ZETOR 6901 - malá GO
Moderátor: Lukashil
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Koukám že co čerpadlář to odborník, akorát že jednomu odborníkoj vstávaj vlasy hrůzou z toho co tvrdí druhej, ale asi to tak má být , podle toho ty opravy čerpadel vypadaj
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: ZETOR 6901 - malá GO
mas pravdu musim uznat ce je samy ing a odbornik ale jak si to udelas sam tak je to spolehlivejsi nez od nich.zetorak jirka píše:Koukám že co čerpadlář to odborník, akorát že jednomu odborníkoj vstávaj vlasy hrůzou z toho co tvrdí druhej, ale asi to tak má být , podle toho ty opravy čerpadel vypadaj
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Kazdy z nich ma holt jine zkusenosti,proto berou hodnoty nastaveni z prirucek jen jako informativni.
--Zetor 6911 r.v.1/1979--
-
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
- Bydliště: Liberecko
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Tak kucí. Po delší odmlce jsem zapracoval na dalších ukonech.
Vytáhnul jsem vodíka ventilů a osadil nová. Ventily taktéž nové.
Kamarád mě sehnal frézky na sedla ventilů, takže po dvou hodinách umorného "frezování"
byla celá hlava zafrézována. Dneska jsem lapoval ventily a už to drží jak má.
Teď zbývá pořádně vyčistit hlavy od špon a brusné pasty. Pak odmastit a osadit těsnění.
Nastavit trysky, nastavit ventily, vlepit vložky vstřikovačů, vyměnit olej a zkusit první start motoru
Vytáhnul jsem vodíka ventilů a osadil nová. Ventily taktéž nové.
Kamarád mě sehnal frézky na sedla ventilů, takže po dvou hodinách umorného "frezování"
byla celá hlava zafrézována. Dneska jsem lapoval ventily a už to drží jak má.
Teď zbývá pořádně vyčistit hlavy od špon a brusné pasty. Pak odmastit a osadit těsnění.
Nastavit trysky, nastavit ventily, vlepit vložky vstřikovačů, vyměnit olej a zkusit první start motoru
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Dobře děláš, a přeju stoprocentní start
Re: ZETOR 6901 - malá GO
A kde ty podložky pod vstřikovače kupujete? Já je nemůžu nikde sehnat. A jakej má rozměr? Když mám průměr trysky 9mm, tak bude asi vnitřní průměr podložky 9mm,že? A kolik je vnější průměr? A jakou maj tloušťku?
-
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
- Bydliště: Liberecko
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Tak proběhlo osazení hlav a těsnění. Nastavení ventilů. Vyčištění odstředivky - po obvodu přes 15mm tlustá vrstva "sraček"
dále vyčištění pal. filtru a výměna vložek.
Osazení jiného vstřikovacího čerpadla a proběhl první test.
Motor kouřil ale nechtěl chytnout. Dal jsem nabít baterky a večer jsem se dočetl, že je třeba ještě nastavit předvstřik.
Původní ocelové trubky to velmi znepříjemňovaly a tak šly ven a dal jsem gumové provedení. Po seštelování to chytlo
na druhý otočení. Kolega mě natočil video ve FULLHÁDÉ ale je to velmi velké, takže menší konverze do AVI
k nahlédnutí zde ...
http://www.foto4.me.cz/traktory/6901_3.avi
"klasický" zvuk zetora trošku zkresluje atypický tlumič. Nic méně co říkáte na chod motoru, kouřivost, zvuk ?
Jde v podstatě o studený motor bez vody a cca 2min test. Na hlavě je nové těstnění, zabroušená sedla a nové
ventily. Vstřikovací čerpadlo, je "nějaké" koupené na inzerát. Jeho přesný stav neznamej
dále vyčištění pal. filtru a výměna vložek.
Osazení jiného vstřikovacího čerpadla a proběhl první test.
Motor kouřil ale nechtěl chytnout. Dal jsem nabít baterky a večer jsem se dočetl, že je třeba ještě nastavit předvstřik.
Původní ocelové trubky to velmi znepříjemňovaly a tak šly ven a dal jsem gumové provedení. Po seštelování to chytlo
na druhý otočení. Kolega mě natočil video ve FULLHÁDÉ ale je to velmi velké, takže menší konverze do AVI
k nahlédnutí zde ...
http://www.foto4.me.cz/traktory/6901_3.avi
"klasický" zvuk zetora trošku zkresluje atypický tlumič. Nic méně co říkáte na chod motoru, kouřivost, zvuk ?
