Tomovinkovič
Moderátor: DYK
Re: Tomovinkovič
Já to chápu, ale jen částečně. Když kontroluješ co jsi odesal máš dostatek času na změnu. Nebo nekontroluješ co vkládáš?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Tomovinkovič
kontrolujem kontrolujemDYK píše:Já to chápu, ale jen částečně. Když kontroluješ co jsi odesal máš dostatek času na změnu. Nebo nekontroluješ co vkládáš?
Idú dve stíhačky a jedna nestíha...
Iseki tu 180f http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=63978
Zetor 7211
Fortschritt E512
Fortschritt E514
Rohr 24RA
Zetor 5611
Iseki tu 180f http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=63978
Zetor 7211
Fortschritt E512
Fortschritt E514
Rohr 24RA
Zetor 5611
Re: Tomovinkovič
Ahoj . Tak potreboval by som poradiť s filtrom oleja na Tv. Jedná sa o medzikus medzi blokom motora a olejovým filtrom, prikladám aj obrázok. Na tomto stroji to nebolo original, bol tam taký zvarenec, ktorý už nejde použiť. Dá sa to niekde zohnať? Mal už niekto s tým dáky problém? Aký filter tam pasuje? Ďakujem.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: Tomovinkovič
ty to nevim ale filtr jde sehnat od man filtr DRZAK ASI TEZKO JA HO MEL NAHRADNI ALE NEKDE SE STRATIL.jinak tam jde neco udelat jsou tam dirky do bloku .tak by tam sel dat udelat zavit na holendry a hadicama na filtr .jo a musis napojit hadici na tlak. +policajta.
Re: Tomovinkovič
Bude asi potřeba najít firmu na slovensku, která dělá GO těchto motorů no a tam se poptat. V ČR bych kontaktoval firmu LASKI. Je to součást motoru, tak by měli vědět jak na to a odkud. Ovšem bude to za peníze. Filtr oleje tak třeba PH 4515 bude taky za peníze a větší, než byl fitr třeba do favorita. Je tam jiný závit takže nepasuje.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Tomovinkovič
Ďakujem za odpovede.
malotraktorpetr: DRZAK ASI TEZKO JA HO MEL NAHRADNI ALE NEKDE SE STRATIL.jinak tam jde neco udelat jsou tam dirky do bloku .tak by tam sel dat udelat zavit na holendry a hadicama na filtr .jo a musis napojit hadici na tlak. +policajta.
Tak toho držiaka bolo fakt škoda a nad tými holenry sme tiež rozmýšlali, ale lepšie by to bolo origoš....
DYK: naozaj neviem, či niekto na sk. robí go. týchto motorov. A ten filter....rád by som vedel, aký závit má skúsim pohladať niečo na nete
malotraktorpetr: DRZAK ASI TEZKO JA HO MEL NAHRADNI ALE NEKDE SE STRATIL.jinak tam jde neco udelat jsou tam dirky do bloku .tak by tam sel dat udelat zavit na holendry a hadicama na filtr .jo a musis napojit hadici na tlak. +policajta.
Tak toho držiaka bolo fakt škoda a nad tými holenry sme tiež rozmýšlali, ale lepšie by to bolo origoš....
DYK: naozaj neviem, či niekto na sk. robí go. týchto motorov. A ten filter....rád by som vedel, aký závit má skúsim pohladať niečo na nete
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv bře 26, 2009 11:28 am
Re: Tomovinkovič
Zdravím všechny příznivce a hrdé majitele strojů Tomo Vinkovič.
Nedávno přijel tchán z lesa a byl rád, že přijel s prázdnou a „vcelku“. Když se chtěl v lese otočit, zjistil, že traktorek tak "trochu" nechce brzdit. Zadní kola sice blokovaly ale předním se nechtělo. Když zapnul uzávěrku, tak zabíralo jen pravé přední kolo a zadek.
Začali jsme spekulovat, kde je chyba a po kontrole karbanu nás jako první napadl diferenciál.
Povolili jsme šrouby na skříni převodovky a traktorek rozdělili na půl aby bylo jasno.
