Kubota
Moderátor: DYK
Re: Kubota
Kuba: do zemiakov už traktorom potom nejazdím. Iba v septembri s vyorávačom Ešte ich treba postriekať proti burine, ale to už manuálne. Zas až toľko toho nemáme.
bt66: to je zemička, radosť sadiť. Ja som pôvodne uvažoval nad sadzačom ako je za agzata, pozháňal si aj matroš, ale potom som sa niekde dočítal že nie je vhodný do kopcovitého terénu. Tak som vsadil na klasiku. Jednoduchšie to už nevymyslíš. No a bednička na zemiaky...soudruzi z NDR udělali někde chybu Vzhľadom na čo najkompaktnejšie rozmery má otec položenú malú bedničku na nohách. Možno aj tento nedostatok prejde vývojom a bude v budúcnosti inovovaný
bt66: to je zemička, radosť sadiť. Ja som pôvodne uvažoval nad sadzačom ako je za agzata, pozháňal si aj matroš, ale potom som sa niekde dočítal že nie je vhodný do kopcovitého terénu. Tak som vsadil na klasiku. Jednoduchšie to už nevymyslíš. No a bednička na zemiaky...soudruzi z NDR udělali někde chybu Vzhľadom na čo najkompaktnejšie rozmery má otec položenú malú bedničku na nohách. Možno aj tento nedostatok prejde vývojom a bude v budúcnosti inovovaný
Kubota Aste A-19
Kubota B6000 4WD
Kubota B6000 4WD
Re: Kubota
Zdarec mirec. To se mi líbí. V jednoduchosti je genialita. Něco takového bych chtěl na příští jaro také vyrobit. To vyorávání brázd a zahrnování brambor je otrava. Ještě víc by se mi líbilo, kdyby to umělo pouštět brambory do řádku v nastavené vzdálenosti od sebe.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Kubota
Tak dnešní práce
Re: Kubota
čau, po dlouhé době jsme byli mulčovat .. tady je video http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 1M_9_k-84Q
- Nestor.Kea
- Příspěvky: 242
- Registrován: ned kvě 22, 2011 11:49 am
- Bydliště: Čadca
Re: Kubota
Dobrý večer priatelia,
konečne mi manželka schvalila traktor takže by som mal opät par otazok na ktore by som potreboval odpovede a tie dufam pomôžu aj dalšim zaujemcom. Otazky budem čislovat preto prosim aj odpoved očislovat aby to bolo prehladne
1: Traktor by som chcel kubotu 1402 pripadne niečo väčšie zaleži čo sa mi vojde do limitu 3300€ nejaka lepšia volba....???
2: Kupit ho mam v plane u RVR no neviem či je lepšia dohoda s p.Ryglom alebo s "chlapcami" ...???
3: Mám zaujem aj o rotavator je to súčast traktora alebo si ho musim komplet zaplatit...???
4: Na fotke z dvora som videl aj vlečky neviete náhodou ceny...???
5: Asi posledna otazka ked kupim traktor co všetko si musim doma vymenit...?? Myslim filtre a olej alebo to dostanem ako bonus...?? :P
Za všetky odpovede velmi pekne dakujem, človek nekupuje traktor každy den tak nechcem niečo podcenit...
konečne mi manželka schvalila traktor takže by som mal opät par otazok na ktore by som potreboval odpovede a tie dufam pomôžu aj dalšim zaujemcom. Otazky budem čislovat preto prosim aj odpoved očislovat aby to bolo prehladne
1: Traktor by som chcel kubotu 1402 pripadne niečo väčšie zaleži čo sa mi vojde do limitu 3300€ nejaka lepšia volba....???
2: Kupit ho mam v plane u RVR no neviem či je lepšia dohoda s p.Ryglom alebo s "chlapcami" ...???
3: Mám zaujem aj o rotavator je to súčast traktora alebo si ho musim komplet zaplatit...???
4: Na fotke z dvora som videl aj vlečky neviete náhodou ceny...???