Jde v podstatě o studený motor bez vody a cca 2min test. Na hlavě je nové těstnění, zabroušená sedla a nové
ventily. Vstřikovací čerpadlo, je "nějaké" koupené na inzerát. Jeho přesný stav neznamej
-
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
- Bydliště: Liberecko
Re: ZETOR 6901 - malá GO
To Forest13 .. zkus to prolést zde .. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =3&t=23645
- pavolmakys
- Příspěvky: 2401
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Celkom to dymi, nevem ci len preto ze to je studeny motor, uvidis casom. Bacha ale na olejove cerpadlo posilovaca, dlho bez oleja to nemusi byt to prave orechove.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
-
- Příspěvky: 1056
- Registrován: stř říj 29, 2008 3:11 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Opravdu to dost kouří. To čerpadlo jezdilo v mutantovi, pak jsem ho nechal udělat, možná bych od toho našel i papír, chvilku jezdilo a pak jsem koupil z 7201, tak leželo ve skříni(pár let).
-
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
- Bydliště: Liberecko
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Tak dnes jsem udělal další testy. Motor dostal vodu + chladič a trošku jsem ho ohřál. Situace se ani po prohřátí nezměnila, ba naopak
trošku zhoršila. Začlo to kouřit výrazněji. Sundal jsem tedy svody z výfuku a nakopnul motor.
Prostřední dva válce jsou na výfuku "suché" a nekouří zato dva krajní jsou "mokré" (bud olej nebo nafta) a produkují vydatně bílý kouř,
který při přidání do otáček jde trošku do tmava.
Konzultoval jsem to se zkušeným člověkem a padlo podezření na
a/ bud velké dávky paliva a nestačí se nafta spálit ale to se nezdá jako pravděpodobné.
Vstřiky jsem připojil mimo motor a cáká to + / - stejně na všech stejně (pohledem)
b/ kroužky na pístech jsou KO nebo spečené a bere to olej od spodku.
K tomu bych se přiklonil jako k pravděpodobnější variantě. Dále jsem si všiml
že budík tlaku oleje kmitá - viz video. Nevím zda je to normál ale je možný, že to tlakuje
skrze špatný kroužky do spodku motora ?
Kdyby byl měřák na tlaky ve válcích, tak by se to odhalilo asi průkazně. Aktuálně žádný
v ruce nemám. Udělám ještě nějaké testy ale ty kroužky asi poměním.
Co vše obnáší výměna kroužků ? má to nějaké uskalí ?
Válce a vložky vypadali zhora vpořádku.
trošku zhoršila. Začlo to kouřit výrazněji. Sundal jsem tedy svody z výfuku a nakopnul motor.
Prostřední dva válce jsou na výfuku "suché" a nekouří zato dva krajní jsou "mokré" (bud olej nebo nafta) a produkují vydatně bílý kouř,
který při přidání do otáček jde trošku do tmava.
Konzultoval jsem to se zkušeným člověkem a padlo podezření na
a/ bud velké dávky paliva a nestačí se nafta spálit ale to se nezdá jako pravděpodobné.
Vstřiky jsem připojil mimo motor a cáká to + / - stejně na všech stejně (pohledem)
b/ kroužky na pístech jsou KO nebo spečené a bere to olej od spodku.
K tomu bych se přiklonil jako k pravděpodobnější variantě. Dále jsem si všiml
že budík tlaku oleje kmitá - viz video. Nevím zda je to normál ale je možný, že to tlakuje
skrze špatný kroužky do spodku motora ?
Kdyby byl měřák na tlaky ve válcích, tak by se to odhalilo asi průkazně. Aktuálně žádný
v ruce nemám. Udělám ještě nějaké testy ale ty kroužky asi poměním.
Co vše obnáší výměna kroužků ? má to nějaké uskalí ?
Válce a vložky vypadali zhora vpořádku.
Re: ZETOR 6901 - malá GO
výměna pístních kroužku obnáší sundat olejovou vanu povolit ojnice na klice, sundat hlavy a vytáhnout píst ven. Ten tlak oleje jak lítá se mi moc nelíbí, ten by měl být pořád stejný
Čím větší kladivo, tím lepší mechanik
-
- Příspěvky: 1056
- Registrován: stř říj 29, 2008 3:11 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Já jsem myslel, že ty písty vytáhneš automaticky. A co odvětrání klikové skříně? Když jsou kroužky zapečené, tak to hulí i tam...
-
- Příspěvky: 318
- Registrován: stř říj 21, 2009 8:35 am
- Bydliště: Liberecko
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Bohužel, dělám to poprvé, takže chybama se učím. Nic méně dneska odpoledne přesto pršet, tak jsem se vrhnul na další testy.
Překontroloval jsem dávky paliva, vstřikovače a další věci. Zde problém není. Hlava je v pořádku.
Jal jsem se tedy rozhodit spodek motoru. Takže hlava šla dolů. Vypustil jsem olej. Sundal víko
a postupně ven vyházel šály, písty a ruzné věci okolo. Problém kouřivosti krajních válců je zcela evidentní.