První, čeho jsme si všimli byla chybějící hlava šroubu na diferenciálu a kousky zajišťovacích plechů šroudů diferenciálu. Ozubený kola byly naštěstí v pořádku. To ale nevysvětlovalo, proč by traktorek neměl přenášet brzdnou sílu na přední kola. Druhý den jsem měl službu a tak jsem si v práci večer sedl k počítači a začal procházet schémata a fotky z toho balíku co jsem sem dával v minulosti. Po prohlídce schémat mi začalo svítat, že bude něco s levou poloosou. Druhý den jsme sundali levou „nohavici“ a bylo jasno. Poloosa byla prasklá hned za vnějším ložiskem v zápichu na segrovku. Koukal jsem na to jak vyoraná myš. Absolutně rovný lom, bez známek „okoraní“ po vývoji praskliny. Na fotkách to sice vypadá jako postupný lom ale tmavší část je způsobena zbytkem oleje v lomové části s hrubší zrnitostí povrchu.
Co dál? Jako první jsem udělal výkres poloosy podle naměřených rozměrů. Po testu pilníkem jsem usoudil, že materiál není příliš tvrdý a rozhodl jsem se k pokusu o zavaření. Na jedné polovině jsem po vytvoření úkosu navrtal středovou dípku a na druhé hrot. Po sesazení obou kusů do soustruhu jsem oblast budoucího sváru předehřál propan-butanovým hořákem až začal chytat modrou duhu a následně za stálého pootáčení vyvařil celý úkos CO-čkem . Svár jsem nanášel postupně tak na čtyři otáčky. Po pomalém zchladnutí (cca 3 hodiny) jsem svár přesoustružil a s překvapením zjistil, že odchylka je tak půl desetiny.
Následovalo rozebrání diferenciálu. Všechny šrouby byly povolené, jednomu chyběla hlava a jeden byl prasklý v polovině. Po kontrole jsem zjistil, že soudruzi při výrobě používali zemědělské vůle a díky tomu byly otvory vůči sobě různě posunuté. Navíc vnější kolo má otvory o průměru 11mm a závit je M10! To nutně vede k nerovnoměrnému namáhání šroubů. Ozuby jsou naštěstí v překvapivě dobrém stavu. Všechny šrouby jsmě vyhodili a nahradili je šrouby NE válcovanými ale pevnostními „řezanými“ aby stopka byla s co možná nejmenší vůlí. Zajišťovací plechy jsme vyrobili z dvojky plechu aby víc vydržely.
Měli jsme obrovské štěstí, že se diferák neroskočil, protože nevím, kde by se pak dal sehnat.
Proto Vás všechny nabádám k jeho kontrole a případné výměně šroubů. Diferuj se dá vydělat poměrně jednoduše po sejmutí „nohavice“ s poloosou. Je to za chvíli hotové a diferenciál pak snadno vytáhnete kývavými pohyby ze skříně. Třeba Vás to donutí vyměnit olej v převodovce.
Aby nebyl všem trápením konec, při sestavování převodovky šlo vše hladce až do doby, kdy byly příruby skříně 2mm od sebe. Byl jsem si jistý, že už musí být všechno na svém místě a proto jsme šrouby dotáhly. Po cca pěti minutách se z převodovky ozvaly dvě rány.
Po opětovném „rozpůlení“ převodovky bylo jedno válečkové ložisko prasklé a taky praskl domeček na ložisko. Vše doufám uvidíte na fotkách (jestli je sem dokážu naroubovat).
Následovalo vybrakování skříně převodovky, vybroušení prasklin a jejich zavaření a opětovné složení (při té příležitosti vyčištění a namazání spojkového ložiska, a výměna gufera).
Po zakoupení a výměně válečkového ložiska jsem při sestavování kontroloval náběh hřídele prstem ze strany diferenciálu. Zlatý Strakonice !!! Uhlídal jsem kulový a tentokrát při nepatrném stažení šrouby prasklo JEN ložisko!!! Ještě, že jsem koupil dvě.
Připadal jsem si jako úplnej blbec.
