Red Ford
- honzajs
- Příspěvky: 201
- Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Začátek - asi Gekon
Protože jsem začal pracovat na výfuku, začal jsem řešit také těsnění. Po marném shánění klingeritu který by vydržel vysokou teplotu jsem nakonec těsnění objednal u firmy KUTIFEL. Vypadá dobře až na to že jeden kus s poštovným a balným přišel cca na 50,-Kč. No co se dá dělat že kusová výroba něco stojí vím už od té doby co jsem za výrobu vratné pružiny na stavěči otáček zaplatil 250,-Kč.
Dobu jsem přemýšlel o řešení výfuku a nakonec jsem se rozhodl pro řešení s dvěma tlumiči tj pro každý válec zvlášť, stejně jako fitr sání. Konstrukci tlumiče už nosím v hlavě ale uvidím jak to nakonec dopadne.
Dobu jsem přemýšlel o řešení výfuku a nakonec jsem se rozhodl pro řešení s dvěma tlumiči tj pro každý válec zvlášť, stejně jako fitr sání. Konstrukci tlumiče už nosím v hlavě ale uvidím jak to nakonec dopadne.
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš
Ani očko ne-na-sadííš
Re: Začátek - asi Gekon
Ahá takže to je orygo z pětadváci děkujihonzajs píše:No měl jsem z toho trochu strach, myslím poměry jednotlivých pák apod. ale kupodivu jsem to trefil na první pokus. Kamarád to má udělané bovdenem, ale mne lákalo vyzkoušet si to jestli to zvládnu udělat takto. Navíc jsme doma měli Zetor 25 a tak jsem si pamatoval ten ruční plyn který se mi moc líbil. Tak jsem na inzerát sehnal ten talíř s brzdou originál pětadváca a použil jsem ho.Angel píše:ten ruční plin mě zaujal to se mi fakt líbí
- honzajs
- Příspěvky: 201
- Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Začátek - asi Gekon
Tak traktor už je v pojízdném stavu i když jsem ho "projel" zatím jen na špalkách. Počasí zatím nepřeje ale jakmile povolí mrazy tak s ním chci přejet domů na dodělávky. Zatím vše vypadá tak že letos na jaře už bude vozit dřevo.
Docela mne štvou kontrolky protože jsem do nich vrazil docela dost peněz a teď jsem zjistil, že nevím jak se na patice připojují dráty. Jedná se o celoplastové hranaté kontrolky se symbolem které se myslím používaly i v Zetorech. Nevíte někdo jak se k nim připojují vodiče?? Fotka bohužel vložit nejde.
Docela mne štvou kontrolky protože jsem do nich vrazil docela dost peněz a teď jsem zjistil, že nevím jak se na patice připojují dráty. Jedná se o celoplastové hranaté kontrolky se symbolem které se myslím používaly i v Zetorech. Nevíte někdo jak se k nim připojují vodiče?? Fotka bohužel vložit nejde.
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš
Ani očko ne-na-sadííš
- marek a adam
- Příspěvky: 623
- Registrován: pon říj 08, 2012 4:42 pm
- Bydliště: Francova Lhota
Re: Začátek - asi Gekon
opět dobry stroj jen tak dal
-
- Příspěvky: 496
- Registrován: stř lis 19, 2008 10:19 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Začátek - asi Gekon
moc pěkny traktůrek,těšim se na další fotky
neuznavam slovo "nejde",všechno jde něco holt na h....
- honzajs
- Příspěvky: 201
- Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Začátek - asi Gekon
Tak právě pracuji na tlumičích výfuku, protože tlumiče budou poměrně krátké zvolil jsem tuto kontrukci bez přepážek.
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš
Ani očko ne-na-sadííš
Re: Začátek - asi Gekon
To není špatné ale myslíš že to něco veme? nebo tam bude ještě vata
- honzajs
- Příspěvky: 201
- Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Začátek - asi Gekon
Ne vata tam určitě nebude, myslím že utlumení bude dostatečné. Kamarád má ten samý motor a má pouze trubky od obou válců spojené do sebe a vytažené nahoru bez tlumiče a docela to jde. Když jsem dělal výfuk na tchánův traktor (Dědův Kyklop) tak měl přání aby byl podobný jako originál Š 1202. Tam je to udělané tak že v trubce dlouhé asi 50cm o průměru cca 12cm jsou dvě přepážky a v každé je navařen kus trubky pr. cca 30 mm a dlouhé asi 10cm. Trubky jsou hozeny mimo střed každá k jedné straně. Přívod je na jednom konci a vývod na druhém. výfukové plyny musí projít do první komury potom trubkou do druhé, zahnout do dalšítrubky a projít do třetí komory. Takto udělaný tlumič utlumí motor velice dobře.Angel píše:To není špatné ale myslíš že to něco veme? nebo tam bude ještě vata
Proto doufám že moje konstrukce bude taky stačit. Zřejmě to bude trochu hlučnější protože myslím, že je rozdíl jestli do tlumiče přicházejí plyny ze čtyř váců nebo z jednoho. Navíc je komora jenom jedna ale chtěl jsem malý tlumič a nechtěl jsem to utlumit zase moc.
No už to snad brzy vyzkouším protože bych to chtěl nejpozději příští týden namontovat na traktor.