Stírací kroužky jsou KO, plný karbonu a nemají ani snahu "chodit" ,takže to bralo olej odspoda.
Po vyndaní válcu jsem projel hmatem krajní vložky a jsou od středu dolu evidentně poškozené, takže v kombinaci
s kroužkama to odpovídá stavu.
Nafotil jsem pár fotek po demontáži - písty, šály a klikovku.
Nyní mám pár začátečnických otázek.
Budu tedy měnit komplet sadu - vložka, písty, kroužky.
1/ jak dostat staré vložky ven
2/ jaký je postup při osazení nové vložky
3/ nové písty s kroužkama předpokládám pak už jen vložím.
Dále budu asi muset dát přebrousit kliku. Kolik cca by měla stát, tato operace ?
(aby mě někdo nevzal na hůl)
Je to 4vál 6901 Zetor + nové šály.
Na bočních víkách, musím vyměnit gufera, předení víko co je u setrváku měním celé.
původní má servané spodní závity pro vanu 3x M8.
Dále jsem zjistil, že řemenice co je na klikovce má pod guferem vyběhanou poměrně
hlubokou rýhu. Takže řemeničku asi mužu vyměnit také aby mě tudy nešel ven olej.
+ uvítám různé užitečné rady na co mrknout, při kompletní GO,at je motor zase na
nějakou dobu "jako nový".
Díky
Milan
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka1.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka2.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka3.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka4.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka5.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka6.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka7.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka8.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka9.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka10.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka11.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka12.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka13.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka14.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka15.jpg
Překontroloval jsem dávky paliva, vstřikovače a další věci. Zde problém není. Hlava je v pořádku.
Jal jsem se tedy rozhodit spodek motoru. Takže hlava šla dolů. Vypustil jsem olej. Sundal víko
a postupně ven vyházel šály, písty a ruzné věci okolo. Problém kouřivosti krajních válců je zcela evidentní.
Stírací kroužky jsou KO, plný karbonu a nemají ani snahu "chodit" ,takže to bralo olej odspoda.
Po vyndaní válcu jsem projel hmatem krajní vložky a jsou od středu dolu evidentně poškozené, takže v kombinaci
s kroužkama to odpovídá stavu.
Nafotil jsem pár fotek po demontáži - písty, šály a klikovku.
Nyní mám pár začátečnických otázek.
Budu tedy měnit komplet sadu - vložka, písty, kroužky.
1/ jak dostat staré vložky ven
2/ jaký je postup při osazení nové vložky
3/ nové písty s kroužkama předpokládám pak už jen vložím.
Dále budu asi muset dát přebrousit kliku. Kolik cca by měla stát, tato operace ?
(aby mě někdo nevzal na hůl)
Je to 4vál 6901 Zetor + nové šály.
Na bočních víkách, musím vyměnit gufera, předení víko co je u setrváku měním celé.
původní má servané spodní závity pro vanu 3x M8.
Dále jsem zjistil, že řemenice co je na klikovce má pod guferem vyběhanou poměrně
hlubokou rýhu. Takže řemeničku asi mužu vyměnit také aby mě tudy nešel ven olej.
+ uvítám různé užitečné rady na co mrknout, při kompletní GO,at je motor zase na
nějakou dobu "jako nový".
Díky
Milan
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka1.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka2.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka3.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka4.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka5.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka6.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka7.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka8.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka9.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka10.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka11.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka12.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka13.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka14.jpg
http://www.foto4.me.cz/traktory/rozborka15.jpg
Re: ZETOR 6901 - malá GO
Ty hlavní lágry jsou pěkně v pr.eli, přebrus kliky tě nemine. Válce se dají vyndat stahovákem, nebo se dají taky prostě vyklepat přes rouru, ale musíš dát pozor abys nepoškodil blok motoru. Taky je otázka jak bude vypadat dosedací plocha spodní části bloku kam dosedají gumičky. Bejvá to často vyžraný.
Jednou jsem počítal v práci náklady na komplet GO tohoto motoru a přijde to zhruba na 10 - 15 tkč. Je v tom přebrus kliky a přebouzdření a zúhlování ojnic výměným způsobem, nová sada válců s písty, čepy a kroužky, sada těsnění a pojezdová lamela.
Jednou jsem počítal v práci náklady na komplet GO tohoto motoru a přijde to zhruba na 10 - 15 tkč. Je v tom přebrus kliky a přebouzdření a zúhlování ojnic výměným způsobem, nová sada válců s písty, čepy a kroužky, sada těsnění a pojezdová lamela.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172