To byl ale už poslední kiks. Od té doby šlo všechno hladce včetně výměna seřízení lanek na plyn a „chcípání“, ložiska v hydraulickém čerpadle a klíňáku.
Všechno šlape jak má a traktorek po seřízení spojky jde do záběru, jako do peřin.
Jestli sem dostanu fotky, tak snad pomůžou i někomu kdo bude rozdělávat převodovku.
Se sestavením převodovky asi měli potíže i v Jugošce, protože jsem viděl na jejich fóru
Skříň prasklou ve stejným místě.
Přemýšlel jsem nad vznikem lomu poloosy. Občas jsem při jízdě z kopce vyřadil a traktorek nechal pádit rychleji. Občas se stane, že se vlivem nerovností rozkmitá a jakoby poskakuje. To je asi ta největší zátěž na poloosy jakou si umím představit. Už to dělat nebudu. Neumím si představit, co by se asi stalo, kdyby poloosa praskla při jízdě z kopce s plnou fůrou.
Tak ať se vám vyhýbají poruchy a stroje slouží. (omlouvám se za případné překlepy a hrubky)
Nedávno přijel tchán z lesa a byl rád, že přijel s prázdnou a „vcelku“. Když se chtěl v lese otočit, zjistil, že traktorek tak "trochu" nechce brzdit. Zadní kola sice blokovaly ale předním se nechtělo. Když zapnul uzávěrku, tak zabíralo jen pravé přední kolo a zadek.
Začali jsme spekulovat, kde je chyba a po kontrole karbanu nás jako první napadl diferenciál.
Povolili jsme šrouby na skříni převodovky a traktorek rozdělili na půl aby bylo jasno.
První, čeho jsme si všimli byla chybějící hlava šroubu na diferenciálu a kousky zajišťovacích plechů šroudů diferenciálu. Ozubený kola byly naštěstí v pořádku. To ale nevysvětlovalo, proč by traktorek neměl přenášet brzdnou sílu na přední kola. Druhý den jsem měl službu a tak jsem si v práci večer sedl k počítači a začal procházet schémata a fotky z toho balíku co jsem sem dával v minulosti. Po prohlídce schémat mi začalo svítat, že bude něco s levou poloosou. Druhý den jsme sundali levou „nohavici“ a bylo jasno. Poloosa byla prasklá hned za vnějším ložiskem v zápichu na segrovku. Koukal jsem na to jak vyoraná myš. Absolutně rovný lom, bez známek „okoraní“ po vývoji praskliny. Na fotkách to sice vypadá jako postupný lom ale tmavší část je způsobena zbytkem oleje v lomové části s hrubší zrnitostí povrchu.
Co dál? Jako první jsem udělal výkres poloosy podle naměřených rozměrů. Po testu pilníkem jsem usoudil, že materiál není příliš tvrdý a rozhodl jsem se k pokusu o zavaření. Na jedné polovině jsem po vytvoření úkosu navrtal středovou dípku a na druhé hrot. Po sesazení obou kusů do soustruhu jsem oblast budoucího sváru předehřál propan-butanovým hořákem až začal chytat modrou duhu a následně za stálého pootáčení vyvařil celý úkos CO-čkem . Svár jsem nanášel postupně tak na čtyři otáčky. Po pomalém zchladnutí (cca 3 hodiny) jsem svár přesoustružil a s překvapením zjistil, že odchylka je tak půl desetiny.
Následovalo rozebrání diferenciálu. Všechny šrouby byly povolené, jednomu chyběla hlava a jeden byl prasklý v polovině. Po kontrole jsem zjistil, že soudruzi při výrobě používali zemědělské vůle a díky tomu byly otvory vůči sobě různě posunuté. Navíc vnější kolo má otvory o průměru 11mm a závit je M10! To nutně vede k nerovnoměrnému namáhání šroubů. Ozuby jsou naštěstí v překvapivě dobrém stavu. Všechny šrouby jsmě vyhodili a nahradili je šrouby NE válcovanými ale pevnostními „řezanými“ aby stopka byla s co možná nejmenší vůlí. Zajišťovací plechy jsme vyrobili z dvojky plechu aby víc vydržely.