5: Asi posledna otazka ked kupim traktor co všetko si musim doma vymenit...?? Myslim filtre a olej alebo to dostanem ako bonus...?? :P
Za všetky odpovede velmi pekne dakujem, človek nekupuje traktor každy den tak nechcem niečo podcenit...
Iseki TU 180f
Re: Kubota
Ahoj, jako šťastný majitel B1400, Ti zkusím odpovědět:
1. B1402 má složitější systém hydrauliky zadního ramene. Kubota to nazývá nějaký ''matic''. Dle mého zbytečná věc. Od modelu B1400 se liší chromovanými doplňky a zmíňenou hydraulikou na ramenu. Nic víc, nic míň. B1400 váží cca 600kg. Sílu to má velkou. Ale ubrzdit vozík cca 1400kg je problém. Brali jsme to jako náhradu za agzata a jsme max. spokojeni
2. Pokud jsi trochu zručný, tak ho kup po základní prohlídce v RVR nebo u Laciny. Ideální je dojednat 1/2 roční záruku na motor, převodovku a nápravy. Vyplatí se vyjednat i třetí bod vč. ramen, závěs.
3. Ta doba, kdy byl součástí traktoru i rotavátor je dávno pryč. Koupit se vyplatí, protože funguje perfektně.
4. vlečku si sežeň, kde chceš. Jsou jich tři prd.le. Záleží kolik chceš dát peněz.
5. oleje jsou většinou původní náplně, pouze dolité na požadované hladiny. Kup všechny filtry co tam jsou. Olej doporučuji koupit 20l kanystr STOU, což je univerzální olej na celý traktor.
Můj nákup vypadal asi takto: psal se rok 2008/2009. Zajel jsem k Lacinovi a vybral jsem si B1400. Dohodli jsme se, že vymění potah sedačky, přední pneu, zkontroluje náplně, dodá nové objímky žárovek do předních světel. Přijeli jsme o týden později. Traktor byl nachystaný, navíc přibily ramena 3. bodu+závěs. Kupovali jsem ho jako polorepas s půlroční zárukou vč. půlroční záruky na rotavátor. Byl zrovna leden. Asi po týdnu ježdění začali téct zadní portály. V rámci záruky nám dodal repasované poloosy vč. gufer. O týden později začaly téct přední náboje. Už jsem prděl na záruku a koupil si gufera sám. Zjistili jsme vůli středového čepu přední nápravy. Opravil jsem si sám. Nakonec jsem přední nápravu komplet rozdělal a dal i nová ložiska a všechy o-kroužky a gufera. Olej v převodovce byl hnus včetně ucpaného sítka hydrauliky. To samé nemrzka-hnus. Zkrátka taková polorepas po česku........... Ta záruka byla hlavně na motor a převodovku. Přesto všechno jsme koupili dobrý kus, kde se dalo všechno hezky opravit. Od té doby doléváme pouze naftu a natočli jsme cca 400mth.
1. B1402 má složitější systém hydrauliky zadního ramene. Kubota to nazývá nějaký ''matic''. Dle mého zbytečná věc. Od modelu B1400 se liší chromovanými doplňky a zmíňenou hydraulikou na ramenu. Nic víc, nic míň. B1400 váží cca 600kg. Sílu to má velkou. Ale ubrzdit vozík cca 1400kg je problém. Brali jsme to jako náhradu za agzata a jsme max. spokojeni
2. Pokud jsi trochu zručný, tak ho kup po základní prohlídce v RVR nebo u Laciny. Ideální je dojednat 1/2 roční záruku na motor, převodovku a nápravy. Vyplatí se vyjednat i třetí bod vč. ramen, závěs.
3. Ta doba, kdy byl součástí traktoru i rotavátor je dávno pryč. Koupit se vyplatí, protože funguje perfektně.
4. vlečku si sežeň, kde chceš. Jsou jich tři prd.le. Záleží kolik chceš dát peněz.
5. oleje jsou většinou původní náplně, pouze dolité na požadované hladiny. Kup všechny filtry co tam jsou. Olej doporučuji koupit 20l kanystr STOU, což je univerzální olej na celý traktor.
