubota.html
Je to až z Holandska, ale pri našich strojoch sa vyberať už nedá, treba brať tam kde je :help:
Kubota Aste A-19
Kubota B6000 4WD

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“