Měli jsme obrovské štěstí, že se diferák neroskočil, protože nevím, kde by se pak dal sehnat.
Proto Vás všechny nabádám k jeho kontrole a případné výměně šroubů. Diferuj se dá vydělat poměrně jednoduše po sejmutí „nohavice“ s poloosou. Je to za chvíli hotové a diferenciál pak snadno vytáhnete kývavými pohyby ze skříně. Třeba Vás to donutí vyměnit olej v převodovce.
Aby nebyl všem trápením konec, při sestavování převodovky šlo vše hladce až do doby, kdy byly příruby skříně 2mm od sebe. Byl jsem si jistý, že už musí být všechno na svém místě a proto jsme šrouby dotáhly. Po cca pěti minutách se z převodovky ozvaly dvě rány.
Po opětovném „rozpůlení“ převodovky bylo jedno válečkové ložisko prasklé a taky praskl domeček na ložisko. Vše doufám uvidíte na fotkách (jestli je sem dokážu naroubovat).
Následovalo vybrakování skříně převodovky, vybroušení prasklin a jejich zavaření a opětovné složení (při té příležitosti vyčištění a namazání spojkového ložiska, a výměna gufera).
Po zakoupení a výměně válečkového ložiska jsem při sestavování kontroloval náběh hřídele prstem ze strany diferenciálu. Zlatý Strakonice !!! Uhlídal jsem kulový a tentokrát při nepatrném stažení šrouby prasklo JEN ložisko!!! Ještě, že jsem koupil dvě.
Připadal jsem si jako úplnej blbec.
To byl ale už poslední kiks. Od té doby šlo všechno hladce včetně výměna seřízení lanek na plyn a „chcípání“, ložiska v hydraulickém čerpadle a klíňáku.
Všechno šlape jak má a traktorek po seřízení spojky jde do záběru, jako do peřin.
Jestli sem dostanu fotky, tak snad pomůžou i někomu kdo bude rozdělávat převodovku.
Se sestavením převodovky asi měli potíže i v Jugošce, protože jsem viděl na jejich fóru
Skříň prasklou ve stejným místě.
Přemýšlel jsem nad vznikem lomu poloosy. Občas jsem při jízdě z kopce vyřadil a traktorek nechal pádit rychleji. Občas se stane, že se vlivem nerovností rozkmitá a jakoby poskakuje. To je asi ta největší zátěž na poloosy jakou si umím představit. Už to dělat nebudu. Neumím si představit, co by se asi stalo, kdyby poloosa praskla při jízdě z kopce s plnou fůrou.
Tak ať se vám vyhýbají poruchy a stroje slouží. (omlouvám se za případné překlepy a hrubky)
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv bře 26, 2009 11:28 am
Re: Tomovinkovič
Snad to bude fungovat ?!?
prasklá poloosa
ozuby jsou ve slušným stavu i když se chybička taky najde
zavařená poloosa narádlovaná pro ložisko
ještě jednou prasklá
ještě jednou zavařená
zadní část skříně
a přední část skříně
praskliny domečku ve skříni
zavařeno nebo spíš zaflikováno
tohle kolečko je snad jen kvůli rozstřiku oleje
pohled do skříně-vzadu segment uzávěrky, nahoru vede záhlo od uzávěrky
připraveno, jde se skládat
takhle to dopadlo (cena je opravdu 127Kč)
díry - každá jinak
pro kompletnost ještě přítlačák
prasklá poloosa
ozuby jsou ve slušným stavu i když se chybička taky najde
zavařená poloosa narádlovaná pro ložisko
ještě jednou prasklá
ještě jednou zavařená
zadní část skříně
a přední část skříně
praskliny domečku ve skříni
zavařeno nebo spíš zaflikováno
tohle kolečko je snad jen kvůli rozstřiku oleje
pohled do skříně-vzadu segment uzávěrky, nahoru vede záhlo od uzávěrky
připraveno, jde se skládat
takhle to dopadlo (cena je opravdu 127Kč)
díry - každá jinak
pro kompletnost ještě přítlačák
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: Tomovinkovič
ahoj .to co se stalo se snad stalo vsem co smeho mordovali treba v orbe nebo jak sou velke razi ja mam vareny komplet predej vsecxh ny poloosi ale blok je zdravi.jibnak vidim ze ho hodne vyuzivate.dej vic foto at se mame cim kochat.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv bře 26, 2009 11:28 am
Re: Tomovinkovič
Používáme ho opravdu hodně. Časem sem přihodím nějaký fotky. Momentálně jich moc nemám ale pracuji na tom.