Můj nákup vypadal asi takto: psal se rok 2008/2009. Zajel jsem k Lacinovi a vybral jsem si B1400. Dohodli jsme se, že vymění potah sedačky, přední pneu, zkontroluje náplně, dodá nové objímky žárovek do předních světel. Přijeli jsme o týden později. Traktor byl nachystaný, navíc přibily ramena 3. bodu+závěs. Kupovali jsem ho jako polorepas s půlroční zárukou vč. půlroční záruky na rotavátor. Byl zrovna leden. Asi po týdnu ježdění začali téct zadní portály. V rámci záruky nám dodal repasované poloosy vč. gufer. O týden později začaly téct přední náboje. Už jsem prděl na záruku a koupil si gufera sám. Zjistili jsme vůli středového čepu přední nápravy. Opravil jsem si sám. Nakonec jsem přední nápravu komplet rozdělal a dal i nová ložiska a všechy o-kroužky a gufera. Olej v převodovce byl hnus včetně ucpaného sítka hydrauliky. To samé nemrzka-hnus. Zkrátka taková polorepas po česku........... Ta záruka byla hlavně na motor a převodovku. Přesto všechno jsme koupili dobrý kus, kde se dalo všechno hezky opravit. Od té doby doléváme pouze naftu a natočli jsme cca 400mth.
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota
Zdravím!
No prepáčte, ale ja mám inú mienku, lebo ten "nejaký matic" vôbec nie je zbytočná vec!
Podla označenia matic Kubota 1402 má elektronicky ovládaný hidraulicky systém, a preto niekde na pravom zadnom blatníku by mali byť ovládače tohto systému, a niekde pod sedadlom má byť aj aspoň jedna zásuvka, ale pravdepodobne sú tam aj dve. Jedna je pre snímač polohy rotavátora, druhá pre pravé rameno TBZ ktoré je tiež ovládané hydraulicky (taký malý dvojčinný hidraulický valec). Ovládače slúžia na elektro-hidraulické ovládanie rotavátora, samozrejme ale na rotavátore musí byť aj snímač polohy rotavátora s káblom a zástrčkou, a zástrčku snímača treba spojiť so zásuvkou pod sedadlom traktora. Bez tohto snímača ten systém "matic" nemá skoro žiadny význam, v tom máte pravdu. Ten systém má veľkú výhodu pri používaní rotavátora lebo je to tzv. elektro-hidraulická vodováha ktorá automaticky nastavuje a udržuje pracovnú hlbku rotavátora, bez ohľadu na to či traktor ide napr. "do jamy alebo z jamy", a pri naklonení traktora na hociktorú stranu rotavátor vždy zostane vo vodorovnej polohe! To znamená, že pri práci na rotavátore nie je potrebné používať hlbkové kolesá!
Ja nemám Kubotu ale Mitsubishi, ale ten systém pravdepodobne rovnaký alebo podobný. Ja rotavátor používam stále tak, bez hlbkových kolies a funguje mi to bezchybne. Pozrite si moje krátke video!
http://youtu.be/JvT11NKEHCw
No prepáčte, ale ja mám inú mienku, lebo ten "nejaký matic" vôbec nie je zbytočná vec!
Podla označenia matic Kubota 1402 má elektronicky ovládaný hidraulicky systém, a preto niekde na pravom zadnom blatníku by mali byť ovládače tohto systému, a niekde pod sedadlom má byť aj aspoň jedna zásuvka, ale pravdepodobne sú tam aj dve. Jedna je pre snímač polohy rotavátora, druhá pre pravé rameno TBZ ktoré je tiež ovládané hydraulicky (taký malý dvojčinný hidraulický valec). Ovládače slúžia na elektro-hidraulické ovládanie rotavátora, samozrejme ale na rotavátore musí byť aj snímač polohy rotavátora s káblom a zástrčkou, a zástrčku snímača treba spojiť so zásuvkou pod sedadlom traktora. Bez tohto snímača ten systém "matic" nemá skoro žiadny význam, v tom máte pravdu. Ten systém má veľkú výhodu pri používaní rotavátora lebo je to tzv. elektro-hidraulická vodováha ktorá automaticky nastavuje a udržuje pracovnú hlbku rotavátora, bez ohľadu na to či traktor ide napr. "do jamy alebo z jamy", a pri naklonení traktora na hociktorú stranu rotavátor vždy zostane vo vodorovnej polohe! To znamená, že pri práci na rotavátore nie je potrebné používať hlbkové kolesá!
