Drobeček

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobeček

#136 Nový příspěvek od Terablick »

Což vysoko položený motor ani vratkost sama o sobě asi nebude můj problé... Spíš o tom uvažuju kvůli čelnímu nakladači, a taky proto, že by se mi vzadu líp řešil v rámu. Většinu nářadí ale budu naopak používat vepředu (fréza, radlice, sekačka + ten nakladač, a zadek tak bude dost lehkej. Tak právě nevím jestli je dobré mít výkyv na odlehčené nápravě nebo na té zatížené...
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Drobeček

#137 Nový příspěvek od Jirka K »

Kdybych to stavěl znova,tak zase s tím pevným předkem.Buď výkyv vzadu,nebo lámání předek oproti zadku,což je složitější na výrobu.Vzhledem k tomu,že je to kloubák,tak napevno určitě zatíženější náprava,což je u mne předek.Vzhledem k tomu,že u nás začíná vysočina a je tu místama dosti kopcovitej terén,tak je pro mne toto řešení vhodné.Zatím tatrováckej navyják pořád čeká ve stodole na montáž,ale až tam bude,tak se přejezd s kládama přez problematickej svažitej terén bude řešit navyjákem,ale s výkyvem na předku bych lehnul dřív,než by se pro dřevo dostal.Já mám les relativně v rovině ve vlhku,ale příbuznej v prudký stráni do údolí řeky a tam už jsem zetora kdysi položil boudou o strom a to ne v tom nejprudším.Tam jsem si troufnul kdysy jen s čtyřkolovým agzatem a stahoval klády dolů z kopce.Nemusel jsem se bát,že se někde nevejdu a v tom prudkým kopci utáhl nemožný.Drobeček už tam jezdil taky,ale byl jsem spocenej i za mrazu.S tím 56 11 by to bylo nemožný.Kloubák neskutečná manévrovatelnost,4x4 a brzdy na všechny čtyři kola s možností zabrzdit jen jedno přední při otáčení je o něčem jiném,než širší zetor bez předku se kterým do kopce nezacouváš a bez možnosti přibrzdit všechny kola aď už motorem 4x4,nebo klasicky brzdama,jako to má náš obecní zetor s bržděnou přední nápravou,tam je to ale o jiné ceně,jak traktoru,tak náhradních dílů,pokud by se něco stalo.Známej co dělá v lese a těží pro obec s tou rozšířenou obecní 73 43 co má ten bržděnej předek,nebo jak je značenej se divil co je možný s tím domadělem udělat,kde se vymotá a co utáhne.

Mochan
Příspěvky: 135
Registrován: pát pro 24, 2010 1:09 am
Bydliště: Domažlice
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobeček

#138 Nový příspěvek od Mochan »

="Terablick"]Což vysoko položený motor ani vratkost sama o sobě asi nebude můj problé... Spíš o tom uvažuju kvůli čelnímu nakladači, a taky proto, že by se mi vzadu líp řešil v rámu. Většinu nářadí ale budu naopak používat vepředu (fréza, radlice, sekačka + ten nakladač, a zadek tak bude dost lehkej. Tak právě nevím jestli je dobré mít výkyv na odlehčené nápravě nebo na té zatížené...[/quote]

Té jako kdyby jsi řekl, že bagr protože má vepředu nářadí = lžíci, tak nemůže pracovat, protože by se převrátil. Tak to dotěžkají protizávažím a jede se. Drobeček to dotěžká navijákem a ty když nemáš tak veliký naviják, tak to dotěžkáš bud betonem, nebo ocelí když máš, nebo olovem. Vždy to jde dotěžkat, jak do kol závaží, nebo na nápravy, nebo na rám.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobeček

#139 Nový příspěvek od Terablick »

Jenže já nic dotěžkávat nechci. :-/ Potřebuju to lehký a volnej přední i zadní závěs. Nakladač tam bude trvale, a bude to makat ve svahu... Nebude to jednoúčelovej stroj, ale naopak systémovej nosič s důrazem na maximální variabilitu... Proto se ptám co je obecně lepší, aby to bylo stabilní samo o sobě :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Mochan
Příspěvky: 135
Registrován: pát pro 24, 2010 1:09 am
Bydliště: Domažlice
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobeček

#140 Nový příspěvek od Mochan »

="Terablick"]Jenže já nic dotěžkávat nechci. :-/ Potřebuju to lehký a volnej přední i zadní závěs. Nakladač tam bude trvale, a bude to makat ve svahu... Nebude to jednoúčelovej stroj, ale naopak systémovej nosič s důrazem na maximální variabilitu... Proto se ptám co je obecně lepší, aby to bylo stabilní samo o sobě :)[/quote]

