Kogenerační jednotka

vše co nejde zařadit nikde jinde

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
traktoristaPB
Příspěvky: 317
Registrován: sob kvě 14, 2011 8:08 pm
Bydliště: PB

Re: Kogenerační jednotka

#61 Nový příspěvek od traktoristaPB »


zelenac
Příspěvky: 2112
Registrován: sob srp 29, 2009 9:11 am
Bydliště: LM a castejsie kamio

Re: Kogenerační jednotka

#62 Nový příspěvek od zelenac »

chobotek píše:Nádhera! Děkuji, ten návod je perla. Mezitím mi ten generátor přistál v dílně. Sice je bez budíků a trochu pocuchaný, ale s tímle schematem to bude malina.
Parada!Tiez som si to ulozil,ale aj tak sa z toho nevysomarim :nene: .Chobotku,vedel by si to budenie dako upravit,napr.na sposob reglera na altiku?Ten reaguje okamzite a aj presne.

Ten specisupersilnyausporny :-/ motor...neviem,ked sa okolo toho mota Robert,citim v tom kolosalny ojeb.Chlapi tam nepisu,kolko energie im treba na vytvorenie takej zimy v tej komore,kde to bezi.Ako chcu dosiahnut tu zimu v normalnej prevadzke?Pripada mi to,ako palenie bionafty,aj ked sa na vyrobu litra biosraciek minie viac,ako 2l nafty...tak na vyrobu takeho mnozstva mraziveho vzduchu budu potrebovat dalsi motor.Ale to nevadi,hlavne ze tento bude mat ukrutnu silu s mizivou spotrebou.Akurat si to nebudeme moct nabastlit do kogeneraciek,lebo ten motor nedava odpadove teplo.Ale to nevadi,vyrobi vic elektriny a my dame viac spiral... :smich:

traktoristaPB
Příspěvky: 317
Registrován: sob kvě 14, 2011 8:08 pm
Bydliště: PB

Re: Kogenerační jednotka

#63 Nový příspěvek od traktoristaPB »


zelenac
Příspěvky: 2112
Registrován: sob srp 29, 2009 9:11 am
Bydliště: LM a castejsie kamio

Re: Kogenerační jednotka

#64 Nový příspěvek od zelenac »

Pekne videjko,hlavne ako tam vsade ryju tou CNC frezkou RTU :) .Odlahcili ventily,vyvazili piesty a ojnice,upravili trocha spalovak,ale nevymenili kluku ani ojnice a system mazania,ktore v modernych motoroch uz makaju na hranici unosnosti.Ako to,ze ten motor vydrzi skoro 2nasobny krutak?Podobne ho zatazuje,ked sa tam vstrekne NOS,ale motor to vydrzi len chvilu.Preco to predvadzaju v chladiacej komore?Stale mi to pripada,ako daky teleshoping...Keby vyvinuli motor na nejakom inom principe,ale piestovy???Mozno to aj funguje v tej chladiacej komore,ale v praxi zabezpecit podmienky na vyuzitie,no neviem.A ze sa o to netrhaju majitelia staji F1,ale akurat nas Robert :tyty:

chobotek
Příspěvky: 11495
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Kogenerační jednotka

#65 Nový příspěvek od chobotek »

Nevím, kdo je Robert, ale ty články a videa půspbí jako lehké hype. Nechám tak.
Ano, regulátor buzení dokážu postavit, ale to je dobré leda jako cvičení, když se to dá za pár šupů koupit hotové. To trafo má prostě svoje kouzlo.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

zelenac
Příspěvky: 2112
Registrován: sob srp 29, 2009 9:11 am
Bydliště: LM a castejsie kamio

Re: Kogenerační jednotka

#66 Nový příspěvek od zelenac »

Nepoznas nasho Roberta??? :smich: .No predsa Fico!Ked sa ten niekde pretrca,smrdi to vzdy nejakym ojebom.Staci mi,keby si to budenie nakreslil.Podla planiku si ho dokazem vyrobit,ale neviem ho vymysliet.Pripadne mozes aj zapojenie toho trafa na budenie generatora.Myslis,ze sa da kupit len to budenie samostatne,ked to kostuje par supov?Nemusi to byt na konkretny typ generatora?

chobotek
Příspěvky: 11495
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Kogenerační jednotka

#67 Nový příspěvek od chobotek »

