HORAL 4×4
Re: HORAL M1261 4×4
Super, tak nějak jsem si myslel, že to je, zkusím to zapojit a celé naštelovat. Dneska proběhla akce bruska , prožezal jsem se na řemenici až k osce a nic jsem jí neudělal . Teplem se nám do toho moc nechtělo, aby jsme nespálili gufero v čerpadle, takže dobře že to šlo takto .
O řemenicu nám nešlo, takže podle toho taky dopadla . Víťa
O řemenicu nám nešlo, takže podle toho taky dopadla . Víťa
Re: HORAL M1261 4×4
tak to máte opravdu kliku obvykle je to strašnej porod
Re: HORAL M1261 4×4
To jo, celkem to šlo, za půl hodinky bylo po všem. Postupně jsem to po kúskoch ubrušoval a když to trochu zmodralo, tak už to bylo natolik tenké, že to šlo postupně udehnout od osky šrubovákem (jde to vidět na 3. fotce). Chce to hlavně trpělivost
Re: HORAL M1261 4×4
Tak jsem se dneska dal do rozebrání přední nápravy kvůli netěsnosti. Vytáhl jsem poloosy a zjistil, že máme menší problém. Na jednu poloosu asi nedostaneme gufero, protože tam nejaký expert při zkracování poloosy navařil trubku a ani mu nevadilo, že ho dřív nebo pozdějc bude muset měnit . Nešlo by to třeba stočit na soustruhu na takový průměr, aby tam šlo pěkně natáhnout? Asi se vám to líbit nebude, ale já ho tam prostě musím dostat . Co na to odbornící?
Jinak ložiska vypadají celkem slušně, akorát nevím, jak z náboje dostat to druhé kuželíkové, které je ve vnitřku:
Chtěl jsem obě vyprat v naftě a vnitřek náboje vyčistit, ale pokud je to moc složité a nebezpečné pro to ložisko, tak to udělám jinak...foto zkrácené poloosy, druhá je origo nezkrácená, ta příjde na řadu během pár dní.
Jinak, naša technika:
Díky za rady, Víťa
Jinak ložiska vypadají celkem slušně, akorát nevím, jak z náboje dostat to druhé kuželíkové, které je ve vnitřku:
Chtěl jsem obě vyprat v naftě a vnitřek náboje vyčistit, ale pokud je to moc složité a nebezpečné pro to ložisko, tak to udělám jinak...foto zkrácené poloosy, druhá je origo nezkrácená, ta příjde na řadu během pár dní.
Jinak, naša technika:
Díky za rady, Víťa
Re: HORAL M1261 4×4
Chlapi to je počasíčko, co ? Včera 13 stupňů a dneska 15 čísel sněhu . A prý když to neposere červenec a srpen, tak letos bude jenom zima .
Během tohoto týdne jsem přetěsnil přední nápravu, poloosa stočena a uvidíme, jestli to vydrží. Všecky gufera nové a místo papírových těsnění silikon. Ještě jsem převrtal uchycení nápravy, aby byly rejdové čepy svisle. Musel jsem taky znova natřít jednu stranu nápravy (kolem náboje v bubnu), protože byla komplet vystříkaná olejem z diferáku kvůli špatnému guferu . Teď to dá snad na chvilku pokoj .
Začal jsem chystat servořízení k přichycení na traktor, ale první je potřeba nahřát švajcem a narovnat jednu řídící páku a vystužit, aby se zase neohla. Musela dostat pořádnou radu, je ohlá oproti druhé o víc jak 30°, takže jedna strana točí víc. A asi příjde udělat aj nová spojovačka. Ale v té zimě se mě tam vůbec nechce .
Fotky budou v týdnu , nemám doma foťák.
Během tohoto týdne jsem přetěsnil přední nápravu, poloosa stočena a uvidíme, jestli to vydrží. Všecky gufera nové a místo papírových těsnění silikon. Ještě jsem převrtal uchycení nápravy, aby byly rejdové čepy svisle. Musel jsem taky znova natřít jednu stranu nápravy (kolem náboje v bubnu), protože byla komplet vystříkaná olejem z diferáku kvůli špatnému guferu . Teď to dá snad na chvilku pokoj .
Začal jsem chystat servořízení k přichycení na traktor, ale první je potřeba nahřát švajcem a narovnat jednu řídící páku a vystužit, aby se zase neohla. Musela dostat pořádnou radu, je ohlá oproti druhé o víc jak 30°, takže jedna strana točí víc. A asi příjde udělat aj nová spojovačka. Ale v té zimě se mě tam vůbec nechce .
Fotky budou v týdnu , nemám doma foťák.
Re: HORAL M1261 4×4
Konečně to vypadá, že už náprava těsní. Museli jsme ju ještě jednou rozebrat a přitáhnout pružinku na guferu, protože ještě tekla, ale asi už je to OK )
Foto:
převrtané díry v nápravě kvůli svislým čepům
upravené dorazy rejdu (po převrtání vycházely blbě)
narovnaná páka zatáčení - už to točí normálně
druhá strana
Tak po pár jízdách jsme zjistili, že motor bude asi hodně papat, tak bysme tam chtěli dat nejaký diesel s dobrou sílou :cvik:a ještě lepší spotřebou. Co tak vidím na fóru, tak by byl dobrý asi nejaký 1,8D nebo 1,9D Peugeot nebo Citroen, že? Nevěděli byste někdo o nejakém slušném za slušné peníze ?