Tak je jasné, že nejlepší je zadní výkyv, protože se to tu řešilo už mnohokrát ohledně toho motoru a jeho nízkém uložení. Nebo jiné řešení jako má Forester a jeho kopírování náprav terénu jako to mají lesní speciály. V kopci jedině dobře. NU a nejlepší by bylo hlavní pohon, aby byl koncipován na přední nápravu a máš to v pohodě (neřešíš žádné dotěžování). Nu jen jedna věc je hodně důležitá, aby jsi věděl už na začátku jakou tam dáš šířku kol a od toho se odvíjí váha stroje. Co jsem postavil traktůrek, tak taky jsem musel dotěžovat, protože na jednoduchá pláště jsem se všude zahrabal a na tupláky to bylo zase lehké, tak tam přijde ještě naviják z v3s a budu mít stroj akorát těžký při couvání do kopce s nákladem. Já mám jen 4x2 stroj s ávií jako motorem. Však soused má už docela velikej kloubáček a taky musel dotěžovat zadní nápravu. Předek má výkyvný a hlavní náhon nápravy jde na zadek, tak proto tě na to upozorňuji. Příští rok začnu dělat něco jako má pepa a jeho slavný Fenix. Na kloubáka nemám soustruh, abych si dělal díly doma sám. jinak se mi výce líbí Forestrovo ze slovenska kloubák. Viděl jsem oba 2 stroje v Mnichově lehotě a co dokázal ten kloubák jsem žasl. Tak volím cestu nejmenšího odporu a volim normál cestu na 4x4.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobeček

#141 Nový příspěvek od Terablick »

Forester je super, ale je to speciál, a já tuhle koncepci použít nemůžu. Stroj bude mít kolem 2 tun bez nakladače (vycházím ze hmotnosti stroje ze kterého bude většina dílů a z toho co je v plánu), S nakladačem a nářadím odhaduju do 3 tun, a bude na "travních" kolech 31x10,50 nebo 31x11,50 R15, aby mi tu neničil trávu a nezpevněnou cestu. Šípáky v plánu zatím nejsou - neni pro ně využití. Stroj nebude vůbec dělat na poli, jen sem tam něco málo v lese, ale nic náročnýho, a 90% bude práce na louce a pevným podloží, sekání trávy, travní brány, nakladač, kára, zametací kartáč, v zimě radlice a asi i fréza, atd...
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

pavel115
Příspěvky: 17
Registrován: stř lis 03, 2010 6:18 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Drobeček

#142 Nový příspěvek od pavel115 »

Čau kutilové, Drobeček mě nadchl hned jak jsem ho poprvé uviděl, časem bych chtěl něco podobného zkusit, akorát místo v3s náprav mám nápravy avia. Zajímaly by mě vaše názory na nápravu avia a kola 16/20, mám strach že to nevydržej poloosy.

Uživatelský avatar
zetorak jirka
Příspěvky: 4525
Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov

Re: Drobeček

#143 Nový příspěvek od zetorak jirka »

pavel115 píše:Čau kutilové, Drobeček mě nadchl hned jak jsem ho poprvé uviděl, časem bych chtěl něco podobného zkusit, akorát místo v3s náprav mám nápravy avia. Zajímaly by mě vaše názory na nápravu avia a kola 16/20, mám strach že to nevydržej poloosy.
Avie nápravy jsou rychlejší a znamenalo by to dvě rychlostky, a pak v tom převodu do pomala by toho ty poloosy na takovích kolech měli asi opravdu dost, obzvlášť když budou skracovaný a vařený.

pavel115
Příspěvky: 17
Registrován: stř lis 03, 2010 6:18 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Drobeček

#144 Nový příspěvek od pavel115 »

Převodovat se bude muset a to hodně. Alternativa kol je 13,6/20, to je skoro stejná plocha jako původní tuplák avia a jestli to budu zužovat ještě nevím. Uvažoval jsem o šířce 170cm, náprava avia má přes náboje 179cm tak uvažuju že zarovnám dysky s nábojem a nechám to tak. Původně jsem chtěl nápravy v3s ale pak sem uviděl hnanou vyvážečku za zetor 6911 z podvozku avia a prej v pohode, je pravda že tam neměl uzávěrku a skoro holý letní gumy takže to spíš prohrábne než by se něco urvalo. Jestě se poptám jak dopadlo tuplování zadních kol na Mirkově vyvážečce prože 2 x 8,3 je víc jak 16 a když to ještě naloží tak to aspoň pořádně otestuje.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobeček

#145 Nový příspěvek od Terablick »