Z Vaší odpovědi mám radost. Né že bych někomu přál prasklou poloosu, ale znamená to, že zavařená vydrží bez problémů další provoz.
Z Vaší odpovědi mám radost. Né že bych někomu přál prasklou poloosu, ale znamená to, že zavařená vydrží bez problémů další provoz.
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: Tomovinkovič
ja na tom jezdim snad 9 roku a jinak uzaverka nejde to musim tez na to juknout ale v zivote sem ji nepotreboval.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv bře 26, 2009 11:28 am
Re: Tomovinkovič
Hezké ráno.
Uzávěrku používáme dnes a denně. Pokud nafutrujem vlečku dřevem tak je to nezbytné už i na mokré trávě. Les má tchán ve svahu a tak je uzávěrka při vlhku potřeba i na vyjetí do lesa. Na druhou stranu musím říct, že traktorek taky náležitě zatěžujem. Zatím nejvíc byl asi naloženej, když vezl cca 5 tun dřeva. Jede sice pomalu ale nic ho nemůže zastavit. Já bych naopak přivítal uzávěrku i na zadní nápravu.
Pro srovnání - na stavbě mám cca 10m dlouhej nájezd s převýšením 1,5m, traktorkem na něj navážím na couvačku tak 2tuny matrošu k míchačce. Jednou rupnul šroub v řízení a vlečka zůstala v půlce. Soused má Zetor 25 a nebyl schopnej tu vlečku dostat nahoru. Hrabal jako blázen. Po opravě řízení (zavařeno - přesoustruženo) a traktorek dál bez větších problémů tyto fůry zvládá. Opravdu mě překvapilo jak je dobrej.
(vlečka originál - třístranná sklopka s hydraulickou brzdou - je sice vyžší a tudíž ji kvůli vratkosti nebereme do lesa ale ty brzdy jsou senzační.)
Uzávěrku používáme dnes a denně. Pokud nafutrujem vlečku dřevem tak je to nezbytné už i na mokré trávě. Les má tchán ve svahu a tak je uzávěrka při vlhku potřeba i na vyjetí do lesa. Na druhou stranu musím říct, že traktorek taky náležitě zatěžujem. Zatím nejvíc byl asi naloženej, když vezl cca 5 tun dřeva. Jede sice pomalu ale nic ho nemůže zastavit. Já bych naopak přivítal uzávěrku i na zadní nápravu.
Pro srovnání - na stavbě mám cca 10m dlouhej nájezd s převýšením 1,5m, traktorkem na něj navážím na couvačku tak 2tuny matrošu k míchačce. Jednou rupnul šroub v řízení a vlečka zůstala v půlce. Soused má Zetor 25 a nebyl schopnej tu vlečku dostat nahoru. Hrabal jako blázen. Po opravě řízení (zavařeno - přesoustruženo) a traktorek dál bez větších problémů tyto fůry zvládá. Opravdu mě překvapilo jak je dobrej.
(vlečka originál - třístranná sklopka s hydraulickou brzdou - je sice vyžší a tudíž ji kvůli vratkosti nebereme do lesa ale ty brzdy jsou senzační.)
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: Tomovinkovič
ja vim je to nejlepsi stroj co je ja nanho nenecham dopustit.
Re: Tomovinkovič
Kluci, nechce někdo náhradní motor do Vinkoviče? Tady je jeden k mání... http://dum.bazos.cz/inzerat/25143763/Mo ... nkovic.php
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: Tomovinkovič
tome ja ho nevidim