Foto:
převrtané díry v nápravě kvůli svislým čepům
upravené dorazy rejdu (po převrtání vycházely blbě)
narovnaná páka zatáčení - už to točí normálně
druhá strana
Tak po pár jízdách jsme zjistili, že motor bude asi hodně papat, tak bysme tam chtěli dat nejaký diesel s dobrou sílou :cvik:a ještě lepší spotřebou. Co tak vidím na fóru, tak by byl dobrý asi nejaký 1,8D nebo 1,9D Peugeot nebo Citroen, že? Nevěděli byste někdo o nejakém slušném za slušné peníze ?
Re: HORAL M1261 4×4
Víťo zkus se někde mrknout po nějakém oplíku 1,5TD co mám já,super motor,dobrý výkon a spotřeba 00 nic.... já ten motor sehnal i s převodovkou za 5 tisíc a to jsem se s tím autem napřed ještě projel než šel motor ven. Jinak traktor mi stojí hned vedle v dědině v pohořelicích
Re: HORAL M1261 4×4
1,9tek je mrak je to nejpoužívanější dieseloví motor a také nejspolehlivější u většiny značek a nemusí to bejt zrovna peugeot či citroen
Re: HORAL M1261 4×4
Tak jsme hoši koupili 1,9D asi Citroen (je to z nějakého pickupu). Dovezli nám ho až domů za 4500,- a to komplet motor, převodovka, poloosy, nejaké kravinky a náhradní spojka, takže . Fotky dám asi zítra, máme ho už týden, ale ještě jsem natíral blok (byl trochu rezavý), tak dám až teď. Starý motor byl podle výr. čísla 1500ccm a odvezli si ho hasiči do mašiny .
Pro jgiorgio: Ty bydlíš v Pohořelicách nebo ho u nekoho máš? Víťa H.
Pro jgiorgio: Ty bydlíš v Pohořelicách nebo ho u nekoho máš? Víťa H.
Re: HORAL M1261 4×4
Budu potřebovat trochu pomoc, určitě to budete nekdo vědět. Nevím, jak zapojit elektriku a naftu (černá, fialová, bílá, růžová, červená, zelená, modrá)
Bílá bude asi přívod nafty a růžová přepad nafty od vstřikovačů, ne? Ten přepad se dá napojit na přívod nafty z nádrže? Viděl jsem to tak někde tady na fóru. Zbytek jsem tu nenašel ...
FOTO:
alternátor
Asi budu muset udělat nové výfukové potrubí, je trošku víc rezavé . Nebo nemáte někdo doma přebytečné ?
Díky za rady, Víťa H.
Bílá bude asi přívod nafty a růžová přepad nafty od vstřikovačů, ne? Ten přepad se dá napojit na přívod nafty z nádrže? Viděl jsem to tak někde tady na fóru. Zbytek jsem tu nenašel ...
FOTO:
alternátor
Asi budu muset udělat nové výfukové potrubí, je trošku víc rezavé . Nebo nemáte někdo doma přebytečné ?
Díky za rady, Víťa H.
Re: HORAL M1261 4×4
Tak proběhla zkouška motoru, šlape pěkně, ale video bohužel nemám. Jenom se vyskytl menší problém, asi teče voda kolem řemenice vodní pumpy, takže půjdou dolů rozvody . Dělali jste to už někdo? Asi by to chtělo označit polohu rozvoďáku na jednotlivých řemenicích, nějak bloknout všechny řemenice a rozvoďák, povolit napínací kladku a odmontovat vodní pumpu a pak všechno zpátky na svoje místo, nebo se pletu ???
A ve čtvrtek jsme si dovezli dáreček, pneu 7.50x16 10PR za parádní cenu, už jenom sehnat disky . Nevíte nekdo o nejakých? Předem díky za rady, Víťa
A ve čtvrtek jsme si dovezli dáreček, pneu 7.50x16 10PR za parádní cenu, už jenom sehnat disky . Nevíte nekdo o nejakých? Předem díky za rady, Víťa
Re: HORAL M1261 4×4
více méně si to popsal správně označit zaaretovat povolit kladku a sundat řemen. Gumi sou moc pěkné mám je na předek na kolik tě vyšli? já je měl za 1300 ks+pošta
Re: HORAL M1261 4×4
Tyto byly za 1600 Kč kus, doprava po vlastní ose (byly ve Vsetíně) a jsou to 10ti plátna, takže to bude asi brutus . A ty rozvody už máme dole, našel jsem na netu návod a tak už máme to čerpadlo venku. Do něho se asi nedostanu takže tam půjde nové .
Re: HORAL M1261 4×4
tto je moudré rozhodnutí dát nové kor když to máš v rozvodech. A ty sou jak staré (rozvody) jestli by nebylo od věci je dát také nové ať to máš z gruntu
Re: HORAL M1261 4×4
Asi ne, řemen aj kladky vypadají dobře, asi byly před pár desítkama měněné . Podle mechanika na něm má být čitelný natisklý štítek (pokud tak je, tak má najeto do 150tis.), a ten jde vidět pěkně .