U kol je dobré zachovat tak zvané ET - umístění středu disku (kde se šroubuje na náboj) vůči jeho reálné polovině (ose). Výrazně zalezlá kola nejsou moc dobré řešení, stejně jako výrazně vylezlá (což se za určitých okolností používá a má to své výhody). Mimo jiné to má zásadní vliv na geometrii, a zdaleka nemyslím sbíhavost, ale geometrii zatáčení, což je na delší povídání :). To samozřejmě platí pro řízené nápravy :) U kloubáků je to celkem fuk (má to vliv na ložiska, ale jinak to nevadí) :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Drobeček

#146 Nový příspěvek od Jirka K »

Po dlouhé době jsem se sem opět dostal a kontroluji co se píše.Ty Aviácký nápravy budou trpět.Poloosa avie má stejnej průměr jako zadní poloosa V3S.Mám je doma,tak to vím.Jde ale o to,že náprava V3S má navíc reduktory s poměrem tuším 1 ku 2,1 a to má velkej vliv na životnost poloosy a sílu co je schopná přenést.Mají 37 mm.Kola aAvie průměr 86 cm,kola 13,6 na 20 průměr 108 cm,pak to vynásob 3,14 a máš obvod 270 ku 340 na jednu otáčku a to nemluvím o záběrové síle vzorku Avia a toho šípáku.Skusíš třeba vytrhnout pařez na krátko a je po poloosách.Ty 13,6 jsou na hranici únosnosti těch V3Skovejch náprav,na Avii je to moc.Na Drobečkovi zatím nikdy nic neprasklo,ani poloosy,ani rám,stejně ale budu ještě vylepšovat a vyztužovat zadek až dám v zimě ten Tatrováckej naviják a upravený lámaný rameno na principu bagru,abych měl měnitelnej dosah ramene.Plány do budoucnosti,ale čas nemám na nic.Snad po novým roce.Přibyly akorát světla.

Uživatelský avatar
Rendy9999
Příspěvky: 1644
Registrován: stř črc 04, 2007 12:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobeček

#147 Nový příspěvek od Rendy9999 »

čau ,jak to tak pročítám tak už davno s jedním traktoristou řeším diferaky avia do napravy v3s avia ma převod přez 5ku 1 a při kombinaci s kolama 400 -70 - 20 akorat , jediná nevyhoda difu avia je o proti ventře delší hruška ale u kloubáku zanedbatelné . :friends:

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Drobeček

#148 Nový příspěvek od Jirka K »

Diferák Avia tisícihran a V3S drážky jako na vývodovém hřídeli,tuším desetidrážka,nebo kolik jich tam je,takže převařování obou poloos,pokud dopasování k reduktorům V3S.Někdo nechce převařovat poloosy vůbec a řeší to dvěma krátkejma V3S.Klasická Aviácká je bez reduktorů samozřejmě rychlejší,než V3S,která je má.Aviáckej diferák je celkově menší,pokud se nemýlím a musel by se převařit celej diferák i s peckou(obalem).Pokud je náprava bez reduktorů,tak je vždy rychlejší a poloosy samozřejmě namáhanější.Nepamatuju si za celou vojnu,že by praskla zadní poloosa na V3S.Byl jsem na Rotce a jezdil s pojízdnou dílnou,zato ve šrotě Aviáckejch poloos jsem viděl už několik a nevěřím,že to byly zrovna z domadělů ale praskly u Avií s normálními koly.Překroutil jsen jí i já na A30 skříňové pojízdné dílně,když se kolo dostalo na asfalt a na furgonu dvakrát jen při vyjíždění na hlavní silnici do prutšího kopečku.Ten reduktor je u traktoru důležitej.Zpomalí otáčky a přenese 2x víc síly díky převodu.Musely by bejt ty kola malý a ne 16*20 a pak by byl diferák zase dosti nízko bez reduktoru.Já jsem zastánce V3S nápravy.Přiměřeně pevná,lehce upravitelná a s vysokou světlostí díky reduktorům.

pavel115
Příspěvky: 17
Registrován: stř lis 03, 2010 6:18 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Drobeček

#149 Nový příspěvek od pavel115 »

Takže v3s je sichr, a avia velkej risk. Než se do toho vůbec pustím tak uteče ještě hodně času a třeba se nějaky v3s nápravy ještě někde vylíhnou a ty aviacky pak pošlu do světa. Dík za názory.

Uživatelský avatar
zetorak jirka
Příspěvky: 4525
Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov

Re: Drobeček

#150 Nový příspěvek od zetorak jirka »

pavel115 píše:Takže v3s je sichr, a avia velkej risk. Než se do toho vůbec pustím tak uteče ještě hodně času a třeba se nějaky v3s nápravy ještě někde vylíhnou a ty aviacky pak pošlu do světa. Dík za názory.
Tak nějak to je. taky jsem svuj stroj předělal na V3s po tom co původní i když s reduktorem ale slabím šli do kytek.

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby -kloubové“