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš
Ani očko ne-na-sadííš
- honzajs
- Příspěvky: 201
- Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Začátek - asi Gekon
tak jsem dnes dodělal výfuky a poprvé projel stroj
sice to bylo jenom kolem domu navíc byla tma a spousta sněhu ale i tak z toho mám skvělý pocit.
Pouze jsem si opět ověřil jak blbnu. Přesto že už jsem traktor asi třikrát startoval, tak dnes ne a ne chytit. Když už jsem se pomalu loučil s baterkou tak jsem si uvědomil, že nemám přidaný plyn
Zvuk motru je dobrý, prostě není nad dieslový dvouválec. Úplně jsem si vzpoměl na mládí když jsme ještě jezdili s pětadvácou. I ta vůně horkého motoru když jsem zaparkoval v garáži. Prostě bez nafty to není traktor.
Jediný strach mám z toho jestli motor nebude na tento traktůrek moc slabý. Přece jen náprava z vejtry něco váží. když jsem vyjel z garáže tak jsem tam měl trojku a motor do kopce ten traktůrek nemohl nějak utáhnout. Je pravda že byl studený, nebyl jsem vůbec rozjetý ale stejně. No uvidíme pokud bude příznivá předpověď počasí tak ho asi o víkendu převezu domů a při té příležitosti ho pořádně otestuju.
Fotky dodám až bude doma a možná dopadne i nějaké video z převozu.
sice to bylo jenom kolem domu navíc byla tma a spousta sněhu ale i tak z toho mám skvělý pocit.
Pouze jsem si opět ověřil jak blbnu. Přesto že už jsem traktor asi třikrát startoval, tak dnes ne a ne chytit. Když už jsem se pomalu loučil s baterkou tak jsem si uvědomil, že nemám přidaný plyn
Zvuk motru je dobrý, prostě není nad dieslový dvouválec. Úplně jsem si vzpoměl na mládí když jsme ještě jezdili s pětadvácou. I ta vůně horkého motoru když jsem zaparkoval v garáži. Prostě bez nafty to není traktor.
Jediný strach mám z toho jestli motor nebude na tento traktůrek moc slabý. Přece jen náprava z vejtry něco váží. když jsem vyjel z garáže tak jsem tam měl trojku a motor do kopce ten traktůrek nemohl nějak utáhnout. Je pravda že byl studený, nebyl jsem vůbec rozjetý ale stejně. No uvidíme pokud bude příznivá předpověď počasí tak ho asi o víkendu převezu domů a při té příležitosti ho pořádně otestuju.
Fotky dodám až bude doma a možná dopadne i nějaké video z převozu.
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš
Ani očko ne-na-sadííš
- honzajs
- Příspěvky: 201
- Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Začátek - asi Gekon
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš
Ani očko ne-na-sadííš
-
- Příspěvky: 2524
- Registrován: pát bře 25, 2011 11:02 am
- Bydliště: Sk
Re: Začátek - asi Gekon
toto vyzera na dalši super stojovnu , velmi sa mi lubi tato koncepcia
- honzajs
- Příspěvky: 201
- Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Začátek - asi Gekon
Děkuji za pochvalu, ale ta koncepce je trochu z nouze cnost. Jak už jsem psal někde na začátku původně měl traktůrek vše z M22 + druhá převodovka ARO. Pak jsem nemohl sehnat muliňáckou nápravu s uzávěrkou a dozvěděl jsem se že u ní navíc praskají poloosy. Tak jsem koupil nápravu z vejtry. Potom jsem zjistil, že muliňáská převodovka obrací smysl otáčení a tak jsem musel řešit jak ho otočit zpět. Nejlépe mi z toho svou robusností, rovným ozubením a převodovým poměrem vyšel reduktor z vejtry. Tím jsem se ale připravil o možnost řazení na druhé převodovce a vložení vývodu mezi první a druhou převodovku. Naštěstí jsem se dostal na téměř ty samé převody co má M22 takže to řazení na druhé převodovce scházet tak moc nebude. Jediná chyba je že reduktor je stálý převod a tak mám problém s vytvořením pohonu na naviják. Traktůrek bude sloužit z 95% na svážení dřeva z lesa a tak bych tam naviják chtěl. Zřejmě seženu muliňáckou převodovku s čerpadlem a udělám pohon navijáku hydromotorem.peter bendr píše:toto vyzera na dalši super stojovnu , velmi sa mi lubi tato koncepcia
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš
Ani očko ne-na-sadííš
Re: Začátek - asi Gekon
myslíš že hydromotor je to pravé ořechové?
- honzajs
- Příspěvky: 201
- Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Začátek - asi Gekon
Tak stroj je doma v garáži. Video z převozu sice nemám protože otec byl na lovu tak jsem ho převážel sám, tak alespoň foto.
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš
Ani očko ne-na-sadííš
- honzajs
- Příspěvky: 201
- Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Začátek - asi Gekon
Nevím nemám s tím žádné zkušenosti, ale pro mne je to asi jediné řešení. Vzhledem k tomu že nechci nic obrovského tak si myslím, že by to mohlo stačit.Angel píše:myslíš že hydromotor je to pravé ořechové?
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš
Ani očko ne-na-sadííš