Ja nemám Kubotu ale Mitsubishi, ale ten systém pravdepodobne rovnaký alebo podobný. Ja rotavátor používam stále tak, bez hlbkových kolies a funguje mi to bezchybne. Pozrite si moje krátke video!
http://youtu.be/JvT11NKEHCw
Re: Kubota
Připojím se k pochvale Monroematic. Primárně samozřejmě s originál rotavátorem jak již bylo zmíněno. Lze však úspěšně používat i na pluh a jiné nářadí, základní systém traktoru bez doplňkových čidel udržuje příčnou rovinu buď vodorovně nebo se stanoveným /nastaveným náklonem. Na tohle se zvyká hodně rychle. Jediný potenciální problém je samotná elektronika. Její poruchy tady asi nikdo v republice moc léčit neumí, nehledě na dostupnost a cenu ND. Nicméně pokud funguje, tak parádně. Mám ho na Aste a mohu doporučit.
Re: Kubota
strafnik píše:Připojím se k pochvale Monroematic. Primárně samozřejmě s originál rotavátorem jak již bylo zmíněno. Lze však úspěšně používat i na pluh a jiné nářadí, základní systém traktoru bez doplňkových čidel udržuje příčnou rovinu buď vodorovně nebo se stanoveným /nastaveným náklonem. Na tohle se zvyká hodně rychle. Jediný potenciální problém je samotná elektronika. Její poruchy tady asi nikdo v republice moc léčit neumí, nehledě na dostupnost a cenu ND. Nicméně pokud funguje, tak parádně. Mám ho na Aste a mohu doporučit.
Re: Kubota
Jo, kluci, jasně. Když to tam je a funguje to, tak se to nějak využije. Ale je tam spousta krámů navíc, které když se pokazí, tak........
Mají to snad všechny japan traktory, aby lépe drželi rovinu na rýžových polích. Tam to má logiku, aby byla rýže zaplavená rovnoměrně.
Chtěl jsem tím říct, že pokud budou vedle sebe stát dva traktory jeden s ''matic'' a druhý bez, tak rozhoduje stav konkrétního traktoru.
Zas takové terno ten ''matic'' není a mě osobně by tam ty dráty a další hydraulické hadice spíše zavazely.
Mají to snad všechny japan traktory, aby lépe drželi rovinu na rýžových polích. Tam to má logiku, aby byla rýže zaplavená rovnoměrně.
Chtěl jsem tím říct, že pokud budou vedle sebe stát dva traktory jeden s ''matic'' a druhý bez, tak rozhoduje stav konkrétního traktoru.
Zas takové terno ten ''matic'' není a mě osobně by tam ty dráty a další hydraulické hadice spíše zavazely.
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota
"...když se pokazí, tak........"
......tak žiadny problém, prídu na rad momentálne odložené hlbkové kolesá. A je to!
......tak žiadny problém, prídu na rad momentálne odložené hlbkové kolesá. A je to!
- Nestor.Kea
- Příspěvky: 242
- Registrován: ned kvě 22, 2011 11:49 am
- Bydliště: Čadca
Re: Kubota
2: Ešte by som to upresnil neviem či tam je Pan majitel stale preto ma zaujima že ako sa jedna s tymi mechanikmi alebo kto ma na starosti predaj ked tam on nieje. A moja manualna zručnost je na bode 0 preto budem dufat že sa mi nič nepokazi.
Iseki TU 180f
Re: Kubota
Prosim tě, přejmenuj si to video, ten název je hrozný. Je to pěkně natočený, mladý se snaží. Když tam dáš do názvu typ traktoru + mulčování sadu, tak se to bude i lépe hledat na youtube.strnkap píše:čau, po dlouhé době jsme byli mulčovat .. tady je video http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 1M_9_k-84Q
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.