A ták. No to sem vůbec nebudem tahat.
Já bych se s tím fakt nepatlal:
http://www.ebay.com/itm/221163593955
http://www.ebay.com/itm/221156751207
http://www.ebay.com/itm/140436486753
http://www.ebay.com/itm/321036726240
Od $15 do $100, za to pomalu nekoupíš součástky. Je třeba vybrat typ podle napájení rotoru, atd. Výše jsou jen příklady.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

xxmm
Příspěvky: 995
Registrován: úte bře 10, 2009 5:23 pm

Re: Kogenerační jednotka

#68 Nový příspěvek od xxmm »

zelenac píše:Pekne videjko,hlavne ako tam vsade ryju tou CNC frezkou RTU :) .Odlahcili ventily,vyvazili piesty a ojnice,upravili trocha spalovak,ale nevymenili kluku ani ojnice a system mazania,ktore v modernych motoroch uz makaju na hranici unosnosti.Ako to,ze ten motor vydrzi skoro 2nasobny krutak?Podobne ho zatazuje,ked sa tam vstrekne NOS,ale motor to vydrzi len chvilu.Preco to predvadzaju v chladiacej komore?Stale mi to pripada,ako daky teleshoping...Keby vyvinuli motor na nejakom inom principe,ale piestovy???Mozno to aj funguje v tej chladiacej komore,ale v praxi zabezpecit podmienky na vyuzitie,no neviem.A ze sa o to netrhaju majitelia staji F1,ale akurat nas Robert :tyty:
chladící komora protože používají vzduch o -20C a s jeho přípravou se v tý zázračný účinnosti nějak nepočítá (asi jako říc že motor s kompresorem má účinnost o 30% vyšší když kompresor poháníme něčím jiným a nepočítáme s tím)

jinak jak říkáš kdyby byly tak dobrý tak už je někdo koupil nebo zlikvidoval

zelenac
Příspěvky: 2112
Registrován: sob srp 29, 2009 9:11 am
Bydliště: LM a castejsie kamio

Re: Kogenerační jednotka

#69 Nový příspěvek od zelenac »

chobotek píše:A ták. No to sem vůbec nebudem tahat.
Já bych se s tím fakt nepatlal:
http://www.ebay.com/itm/221163593955
http://www.ebay.com/itm/221156751207
http://www.ebay.com/itm/140436486753
http://www.ebay.com/itm/321036726240
Od $15 do $100, za to pomalu nekoupíš součástky. Je třeba vybrat typ podle napájení rotoru, atd. Výše jsou jen příklady.
No,Chobotku,je to pekne,ale recou toho kmena nevladnem a ani netusim ako to odtial zohnat :-/ .Ten regulator sa vola AVR?Uz som to niekde pocul,mozno sa to da zohnat aj u nas,len si neviem spomenut.Snazim sa preniknut do zapojenia toho generatora,co dal kolega vyssie,ale to sa na moj nepodoba.Moj potrebuje 3000 tociek a nevidel som tam ziadne trafo.Miesto neho je tam taka cievka,na koncoch jadra su kontakty a nazyva sa to asi transduktor.Netusim ako to funguje.Je to na sposob mechanickeho reglera?Ked pridem domov skusim vyfotit tu skrinu.Viac by sa mi pacil tento 1500 otackovy,ale som nan este nenadabil.

chobotek
Příspěvky: 11495
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Kogenerační jednotka

#70 Nový příspěvek od chobotek »

Automatic Voltage Regulator. A ano, dá se to sehnat i u nás, ale jako skoro všechno je to dražší než v zahraničí. Ale to sem taky nepatří. Tu věc vyfoť, bez toho se moc nehnem.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

sihel
Příspěvky: 23
Registrován: čtv dub 15, 2010 7:07 pm

Re: Kogenerační jednotka

#71 Nový příspěvek od sihel »


sihel
Příspěvky: 23
Registrován: čtv dub 15, 2010 7:07 pm

Re: Kogenerační jednotka

#72 Nový příspěvek od sihel »


chobotek
Příspěvky: 11495
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Kogenerační jednotka

#73 Nový příspěvek od chobotek »

Teorie vypadá skoro vždycky pěkně. Když je nehezká, dá se snadno předělat. Teď jde o to, jakou ta věc bude mít životnost. A na to si pár let počkáme.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

zelenac
Příspěvky: 2112
Registrován: sob srp 29, 2009 9:11 am
Bydliště: LM a castejsie kamio

Re: Kogenerační jednotka

#74 Nový příspěvek od zelenac »

Dako sa u nas so zazracnymi motormi roztrhro vrece :shock: .Ked 35kW motor potrebuje 1.5 tony pary za hodinu,staci poratat kolko energie treba na vyrobu takeho mnozstva pary.Tento motor je asi okopirovany keramicky parny Wankel,co vyrobili v dakom vyskumaku na slovaci.Keramiku vymenili za plast,ako je dobrym zvykom ked potrebuju inovovat a zivotnost nikoho nezaujima.Hlavne,aby to dako prezilo zaruku.

zelenac
Příspěvky: 2112
Registrován: sob srp 29, 2009 9:11 am
Bydliště: LM a castejsie kamio

Re: Kogenerační jednotka

#75 Nový příspěvek od zelenac »

Chobotku,mohlo by toto byt to AVR?
17579562.jpg

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“